4.118 visninger
|
Oprettet:
Beton bil {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg leder efter en der køre beton bil - altså sådan en stor roterne en
Jeg skal have støbt et gulv på knap 70m2 og har fået tilbud noget billigt beton - men de har ikke biler på den betonfabrik (laver elementer)
Så hvis der er en der vil tjen en skilling og køre i sådan en beton bil. Så lad mig lige høre.
På forhånd tak
Rasmus
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 334
dec 2004
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 925
apr 2005
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 290
og så vidt jeg ved er der vist omkring 7meter3 i sådan en vogn der
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 59 Svar: 602
dec 2006
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 334
@Rasmus J, tøsedreng For 1½ måned siden lagde vi 300 m2 5 mand på 4 timer, så det er sgu bare at komme i gang. Det blev kørt ind med trillebøren Vi havde dog en 1 m3 tvangsblander og minilæsser ;o)
Men det kan godt være svært at finde en med betonkanon, der lige kan komme forbi. De plejer at være temmelig emsig med de biler :s
dec 2006
Jeg er nød til at rette lidt på det du skriver. En 4 akslet båndbil køre med 7 m3 og trækkerne med bånd køre med 10 m3,os en alm. 4 akslet med 8 m3.
maj 2007
Følger: 32 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 864
Den betonbil er "låst" til firmaet og chaufføren vil overtræde loven, ved at køre gods for fremmed regning, hvilket kræver en vognmandtilladelse.
Og hvis man kører det som en vennetjeneste, vil det blive betragtet som privat kørsel og det vil, i en tænkt situation med SKAT, betyde indfrielse af moms mv på omtalte lastbil.
Løsningen må være at leje et firma der har en betonvogn og få dem til at afhente betonen fra elementfabrikken.
Tvivler bare på det kan betale sig, da en lastbil typisk koster 1000 kr + i timen, fra han kører hjemmefra og hjemme igen.
Det billigste må være at købe støbemix (går ud fra det er klaplag), cement og så leje en blander. til det tilsættes en go' portion venner, som så bliver beværtet på bedste vis.
Tror du kan lave 1 m3 klaplag til ca 3-400 kr, mod betonværkets til ca 1200 kr pr m3 .
At du ikke gider stå alene med det, forstår jeg godt, det er for hårdt. En go arbejdsmand kan blande ca 1,5 m3 klaplag i timen og ca 1 m3 slidlag i timen. Det giver ømme arme, ved det, har prøvet det masser af gange, før jeg kom til skade.
Held og lykke med projektet.
Hilsen
Palle
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 45 Svar: 238
Har lige støbt 180 m2 i mit eget hus, og mener jeg gav 813,- + moms per m3 for betonen (Er dog ikke helt sikker her)
Billede fra aktionen:
(link fjernet)
Hold kæft man ser godt ud i gummerøjsere...
dec 2004
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 925
Som sagt, så er det beton jeg får meget meget billigt - Derfor er der også råd til at betale for evt leje af en bil. Hvis jeg ikke kan få fat i en bil til at køre det for mig - så har jeg self. et problem. Så må jeg jo igang med at knokkel.
Jeg ville gerne betale et firma for at køre det, der er råd til at give en 2000 - 3000 for det. og så er det stadig billiger end ellers
Gulvet skal støbes direkte oven på flamingo - med armering i og ned lagt slanger til mulighed for at tilslutte gulv varme.
Det drejer sig om at få gulvet så "tyndt" som muligt, men så det stadig kan hold. ellers varmer man alt for meget beton op med varmen = spild af energi. Og det jeg har fået at vide af de prof, er når der er armering i behøves det ikke være tykker en 10cm til det det skal bruges til. og 8 ville være nok hvis det var inde i et hus.
apr 2005
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 290
din gulvvarme skal ikke bruge ekstra energi om det er 15cm eller 10cm.
den umiddelbare forskel er at du får en "forsinkelse" - altså at der går længere tid før temperatur-ændringerne sker.
men den store fordel er at jo tykkere et gulv jo mere jævn varme får du.
jo tyndere gulv jo flere "kolde zoner"
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 45 Svar: 238
Men samtidig skal det siges, at jeg også ar ca. 10 cm. med 300 mm flamingo under. herpå 5 mm Rionet, og alupex-slanger (gulvvarme). Jeg har også løftere under mit net, så armeringen kommer lidt op i betonen.
Dog skal det siges, at for at man kan overholde krav til tæthed i form af radon fra jorden, så skal betonen være 10 cm eller mere. Ellers skal radon-sikring laves på anden måde.
Men overvej seriøst at bruge flydebeton. Det er meget nemmere end traditionel. og du skal bruge omkring 7 m3 det giver omkring 6000+moms. Og så vil det tage ½ time at lægge det ud.
Beton bil