Håndværkerregning uden løsning af problem. Håndværkerregning uden løsning af problem.
Jeg indhentede tilbud på en cirkulationspumpe da jeg havde flere døde radiatore efter ombytning af energikilde (gas - - > luft til vand)
Jeg havde en entreprenør ude som sagde at der manglede en pumpe på den streng ser fødte de 3 radiatore. Jeg indhentede derfor tilbud på den opgave. Fik kontakt til en vvs der mente at problemet ikke var pga manglende pumpe men at systemet bare skulle skylles igennem.
Han kom ud, skyllede det igennem, det havde ingen effekt hvilket han godt kunne se, ville tale med en kollega om hvad der så kunne gøres
Og sendte så en regning på 2500kr for sin tid.
Umiddelbart tænker jeg at den bare skal betales men jeg har også en lille tvist ved at betale for en løsning der ikke virkede, som han forslog.
Hva siger erfarne folk, har aldrig haft folk ude der ikke kunne løse opgaven
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
Så er snakken da i hvert fald i gang, og man kommer måske ind på det rimelige i, at betale et relativt stort beløb for at være prøveklub. Jeg er godt klar over, at ingen arbejder gratis. Meeeeeeeen....
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
Jeg havde også kontaktet vvs’eren igen for at få løst problemet ..
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.539
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 451
Det kunne lyde som om vedkommende ikke har lavet sit arbejde godt nok.
Alt efter hvad der er aftalt er det måske i virkeligheden ham, som skal få det til at virke.
Den vvs'er, som har gennem skyllet systemet, hvor lang tid brugte han på det?
2500 rækker vel til omkring 4 timer, så er det da ihvertfald også godt og grundig skyllet igennem.
Hvis du tilkalder en håndværker og han siger: Jeg ved ikke med sikkerhed om det vil virke, men vi kan prøve at......
Så har man ligesom accepteret at det måske koster uden at virke.
Men hvis han med sikkerhed i stemmen siger: Der skal bare lige en gennemskylning til, så kører det igen.
Så vil jeg ihvertfald ikke bare betale uden at konfrontere ham med at det ikke hjalp på problemet.
Fejlfinding kan nogen gange tage lang tid og kræve flere forsøg, men det er altså ikke raket videnskab at få vand til at cirkulere.
Håndværkerregning uden løsning af problem.