{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.969 visninger | Oprettet:

Træt træt træt af GS500! {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der kan fortælle mig hvad det "fede" er ved en Suzuki GS500E? Det er sikkert en udmærket maskine, men jeg er ved at få mavesår af irritation over at se den poppe op som det 1ste, hver gang nogen spørger til ny cykel.. Det virker, som om den er det "eneste" rigtige for en nybegynder? Jeg synes personligt, at den er omtrent ligeså spændende som en træt Ford Escort 1,1 fra 1984. Kedelig motor, grimt design og alt for mange blir ved med at købe dem. Er den virkelig det bedste alternativ for en nybegynder? Er det en "nødløsning" fordi det simpelthen er for dyrt i forsikring at være nybegynder? Og det er altså ikke for at træde Jer ejere over tæerne at jeg skriver dette! Måtte bare lige have min indebrændthed ud.. Er så træt af GS500! Overvej evt. CB500 eller GPZ500S eller noget andet...
Takker..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træt træt træt af GS500!
  • #1   17. mar 2007 Gs500 er den billigste og den nyeste af de 3, derfor er den den mest populære.

    Det er da også en glimrende maskine, bare man ikke forventer den er mere end den er.


  • #2   17. mar 2007 Man skal jo også tænke på prisen... man er jo fint nok kørende for 30000 og så kan man få noget erfaring og finde ud af om det er noget uden at ha pantsat hus, kone og 4 unger for at det kan lade sig gøre.......
    Har selv haft en og var ganske tilfreds dengang.....


  • #4   17. mar 2007 hej som talerør for nybegyndere vil jeg kan jeg sige at jeg personligt er ening et stykke af vejen med dig den er måske ikke det mest ophidsene , men billig i forsikring
    skal da også selv have en CB 500
    men GPZ er en hel anden sag fed mc men PISSE dyr i forsikring ca 2 trin over cb og gs


  • #5   17. mar 2007 Jacob - jeg er ubetinget enig smiley

  • #6   17. mar 2007 Ja I har nok helt ret.. Og Chris det var ikke arrogant ment, synes bare at der måtte være andre glimrende alternativer.. Jeg har jo heller ikke råd til det jeg helst ønsker mig..

  • #7   17. mar 2007 Tak Mr. Amish.. Håbede også at jeg ikke var den eneste..

  • #8   17. mar 2007 Jeg startede på en suzuki gsf 600 bandit. Synes det er en go begynder cykel. Også forholdsvis billig i forsikring, da den går under som en touring maskine..

  • #10   17. mar 2007 David K: Tak for konstruktivt svar. Rart også at høre fra Jer, der bruger/ejer den nævnte maskine..

  • #12   17. mar 2007 Jeg var lige ude hos forhandleren for at aflevere min cykel til service idag, og var i den anledning lige oppe og sæte på en brugt GS500E....Hold kæft hvor er den klein, og jeg er endda kun 170 cm, men forstår nu godt folk der starter på såen fætter....som allerede nævnt billig og let at håndtere, havde selv 4 i tankerne som første cykel:
    GS500
    ER-5
    CB500
    XJ600

    Endte med xj600 da det var den eneste 4 cyl, og den virkede lidt mere voksen

    Mvh Søren


  • #13   17. mar 2007 Tja jeg er oxo oxo Træt træt træt af GS500e....
    især fordi jeg var til syn med en i fredags ....som blev kasseret.....
    Den styrede fandme oxo undeligt ......
    Jeg må have været fuld da jeg samlede den smiley

    Den er velegnet til det danske afgift system.....
    Bare ikke til det danske vejr....den ruster.
    Selv i tyskland mener de at en cb500 er for dyr i forhold til en gs500e.......
    Herhjemme lægger man så en faktor 3 oveni.......:-)

    Gpz og Cb er bedre/mere mc men en hårdt presset SU modtager har nok svært ved at se at prisen berettiger.....

    CBen er jo på punkter mindre smart end en GS......GSen har skive i bag...... det har de første/billige CB500 GPZ ikke.
    CBen har oxo twindæmpere........ser mere oldnordisk ud .....men afjedringen er sq nok alligevel bedre en GSen...

    GSen er oxo meget lille og let at tumle.....det er jo oxo godt begynder stof.......

    Har en til salg.....svoger har haft en CB500 fra 95 før.....købte gsen ...... prøvede en tur og sagde den gider jeg sq ikke ha alligevel......måske sq han have prøvet den da han købte den.....fjolset .-)
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=13538


  • #14   17. mar 2007 Amish folket kan jo godt li´heste, det får man ikke på en gsér...har så p.t en ford lord...dog ikke en 1.1 fra 84´ hehe

  • #15   17. mar 2007 He he he, Amish! Hvad skal du forresten selv have nu den anden skal sælges? GS? Eller Escort?

  • #16   17. mar 2007 Jeg kan da godt forstå folk synes GS500E er fed. Det er da en god stabil maskine. Havde en som den første maskine, og jeg var da på langtursferie uden problemer. Forsikringen var billig. Maskinen er billig, og holder sin pris. Den er nem at tumle. Og den kåbe den kan købes med nu, den er da fed. Jeg vil altid anbefale den som førstegangsmaskine....
    Og igen, så er der jo faktisk mennesker der osse har andet end mc at bruge sine penge på...


  • #17   17. mar 2007 GS'eren er heller ikke en jeg er en varm fortaler for.
    Stellet er dårligt lakeret, og rust på det efter 2 år (selvom man er over den med vask og pleje) er mere reglen end undtagelsen.
    Motoren er svag sammenlignet med Kawasaki ER5 og CB500.
    Teknisk er motoren i lige linie den samme som den på en GS400 fra 1978. Suzuki lavede ellers en GSX400 med 8 ventilet topstykke, som skulle være den de havde bygget videre på til dagens GS'er.
    Affjedringen er blød som snot, og den er en gyngehest når man leger i sving. indrømmet at de andre japanere i samme klasse heller ikke er er super faste, men de er bedere end GS'eren.
    Ja den er billig, men ikke billig nok til at retfærdigøre at det er en 70'er motor i et stel fra 1989....

    Skidt skidt skidt motorcykel


  • #18   17. mar 2007 Dennis: Tag en tur på en CB500 eller en ER5. Så kommer du på bedre tanker...

  • #20   17. mar 2007 jeg startede på en cbr 600 fra 1990, og de kan erhverves fra 42000 og op...... og jeg har aldrig fortrudt... jeg tror personligt ikke man kan få en bedre maskine til prisen i den billige ende når man er nybegynder (den var selvfølgelig droslet) jeg syntes den har alt hvad man skal bruge og at den er "billig" i forhold til hvad man får for pengene

  • #21   17. mar 2007 ---->Jesper.
    Har prøvet en CB500.... ER5 har jeg tilgode.... Men da jeg nu er så "rig", så vælger jeg altså noget der er lidt større - synes bare ikke Suzukien fortjener at blive nedgjort.


  • #22   17. mar 2007 chris (Frederikshavn) A
    Lige her må jeg holde med Jesper....
    Motormæssigt er Jespers GSX400 mere spændende end en 2028 gs500e
    og ja en 07 gs har måske en kende fastere affjedring....(forsvinder sikkert efter 5000 km)
    Men basis er det et stel fra 89 bygget af smør med en motor fra 78....

    gs 500 fra 2004-06 sammelign den med en CB-ER OSV fra samme årgang.....

    Jespers mcvalg afspejler at han ikke gider betale xtra for et facelift...
    Men sagtens ka ha det ligeså sjovt på en ældre mc til 5000-30000 kr.
    Som en gl sag i ny indpakning....


  • #23   17. mar 2007 Hejsa
    Jeg skulle også ud og have motorcykel sidste sommer og jeg overvejede også en gs 500, men mit valg blev også en gpz 500, da den lige var en tand federe. Godt nok noget ældre, men kan bedre li design, lyd og momentet i gpzéren.
    Må så godt nok indrømme, at jeg er bidt af en gal motorcykel, så den er allerede blevet byttet ud til en zzr 600.
    Det var en fin nok cykel, men den kan sgu lidt mere zzr600.
    / Trine


  • #24   17. mar 2007 Jeg er sku enig Jakob, og jeg valgte derfor også at købe en noget ældre GSX 550 fra 1986 da den har lidt flere heste og den rigtige 4 cyl lyd, men det er nok bare mig.

    I mine øjne er en GS 500 en utrolig slidstærk MC, og et rigtig godt transport instrument, men igen det er en opel astra også, og det er jo sjovere at køre i stor BMW .... smiley

    Syntes det er op til hver enkel, hvad man kræver af en cykel, og derfor er det for nogle det bedste at køre R1 og andre opnår samme køre glæde på en GS 500 ..


  • #25   17. mar 2007 jacob>> jeg vil da have en R1 som skal fightes:)

  • #26   17. mar 2007 Det er præcis min mening Jakob smiley
    Hvorfor ikke købe noget der er unikt ... eller ihvertfald lidt mere specielt smiley F.eks. en Cagiva River der kører bedre (siger tests) og ser federe ud... når man får flere penge mellem hænderne er det lidt lettere at finde noget specielt. Eller ombygger man det vel bare smiley


  • #28   17. mar 2007 Chris: Forskellen på mine 20 år gamle maskiner og en ny GS500 er datoen for første indregistrering.... Teknisk er begge mine maskiner GS500'eren overlegen.
    Og ja, jeg har prøvet en 04 model af GS'eren, og den eneste forbedring ved den er et mere behagelig kørestilling. Motoren er stadig svag
    Stellet er det samme som i 1989, motoren er samme teknink som i 70'erne.....
    Der er ingen grund til en ny GS500 koster 57.000,- når en udgave fra 1989 kan fåes for 20-25.000,- og er teknisk ens.
    Undervurder ikke min viden om motorcykler...

    /
    Jesper


  • #29   17. mar 2007 Nej da Jesper (Lyngby) p vi kunne da aldrig drømme om at undervurdere din viden om motorcykler smiley uha da

    HB


  • #30   17. mar 2007 En skam at mange overser de gode kvaliteter en Kawasaki ER-5 har..... Og de nye......uha de kører sgu´ godt..

  • #33   17. mar 2007 Chris: Held og lykke med at finde en 20 år gammel BSA eller Triumph... ;o)
    Og en MC bliver ikke nødvendigvis nedslidt på 20 år. Har haft en CB450K5 fra 1975, der teknisk var mere avanceret end en GS500 motor, og ydelsesmæssig var det samme. For at sætte det lidt i perspektiv.
    Og med hensyn til tromlebremsen på en ER5, så er den ligeså god som skivebremsen på GS'eren, så trist det var årsagen du valgte ER5'eren fra.


  • #35   17. mar 2007 GSéren er vel det der svarer til en Fiat 127 i bilverdenen...

    den får en fra A-B, men det går på ingen måder hurtigt...

    Jeg har hørt en masse positive ting om den, og overvejde den også et kort sekund da kæresten skulle have en mc, men valget faldt dog på en mini-blade:-)


  • #36   17. mar 2007 Mikael(Tønder) P

    Jeg er mega enig med dig... der synes jeg Brdr. jensen i Horsens har lavet et glimrende eksempel...


  • #37   17. mar 2007 ja... jeg var kvæstet af grin da jeg så det første gang...

  • #38   17. mar 2007 Er til dels enig med dig Mikael mht. kinesercyklerne, men ingen regler uden undtagelse. De første kinøjsere vi så i DK var Geely, og de kører stadig godt. Og så er der også den her:
    (link fjernet)
    Med et design japanerne ikke har turdet lave, og så er den bakket op af en seriøs og god importør.


  • #39   17. mar 2007 Jae, den er lidt cool
    http://www.bikernet.com/news/images/PhotoID21061.jpg


  • #40   17. mar 2007 Sikken helligbrøde man begår når man siger noget slemt om en GS500....vi må da håbe for alle tilhængerne at Suzuki snart laver en efterfølger eller fornyer den radikalt ligesom Honda med deres CB500 der blev til CBF500A. Heldigt for Suzy at mennesket er et flokdyr smiley

    Ligesom så mange skulle ha' en Nokia da mobilen kom frem....hvor fedt er det lige at have det ALLE andre har?


  • #41   17. mar 2007 Det ka godt være at en er5 ikke har skive bagpå og hva så? Kan den bremse? Ja - bruges bagbremsen til meget andet en at stabilisere cyklen lidt eller når man ska rette handsker ved rødt lys........Nej jeg kunne personligt undvære den....
    Ja ok nogen bruger bagbremse til at bremse forhjulsløft og hjulspin.......men det er næppe et problem på en er/gs/cb500 smiley
    Prøv at rykke lidt i styret på en gs500 89- det tog ca. 10år at finde ud af at det burde hænge fast og have lidt forbindelse til forgaflen istedet for det gummi pis det hænger i.....


  • #42   18. mar 2007 Petrolhead: Jo det kan jeg sagtens. Forskellen er den at, Geely'en har man ikke store forventninger til og det har da overrasket mig og andre at de første har rundet de 25.000km uden problemer og at de ikke er rustet op.
    Derimod lever en GS500 ikke op til forventningerne. Rust og afbrænding af olie med ødelagte lejer til følge er ikke ukendte historier, fra selv nyere maskiner.

    Så derfor kan jeg rose Geely'en og kritisere GS'eren. En er bedre end forventet, den anden dårligere end forventet.


  • #44   18. mar 2007 Ok, ville nu godt nok hellere vælge en gammel GS 500 frem for en Geely. De har jo glemt motoren, og den er jo også noget mindre end GS 500.

    Chris: Ville du også gerne købe en Opel Kadett 1.3 fra 1985 hvis man kunne få den ny ?

    Fordi en cykel er 20 år gammel er ikke ens betydende med at der er total fucked up, og da jeg havde min GSX 550 fra 1985 kunne den til hver en tid nappe en GS 500, samt at teknikken var total overlegen for en GS 500. 4 cyl, 16v, 68 hk, dobbelt skive foran og en bagpå også havde den den rigtige MC lyd, og kostede mig 18.500 kr ...

    Men igen hvis man hellere vil have en ny cykel og vil give mere for den, samt at man syntes designet på en GS 500 er flotere, så fint med mig. Det er jo heldivis en smagssag smiley


Kommentér på:
Træt træt træt af GS500!

Annonce