506 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
expert på aktiesparekonto expert på aktiesparekonto
halløj i sommervarmen ??
jeg har oprettet en aktiesparekonto, men kan ikke helt lure hvordan skatten bliver afregnet...
man bliver lagerbeskattet (17%)af afkastet sidst på året om du har realiseret det eller ej, der er jeg med ??
men lad os sige jeg køber en aktie i den lokale swingerklub i 2021 for 100 kr
den er ved årets udgang steget til 110kr, jeg bliver så beskattet af de 10kr.
men hvis jeg nu vælger at sælge den i 2022 for at realisere min gevinst, bliver jeg så beskattet endnu en gang?
der syntes jeg sku ikke helt Google er min ven, så der må i sku lige byde ind ??
god dag
0 synes godt om
jan 2015
Følger: 1 Følgere: 18 Annoncer: 1 Emner: 4 Svar: 705
Det bøvl jeg så løb ind i var at man max. må overførte 100.000 kr.
Så det gjorde jeg og købte akter for det hele. Så trak de skat ved årets slutning da jeg havde gevinst, og så var kontoen i minus.
Og så måtte jeg kontakte banken og få lavet en overførsel på minusbeløbet, det kan man ikke selv, pga. låsningen på de 100.000 kr.
Så check lige med din bank hvordan pengene til skatten ankommer til kontoen, så du ikke går i minus.
jan 2015
"Det betyder, at årets realiserede og urealiserede kursgevinster samt kurstab skal opgøres ved regnskabsårets udgang, og at der sker beskatning eller fradrag af årets værdiændring."
Så i slutningen af år 2022 bliver du beskattet af ændringen (til salgstidspunktet) fra de 110 kr som swingerklubben var værd da du sidst blev beskattet i slut 2021.
Jeg er ikke ekspert men sådan læser jeg helt klart reglerne.
okt 2006
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 221
skal det forståes sådan at jeg betaler skat af afkastet i 2021 (de 10kr) sælger jeg den så i august 2022 for 120kr, er det så kun 10 kr jeg bliver beskattet af der, for har jo betalt skat for den første 10, aktien kostede 100kr
så kan i princippet sige at aktiens kurs bliver "nulstillet" når man betaler den årlige skat.?
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.128
Saxo bank udregnede skatten ved årsskiftet og modtog det beløb indsat på aktiesparekontoen, uanset maks-indbetaling var foretaget. Ingen krumspring der
jan 2015
Jeg tror i øvrigt at swingerklubber er et godt investeringsobject lige nu, så held og lykke med det.
Selv har jeg lavet flere indskud nede i den lokale....!!!!!
okt 2006
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 221
expert på aktiesparekonto