{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Vask/pulver lakering {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg er nysgerrig efter hvordan I vasker jeres MC.
Er det bare haveslangen? Bruger I en børste på tanken og hvad for noget shampoo etc? Alle tips og tricks bliver taget med kyshånd

Udover det leder jeg efter en som måske har mulighed for at pulver lakere fodhviler foran og bagpå min motorcykel i sort smiley
På forhånd tak

Jeg er ny herinde efter års pause så billeder af cyklen kommer snart på min profil

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vask/pulver lakering
  • #1   14. jul 2017 Børste på tanken er bandlyst.. Du ved aldrig hvor den sidst har været! Til alle skjolde, tank osv bruger du en god svamp eller mikrofiber handske. Brug auto shampoo af god kvalitet, med eller uden voks er op til dig selv. Aftørring sker med at mikrofiber håndklæde til formålet, alt andet ridser (vaskeskind er elendigt ifht mikrofiber). Til fælge bruges en børste sammen med fælgrens. Gå evt ind på bilvask.nu og se alle de guides han har smiley

• #2   14. jul 2017 Tusind tak for svar Casper smiley hælder du bare vand på eller '' tørrer'' du bare henover hele cyklen med svamp/handske? smiley

• #3   14. jul 2017 Først skyller jeg cyklen og eventuelt påføre insektrens. Den får bagefter en tur med højtryksrenser og foam lance, så den er dækket totalt i skum. Fylder bagefter spande op med varmt vand, jeg bruger 2 spande, den ene med rent vand og den anden med shampoo i. Den rene spand bruges til at skylle mikrofiber handsken i, så jeg ikke gør vaskevandet beskidt. Når cyklen har stået 10min med skum på skylles den ren igen. Nu begynder jeg med handsken og vandet fra spanden. Det vigtigt at shampooen er af nogenlunde kvalitet da det vil gøre at handsken glider over lakken og derved ikke ridser unødvendigt. Når den har fået en tur med handsken over det hele og eventuelt børste på fælge, bagsvinger osv så skylles den igen. Nu kan aftørring begynde.
    Det lyder måske som om det tager en halv dag, men jeg plejer nu sjældent at bruge mere end en time smiley

• #4   14. jul 2017 Hvis du mangler vaskespande og andre småting så har biltema et fint udvalg til små penge. smiley

• #5   19. jul 2017 Super !! tusind tak for guiden og rigtig lækkert med noget hjælp smiley

Synd jeg ikke ejer eller har mulighed for tilslutning af en højtryks spuler smiley
    Må igang med svampe og klude smiley

Kommentér på:
Vask/pulver lakering

Annonce