548 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Et spg vedr. penge tilbage i skat? Et spg vedr. penge tilbage i skat?

Hejsa

Nogen der kan gøre mig klogere på følgende?

Hvis man har et su lån og et banklån og su lånet først skal tilbagebetales fra 2009. Kan skat så tilbageholde ens penge man har "fået" tilbage i skat og betale af på su lånet med?

Eller hvorfor vil de ellers tilbageholde pengene når der ikke er anden gæld til det offentlige?

(det er ikke min situation, men spørger på en andens vegne)

Håber en eller flere kan gøre mig klogere og tusinde tak for svar :o)

God weekend

MVH Ane

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et spg vedr. penge tilbage i skat?
  • #1   11. apr 2008 det syntes jeg før jeg har hørt om, det var så bare en der havde en afdragsordning på noget bøde halløj. han regnede med en del penge tilbage i skat men fik kun et brev hvor der stod tak for pengene hilsen politimesteren...... så tror godt i kan regne med de snupper dem til afdrag desværre, og man kan ikke gøre en skid ved det..... skide land vi bor i de snupper alle pengene vi tjener og hvis de tager for mange, tjja så snupper de dem også..... smiley

• #2   11. apr 2008 De holder dem ikke tilbage pga. SU-lån. Da jeg selv har SU-lån, og har fået penge tilbage i skat de sidste fire år kan jeg garantere dig for at det ikke er derfor. De tilbage holder kun pengene hvis du skylder staten penge pga. ubetalte bøder eller lignende.

• #3   11. apr 2008 Okay - men er du stadig under uddannelse?

Hun er færdiguddannet... og lånet står til at skulle tilbagebetales i 2009. Hun har ingen p-bøder og lign liggende

• #4   12. apr 2008 Lige et ligenede spørgsmål, jeg er på normal SU, Jeg har ingen lån og skylder ikke nogen noget, men nu her jeg har skulle have penge tilbage i skat har jeg fået et brev hvor der står at jeg er meldt ind i et eller andet som jeg ikke aner hvad er, men det hr gjort at de har udskudt min tilbagebetaling 14 dage, jeg har dog endnu ikke lige fået set om pengene er kommet endnu, men hvad er det jeg er blevet medlem af?

Kommentér på:
Et spg vedr. penge tilbage i skat?

Annonce