{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.913 visninger | Oprettet:

Hørt på arbejdet {{forumTopicSubject}}

Ja så er der kaffepause og jeg må lige dele denne her med folket.

Vi kender alle den med røgvenderen og en spand kørner prikker osv.

En af smedene siger til vores lærling, "sæt den her på" lærlingen kommer tilbage og siger at den går svært på. svenden svare "brug din fornuft og find på noget"
så kommer han og spørger mig. "hvad skal jeg bruge for at få den her på?" jeg har lidt travlt og var lidt distræt og siger bare at han jo kunne hente en 5kg dunk inde på lageret med knofedt. og han siger okay og går.

så går der vel ti minutter og så kommer han igen og siger er det den her? og jeg tænker på hvad helved er det han kommer rendende med.
Så har folkene inde på lageret da lige hoppet med på joken og giver ham 5kg vaseline. og så havde de sagt at han bare kunne gå i gang.

jeg var flad af grin. Og overrasket over at han ikke havde hørt det med at hente noget knofedt inde på lageret før. smiley

Så måtte fortælle ham at han bare skulle bruge lidt krafter, og stille vaselinen ind på lageret igen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hørt på arbejdet
  • #1   22. maj 2008 Hehe ..
    Husker tydeligt et sted hvor jeg var.. hvor de unge mennesker kom og spurgte om de måtte låne telefonenen og svaret var jo naturligvis ja, men de skulle bare huske at sige "ring op" ind i røret så de kunne komme "ud af huset" .. fuck hvor har jeg grint af den mange gange smiley

• #2   22. maj 2008 Knofedt er nu ellers også ligeså gammel som kørneprikker og røgvender...

Men lige den med røgvenderen, kan jeg en ligeså god historie om fra spejdertiden.
    Der var en leder der også var god til at bede de nye om at hente en røgvender, men det stoppede han med den dag han fik stukket en støvsuger i hånden hvor motoren var vendt :o)

• #4   22. maj 2008 hehe min far er autolærer på teknisk i thisted, så han bruger den med en spand kørnerprikker tit. min mor arbejder i et køkken på en ungdomskole hvor de har elever ude og hjælpe hver uge, og der har hun tit brugt den med knofedt, det er genialt at tage røven på uskyldige uvidende ofre.
    hehe

• #5   22. maj 2008 Har også engang sendt en Maskin aspirant op til skipper efter noget samleje fedt... Fik noget skæld ud af skipper men vi hyggede os noget vil jeg sige...

• #6   22. maj 2008 Samme Maskin aspirant blev også sendt op til maskinchefen efter en kørneprik. Da hun kommer derop spørger han efter hvor stor den skal være?? Ned i maskinen igen og spørge... Jamen jeg skal bruge en 4'er... Op igen... Jamen han har kun en 3'er og en 5'er... Spørg om de kan bruge den.... Okay så kunne jeg sku ikke holde masken længere...

• #7   22. maj 2008 hvad med skotsk ternet sytråd (meget brugt i tøjbutikker) eller praktikkanten ind til bageren efter moderkager smiley

• #8   22. maj 2008 Sejler langfart;

Sendte for nogen tid siden en aspirant ned i lasten for at fodre kølsvinet, han kom tilbage og mente at det var løbet væk;-)

• #9   22. maj 2008 haha varmer på en kedelig dag da.

• #10   22. maj 2008 -> Galler

He-he... har prøvet noget lignende mens jeg var på et værksted. En anden lærling blev sendt op til et metalvare-firma efter en spand kørnerprikker. De var med på spøgen, og sendte ham tilbage med en zink-spand (ret dyr iøvrigt), hvor der var lavet en masse kørnerprikker i bunden.

Ret spas, selvom vores værkfører ikke var så tilfreds med den medfølgende regning!! :-0

• #11   22. maj 2008 Jeg var i tidernes morgen FDF'er. Når der skulle slåes telt op, og jorden enten var hård eller frosset, så plejede vi at sende de små purke af sted efter brun sæbe, for så gled pløkkerne letter i.

Hold nu kæft de gange vi har grinet af det smiley

• #12   22. maj 2008 Der mangler iøvrigt at blive nævnt en venstrehåndskruetrækker og en stempelaftrækker (til motorer)... smiley

• #13   22. maj 2008 Den med kørneprikker er jeg stoppet med at bruge efter en lærling sagde han nok skulle hente en spandfuld og var væk i 15 min. derefter kommer han tilbage med en matalspand hvor han har banket kørneprikker í overalt og siger værsgod, her har du dine kørneprikker. Så den hoppede han ikke på smiley

-Den med at sende lærlingen op til mester efter nøglen til svangerskabet kan også give lidt god humor

• #14   22. maj 2008 På kampvognene sidder der nogle temmelig tunge skærme ned over bælterne. Jeg har engang fået en ny fyr til at stå og hive og flå i monteringspinden til sidespejlet, fordi jeg bildte ham ind, at man kunne vippe dem op via hydraulik ,hvis man pumpede længe nok.
    Det var sgu' en od dag.

• #15   22. maj 2008 Haha...
    Som 15-årig havde jeg sommerferiejob på en stor maskinfabrik.
    Blev sendt ned i den anden ende af fabrikken efter 300 kørneprikker. - Ned til værktøjsudleveringen..... gik ikke uden rekvision - op til værkføren efter rekvision - "vær´s go´ her er en rekvision". Tilbage igen. "Hvad har du at proppe kørneprikkerne i " ?? Tilbage til lageret efter en stålkasse. Retur til værktøjsudleveringen - "Der kan sgu da ik´ være 300 kørneprikker i én kasse. Op efter én mere.........tilbage igen.
    ......................og så stod der osse en kold øl + en flok skraldgrinende kolleger !!
    ;O)

• #16   22. maj 2008 James det var da nogle flinke kollegaer at stille en kold øl efter alt besværet smiley

• #17   22. maj 2008 den med at bede nogen om at hentet en venstre hånds umbrakku nøgle er nu også gode....

os lærlinge er en odsat.... er heldigvis aldrig faldet i

og så hos automakanikerne... er der den med at skift tændrør på en dissel bil :;-)

• #19   22. maj 2008 Jeg er elektrikker. Og udover at bruge "venstrehånds-skruetrækkere" så har vi også "kabelstrækkere" hvis man nu har klippet kablet for kort :o)

• #20   22. maj 2008 Hvad med en forkromede mellemgasfordeler smiley

• #21   22. maj 2008 Den med kørnerprikker kan godt give bagslag.

Bad lærlingen om at hente en bøtte kørnerprikker til mig da jeg stod og var ved at samle en gearkasse der lige var sat nye lejer i, det skulle få den til at gå eksra godt.
    Da jeg så lige mangler at sætte endedækslet på skulle jeg ud køre efter et eller andet, men lærlingen kunne jo ikke finde dem, så han spurgte da bare en af de svende som gav ham besked på at klippe nogle huller ud af en plade med en lokke tang, banke en kørnerprik på hver af dem, og stille dem frem til mig.

MEN lærlingen kune jo tænke selv så da jeg kom tilbage lagde der 100 stk metal med en kørnerprik på nede i gearkassen.

• #23   22. maj 2008 Eller når maskin lærlingene skal lave noget for en, og man beder dem bruge en forkromet gasgevindsskærebrænder med 5/8plumhul.

Eller noget klatforsegler, samt fikumdik (når man skal smøre et eller andet, man ikke lige kan bestemme sig til hvad der skal bruges.

• #24   22. maj 2008 Sendte engang kæresten op til KS-motor efter en forkromet mellemgasfordeler til en Cbr F2....

Men gutterne jeg forbarmnede os over hende..... inden hun nåede derop...

Vi turde sq ikke andet.... os tøsedrenge

• #26   22. maj 2008 - En malerlærling jeg havde med ud i et gammelt byggeri, bildte jeg ind at han for guds skyld ikke måtte gå i kælderen, der var en meget farlig svampeart i væggene - der hed "hygroglyffer" og de dampe var nok til at få epileptiske-anfald, for livstid, hæ hæ :=()

• #27   22. maj 2008 Her er så en af samme skuffe:

Jeg ver vel 7 eller 8 år og naiv spejderdreng! Vi var på tur, og havde ryddet op i et lejrområde. Der var en smule affald, så jeg fik en spade og blev sat til at grave det ned. Da det var gjort, var der jo lidt jord til overs.

Det blev en anden knajt så sat til at grave ned...efterhånden var bunken pæn stor....

• #28   22. maj 2008 Den her tråd skal jeg bare ha' printet ud. Hoid kæft hvor er der mange go'e.
    Har selv sendt en del lærlinger og vikarer rundt efter kørneprikker. Men sådan en som en bobbel til waterpasset, den må bare prøves. Og samlejefedt -LOL Nå jeg skal hygge på jobbet, det næste stykke tid.

• #29   22. maj 2008 og ej at forglemme..

PATRONER til skydelæren..

• #30   22. maj 2008 Jeg smider lige trumfen!! :o)

Har engang set en lærling blive sat til at skifte hornet på ambolten... Han gik rask til og fandt den største rørtang på værkstedet. Der stod han så og hev og sled i en halv times tid da den gamle svend kom forbi. Han stoppede op og kiggede på hvalpen. Hvorefter han tørt sagde "Jeg mener vist det er links-gevind" Vi var bare færdige af grin. Sølle knægt han rykkede sgu bare den anden vej :o)

• #31   22. maj 2008 Jeg sidder som indkøber hos en bolte grossist....

En dag skulle jeg ringe til tyskland og høre på nogle sortforzinkede møtrikker..... Leverandøren snakker jeg med et par gange om ugen, så vi kender hinanden, men den dag, i al min hast, glemte jeg at introducere mig selv..... Det første jeg sagde da røret blev taget var: "Hi, do you have black nuts?" Det blev helt forståeligt meget stille i den anden ende af røret, indtil det gik op for mig hvad det var jeg havde spurgt om..... :0)

Han spørger stadig om jeg vil se hans "nuts"...... :0)

• #32   23. maj 2008 forsatan der er mange gode... jaja i skal passe på der er jo også lærlinge der er har inde (bla. mig). smiley men de er da mega gode smiley

Henrik den med armbolten sænte mig godt nok lige en tur i gulvet.... men da fedt at den gamle svend var så meget med på den smiley

• #33   23. maj 2008 Der er også den med at skifte klang-olie på ambolten. Den har vi dog aldrig brugt

• #34   23. maj 2008 ja det er da klart man skal det ambolten skal jo stemme rigtig ikke?? smiley

Kommentér på:
Hørt på arbejdet

Annonce