{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.249 visninger | Oprettet:

Træt af at pressens drama {{forumTopicSubject}}

Her forleden stod der i pressen at en dansker var såret i afghanistan, ved en vej side bombe (i helman provinsen) jeg har så tilfældigvis en kammerat som var den kanyle kriger (behandler) som var ham der kiggede på personen, det viser sig at være 2 splinter fra en rpg som havde sat sig i ansigtet på person, hvilket denne person først opdagede 4 timer efter granaten sprængte, og det hele blev fjernet på 20 minutter med en pincet og lidt sæbevand...

Bare træt af at det hele går op i vejside bomber for medierne...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træt af at pressens drama
  • #1   19. sep 2008 Smæk mig lige med et stavebræt og giv mig mine skolepenge tilbage...

• #2   19. sep 2008 Det lyder da heller ikke rart at få en sådan noget i ansigtet??? Måske du kan li sådan noget??

• #3   19. sep 2008 Rasmus[ 7000 ] Hvis der går 4 timer før man opdager det, så er det sq nok ikk ret slemt vel?

• #4   19. sep 2008 Nej, men pressen for det til at lyde af meget mere end det er hele tiden... de har helt forkerte fakta, og jeg tror at vi alle kan blive enige om at hvis der går 4 timer før man opdager der sidder et par splintre, så er det nok ikke live truende.. er kommet mere til skade ved at skide i skov smiley

• #5   19. sep 2008 Hmm der havde jeg sku overset noget i teksten smiley hehe ja okay i får ret smiley Men alligevel nok ikke så rart at møde sådan en vejsidebombe smiley

• #6   19. sep 2008 Nu var det ikke en vejside bombe men en RPG (Rocket Propelled Grenade) raketstyr... Afghaner har det med at fyrer et par stykker af som så springer i luften, fordi de ikke kan finde ud af at bruge dem, og så kan der af og til været lidt splintre her og der.. men det kan en som har været der nok fortælle bedre end mig.. syntes bare det er sjovt når man hører pressen og så derefter min kammi, som er dernede, hvor meget der bliver pyntet på dramaen...

• #7   20. sep 2008 Når jeg har været udsendt, har pressen altid overdrevet. Men til tider passer det osse. kan godt se det kan være svært for "almindelige" og vide hvad de skal tro på, noget nemmere for os når vi får direkte besked uden om pressen

• #8   20. sep 2008 Man skal aldrig tro på pressen, og desværre kan man heller ikke tro på hvad der står på www.hok.dk
    Jeg er lige kommet hjem fra Afghanistan, og de Mission Update og status der kommer på hjemmesiden er ofte intet sigende og i visse tilfælde usande.
    Specielt i forbindelse med Jesper Gilbert’s død har pressen og HOK virkelig langt fra sandheden, hvilken desværre er en skam.

Må nok indrømme at jeg er pisse træt af at høre på folk og deres meninger når de ikke aner hvad de snakker om.

• #9   20. sep 2008 ved at lave et emne og diskutere vejside bomber, er du da selv med til at "blæse det op" det har jo åbenbart en form for intra når du ligefrem laver et emne

• #10   20. sep 2008 Hvad laver soldaterne egentlig i Afghanistan ?

Halvdelen af dem er alligevel slet ikke klar til at være udsendte, og de kæmper for noget som ikke vedkommer os på nogen måde mere.

En vejside bombe kan så vidt jeg ved sagtens laves udfra en rpg, netop derfor de er relativt farlige, da de kan laves af nærmest alt der kan sprænges.

Nå, nok om det, de har om ikke andet en billig ferie i Afghanistan

• #11   20. sep 2008 @-K007 –
    Må nok indrømme at jeg er mundlam over dine udtagelser. Vi sender som nation soldater i krig, og selvom at vi ikke måske ikke er enig i krigen, skal man sgu da støtte i folk som tager ud og gør en forskel.
    Men at dømme ud fra dine kommentar går jeg ud fra at du er typen der ikke kan se længere frem end din egen næsetip.

@Hottentotten
    "Hvad laver soldaterne egentlig i Afghanistan ?" – Tja…. Folketinget har mere eller mindre enstemmigt vedtaget at sende soldater til Afghanistan. Hvad vi så laver dernede… Tja…. Personligt har jeg været med til at fjerne over 35 miner og IED’er (som ikke skelner mellem civile eller soldater). Har været med til at gøre situationen så god at det var muligt at opføre skoler og lægeklinikker.
    Så hvad vi laver dernede? Vi gør en forskel for alle dem i vores område, og området bliver større dag for dag

"Halvdelen af dem er alligevel slet ikke klar til at være udsendte" - Meget sagligt postulat, hvad begrunder du dine udtagelser på?

Vejsidebombe er blot blevet "pressens" udtryk. Det de danske køretøjer typisk bliver ramt af er IED’er (Improvised explosive Devise), som ofte er morter eller artillerigranater som er gravet ned og lavet til en ”primitiv”, men kraftig mine. Vi har i den danske område ikke set RPG’er brugt til IED’er, da taliban har meget mere brug for dem i kamp.

• #12   20. sep 2008 Palle.. Hvad tror du der sker det øjeblik hvor danskerne trækker sig ud, hvis det sker før tid.. PT har de sgu monster travlt på alle felthospitalerne med at ordne de sårede efter det afghanske politi har massakreret en eller anden folke gruppe.. præcis lige som i bosnien, er der brug for en ekstern faktor, som sørger for at der i det mindste er en smule lov og orden... Om vi er enige i at vi skulle have startet krigen dernede eller ej, men det mest uansvarlige ville være at trække soldaterne hjem nu, specielt de danske som nok er de mest veluddanede dernede...

Og til K007.. det lyder som om du tror det er soldaterne dernede der piver over dødstallene.. flere jeg har snakket med er nærmest stolte over der ikke er flere døde.. det betyder bare at de gør det godt.. 17 døde efter 5 års krig.. hvis mig et land der kan gøre det efter...

• #13   21. sep 2008 #Kristian, Nej vi skal ikke automatisk støtte at en flok krigsliderlige personer sendes afsted, hvorefter de kommer hjem og skaber sig over hvad de har oplevet, og ikke kan fungere normalt.

Hvilken forskel der er gjort fatter jeg til dato ikke, men vi ser den nok den dag en terror aktion rammer Danmark, så ser vi hvad vi har rodet os ud i.

Danmark er slet ikke gearet til at deltage i sådanne ting/aktioner. Så vi skal holde os væk, vi gør os rigeligt til grin ved OL og lign.

• #14   21. sep 2008 @-K007-
    Ej, du har ret, det var mig der måske var lidt for hurtig der. Det er rigtigt, du har intet sted skrevet om du var for eller imod krigen. Jeg tog bare din lidt negative tone og brugte til den konklusion, My bad.
    Jeg vil nu ikke mener jeg er typen der går med skyklapper. Jeg mener jo netop og kunne se det store billede. Tag nu det der lige er sket i Pakistan, den eneste måske man kan forhindre den type terror er jo netop at gøre et eller andet, og det er jo det vi gør.
    Der dør jeg desværre soldater, og sådan er det bare, men hvorfor ikke høre om det i pressen? Vi hører da altid om nå en er omkommet på MC, vi hører da altid om trafikulykker, så hvorfor ikke også om krigens tab?

@Hottentotten
    "krigsliderlige personer" – Jeg har været dernede, været i kamp flere gange, og anser da slet ikke mig selv som krigsliderlig. Jeg har da også set og gjort ting som jeg ikke havde regnet med, og regner da helt sikkert også med at tale med nogen om det, men igen kunne jeg godt tænke mig at se noget dokumentation på at danske soldater ikke kan fungere normalt (og der er jo altid idioter).
    Vi har gjort en kæmpe forskel, det har jeg selv bevidnet. Vi kan jo ikke bare sige "LALALALA", lukke øjerne og lade som om at hvad der sker ude i verden ikke. Der er ikke noget vi har rodet os ud i, men vi er blevet slæbt ind i det af idiotiske fanatiske muslimer.

Og ja, vi suttede røv til OL

Kommentér på:
Træt af at pressens drama

Annonce