Træt træt træt af GS500! {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der kan fortælle mig hvad det "fede" er ved en Suzuki GS500E? Det er sikkert en udmærket maskine, men jeg er ved at få mavesår af irritation over at se den poppe op som det 1ste, hver gang nogen spørger til ny cykel.. Det virker, som om den er det "eneste" rigtige for en nybegynder? Jeg synes personligt, at den er omtrent ligeså spændende som en træt Ford Escort 1,1 fra 1984. Kedelig motor, grimt design og alt for mange blir ved med at købe dem. Er den virkelig det bedste alternativ for en nybegynder? Er det en "nødløsning" fordi det simpelthen er for dyrt i forsikring at være nybegynder? Og det er altså ikke for at træde Jer ejere over tæerne at jeg skriver dette! Måtte bare lige have min indebrændthed ud.. Er så træt af GS500! Overvej evt. CB500 eller GPZ500S eller noget andet...
Takker..
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Det er da også en glimrende maskine, bare man ikke forventer den er mere end den er.
sep 2005
Følger: 15 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 210 Svar: 1.000
Har selv haft en og var ganske tilfreds dengang.....
okt 2006
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 2 Emner: 215 Svar: 556
skal da også selv have en CB 500
men GPZ er en hel anden sag fed mc men PISSE dyr i forsikring ca 2 trin over cb og gs
jun 2006
Følger: 59 Følgere: 56 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.221
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
jan 2005
Følger: 163 Følgere: 146 MC-er: 4 Emner: 248 Svar: 5.664
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 85 MC-er: 12 Emner: 463 Svar: 2.212
GS500
ER-5
CB500
XJ600
Endte med xj600 da det var den eneste 4 cyl, og den virkede lidt mere voksen
Mvh Søren
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
især fordi jeg var til syn med en i fredags ....som blev kasseret.....
Den styrede fandme oxo undeligt ......
Jeg må have været fuld da jeg samlede den
Den er velegnet til det danske afgift system.....
Bare ikke til det danske vejr....den ruster.
Selv i tyskland mener de at en cb500 er for dyr i forhold til en gs500e.......
Herhjemme lægger man så en faktor 3 oveni.......:-)
Gpz og Cb er bedre/mere mc men en hårdt presset SU modtager har nok svært ved at se at prisen berettiger.....
CBen er jo på punkter mindre smart end en GS......GSen har skive i bag...... det har de første/billige CB500 GPZ ikke.
CBen har oxo twindæmpere........ser mere oldnordisk ud .....men afjedringen er sq nok alligevel bedre en GSen...
GSen er oxo meget lille og let at tumle.....det er jo oxo godt begynder stof.......
Har en til salg.....svoger har haft en CB500 fra 95 før.....købte gsen ...... prøvede en tur og sagde den gider jeg sq ikke ha alligevel......måske sq han have prøvet den da han købte den.....fjolset .-)
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=13538
jun 2006
Følger: 59 Følgere: 56 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.221
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 22 Svar: 446
Og igen, så er der jo faktisk mennesker der osse har andet end mc at bruge sine penge på...
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
Stellet er dårligt lakeret, og rust på det efter 2 år (selvom man er over den med vask og pleje) er mere reglen end undtagelsen.
Motoren er svag sammenlignet med Kawasaki ER5 og CB500.
Teknisk er motoren i lige linie den samme som den på en GS400 fra 1978. Suzuki lavede ellers en GSX400 med 8 ventilet topstykke, som skulle være den de havde bygget videre på til dagens GS'er.
Affjedringen er blød som snot, og den er en gyngehest når man leger i sving. indrømmet at de andre japanere i samme klasse heller ikke er er super faste, men de er bedere end GS'eren.
Ja den er billig, men ikke billig nok til at retfærdigøre at det er en 70'er motor i et stel fra 1989....
Skidt skidt skidt motorcykel
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
dec 2005
Følger: 32 Følgere: 32 MC-er: 4 Emner: 81 Svar: 1.846
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 22 Svar: 446
Har prøvet en CB500.... ER5 har jeg tilgode.... Men da jeg nu er så "rig", så vælger jeg altså noget der er lidt større - synes bare ikke Suzukien fortjener at blive nedgjort.
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Lige her må jeg holde med Jesper....
Motormæssigt er Jespers GSX400 mere spændende end en 2028 gs500e
og ja en 07 gs har måske en kende fastere affjedring....(forsvinder sikkert efter 5000 km)
Men basis er det et stel fra 89 bygget af smør med en motor fra 78....
gs 500 fra 2004-06 sammelign den med en CB-ER OSV fra samme årgang.....
Jespers mcvalg afspejler at han ikke gider betale xtra for et facelift...
Men sagtens ka ha det ligeså sjovt på en ældre mc til 5000-30000 kr.
Som en gl sag i ny indpakning....
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 472
Jeg skulle også ud og have motorcykel sidste sommer og jeg overvejede også en gs 500, men mit valg blev også en gpz 500, da den lige var en tand federe. Godt nok noget ældre, men kan bedre li design, lyd og momentet i gpzéren.
Må så godt nok indrømme, at jeg er bidt af en gal motorcykel, så den er allerede blevet byttet ud til en zzr 600.
Det var en fin nok cykel, men den kan sgu lidt mere zzr600.
/ Trine
jun 2004
Følger: 58 Følgere: 25 MC-er: 9 Emner: 24 Svar: 201
I mine øjne er en GS 500 en utrolig slidstærk MC, og et rigtig godt transport instrument, men igen det er en opel astra også, og det er jo sjovere at køre i stor BMW ....
Syntes det er op til hver enkel, hvad man kræver af en cykel, og derfor er det for nogle det bedste at køre R1 og andre opnår samme køre glæde på en GS 500 ..
jun 2006
Følger: 59 Følgere: 56 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.221
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 765 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.846
Hvorfor ikke købe noget der er unikt ... eller ihvertfald lidt mere specielt F.eks. en Cagiva River der kører bedre (siger tests) og ser federe ud... når man får flere penge mellem hænderne er det lidt lettere at finde noget specielt. Eller ombygger man det vel bare
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
Og ja, jeg har prøvet en 04 model af GS'eren, og den eneste forbedring ved den er et mere behagelig kørestilling. Motoren er stadig svag
Stellet er det samme som i 1989, motoren er samme teknink som i 70'erne.....
Der er ingen grund til en ny GS500 koster 57.000,- når en udgave fra 1989 kan fåes for 20-25.000,- og er teknisk ens.
Undervurder ikke min viden om motorcykler...
/
Jesper
dec 2005
Følger: 27 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 112
HB
maj 2005
Følger: 30 Følgere: 28 MC-er: 3 Emner: 90 Svar: 725
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
Og en MC bliver ikke nødvendigvis nedslidt på 20 år. Har haft en CB450K5 fra 1975, der teknisk var mere avanceret end en GS500 motor, og ydelsesmæssig var det samme. For at sætte det lidt i perspektiv.
Og med hensyn til tromlebremsen på en ER5, så er den ligeså god som skivebremsen på GS'eren, så trist det var årsagen du valgte ER5'eren fra.
mar 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 162
den får en fra A-B, men det går på ingen måder hurtigt...
Jeg har hørt en masse positive ting om den, og overvejde den også et kort sekund da kæresten skulle have en mc, men valget faldt dog på en mini-blade:-)
mar 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 162
Jeg er mega enig med dig... der synes jeg Brdr. jensen i Horsens har lavet et glimrende eksempel...
mar 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 162
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
(link fjernet)
Med et design japanerne ikke har turdet lave, og så er den bakket op af en seriøs og god importør.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
http://www.bikernet.com/news/images/PhotoID21061.jpg
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 765 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.846
Ligesom så mange skulle ha' en Nokia da mobilen kom frem....hvor fedt er det lige at have det ALLE andre har?
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Ja ok nogen bruger bagbremse til at bremse forhjulsløft og hjulspin.......men det er næppe et problem på en er/gs/cb500
Prøv at rykke lidt i styret på en gs500 89- det tog ca. 10år at finde ud af at det burde hænge fast og have lidt forbindelse til forgaflen istedet for det gummi pis det hænger i.....
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
Derimod lever en GS500 ikke op til forventningerne. Rust og afbrænding af olie med ødelagte lejer til følge er ikke ukendte historier, fra selv nyere maskiner.
Så derfor kan jeg rose Geely'en og kritisere GS'eren. En er bedre end forventet, den anden dårligere end forventet.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9860
jun 2004
Følger: 58 Følgere: 25 MC-er: 9 Emner: 24 Svar: 201
Chris: Ville du også gerne købe en Opel Kadett 1.3 fra 1985 hvis man kunne få den ny ?
Fordi en cykel er 20 år gammel er ikke ens betydende med at der er total fucked up, og da jeg havde min GSX 550 fra 1985 kunne den til hver en tid nappe en GS 500, samt at teknikken var total overlegen for en GS 500. 4 cyl, 16v, 68 hk, dobbelt skive foran og en bagpå også havde den den rigtige MC lyd, og kostede mig 18.500 kr ...
Men igen hvis man hellere vil have en ny cykel og vil give mere for den, samt at man syntes designet på en GS 500 er flotere, så fint med mig. Det er jo heldivis en smagssag
Træt træt træt af GS500!