1.077 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Betale for sælgers restgæld? Betale for sælgers restgæld?

Hey All.

Jeg har kig på en 2 år gl. mc. Lad os sige jeg skal give 80.000 kr. På forespørgsel hos sælger, så oplyser han, at der skyldes 75.000 kr som han har lånt gennem santander. Og det jo dejligt med ærlighed.

Nu påtænker jeg mig at køre over og se/prøve og med stor sandsynlighed, købe hans mc på lørdag. Men hvordan med restgælden? Kan jeg mon betale Santander ud via det konto og låne-nummer han har, og så bare sende ham resten af pengene? (Bankoverførsler)

Og når det nu gøres en weekend, så kan man jo ikke lave en straks-overførsel.. Er det et problem??

Er her mon ikke andre som har haft denne udfordring? Jeg kan jo ikke syne og omreg. motorcyklen før gælden er indbetalt. Og dermed registreret betalt.

Kender ham ikke, så vil helst ikke bare overføre alle pengene til ham.. Hvem ved om han scorer hele beløbet, og så står jeg med restgælden.

WHAT 2 DO?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betale for sælgers restgæld?
  • #1   24. jun 2019 Kontakt Santander og spørg dem hvordan du skal forholde dig.

• #2   24. jun 2019 Ringede dd. ventede i 28 min (Hele min frokost) men kom ikke igennem smiley

• #3   24. jun 2019 Prøv at sende en mail og bed dem evt. om at ringe dig op.

• #4   24. jun 2019 Nej har ikke prøvet.. jeg var gået videre til næste.. men forstår godt hvad du mener smiley
    Er det ikke muligt at prøvekøre og aftale detaljerne om køb osv.. Lørdag..
    Men at købet først sker når du har fået fat i Santander og aftalt præcis med dem..
    Kører ud til ham igen i ugen og først der bankoverfører du til Santander og mobil payer ham resten..? ?
    Kører glad hjem på dyret.. med din egen prøveplade

• #5   24. jun 2019 Jo... Men han bor i NordJylland, og jeg SydSjælland smiley

• #6   24. jun 2019 Aaahh..
    Slå koldt vand i blodet.. aftale køb over telefon.. og vente med at tage derover til det er klart m Santander..
    Husk at være kølig nok til at gå.. hvis ikke den opfylder alle din krav..

• #7   24. jun 2019 Nej sælger kontakter blot Santander, så modtager sælger en bekræftigelse / oversigt på gæld. Her er så en anvisning til indbetaling ved salg af køretøjet.
    Det kan sælger ordne på få minutter via vedkommendes login.
    Der er intet farligt i købe noget på den måde. Både biler og mc finansieret gennem en forhandler er stortest altid med pant/sikkerhed i køretøjet.

• #8   24. jun 2019 Du går i banken og får lavet en check med teksten "til betaling af restgæld på stelnummer xxxxxxxxxxxxx hos santander" på 75000,- og tager de sidste 5000,- med i kontanter. så har du også lidt at prutte med smiley

• #9   24. jun 2019 Jeg ville uden tvivl selv kontakte Santander før køb. Der er hver uge folk der kommer i klemme med restgæld i handler.

• #10   24. jun 2019 #8 Checks er historie.

• #11   24. jun 2019 I fiser sammen ned i banken en hverdag og får ord et sagerne sammen.

Ja det koster en fridag eller to, men at hænge på en anden persons restgæld........hell no!

• #12   24. jun 2019 Du må for guds ikk betale noget som helst før du har 100% sikkerhed for at de penge ender hvor de høre hjemme.

• #13   24. jun 2019 Sælger har lige netop sendt mig korrespondancen med Santander, og der kan jeg se hvor meget han skylder, hans medlems nummer, og konto nr til indbetaling af restgæld. Jeg tilringer dem i morgen, og får bekræftet af det jeg sidder med nu, er sådan det forholder sig. Tror den er OK...

• #14   24. jun 2019 Ja det er slet ikke så farligt, der handles dagligt 100 vis af køretøjer med pant i.
    Det er næppe hver uge en køber er dum nok til træde i spinaten.

• #15   24. jun 2019 #10

Ingen bankcheck smiley smiley smiley verden er af lave.....

Man bliver uvidende af at købe nye cykler smiley

• #16   24. jun 2019 Jeg købte på et tidspunkt en bil hvor der var restgæld i (Toyota finans) der snakkede jeg med Toyota finans direkte og spurgte hvordan. Det endte med at vi i weekenden hvor jeg skulle se bilen. Kørte sammen med ejer af bilen ned til den lokale Toyota forhandler så jeg kunne betale direkte til Toyota finans den vej igennem, sælger af bilen stod således aldrig med mine penge på hans konto. Jeg betalte det aftalte beløb for bilen og sælger betalte det sidste af gælden ud imens jeg stod ved siden af og så på. Det var faktisk ikke så svært som man skulle have troet.
    Men en ting er helt sikkert, jeg havde ALDRIG gjort det hvis sælger ville have pengene på hans konto. Også han skulle betale den fri. Man aner ikke om der er plus på sælgers konto, eller om sælger overhovedet har tænkt sig faktisk at betale den fri bagefter.
    Det stoler jeg ihvertfald ikke på smiley

• #17   25. jun 2019 Jeg gjorde det i vinters

Jeg solgte min motorcykel med pant i.
    Jeg skyldte godt 84.000
    Solgte den for 80.000

Jeg fik en udskrift til køber, samt et konto nummer pengene skulle betales til.
    Så vidste køber det eksakte skyldige beløb.

Og så tog vi bare ned i banken og ordnede det sammen.
    Han betale de 80, og jeg betalte resten.
    Det var super nemt.

• #18   27. jun 2019 Som mange andre siger. Der er intet farligt i det så længe du bare sørger for din betaling går direkte til Santander.

Jeg har selv købt MC med gæld via Nordea, der blev det nemt gjort k banken.

Og da min svigerfar gik bort solgte jeg hans bil med gæld ved Santander.
    Man ringer til dem og får oplyst den nuværende gæld, et konto nummer og et reference nummer - og så er det ellers bare en alm overførsel. De kan hurtigt se at pengene er modtaget, men der går en uges tid før systemet er nulstillet og gælden registreret som slettet.

Personligt havde jeg ikke haft skyggen af tvivl såfremt cyklen var den jeg ville have.

//Mads

Kommentér på:
Betale for sælgers restgæld?

Annonce