spg. vedr. færdsel i Århus spg. vedr. færdsel i Århus
Hej.
1.
Jeg har her til morgen kørt lidt ulovligt da jeg skulle igennem et kryds. ..grunden er at jeg i går holdte i kø, hvor en anden mc lavede den manøvre som jeg gjorde i dag, som billedet illustrerer. ..grunden : ..jeg har ca. 11-12 min i skole. Ved det første lyskryds holder jeg ca. 6-7 min. ..og i den tid flytter jeg mig 30-40m ...lidt groteskt synes jeg.. En alternativ vej sparer jeg ikke noget på.. Så jeg gjorde som billedet i dag. ..Lad som om at der fra den blå pil/linje holder biler. ..jeg har så passeret højre om meget tæt og stille langs bilerne. Jeg fik en kæmpe fordel og sparede de der 5-6 min. Lyskrydset ligger 250m. fra hvor jeg bor.
Ville i kunne finde på at køre sådan?
2.
Jeg står og skal lave nogle optagelser med nogle venner.
Jeg har overvejet at finde nogle steder på århus havn, da vi søger nogle havne/industriomgivelser dvs. en kombi af disse.
- Jeg har set ved marselisborg marina at der bagved ligger to veje ved navn Østhavnsvej og Oceanvej. Er disse nogle man må færdes på? ..Vi skal ikke køre ulovligt eller lign. det skal redigeres. ..og vi er ikke til ulempe. ..Bare trille en tur derud og få nogle optagelser af lidt kørsel. ..
Vejene går ud i ren industri og ender stort set i en blinkgyde, så det er grunden til jeg spørger. Måske nogle arbejder derude?
På forhånd tak.
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 773
Apropos havn... ude ved den gamle fiskerihavn (nordligste del af havnen) der tror jeg du finder hvad du søger af gammelt slidt industri, og der må i være uden G4 sicurate kommer springende
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 127 Svar: 819
OY05. ..Man kunne som den mest fornuftige udvej, vælge at tage 5 min. før afsted. ..men ja, giver jer ret i trafikken er helt gal i århus.
Venstrebåsen blev benyttet. ..kunne bare ikke lige tegne stregen ordentligt.
..Vælger dog at holde min bane inde i byen og langs havnen, men det har min mc åbenbart ikke godt af.. sådan 15 min. i lummer luft mellem bygningerne, gør at mc'en hopper lidt. ..så er vel nødt til at "snyde" lidt for ikke at gå i stå midt i køen..
tak for rådet vedr. havnen. ..jeg tager lige en tur ud og kigger mig omkring Ocean/østhavnsvej. ..og fiskerihavnen.
jul 2008
Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 34 Svar: 1.773
Det er alm offentlige veje
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 3
okt 2011
Følgere: 180 MC-er: 4 Emner: 283 Svar: 2.389
maj 2005
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 87 Svar: 405
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 74
Man må ikke overhale mellem to rækker biler der skal i samme retning.
Der er vist også noget med at man ikke må holde på siden af holdene køretøjer i et kryds, heller ikke mc'ere.
Men hvad der er lovligt og hvad man gør, er ikke altid det samme. Jeg vil også sige pas på dig selv og læs trafikken før du kører.
nov 2010
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 51
http://www.magacin.dk/motorcykler/endelig-fik-vi-svaret/ar2175/
Ved ikke om det giver dig de svar du søger efter ?
I Dagens Danmark er der også kommet 2 sider af lovgivningen Moralsk korrekt og juridisk korrekt, selvom det du gør er lovligt, er det med sikkerhed nogen der har ondt i røven over det, spørgsmål er om du kan leve med det
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.381
Nede ved havnen kører jeg også bare frem. Er der plads, er der plads, som en tidligere har skrevet. Ingen får noget ud af at man holder unødigt så længe og forurener. Min mc er desuden luftkølet, så bliver jeg stoppet, siger jeg at jeg var bange for at den skulle brænde sammen.
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 127 Svar: 819
Jonas F: Er du nogensinde blevet stoppet og har afgivet den forklaring?
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.381
I tæt trafik handler det for mig om at komme frem uden frustrationer over at skulle vente. Andre gange, som når der bare holder 2*2 køretøjer på en to-sporet vej, da handler det om kørselsoplevelsen. Her kører jeg også op imellem, og det er for at komme forrest og ikke skulle vente bag bilerne når de langsomt accelerer op og hele tiden skulle afpasse min afstand til dem.
spg. vedr. færdsel i Århus