1.274 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

SKAD og ombygning SKAD og ombygning

Hej.
I følge SKAD kan man lovligt skifte forgaffel fra f.eks Intruder 1400 til Basa (På intruder 1400) Såfremt motorcykelproducenten godkender dette..
Er det realistisk at få motorcykelproducenten til at godkende en ændring, og hvordan foregår det? Jeg vil gerne have en Basa forgaffel på min intruder 1400..
Paw

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SKAD og ombygning
  • #1   24. dec 2012 At få Suzuki-Japan til at godkende en anden forgaffel til din Mc er nok lige så nemt som at vinde i lotto. (tro faktisk det er svære - du har jo faktisk en chance i lotto)

• #2   24. dec 2012 aldrig i livet. Brænder du op i helvede, eller bliver smidt i brummen 1.gang du bliver stoppet af polisen, Næppe.

• #4   25. dec 2012 Køb hele Suzuki koncernen.....og vupti så er du producenten. Så kan du vel godt give dig selv lov til lidt modifikationer....?
    Ellers tror jeg sgu bare du skal skifte den forgaffel........hvis du ikke sladrer til nogen,ja så sladrer jeg heller ikke.

• #5   25. dec 2012 Men det hjælper jo ikke en skid.
    Skat står efterhånden til Bakken åben, Skagen Træf, Mosten, Kalø-vig, og alle andre steder for at få penge ind til den sidende regering.
    Og det er IKKE kun HD der går efter nu, da de har set at der er endnu flere ombygget japanere end HDèr. Og det er = flere agfift penge via et system som ingen kan finde ud af, og som ikke fungere ordenligt pt. Men det fungere godt nok til de kan skovle peneg ind via mafia agtige metoder.
    Og der er røget flere japaner i fælden pt. bla. en VS 1400.
    Og midster den sin opriendelse, så kan du vinke forvel til den afgift, moms, osv. der er betalt.
    så bliver den omvunderet - og så kan du ellers betale igen. (UDEN du kan gøre en skid)
    Så at sige - "Det går ikke ud over mig"- "og de skal ikke bestemme over mig", osv. osv... er ikke bare naivt - men også utroligt dumt. (og kan være dyrt)

• #7   25. dec 2012 Er der ikke noget med at hvis man bare laver det i etapper(lidt af gangen over flere år), og kan dokumenterer det er der ikke så meget at gøre fra skat's side

• #8   25. dec 2012 Må man heller ikke bygge en ducati røv på en f.eks kawa? Eller er det kun stel dele og motor

• #9   25. dec 2012 Efter at have læst lidt, er der vist ikke den store konduite at hente nogle steder, men laver man det lidt diskret opdager de det sq aldrig. Tvivler på der er mange der kan se om du har skiftet forgaflen med mindre de kender model og årgang så længe man laver det pænt og så det ser "originalt" ud

• #10   25. dec 2012 Skal der ikke bare være en TÜV på gafflen?

• #11   25. dec 2012 Thomas R: gør du bare det og gå i den tro at de ikke ved havd de laver. Men jeg kan sige dig, at dem der sidder med det nu ved en MASSE om hvordan motorcylkler ser ud, fungere, osv. Hvordan skulle de ellers kunne tage folk i synd ?
    Og en simpel googel søgning kan også hjælpe en til at se det......
    Man laver ikke et task force team - som ikke ved hvad de laver.
    Marius fra HD EU - sagde også at de ved en masse om HD, mere end normale dødlige

Alfons Å: både ja og nej. systemet er ikke færdig med at blive ændret - og de fleste af de ændringer der er kommer gælder for HD, da de japanske mc klubber og Touring nyt osv. ikke støtte op om hjælp til ændringer.

Hvis du vil slippe for alt - så køb en ombygget med TUV cyklen i Tyskland - der er synet i Tyskland. Tag den til DK, og betale afgift - så kan den danske stat IKKE gøre en skid ved det - de SKAL godkende den ifølge EU regler - da vi er medlem af EU og har fælles regler.
    (DK skal dog tit lige lave en særregl fordi vi er særlig dumme i dk)
    Derfor er jeg stor fan af EU - da de stille og rolig tvinger DK til at have samme regler som resten en EU. synsregler, kørekort, osv.
    vi skal bare have skræmme partiene væk som "Dansk Dolkeparti" som vil have en mur omkring DK, og bestem ikke er fan af ændringer. Det var jo "meget bedre i gamle dage" :OP (år 1230)

• #12   25. dec 2012 Fenris - kan du dokumentere at en ombygget motorcykel med TÜV vil kunne blive godkendt til kørsel her i DK?

• #13   25. dec 2012 Du kan endda læse om det op til flere steder. bla. skad har vidst nok noget om det og HD klubbens hjeme side.

• #14   30. dec 2012 En forgaffel kan udskiftes, når forgaflen er udstyret med et TÜV Teilegutachten der passer netop til den motorcykelmodel som man vil sætte gaflen på. Der er 1. april 2010 kommet en lovændring i synsparagrafen 4.01.031, som jeg har kæmpet for i 3 år, så bl.a. forgafler (AME) kan godkendes også i Danmark, lige som de er godkendt i andre lande. Det betød også, at samtlige gafler der er godkendte kan monteres.
    I SKAD har vi i 2010 startet en kampagne "The Freedom to build", som førte til at man også skattemæssigt kan ombygge uden at miste afgiften, men man skal følge reglerne. Læs mere på www.skad.dk under den røde motorcykel.
    Paw spurgte om jeg kunne rådgive på området. Ja, det kan jeg, men naturligvis er intet gratis i dette liv. Godt Nytår!

Kommentér på:
SKAD og ombygning

Annonce