{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.364 visninger | Oprettet:

LaustA/S
LaustA/S
Tilmeldt:
15. jul 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9

Arbejder pt. In the big Us. Spørgsmål vdr. HD FLH 1976 {{forumTopicSubject}}

Hej- ja har lidt spørgsmål vdr. Harley- Davidson smiley
Jeg er 23 år, mekaniker og arbejder i Usa, og har derfor også invisteret i min første Hd.

Harley davidson flh 1200 1976 shovelhead...


Først og fremmest afgiften hvad kan jeg forvente?

Jeg er pt. Igang med at renovere den selv, så motoren står som ny! Og topstykkerne er blevet bearbejdet og krumtappen afblanceret!

Den har andet ikke originalt styr, andre kalibere, 3" open belt, sæde, osv. Har ikke ændret på andet enhvidere.

Jeg sender den hjem til lille DK i Nov/ Dec...


Mh. Til betaling af moms:
Hvordan er reglerne ? Hvis jeg har arbejdet i et andet ikke eu- land i over 6 måneder, hvordan er reglerne med betaling af moms?
Sys jeg har hørt lidt forskellingt mht. Til dette?

På forhånd tak, der kommer self billeder senere af hende!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arbejder pt. In the big Us. Spørgsmål vdr. HD FLH 1976
  • #1   6. aug 2012 Den er jo gammel nok til at være veteran, og hvis den bare nogenlunde ligner en original udseende cykel og du indregistrerer den som veteran, så kan du godt regne med at afgiften bliver meget lille, de dansker afgifter taget i betragtning. Et gæt ville være nogle få tusinde kroner. Men det kræver som sagt veteran-status og det betyder også noget med nogle restriktioner på hvornår på året du må køre.

  • #2   6. aug 2012 Så vidt jeg jeg informeret forlanger SKAT at alle HD skal besigtiges ved afgiftsfastsættelse. Hvis den er ombygget med både bremser og transmision er den ikke original og det skal den være for at komme på veteran afgift.

    "For køretøjer mere end 34 år gamle, der fremstilles til Toldsyn, afkrydses for, om køretøjet er i »original stand«. Ved original stand forstås, at køretøjet fremtræder i en udførelse, som da det forlod fabrikken. Køretøjet skal altså være uden væsentlige ombygninger. Det afgørende er, at køretøjet optisk og teknisk fremstår i original stand."

    Flyttegods regler.

    (link fjernet)


Kommentér på:
Arbejder pt. In the big Us. Spørgsmål vdr. HD FLH 1976

Annonce