{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pulver Lakering af Tråd/Eger fælge?
  • #1   13. aug 2012 Drømmer også om at få lakeret mine fælge.. Og et par små dele.. Så finder du noget må du meget gerne råbe højt!! (mængderabat) smiley

  • #2   13. aug 2012 Jeg er meget i tvivl om det vil holde ...
    Tror det vil få alt for mange skader når det skal samles. Saml og opspænd hjulet , og få en vådlakerer til at male dem i dem, sådan ville jeg gøre smiley


  • #3   13. aug 2012 @Nick.

    Det koster ikke mange gryn at få pulverlakeret et par alu ruller . smiley


  • #4   13. aug 2012 drømmer lidt om røde fælge og sorte fodhviler.

  • #5   13. aug 2012 @Nick.

    Fælgene kan du sagtens få pulverlakeret. Fodhvilerne derimod.... de skal helst have en anden behandling for at holde. Tit er det billigere at købe nogen som er sloxerede og lakerede smiley


  • #6   13. aug 2012 Eloxerede .... ( damn Ipad)

  • #8   13. aug 2012 Har skam allerede sendt dig en PM.. Men mit mail system herinde har ikke fungeret de sidste 2-3 dage >.<' så kan du ikke være flink at svare mig på om du har fået den?

    min "sendte beskeder" har ikke virket som sagt. >.<'


  • #10   13. aug 2012 Tag det fra en der har prøvet det: Pulverlak på fodhviler holder bedre end eloxsering. Langt bedre.
    Og du skal ikke våd lakke ejer og fælge.
    Pulverlak - hodler til mere og er mindst lige så flot. Så flot at det kan ligne våd maling.
    Selv min gamle bil havde pulverlakket bundkar, bremser, osv. Og den holdt til over 3 år med slat osv. så da jeg solgte den så de stadigvæk pænne ud.


  • #11   13. aug 2012 @ Fenris.

    Jeg er desværre ikke enig:-(

    Jeg får pulverlakeret rigtig meget ( erhverv. nok for 40k/år) Det er en fantastisk prisbillig overflade behandling til fortrinsvis indendørs brug.

    Min erfaring er:

    Pulver tåler ikke nær så mange kemikalier som våd ( bensin ect)

    Pulver kommer ikke helt ind i skarpe hjørner.

    Pulver bliver mat hvor man røre det meget, og er ikke til at polere op da det mangler den hårde klar lak.

    Man kan kun pulverlakere i 1 farve ( eger fælgene i eksemplet her kan ikke samles og sendes til pulverlak i 2 farver. De skal samles efter lakering)Og dette giver så meget berøring og proppen eger gennem fælgen at man får trælse skader.

    Jeg har også fået pulverlakeret et bundkar smiley det holdt sgu også rigtig godt, men jeg er sikker på at en vådlak havde gjort det mindst lige så godt. Er gået over til at få elforzinket den slags... Det virker smiley

    Fodhvileren med pulver bliver ufattelig grimme og man træder lakken af ( hvis vi snakker typer hvor man træder dirrekte på det lakerede,) min erfaring bode med håndtag og hvilere er at en god poleret elloxering og klarlak er den kønneste og mest holdbare løsning ( men også der i særdeleshed dyreste)

    Hvis man køber et costum made fremflyttersæt. Så har jeg aldrig set dem pulverlakeret.


  • #12   13. aug 2012 Der er stor forskel på pulverlak og den overflade det kommer på og hvem der laver det.
    Jo - der er mange der bruger pulverlak til motordele, fremflyttersæt, styr, osv.
    Og jeg har ALDRIG opvlevet det jeg har lavet/fået lavet var noget lort.
    Og nu har jeg efterhånden lavet 6-7 HD med det, 20+ Japaner og min egen Mc.
    bil dele, fælge til biler, og MEGET mere.

    Og det emd ejer og fælge - det er fordi du ikke har maskedet det ordenligt af. Det ligger meget til den person der skal lave det.


  • #13   13. aug 2012 Nu er jeg fra KBH og er begyndt at være i tvivl nu?

    HAr selv fået pulverlakeret mange bil ting i Gilleleje, men der er bare pisse langt især når man kører alene også tager det 8-10 uger smiley
    Men tilgengæld gør de arbejdet pisse lækkert!!


  • #14   13. aug 2012 Har selv fået pulverlakeret en heeelt masse forskellige dele gennem tiden og har altid været godt tilfreds! Dog vil jeg godt give Brian S ret - er delene noget der skal stå i høj glans, skal det være vådlak, da du ikke kan polére en pulver op! Har selv fortrinsvis fået pulver på undervognsdele, bilfælge, småting o.l. og det holder max.
    Skal man have en mere holdbar pulver oveflade, er der stadig muligheden får at få en klar pulverlak ovenpå den pigmenterede lak, ligesom der også er mulighed for at få grunder på inden den pigmenterede lak.

    Et problem med pulverlak er også, at man ikke efterfølgende kan reparere den så nemt, hvis man skulle risikere at slå en skal af..... Det skal så gøres med vådlak og helst med det samme, da fugten ellers vandre ind under den resterende pulverlak.


  • #15   13. aug 2012 Vådlak det slår sig ikke under processen ligesom pulverlak? Er nemlig bange for mine eger, bliver skæve?

  • #16   14. aug 2012 Mener det er ca. 260grader C, som delene bliver varmet op til for at pulveret smelter og bliver til den færdige plastoverflade/lak. Så du skal hvertfald sikre dig, at dine dele kan tåle denne varme!
    Jeg har deog endnu ikke oplevet dele, som ikke kunne tåle den relativt lave opvarmning.....

    Min faste pulverlakker laver dælme mange trådfælge, som er monteret op på forhånd og masket af de korrekte steder i navet! og har endnu ikke hørt at der er nogen der skulle have brokket sig.....


  • #17   14. aug 2012 Thomas Z: Forstod ikke lige det du mente med fælgene, men er det bedst de er samlet eller skildt ad?

  • #18   15. aug 2012 ok - mente bare med det, at jeg tit har set egerfælge blive pulverlakeret samlet og opspændt, men selvfølgelig maskeret af i navet, så der ikke kommer lak hvor lejer o.l. skal sidde! Det er praktisk talt umuligt at fjerne igen, når først pulveren er hårdet op ved varme nemlig.....

    Min frygt med samlede og opspændte egerfælge er bare, at alt metal jo giver sig til en vis grad - alt efter varmepåvirkningen og du kan så efterfølgende stå med en "slatten" eller løs fælge rem, som du har svært ved at justere yderligere op, da alt er belagt med pulverlak!


  • #19   15. aug 2012 Hvis det er en RAL, NCS eller Pantone farve, som er standardfarver du skal have, ville jeg nok få egerne/nipler vådlakeret og nav og fælge rem pulverlakeret! På den måde får de hårdtbelastede dele en stabil/hårdfør overflade og egerne/niplerne kan du plette efter når fælgene er samlet og spændt op. Det er væsentligt nemmere at skære gevind med vådlak op, end det er med hærdet pulverlak - ligesom det er nemmere at reppe en vådlak, hvor der evt er ubehandlet gevind efter samling.

  • #20   15. aug 2012 Det må jeg så gøre... Takker for det... OG en ting til, hvor kan man få vådlakeret noget henne?

  • #21   15. aug 2012 Det får du ved hvilken som helst auto lakérer - det bedste er en fortynderbaseret 2K lak, hvis der stadig er nogen i jeres område der laver det - idag er det jo sådan noget vandpjask lak de bruger....

  • #23   15. aug 2012 Vådlakering er det bare autolak?

    Hvor?


  • #24   16. aug 2012 jeps - som jeg skrev i det sidste indlæg, hos en alm. automaler. Kig i telefonbogen, om ikke der er en i dit lokalområde - såfremt du ikke kender en i forvejen! Ellers sørge lidt rundt i vennekredsen - der er sgu altid en eller anden, der kender en som kender en som kan fixe et eller andet...... ;o)


  • #25   16. aug 2012 der skulle selvfølgelig ikke stå "sørge" men "søg"....

  • #26   17. aug 2012 Sandt... Takker mange gange for hjælpen allesammen smiley

  • #27   18. aug 2012 De gange jeg har malet noget med mit "fusker" pulverlak anlæg i garagen hvor det skulle se pænt ud har jeg givet det et ekstra lag "klarlak pulver", og pulverlak er ca 5000X gange sværere at blæse af med sandblæseren end vådlak så vil også klart anbefale pulver til fælge.

    Og det klare pulver kan man jo så smide perlemor, flake og andet sjove effekter.


  • #28   20. aug 2012 Pulver skal du fjerne med en gasblæser og en stålbørste..... Det er nemmest! Hvis du sandblæser på det og du får hul et sted - især ved alu gods, risikerer du at blæse for meget materiale væk, hvor du er kommet igennem lakken....

Kommentér på:
Pulver Lakering af Tråd/Eger fælge?

Annonce