{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal en hjelm
  • #1   8. mar 2007 Har lige købe en Shuberth C2.
    Super støjsvag, kun lidt vindstøj når man drejer hovedet.

• #2   8. mar 2007 prøv en shoie x 1000 diabolic pris 3695 kr. men få lov til at køre en tur med den på og giv den gas da der skal noget vind til for at bedømme den

• #3   8. mar 2007 øhh LARS N den hedder vel xr1000 gør den ikk he he

• #4   8. mar 2007 ok mangler mine briller smiley

• #5   8. mar 2007 Vil til hver en tid anbefale Arai RX7 modellerne. De er så afgort en rigtig fed hjelm. Alle puderne kan tages ud og du kan vaske foret. En rigtig lækker ting, hvis man har kørt meget i varme. Men som nævnt tidligere prøv en masse hjelme. Det er ikke sikkert at Arai eller Shoei for den sags skyld passer til din hovedform.

• #6   8. mar 2007 jeg har, som du kan se i mine billeder, en schuberth s1 og den er meget støjsvag (mener det er 80db ved 100km/t) og solbrillen som "kwak" nævnte er meget diskret når den er slået op, så det ser ikke dumt ud, som visse andre mærker med solbrille..'

• #7   8. mar 2007 Jeg glæder mig bare til at få prøvet min nye Arai rx7'er for alvor, det sidder perfekt, men jeg gætter på at de ikke har gjort meget for motor "støjen" køb den hjelm der passer dig bedst, og køb øre-propper hvis støjen genere dig, vægt/pasform er ultimativt vigtigst mener jeg "og så gør det vel heller ikke noget at den så ser godt ud".. RX/'eren koster ca 6500- på det fæle market "dog lidt billigere i Tyskland". visiret koster den famøse formue af 799- kr "farvet". sikkerhedsmæssig vil jeg mene at de kendte topmodeller opfylder de høje sikkerhedskrav til fulde, og at Arai gør extra meget for sikkerheden "også kendt for mest brugte hjelm til motorsport"

• #9   8. mar 2007 Hov glemte lige... fandens fed bike du holder dig der.. jeg kan IKKE anbefale en orange æggeskal til den type maskine.. he he... lidt ala, Polle fra Snave

• #10   8. mar 2007 Enig med Strada, en hjelm skal prøves på biken, der er mange ting der spiller ind der.

• #11   8. mar 2007 Støj BØR ALTID være en sekundær ting ved valg af styrthjelm, idet du altid (selv på de markedest støjsvage hjelme!) bør benytte separat høreværn for at undgå høreskader - set over tid.
    Men ARAI RX-7 er toppen af poppen for mig -> hvis den sidder godt på dig.

• #12   9. mar 2007 Hej jeg har lige købt en Schubert C2 og jeg glæder mig til at komme ud og prøve den IRL men den er behagelig at have på samt meget støjssvag.

• #14   9. mar 2007 "Nitro" var den eneste hjelm jeg kunne finde som passede mit fjollede hoved.... at den så er af glasfiber, god kval og kostede mindre end 1000 kr (på messe tilbud) er bare et plus.

• #15   9. mar 2007 Hvorfor er der ingen der nævner Suomy? Lækre blir det da ikke

• #16   9. mar 2007 steffen ja det må man jo give dig ret i!

• #17   9. mar 2007 Schuberth S1 som jeg lige har fået er bare kanon. Er kåret som verdens mest lydsvage hjelm og den sidder bare perfekt!!!

Mvh
    Poul

• #18   9. mar 2007 Schuberth S1

• #19   9. mar 2007 Schubert synes jeg virker stor og tung 1,5kg , og er en touringhjelm der passer bedst i design til en Goldwing
    Har selv en Uvex carbonhjelm ... 950 gram og tro mig det er meget vægt på nakken
    tonede visir koster kun ca. 200 kr.
    solbriller kan der også sagtens kringles ind i hjelmen trods de ydre og indre dimensioner
    Det i mange tilfælde noget vrøvl når folk siger hjelmen ikke passer på deres "hoved" indmaden vil ret hurtigt tilpasse sig og sidde på hovedet som den skal
    man kan eventuelt massere hjelmens indmad på steder man mener klemmer
    vindstøj er forskellig fra cykel til cykel og fra person -
    person
    min hjelm har passeret 300 men deroppe larmer alt vel alligevel :))

• #20   9. mar 2007 Meget muligt schubert er verdens mest lydløse, men tilgengæld os verdens grimmeste.

• #21   9. mar 2007 Vægt er let er let at måle og veje. Den oplysning er bare ikke særlig relevant i sig selv.

Interessant er derimod den dynamiske balance i hjelmen, dvs. den subjektive oplevelse af "vægten" under forskellige vindforhold, hastigheder mv.

Således kan en hjelm på under et kg subjektivt føles væsentlig tungere / dårligere afbalanceret end en hjelm der vejer det dobbelte. Det finder man kun ud af ved at køre med dem.

På samme måde vil et 1 kg-lod dinglende fra håndleddet være væsentlig mere motorisk hæmmende end 5 kg-lod i en lille backpack.

• #23   9. mar 2007 Steffen, det er den klogeste kommentar jeg har hørt længe... NOT!!! latterlidt svar!!!

Prøv nogle forskellige og find en hjelm der passer dig, dit hoved og ikke mindst din pengepung...
    Der findes mange gode hjelme hvad enten mærkerne er Arai, Shark, Schuberth, Shoei osv osv osv...

Har selv lige invisteret i en Schuberth R1! Har dog ikke haft mulighed for at køre med den endnu da jeg endnu ikke har fået den! Forskellen på fx. Schuberths S1 model og R1, er at R1'eren er mindre i skallen men så også knapt så støjsvag som S1'en...

Held og lykke med købet!!! smiley

Rune

Kommentér på:
Anbefal en hjelm

Annonce