{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.421 visninger | Oprettet:

Henrik B
Henrik B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

R1 til Streetfighter. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg prøver at søge viden herinde, da jeg ingen erfaring har vedr. Ombygning af MC. Jeg har en R1 fra 01, som jeg ønsker at bygge til streetfighter. Har set nogle virkelig flotte udgaver herinde.
1: Vedr. Styr og clamps. Er der nogle, der har erfaring med bare at bore dem gennem den eksisterende forbro ? Eller skal der en costom forbro til ?
2: Er der noget afgørende forskel på 22mm og 28,6 mm styr ?
3: Jeg har købt en Polisport forlygte, hvor jeg ønsker at montere speedometeret bagved " vindskjoldet". Nogle der har erfaring med det. ?
Som det ses på billedet er jeg ikke kommet så langt endnu.
Mvh.
Henrik.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  R1 til Streetfighter.
  • #1   10. mar 2017 Hej Henrik
    Kan desværre ikke lade være med at kommentere dit indlæg.
    Da jeg selv har en r1 rn04 model årg 2000 og synes at det er den til dato flotteste r1 model som Yamaha har sendt på marked.
    Synes det er rigtig synd at du vælger at ombygge en ur Classic r1
    Bare min mening. Trist og ærgerlig beslutning.
    Go'sæson herfra
    Mvh. Henrik.

• Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    dec 2014

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 232
    #2   10. mar 2017 Er selv lige gået fra clip-ons til alm. styr hvor jeg borede huller i broen og drejede gevind i hullerne dog ikke på en r1 men tro godt det kan lade sig gøre.
    Skal siges at min knallert model kommer både i kåbe og naked udgave med sammen bro dog er der fra fabrikken boret huller i naked modellen, så der var på bagsiden nogen runde fordybninger så man var ikke i tvivl om hvor man skulle bore..

Skal siges at ud over at skulle skifte gas/koblings kabel og bremseslager skulle jeg også forlænge alle ledningerne fra styr kontakterne så et lidt større projekt ind jeg havde regnet med men det kun hyggeligt så held og lykke med projektet..

• #3   10. mar 2017 Giver Foss ret. Synd at vælge så fin R1'er. os bare min mening smiley

• #4   10. mar 2017 Speigler og ABM laver med garanti en topbro til alm styr til den, Tyskerne kalder det for superbike lenker http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xyamaha+r1+superbike+lenker+kit.TRS0&_nkw=yamaha+r1+superbike+lenker+kit&_sacat=0
    Ville jeg til en hver tid bruge frem for noget hjemme fusk på en bro der er vægtoptimeret til clip on's

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #5   10. mar 2017 En Classic R1? Jesus christ mand - det er bare en MC. smiley

1. Man køber en bro der er beregnet til det, som f.eks Spiegler eller ABM - der medfølger godkendelser osv, og de kan holde til det.
    Lad være med at bore i den originale bro - det koster styrke og stivhed, og den er ikke lavet til det. Og så kan du heller ikke bygge tilbage til standard, hvis du fortryder.

2. Den største forskel er bare at fatbar'en (28mm) er stivere og dermed en anelse mindre vibrationsdæmpet. På din cykel har det intet at sige, da den allerede er rimeligt vibrations svag.
    Der skal selvfølgelig andre styrholdere til, men det er samme håndtag osv du skal bruge. Husk også at du kommer til at mangle montering til spejle og forlygte - så det skal du lige tænke igennem eller købe fra f.eks Louis.de. De har begge dele.

3. Det er kun din fantasi og dine håndværksmæssige evner som sætter grænsen. Man kan gøre meget med lidt fladjern, nogle skruer + møtrikker og en skruestik.

Alle dine kabler og slanger skal forlænges eller købes i længere varianter - det findes derude.
    Dine ledninger kan oftest godt flyttes lidt rundt inde under tanken, så de kommer til at passe.

• #6   10. mar 2017 For inspiration kan du trille en tur forbi "denis j" 's profil.
    Han er rimeligt erfaren i det med at bygge om IMHO smiley

• #7   10. mar 2017 Køber du et sæt Super Bike Kit ved Gimbel er der som regel også længere koblingskabel og bremseslanger med.

• Henrik B
    Henrik B Tilmeldt:
    aug 2014

#8   13. mar 2017 1000 tak for svarene.
    Jeg er allerede blevet meget klogere på processen.
    Og ja Sajmon. Det er bare en MC. Legetøj og ikke noget helligt ????
    I værste tilfælde kan alle de gamle stumper bare monteres igen.

• #9   13. mar 2017 Hej Henrik B
    Det er jo meget forskelligt hvordan man ser/kigger på sin mc.
    Men trods mit indlæg, held og lykke med dit projekt og håber du vil loade godt med billeder op af projektet.
    Go'sæson og arbejdslyst herfra
    Mvh Foss

• #10   13. mar 2017 Helt sikkert købe en gaffelbro med clamps i stedet for at bore huller i den eksisterende! Gerne med TÜV så du kan syne og registrere din ombygning.

• Henrik B
    Henrik B Tilmeldt:
    aug 2014

#11   5. apr 2017 Hej herinde.
    Det er lykkes mig at komme langt i ombygning af R1 racer til Streetfighter. Jeg har stadog original beholder til kølervæske monteret på maskinen. Nogle der ved eller har erfaring med at skaffe en stålbeholder til væsken istedet ?
    Det ser lidt knallert agtigt ud med den plastik beholder på siden.
    Mvh. Henrik.

• #12   5. apr 2017 Der er flere smede som kan lave en ny til dig, måske Sajmon har noget erfaring med det?

• #13   6. apr 2017 Er det ikke "bare" en expantions beholder? Så kan enhver beholder med ud/indløb i bunden og udluftning i toppen bruges, kun fantasien sætter grænsen smiley Og Ebay har med garanti også et par bud http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2060353.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xstreet+fighter+expantions+beh%C3%A4lter.TRS0&_nkw=street+fighter+expantions+beh%C3%A4lter&_sacat=0

• Henrik B
    Henrik B Tilmeldt:
    aug 2014

#14   6. apr 2017 Tak Thomas.
    Det er så simpelt, når man bare tænker sig om. ????

Kommentér på:
R1 til Streetfighter.

Annonce