1.891 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Anbefal en hjelm Anbefal en hjelm

Hej MC Galleri

Jeg er på jagt efter en ny hjelm. Jeg overvejer en schuberts s2. Men kan virkelig ikke bestemme mig for om det skal være den. Eftersom jeg har prøvet et hav af forskellige som jeg synes sidder ligeså godt. Og hvis jeg skal sammenligne s2 med http://sharp.direct.gov.uk så får den kun 3 stjerner modsætning til fx caberg vox som har 5 stjerner men tilgengæld er den slet ikke støjsvag...

Hvad vil i anbefale? Evt hvorfor?

Forsat god dag derude smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.
  • Hænge to lamper op 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anbefal en hjelm
  • #1   1. dec 2014 Arai.

Kommer aldrig til at køre med andet, perfekt pasform(til mit hoved) Uovertruffeligt kvalitet.

Og sikkerhed? Det kommer fra en producent som ikke røre flip-up eller solbrille da dette er et sikkerheds kompromis. Man kan sige de mister massere af penge på ikke at lave det da efterspørgslen er stort til disse hjelm typer, men i Arai¨s øjne det det 100% sikkerhed 99% er langt fra iorden. så behøves man ikk at være ekspert i hjelme eller sharp test.

• #3   1. dec 2014 Kram: Nu vælger arai også at lave åbne hjelme, og de er da slet ikke sikre.

• #4   1. dec 2014 Det er fordi den falder i en anden kategori, som du siger, open face helmet, og derved skal den ikke igennem de samme test som en full-face.

• #5   1. dec 2014 Har lige købt en schuberth sr1 Technology syntes at den sidder super så nu venter jeg bare på ny sæson start

• #6   1. dec 2014 Jeg har altid være glad for Shoei, det kommer an på hvordan din knold er formet

• #7   1. dec 2014 Jamen synes jeg har det tilpas i flere mærker. Kan fandme ikk bestemme mig. Shoei synes jeg os godt om faktisk

• #8   1. dec 2014 Hvis du kører over 150 km/t. og har en lang næse som mig er Arai ikke sagen.
    Jeg købte mig en Schuberth og i denne er der fint plads og synes ikke den har så meget opdrift som Arai dvs. den ikke hiver så meget opad i hovedet under høj fart.
    Vægt og støj mæssigt er der ikke meget forskel mellem de to

• #9   1. dec 2014 Folk vil vel næsten altid anbefale den hjelm de selv kører med.

Så jeg ryger på med en anbefaling af en Schuberth S2 hvis du synes den sidder godt på dit hoved. Jeg synes i hvert fald den er støjsvag og sidder stille på hovedet når man kører.

• #10   1. dec 2014 #8

Går ud fra du snakker om Arai RX-7 GP ? de fleste andre Arai er ikke lavet til højhastighed.

• #11   1. dec 2014 Shoei xr 1100
    schuberth c3pro

Vigtigst af alt... at den passer DIT hoved smiley

• #12   1. dec 2014 Jeg lavede min egen hjelm test.... Gik op på 5. sal smed hjelmen ud............. Den flækkede !!! Så smed jeg min tophue ud ; Den kunne tåle mosten, så nu kører jeg med den............................. smiley

• #13   1. dec 2014 Jeg har schuberth sr1. Og shoei xr1100
    Og er rigtig glad for dem begge.

• #14   1. dec 2014 Et alternativ til Schuberth S2, kunne være Shoei GT-Air. Den skulle også være rimelig støjsvag. De to hjelme vipper jeg lidt imellem, til hverdags brug.
    Schuberth føles lækker og behagelig. Og det gør Shoei også. Syntes dog Shoei føles en lille smule mere lækker i finishen. Til gengæld har Schuberth deres lækre SRC kommunikation, som bygges ind i kraven, og sidder ret skjult. Altså hvis man skulle have de lyster. smiley

• #15   2. dec 2014 Jeg har også en Schubert S2, som jeg er glad for. tidliger en S1 Pro. men må tilstår at der er mange flotte hjelme, som jeg godt kunne tænke mig at prøve... synes Arai hjelme ser fede ud, men har sku svært ved at få dem på hovedet, også laver de ikke ret mange med solbriller i, hvilket er lidt et problem når man er tvunget til at køre med briller på og man ikke bare kan tage solbriller på

• #16   2. dec 2014 Jeg har altid kørt shark og shoei. Da det er dem der passer på mit hovede, og de sidste 2 har været shark, fordi det er dem der for mig har den bedste aero dynamik og var en vinder hvad støj angår. Den jeg har nu har et flip solvisir, under det rigtige visir, så det kan flippes op uden at være til gene. Derudover har den en lille pumpe i kraven, der kan give lidt luft, så den lukker 100% i 'Kragen' på hjelmen, så man holder varmen bedre i kolde tider, og så den sidder ekstra godt fast.

Det er en model s900c

• #17   2. dec 2014 Shark har jeg også kigget på. Var også helt pjattet med deres Shart Race-r Pro Carbon, dog synes jeg at 5000 ligger lige på grænsen af hvad jeg vil ofre og hvis jeg også skal have sort visir til om sommeren ligger vi omkring 5500 for hjelmen...

Men Shoei kunne også være en ide.

Har fået fortalt at HJC også er et anerkendt mærke, hvad siger i?

• #18   2. dec 2014 Hvis du har prøvet flere, der sidder lige godt, så er det vel bare at snuppe den du har mest fidus og pengepung til. Det er lidt anderledes hvis de ikke sidder ens!

• #19   2. dec 2014 Knud, Det ender det sikkert os med.

Men det meget rart at høre folks meninger om de forskellige ting, og det kan muligvis være jeg for øjnene op for nogle ting smiley

• #20   2. dec 2014 Maho:

Du skal tænke dig rigtig godt om, og så følge dit hjerte - ikke alle mulige fesne anbefalinger fra folk, der i princippet vi have folk til at begå de samme dumheder/eller fortræffelige valg, som de selv har gjort.

• #21   2. dec 2014 Knud,

Ja det giver jeg dig ret i, det er også derfor jeg ikke bare går ud og køber en men høre folks meninger og til sidst vælge en hjelm med omhu. Istedet for bare at købe den første man prøver...

• #22   2. dec 2014 Marushin, så let som en fjer på hovedet og mange stjerner i de crashtest smiley

• #23   2. dec 2014 Kører selv med marushin. Den er billig, sikker og har en ok pasform til mit hovede. Men kvalitet/finish er ikke høj, og for meget støj og træk.

• #24   2. dec 2014 Jeg kører med schubert S2, total lækker hjelm smiley er super glad for den smiley perfekt pasform, super støjsvag og rigtig komfortable at ha på smiley

profilbillede
  • #25   2. dec 2014 Som jeg har skrevet flere gange, så kan man ikke ud fra egne erfaringer anbefale en "støjsvag" hjelm. Den hjelm man selv bruger og synes er dejlig støjsvag, kan være det værste støjuhyre på en andens hoved. Cyklens kåbe, vindskærm og personens siddestilling betyder næsten alt i forhold til en hjelms støj.
    Selv har jeg 2 forskellige hjelme. Den ene en Schubert, som er dejlig støjsvag når jeg kører på den ene cykel, men ikke til at køre med på den anden cykel. På den er der vildt meget træk og støj i hjelmen.
    Så hvis støj betyder noget, så er der kun at komme ud og prøvekøre. Selvfølgelig på egen cykel.

• #26   2. dec 2014 Forhelved det svært kan ikke bestemme mig. Må bare lede videre til jeg er sten sikker.

• #27   2. dec 2014 Hjc mener jeg vandt en test i motorrad i foråret. En hjelm med solbrille osv. Den vandt bla. Over schuberth. Men hva modellen hed husker jeg ikke. Min kone har en hjc og er glad for den.

• #28   2. dec 2014 Schuberth sr1!! Fantastisk pasform( til mit hoved. Den bedste hjelm jeg har haft hvad turbulens og pasform angår. Den er suveræn til en hel dag på tysk motorvej. Hvad støj angår, brug altid propper.

• #29   2. dec 2014 Schuberth s2 lækker kvalitet, synes dog ikke den er støjsvag.

Desuden er Schuberth Danmark i særdeleshed et firma der tager sine kunder alvorlig. Klart anbefalesværdig.

• #30   2. dec 2014 Brian S

Hvad har du? Eller hvad ville du anbefale?

• #32   3. dec 2014 Jeg har høreværn fra audionova så støj hører jeg ikke smiley :D
    Træk er der ikke noget af i min shivan Dragon smiley :D smiley

• #33   3. dec 2014 Hvad synes folk om lazer hjelme? Har fået et tilbud på en

• #34   3. dec 2014 Maho.... Hvad syntes du selv ?? Du får lige så mange svar på det ? som du fik på det første ?. Hvis du har fået et godt tilbud og du syntes den sidder godt på hovedet så køb.

• #35   3. dec 2014 Husk nu prøveturen før køb.

• #36   4. dec 2014 Det med prøvetur af ny hjelm, nogle der ved om Aagesen Motorcykler på Hvidovrevej også tillader det??

• #37   4. dec 2014 Denny T, Ja de har nogle schuberth hjelme man kan prøvekøre.

mht til prøvekøre, nu er cyklen på vinterhi så det kan ikke lade sig gøre... eller også burde jeg vente lidt.

• #38   4. dec 2014 #30

Har en schuberth s2. som har været den foretrukne i `14 smiley

• #39   4. dec 2014 og så for en hat!!!!

Kommentér på:
Anbefal en hjelm

Annonce