{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.134 visninger | Oprettet:

Polering af Betongulv vs Fliser eller anden overfladefinish {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har et generelt spørgsmål.

Jeg har en garage der på ca. 75 m2 om er udformet som et stort regulært rum uden nogen former for skillevæge.

Garagen skal bruges til hobbyrum / gildesal.
Gulvet står i rå beton / med nupret overflade, hvilket er en rigtig skidtsamler.
Gulvet blev støbt for ca. 5 år siden og der er ikke blevet slæbt snesjap med salt eller lignende ind i den.
Eneste lille aberdabei er at en bil der stod til opbevaring har efterladt sig en plet på ca.100cm x 150 cm hvor den har smidt bremsevæsken.

Nu kommer spørgsmålet.

Kan man få gulvet poleret op således det står pænt og i rå Beton? Har set at det er kommet på mode en del steder.

Er der nogen herinde der har et poleret betongulv i garagen og hvordan er det at holde???

Hvad koster det at få slebet poleret sådan et gulv,
Har googlet priserne varierer rigtig meget.

Hvad med Epoxy er der nogen der vil anbefale det??
Synes måske som udgangspunkt at det er grimt.

Fliser er måske det der kan leges mest med især looket, har tidligere set nogle fede gulve i sort / hvid kontrast som raceflag.

Jeg vil ikke ubetinget smide en formue efter gulvet, men søger en lantidsholbar æstetisk løsning.

Kan i komme med noget indput evt. priser eller referencer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Polering af Betongulv vs Fliser eller anden overfladefinish
  • #1   16. jan 2014 Slebet beton skal overfladebehandles for at det ikke suger møg..

Epoxy er langt det letteste at holde ( derfor det er på de fleste autoværksteder )

Fliser klinker er det pæneste og der hvor man lettest får et "bolig" look... Er man lidt kreativ så er her et utal af muligheder for at gøre det fedt smiley

Jeg havde nok valgt epoxy. og den model der er let skridsikker,

Mvh

• #2   16. jan 2014 Hvis du vil se hvordan det kommer til at se ud med tiden, så find din nærmeste Boxit. De plejer at have poleret beton i kørehallen.

• #3   16. jan 2014 How to polish a concrete floor

Her er nogle videoer:

http://www.youtube.com/results?search_query=how+to+polish+concrete+floors&sm=1

• #4   16. jan 2014 Spørgsmålet er om man kan opnå et hæderligt resultat hvis man aldrig har prøvet det før. Hvis man så skal ud og leje maskine ved Ramirent eller GSV og betale for det samt slid af hvad den æder på diamantklingen, kan det jo også måske løbe fra en.

Det kan være at det er nemmere end mand tror, men det kan også være mere krævende end man tror. Jeg har det altid bedst med at have været med som lærling og prøve det af med en Pro inden jeg ved om det er noget jeg tør kaste mig ud i selv en anden gang.

• #5   16. jan 2014 Epoxy gulv er klart at anbefale, lkr epoxy har flere forskellige slags, bla marmor look. www.lkrepoxy.dk

• #6   16. jan 2014 Epoxy findes jo også i klart så når dit beton er poleret og fint så giv det klar epoxy
    Så står det smukt

• #7   16. jan 2014 mit gulv i garagen gav jeg en gang epoxy maling, også fik det en gang sand ovenpå og tørret til dagen efter. så fejede jeg det over skydende sand væk så fik et 2 gange maling mere.. dejlig fiflet lidt sandpapirs agtig, så når man triller ind med mc ind skøjder den ikke rundt på gulvet.. lidt mere træls at gøre rent..

• #9   17. jan 2014 Hvis der er spildt bremsevæske på gulvet, så tvivler jeg på det kan slibes væk, da det sikkert er trængt godt ned i betonen.

• #10   17. jan 2014 Så spild bremse væske over hele gulvet først:)(

• #11   17. jan 2014 Vedr. Bremsevæsken så virker pletten støvtør.
    Men jeg tænker at man enlig burde kunne fjerne pletten med det rette oplosningmiddel. Men hvad tager pletter / opløser bremsevæsken.
    Jeg har lige google4 bremsevæske, og kan se at der findes mange forskellige typer.
    Hvilken type der er spildt, aner jeg ikke,

Takket være Mortens link til youtube har jeg fundet frem til at der er et firma der polerermbetongulve og behandler dem med C2 systemet, hvilket også skulle kunne fjerne gamle olieskjolder,
    Men nu er bremsevæske jo ik det samme som olie.
    Tænker at ringe til firmaet mandag og høre dem ad hvad der er muligt, og hvad prisleje vi operer i.
    Synes det er rigtigt godt med de indput man får herinde.

• #12   17. jan 2014 Mine erfaringer, siger mig nu, at olie kun lige går 1-2mm ned i betonen, så det skulle en slibning kunne ordne.
    Mhs til polering, samarbejder vi med et firma, der sliber natursten og beton. Og det koster en jetjæger at poler det helt op. mindes det kostede 50k for 80m2.
    Har selv 60x60 klinker i min garage, og det virker helt fint.

• #14   17. jan 2014 Jeg har forhørt mig lidt, vedr. Polering.
    Det skulle eftersigende koste 350,- pr. M2
    Ved min størrelse gulv kommer vi så op på 26.250,-

Og skulle være prisneutral ifht, et flisegulv. Iflg udsagn.
    Fik at vide det kunne fikses i løbet af to dage.
    Med det svar begynder jeg at regne baglæns.
    Timeløn, slid på diamantskiver, kørsel mm.
    Det giver så noget af en fin timeløn.

jeg tør ikke helt at at binde and med det selv, da jeg frygter at få lavet nogle lunker, omvendt kan man jo leje noget Pro udstyr og forsigtigt prøve sig frem.
    Værstefald må jeg efterfølgende smide noget nivelleringmasse på og herefter fliser.
    Har nok bare ikke helt fundet ud af hvad det skal være for et gulv og økonomien spiller også lidt ind, og så skal jeg finde en linje, så alt går op i en højere enhed.

Kommentér på:
Polering af Betongulv vs Fliser eller anden overfladefinish

Annonce