{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

AAARRRGHHH VELFÆRD {{forumTopicSubject}}

Nu har valget været udskrevet i små ni timer og man har ikke hørt andet end velfærd, mere velfærd, bedre velfærd.
Hvor meget velfærd skal vi have? skal der være en til at tøre os alle i røven når vi har været på tønden?

Når der bliver undersøgt hvem der er verdens lykkeligste folkefærd, er vores lille andedam altid iblandt toppen. Vi har fri skolegang, sygehjæp, understøttelse osv., men det bliver bare aldrig nok.

Og så den forpulede leflen for de OFFENTLIG ANSATTE. uhh de har så travlt, for få hænder og elendigheden vil ingen ende tage.
Har man måske ikke travlt i det private erhvervsliv? Måske enda mere travlt end i det offentlige?
Der er ikke nogen der har flere kaffe og smøgpauser end dem i den offentlige sektor (har arbejdet i en børnehave).
Der skal efter min mening ikke flere penge i den sektor. I stedet skal den effektiviseres, så man får mere for pengene. Ligesom i den virkelige verden...

Et surt opstød, eller oplæg til debat, vælg selv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  AAARRRGHHH VELFÆRD
  • #1   24. okt 2007 tja med henhold til de ansatte er det rigtigt at nogen steder laver de ikke det store, men andre steder knokler de ligeså meget som i det private, desværre for de det samme i løn, så jeg kan forstå deres utilfredshed, men løsningen er nok næppe bare at kaste x antal milliarder over bordet...

• #2   24. okt 2007 Simon J
    ja det er sgu synd at dem der knokler lige så meget som de private kun får det samme iløn, dette er også ironisk

• #3   24. okt 2007 Per: Hvad mener du? hvis 2 folk arbejder lige meget men der er 20 kr. i timen til forksel er der vel noget forkert??
    Hvis 2 personer får samme løn men arbejder vidt forskelligt, den ene har en kort uddannelse arbejder hårdt, den anden ufaglært og med mange "pauser" osv. Ja jeg synes det er forkert, måske pylre jeg, men lige løn for lige arbejde eller hvad man siger.

• #4   24. okt 2007 ja... de skulle helere holde på at få sat hastigheden på motorvejen op, også få fjerne klippekort ordningen.....

• #5   24. okt 2007 velfærd er guzzi luderen helle thornings eneste håb at blive valgt på, altid brokke og være på tværs og sige... vi i socialdemokratiet vil.......... vær helt sikker på at skatten stiger hvis den kælling bliver valgt, frameldte mig partistøtten den dag hun kom til, og er stadig flov over at har betalt til de røde satans pampere.....

• #6   24. okt 2007 simon århus... ærlig talt aner du ikke hvad du snakker om... fint du har arbejdet i en børnehave... i hvor lang tid? det er sgu noget der sætter sig på lang sigt... og deres løn er jo som regel til at grine af...

• #7   24. okt 2007 Hvordan kan man gøre sig til all round kender af alle grupper af offentlige ansatte, når man "kun" har arbejdet i en børnehave.

Jeg står ved, at det er mit eget valg, at jeg arbejder i det offentlige. Men min løn har jeg stadig kun hån til overs for. Vi passer jeres syge pårørende, der både brækker sig, skider i sengen og brokker sig over, at vi ikke er nok til at servicere dem så snart de lyster. Og det gør vi smilende, selvom vi måske er lidt trætte indeni. For i kommer jo ikke selv og tørrer røv og mader dem når de bliver syge vel. Og bevares, jeg brokker mig bestemt ikke over at skulle udføre det job jeg er ansat til, men hvis i skulle sætte en pris på hvad i selv ville tage for at skifte bleer, tørre opkast op, dele medicin ud, gøre de døde i stand, holde i hånd, når de syge er kede af det, hvad ville i så tage for det.

Vi er 2 personale til 25 patienter i en nattevagt på en afdeling for folk der er halvsidigt lammede, hjerneskadede, forvirrede, dødsyge, osv. Så jeg ved ikke hvor i har fået den idé fra, at vi kræver, at der skal være et stk personale til hver røv. Jeg er klar over, at en pose penge ekstra ikke gør mit arbejde lettere, men det kan forsøde min fritid og privatliv på en måde, at jeg får stresset af i fx sommerhus, på tur med min søn, osv. Jeg skal undlade at nævne her hvad jeg tjener i timen eller om måneden. Men lad os bare sige, at i ville grine af den smiley

• #8   24. okt 2007 Vend hvad Simon (Århus) siger 180 grader, og så er det tæt på min holdning.

• #9   24. okt 2007 Hej Søren J

Jeg vil helst ikke se guzzi blandet sammen med GUCCI HELLE, hvis du forstår hvad jeg mener ha,ha.

Mvh
    Per

• #10   24. okt 2007 bestemt enig er gift med dagplejer, og de får den onde hyleme heller ej for meget i løn for at passe små unger 48 timer i ugen, og der til skal lægges mindst et aftensmøde i måneden....

• #11   24. okt 2007 tror også der er mange non effektive ledere med mange stempler, fruens lønseddel skal stemples af fire forskellige, og nej, det er ikke løgn, p.gr.af kommune sammenlægningen, ligger det ene kontor 30 km fra det andet, fax eller mail? no way, snail mail. se det er effektivitet på højere plan...

• #12   24. okt 2007 Velfærd for mig er billige motorcykler. Alt andet kan de godt showel up. Jeg kan klare mig selv..........

• #13   24. okt 2007 må da håbe du ikke får galdesten og skal snittes i stykker, ikke så nemt uden offentlige ansatte....

• #14   24. okt 2007 ja, så er det nemlig nemt og klare sig selv.....

• #15   24. okt 2007 Jeg vil gerne snitte i jer i min fritid... Sort arbejde skulle være så populært!! Bare nævn tid, sted og kropsområde jeg skal skære, så er jeg klar...

P.S: Sterilisation udføres gratis på mænd. Fornøjelsen er helt på min side i disse operationer smiley

• #16   24. okt 2007 Lars D
    Så skal du da sørge for du ikke vælter eller bliver kørt ned for en brækket ryg er ikke sådan lige fikse selv. Men det kan være du har nogle hemmelige triks. smiley

• #17   24. okt 2007 Simon:

Når det nu er sådan nogle loppetjanser de offentlige har, og når der nu fokuseres på at give dem noget mere at gøre ed, så skulle du muligvis overveje aft fokusere dine fire brikker om at stile efter en karriere i denne sektor.

Nu får nogle af dem jo nok lidt mere i løn, og eftersom man ikke længere må ryge i smøgpauserne, så kan du jo bruge din arbejdstid på at pudse MC eller skrive på MCG!

Du kammarat - jeg har altid været i den private sektor, og selv om jeg undertiden knokler, så har jeg også mulighed for at bruge en del tid på mig selv - arbejdstid altså, og jeg ligger ikke i den lave lønningsafdeling.

Du aner tydeligvis ikke, hvordan erhvervsliv i hverken den ene eller den anden sektor fungerer.

Kan du ikke lide det du hører, så brug dine ører til noget andet.

Næsten alle, der har svage ældre i familien eller børn har de seneste år mærket et voldsomt fald i den service, der er en betingelse for at vore private - og offentlige-servicefag overhovedet kan køre.

• #18   24. okt 2007 SVea du er ung så bare sæt tempoet op. lo lo

og løn er det ikke arbejdet der oppebære lønden i sig selv ?

nej jeg kan jo godt side her og være skide klog men brugerbetaling det dur. feks. hvis børnehaven har 10 børn pr pedago. og pedagoens løn er 20000 må forælderbetalingen være 2000 for pedagoen, dertil kommer forbrug.

se så kunne det være jeg kunne slippe billiger i skat feks. ingen afgifter på brandstof og ingen ejdomsskat jo jov jeg kunne finde mange steder at spare. ;-)))))

• #19   24. okt 2007 Håber ikke det er mig du mener Knud...

• #20   24. okt 2007 Nej men så ville jeg have haft en forsikring, som jeg har i forvejen, så jeg ikke skal stå i den offentlige kø.

• #21   24. okt 2007 Er portør på et sygehus (off. ansat altså) og vi skipper tit pausen fordi der er for travlt.
    Er på røntgen afdelingen så går 12-17 km hver dag mens jeg skubber senge osv, og snakker med patienterne om det de nu har behov for at tale om.
    For det får jeg 10 kroner mere end minimumslønnen ca.

Så kom ikke og snak om kaffepauser...ihvertfald ikke på sygehusene (eller bare det i Sønderborg)

• #22   24. okt 2007 Simon:

For at sige det lige ud,- du aner ikke hvad du taler om !!!
    Jeg har arbejdet i 4 år som stats-ansat, 10 år som kommunal-ansat, og foreløbig 9 år som privat-ansat. Og tro mig, du får sgu lov til at lave noget for din løn i den offentlige sektor, nåja, løn er måske et forkert ord, almisse er vist mere passende.

De offentlige ansatte er blevet udnyttet, udpint, og gjort til grin så det grænser op til chikane under denne regering, og derfor flygter de i stor stil væk fra deres respektive fag.

Hvis de ikke løftes op rent lønmæssigt,og får noget der ligner tåelige arbejdsforhold, så risikerer vi et sammenbrud i hele vores sundhedssektor, og så vælter hele læsset,- også den private sektor.

Og glem alt om det bare klares ved effektivisering, den bue er spændt til bristepunktet,- der er ikke mere at hente på den konto.

Det går godt som aldrig før siges der,- og alligevel står vi tilbage med en udhulet sundhedssektor, faktisk er standarden på service ydelser faldet drastisk over hele linien pga. nedskæringer. Det harmonerer ikke rigtig med hvor godt det går i dannevang..

Og når valget er veloverstået, så skal de kommuner der har vovet at sætte skatten op få Thors hammer at føle.. Som Fogh sagde her i aften, så har de kommuner penge nok i kassen, derfor ingen grund til at sætte skatten op..

Man ved ikke om man skal grine eller græde, for det er helt utrolig at vores egen statsminister virkelig har så dårlig føling med hvor slemt det i grunden står til ude i de nye storkommuner..

• #23   24. okt 2007 Simon J:

Sorry - nix det sigter ikke mod dig, men du kunne du vel næste se smiley

• #24   24. okt 2007 Knud:
    Spiller du brætspil siden du snakker om brikker? Hvis det er din personlige holdning til min intilligens du fremstiller, synes jeg det er en kende primitivt.
    Og hvem er du, siden du kan tillade dig den slags, bare fordi du er uenig?

I stedet for at hæfte sig ved min kommentar om pauser, kunne man jo rette fokus på det, som indlæget i virkeligheden drejer sig om:
    Hvor meget velfærd har vi brug for?
    Er det virkelig flere penge, der er løsningen?

Jeg ved og anerkender til fulde at, der er en langt overvejende del, der yder en fantastisk indsats og kan deres kram.
    Men det ændre ikke min mening om at, jeg tror på at man i den private sektor er bedre til at effektivisere. Der har man ikke en statskasse at trække penge op ad. Kan man ikke løse opgaven inden for de givne rammer må man dreje nøglen om.

I stedet for at hele velfærdsdebatten drejer sig om flere penge, hvorfor bliver der ikke snakket mere om at effektivisere?
    I mine ører er det stort set tabu, at tale om at man kan gøre det bedre. For de samme budgeter, vel at mærke.

Og de folk der taler om at, hvis jeg væltede på min billige mc, skal jeg være glad for at der er et hospitalsvæsen.
    Ja, selvfølgelig skal jeg det. Lige som I andre, hvis I vælter på jeres nye Fireblade her i DK, med for lidt velfærd.
    Som jeg indledte med, har vi alskens goder her i landet. Men efter min mening er "mere velfærd" blevet et modeord. Eller 2.
    Er det bare sådan, at mere vil have mere, fordi alle vores basale behov, er blevet opfyldt?

Forventer ikke at alle kan se nuanceret på tingene, endsige være enig, men man kan i det mindste være bare en smule saglig.

• #25   24. okt 2007 michael og michael det må være under forbrug lo lo

• #26   24. okt 2007 Til Simon Århus....
    Jeg går ud fra at du snakker som du har forstand til, men jag kan fortælle dig at du åbenbart intet ved om offentlige ansatte eller deres vilkår selvom du har "arbejdet" i en børnehave engang????

Citat af dig: "Et surt opstød, eller oplæg til debat, vælg selv.".

Jeg vælger bare at tage det som et surt opstød fra dig, da jeg ikke tror at du har ret meget sagligt at bidrage med i en sådan debat!!!!

• #27   24. okt 2007 Tror ikke at hverken flere penge eller effektivicering kan løse noget, tror det skal ske i et samspil, det lyder fint når Fogh lover 50 milliarder til sygehusene, men det er det faste budget der skal kigges på, til lønninger, udstyr osv. og så en ordentlig ledelse der kan se frem ad og forebygge uheldige situationer...

Jeg er langt fra Økonom, men min sunde siger mig bare noget..

Og ja Knud, kunne jeg næsten godt, er bare sket et par gange at folk bare skriver for navnet når der er flere af samme navn der debattere, intet personligt smiley

• #28   24. okt 2007 Lars D du kan ikke klare dig selv når du bliver gammel, eller gammel nok.... Men fuck det, så er du vel kold over at du skal rådne op i dit eget bæ, ik??? smiley Du kan jo klare dig selv!!!

• #29   24. okt 2007 Simon Århus:

Beklager de fire brikker - det var uhøfligt undskyld!

Men - essensen i indlægget er uændret - du udtaler dig groft generaliserende om noget du tydeligvis ikke ved noget om.

Er du træt af at høre et offentligt formidlet budskab, så ignorer det - brug ikke dig irritation over det til at legitimere angreb på erhvervsgrupper, hvis reelle situation åbenbart er ukendt for dig.

• #30   24. okt 2007 da jeg nu bor langt langt ude på landet ser jeg en ulempe ved iden, af længst muligt i eget hjem før min nabo afgik ved døden måtte der en hjemehjælper herud to gange om dagen og en sygeplejske en gan om dagen. og det giver sku da en masse spildtid i transport. hvis jeg giver gas i bil tar det mig ca 10 min til der hvor hjemmeplejen høre til dvs. minimum en times spildtid på bare en patient. det er sku ikke plejernes skyld men iden der ikke virker.
    så måske kan der findes mange små ting der tilsammen ville betyde mindre byrde pr ansat.

• #31   24. okt 2007 Michael (MCGammelnok) sorry, fangede den ikke første gang. Læste den som myntet på mig.

Christian! ( med det flotte billede af en trefarvet duc).
    Dit indlæg må så vise noget om din forstand, du bidrager jo med intet...

• #32   24. okt 2007 Knud: all right. Det kan også løbe af med mig.

Og hvis jeg hvirkelig er en uvidende ignorant oveni alt det andet dårlige, så belær mig da for pokker.

Jeg har aldrig været bange for at indrømme at, jeg tog fejl.
    Men argumenter som; du aner ikke hvad du taler om, bare fordi du har arbejdet i en børnehave og deslige kommentarer, bliver ingen mere indsigtsfuld af.

• #33   24. okt 2007 Simon Århus:
    Med dine genereliserende usaglige påstande holder jeg stadig på hvad jeg siger vedrørende din forstand på dette område!!! Har ikke set dig bidrage med noget sagligt i denne debat endnu, så jeg fik jo ret i det jeg skrev første gang!!!!

Ville faktisk gerne have dig til at uddybe hvad du mener når du skriver om den forpulede leflen for de OFFENTLIG ANSATTE??? Hvilken leflen taler du om, og hvorfor er de offentlige ansatte forpulede???
    Jeg prøver ikke at bidrage til denne debat, men bare på bedre at forstå dig, for det gør jeg absolut IKKE!!!!

• #34   24. okt 2007 der er en del ieffektivitet i det offentlige sammen med spildte resurcer... ledelsen presser ofte der ansatte så hårdt at de lægger sig syge, derved er der brug for vikare som så gør at man bruger ud over budgettet og må bruge mindre året efter. hvor ledelsen igen presser de ansatte bare endnu hårdere... kort, forståeligt men en smule upræcist, men stadig i det store og hele sagens kerne... nå ja og så få de ansatte ikke en løn der svare til den tid og energi der bliver brugt på uddannelse og arbejdsforhold

• #35   24. okt 2007 Simon Århus:

Fint nok- "du aner ikke hvad du taler om, bare fordi du har arbejdet i en børnehave " den der kom nu heller ikke fra mig.

Jeg savnede en nuancereing, og specielt din påstand om, at private virksomheder er bedre effektiviseret end offentlige, ved jeg fra egen krop, ikke holder stik.

Jeg har Kunder i begge, og jeg kan love dig, at muligvis kom industrierne først i gang med at "leane" og "stream-line", men mange ofentlige er kommet længere.

Hvad værre er: mange offentlige er bemandede som om de var "leanede" men effektivisringerne er ikke implementerede bl.a. pga af manglende investeringer, så de individer, der er tilbage, render bare stærkere og stærkere - til en lousy hyre!

• #36   24. okt 2007 Forpulede henviser så til leflen, ifølge dansk gramatik.

Hvilken leflen spørger du! Efter at have fulgt diverse valgprogrammer, synes jeg det er åbenlyst. Måske du skulle prøve at se og lytte. Det kan være du synes det er beretiget, denne leflen, men den er der .

Og ja, jeg ved godt der er stemmer at hente der. Men som min pointe hele tiden har været, så er de offentlig ansatte ikke alene om at have travlt.

• #37   24. okt 2007 Knud: er nu ikke helt enig med dig, hvad angår effektivisering.
    Her tænker jeg på at der ofte er store forskelle på hvad det koster at drive en given instution, også selv om man tager regionale forskelle i betragtning.
    Det mener jeg, tyder på at der er kan hentes noget i kroner øre der. Uden at man behøver at løbe stærkere.

• #38   24. okt 2007 HeHe--

Nu er vi jo på vej over i noget helt andet, noget vi kommer til at se bunker og buler af den kommende tid.

Vore politiske partiers programmer ligner i den grad hinanden, at ingen politikere går til valg på politik.

De går til valg på populistiske synspunkter - en overset gruppe, man kan samle stemmer om,

en usikkerhed overfor udlændinge, man kan samle stemmer om,

en flok bistandsmodstandere, der vækker misundelse, som man kan samle stemmer om

eller en flok larmende MC-ister flertallet er irriterede over, dem kan man også samle stemmer om

Men det har sjovt nok intet med de enkelte gruppers faktiske forhold at gøre, kun hvad politikerne mener, de kan få vælgerne i tale om.

Er det i virkeligheden det politiske spil og spin, du harcellerer over???

• #39   24. okt 2007 og ja- selvfølgelig er driften - også blandt offentligt ledede virksomheder - varierende af kvalitet smiley

• #40   25. okt 2007 Knud: jamen det er det måske i virkeligheden.
    Man får vel ingen til at sige de vil have mindre velfærd.
    Og som jeg prøvede at påpege, hvornår er det nok? Er det med mere velfærd bare et kunstigt opstilet ønske for befolkningen?

Hvis man kigger her på MCG, så er der folk der har råd til MC, bil, hus, børn, mad hver dag, kan få gratis lægehjælp, skolegang osv, men er der nogle politikere der siger: hey, vil I ikke have endnu mere "velfærd", så svarer folket at, det har de manglet i årevis.

Jeg ved da godt at der er noget der kan gøres endog meget bedre, men den evindelige fremstilling af at det går ad H til, synes jeg er misvisende.

• #41   25. okt 2007 Der er noget, der hedder Maslows behovspyramide. Grundlæggende skal man have mad og tøj. Når det er dækket, skal man have noget at bo i osv....

essensen er, at der kommer hele tiden nye behov frem, og de kan virke urimelige - det er jeg enig i, men når geriatiske patienter ligger på hospitalernes gange, og tage behandlingspladser op for syge mennesker, så er der et problem - bare for at nævne et eksempel....

• #42   25. okt 2007 Velfærd... - det ord opfatter jeg også som et mode ord. Et ord som af mange politikere benytter som et redskab til at hytte sit eget skind.

I Danmark er vi 4 mio skatteydere. Heraf er der 2,8 mio mennesker på en eller anden for for overførselsindkomst. Det lyder fuldtstændig sindsygt i mine ører.

Jeg er selvstændig og har tidligere arbejdet for kommuner med deres IT-systemer. Derfra kender jeg også til deres mærkelige blok-tilskuds-system. Et system som efter min mening kunne effektiviseres en hel del. Hvert år i December skal kommunernes små kassebeholdninger opgøres og mange afdelinger smider pludselig en masse penge ud på ting de overhovedet ikke har brug for. Til eksempel kan nævnes Helsingør kommune for nogle år siden i slutningen af December indkøbte 15 nye køretøjer til teknisk forvaltning . Køretøjer de overhovedet ikke havde brug for, men hvis pengene ikke blev brugt fik de det mindre i næste års tilskud.
    Penge der kunne være brugt anderledes.

Disse modeller praktiseres af mange kommuner for at opretholde størrelsen af tilskudet.

Hvad med en overborgmester der bruger 800.000 kr på indretning af sit borgmesterkontor, som næsten lige var blevet istandsat, af den forrige på posten. Totalt svineri.

Vi kan alle sikkert bliver enige om at vi alle betaler en meget høj skat her i DK - hvor fanden bliver de penge af?

Et er helt sikkert, pengene havner ikke der hvor de burde. Sygehuse, plejesektoren, skoler og ja man kunne bliver ved med at remse op.

Det hjælper jo ikke at overøse hele den offentlige sektor med guld og sølv - det bliver den jo ikke mere effektiv af. Men alle de penge vi allerede betaler i skat, bliver brugt forkert og det er sket uanset regeringsfarven.

Hvad nytter det at have et samfund, der skriger på arbejdskraft, samt at den arbejdskraft vi i dag råder over ikke gider at yde en ekstra indstats, blot fordi det ikke kan betale sig. Nogle sidder ligefrem og regner på om det kommer til at koste penge at gå ekstra på arbejde fordi skatten måske kan ændre sig og dermed betyde at ens skat pludselig bliver uforholdsmæssig højere. - Hvad er det for noget? ... Men jeg kan da godt forstå er mureren ikke gider at tage en ekstra tørn, hvis han kun får en sølle 25-øre for hver krone ekstra - det er squ da logik.

Selvfølgelig skal der skattelettelser til og der burde også tænkes længere med evt. en helt ny skatte/afgifts reform som kan gøre det hele lettere for os borgere. Bilafgifter er blot en lille del af det. Det kræver en helt ny tankegang og politikere af format til at smide sådanne ord på bordet. Reformer, der gør at systemet blivere lettete at gå til samt at overskue.

Jeg tør slet ikke i min vildeste fantasi tænke på hvad der vil ske med samfundsøkonomien, såfremt Gucci-Thorning, Mr. Søvndal & Co. kommer til at prutte i de høje taburetter.
    Ministerpensioner og alle de tillæg, tilskud og selvuddelte penge der florerer på borgen, kunne jo være et sted at starte med at indrive og give til sygehjælpere, skolelærer mv.

Vi burde have helt nye folk på borgen, eksempelvis top-professionelle forretningsfolk, der kan sætte skub i tingene og få ført tingene ud i livet og lade være med at bruge tid´, sesourcer og penge på bare at sidde og svine hinanden til. For det er der jo ikke særlig mange af os simple borgere der gider at spilde vores tid på at være tilskuer til.

Tænk engang, hvis vi meniger borgere en dag kunne læse og forstå en finanslov.

Jeg er lge ved at brække mig når jeg hører politikere ævle om mere velfærd i stedert for skattelettelser. Det hjælper jo ikke en tøddel at overdænge os med yderligere skatter - så arbejder vi jo bare mindre og sætter forbruget ned. Når forbruget går i stå, lukker virksomheder og arbejdsløshed er en kendsgerning. Det er en gammel syg ideologi at tænke denne vej. Er det så velfærd til arbejdsløse??

• #43   25. okt 2007 Enig med dig Knud.
    Men jeg tror bare ikke alle i koret, der har velfærd som omkvæd, har den slags i tankerne.

Med hensyn til sygehussektoren, forstår jeg ikke man snakker om mangel på penge og hænder.
    Man mangler sygeplejesker, som man hyrer i et vikarburaeu til en højere timesats. Hvorfor er de ikke fastansatte?

Hvorfor opererer man ikke om natten? man har maskineri for uanede summer, som står stille halvdelen af døgnet.
    Jeg vil da hellere end gerne opereres klokken 02, hvis det betyder 1 måned mindre ventetid.

Man har lægemangel. Når det er fyraften for nogle læger tager de på privathospital og arbejder...

Går man ned til sin egen læge med et problem og det er løst og man så siger: så har jeg lige den her vorte, kan du ikke lige fryse den. Jo kom igen om en uge er svaret... er manden aflønnet pr. konsultation, i stedet for timeløn??
    Det tager 5 minutter, men man kan altså ikke ordne det nu.

• #44   25. okt 2007 Simon:
    Du har fat i noget der.
    Netop den holdning som den danske model udviser på mange områder, er egentlig ikke noget der kan tilskrives en speciel regeringsfarve, men alene kan tilskrives en mangel på virkelighedsfornemmelse samt lappeløsning på lappeløsning. Der skal tænkes helt nyt og de resourcer man råder over skal udnyttes anderledes og mere effektivt. En model som udgangspunkt kunne være den Svenske, hvor afregning til private læger og klinikker afregnes helt anderledes.
    Du har fuldstændig ret i at det er galmatias at lade så dyrt anlæg stå stille om natten, når der er ventetider. Det er samfundsforræderi at man bare opkræver flere skatter i den tro at det kan løse problemerne alene.
    Man behøver jo ikke at have en særlig høj uddannelse for at gennemskue dette. Der ER masser af penge på kontoen i lille danmark - i realiteten skylder vi ingen penge væk længere - dvs. at vore lån i udlandet er lavere end de penge vi har tilgode. Renteindtægterne er også højere end renteudgifterne. Vi har overskud på handelsballance og betalingsballance. Men guderne må vide hvor pengene bliver brugt henne.
    Gad vide om en offentlig rengøringsassistent også får livstidspension efter blot 6 mdr. ansættelse - nej vel? Men en minister for et eller andet hyggeministerium gør. Hvem i alverden fik vedtaget disse regler? - og hvor er deres ansvar - når det kommer til stykket, er der jo intet ansvar at pålægge dem alligevel.

Man sagde, dengang Storebæltsforbindelsen blev vedtaget i folketinget og påbegyndt at når broen stod færdig skulle det være en betalingsbro til den en dag var blevet betalt. Det har den så været i et par år nu og dermed skulle den være mere eller mindre gratis for borgeren at benytte - ligesom eksempelvis Farøbroen. Det har være budgeteret lige siden starten.
    OK - der kommer rigtig mange penge i kassen på Sund & Bælt også efter vedligeholdelsesomkostningerne er betalt. De penge kunne de jo give til Sundhedssektoren og alligevel give os skattelettelser.

Måske skulle alle politikere istedet for den lange uddannelse som Cand.Polit, istedet spille SimCity - og kan de få et samfund op at stå her - er de nok bedre rustet til et liv som politiker.

• #45   25. okt 2007 Hehe. Total grineren tråd.

Sjældent har jeg set en trådstarter lave så mange selvmål og så i allerførste indlæg.

Hehe..

• #46   25. okt 2007 Der er ikke sket nogle væsentlige forbedringer for mennesket i tusindevis af år, så noget siger mig at vi er på et globalt vildspor...
    Der har aldrig været så mange fattige som nu.
    Der har aldrig været så mange i fængsel som nu.
    Der har aldrig været så mange der dør af unaturlige årsager som nu.......Bare for at nævne lidt.
    Og så snakker folk om indvandring og løn, som om det skulle være af værdi...

• #47   25. okt 2007 Michael H:

Lars Kolind er en dygtig forretningsmand og sikket et hamrende godt kort for NA. Lad os se hvad der sker i den kommende tid op til valget. Det bliver jo spændende at høre om alle deres valgløfter.....

God dag til jer alle.

Mvh
    Thomas E

• #48   25. okt 2007 Så vidt jeg er orienteret, betaler vi en procentdel af vores løn i skat. Derefter en procentdel af alt hvad vi køber i moms. Når vi så tjener flere penge kommer der altså flere skattekroner ind.

Når vi bruger vores penge, er der nogen der tjener på det og betaler skat - kaldes også "gang i hjulene".

Hvis vi derimod skal betale mere i skat, sker der ikke en skid - alt går ned på lavt blus, eller helt i stå.

Temaet i denne valgkamp burde altså være skat - idet mindre skatteindbetaling automatisk giver bedre råd til velfærd!

Kommentér på:
AAARRRGHHH VELFÆRD

Annonce