{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.128 visninger | Oprettet:

Repost af please hjælp mig {{forumTopicSubject}}

Anders (Stevns) R



Skrevet: 01-02-2008 17:06:41 Slet hele emnet

hej mcg. i mandags fik jeg solgt min ninja. lækkert nok tænker jeg men dagen efter får jeg så et opkald fra køber hvor han spørger om jeg har en attest på den har fået nyt stel!! what tænker jeg og ringer til ham for at hører hva faen det er for noget.
det viser sig så at den har været total skadet i 2005 og er blevet bygget op igen på et andet stel men det er ikke blevet godkendt eller noget!
mit spørgsmål er så: hvad gør vi nu?
er helt på bar bund.!.








Mogens S



Skrevet: 01-02-2008 17:10:04

Føj da for en overraskelse. Hvis du ikke har været vidende om det må du jo kontakte vedkommende du har købt den af og høre ham hvad det lige er han har solgt til dig. Ellers kan du jo i bedste fald håbe på at den kan godkendes. Men surt for dig.



Peter K


Skrevet: 01-02-2008 17:10:46

Dvs. at stelnummer på rammen og stelnummeret i reg. attesten ikke passer overens ?




Anders (Stevns) R



Skrevet: 01-02-2008 17:11:18 Slet indlæg

røvsurt ja og vidste intet om det!!! men er der virkelig intet at gøre?



Lars (højfyn) J



Skrevet: 01-02-2008 17:11:22

Følger registreringsnummeret på registreringsattesten ikke det på stelnummeret?



Anders (Stevns) R



Skrevet: 01-02-2008 17:11:47 Slet indlæg

peter k: det vil det ja



Lars (højfyn) J



Skrevet: 01-02-2008 17:13:16

hmm jeg prøver lige at omformulere mig. Følger registrerinsattestens stelnummer ikke det det der står på stellet?



Peter K


Skrevet: 01-02-2008 17:13:43

Dooh - ikke godt . . .



Lars (højfyn) J



Skrevet: 01-02-2008 17:14:14

dvs at du har købt en MC på et tidspunkt hvor stelnummeret ikke er det der står på reg.attesten.




Lars (højfyn) J



Skrevet: 01-02-2008 17:14:29

Ups..



Peter K


Skrevet: 01-02-2008 17:14:46

har du ét stelnummer eller har du 2 stelnumre (1 på papir og et andet på rammen) ? ?



Anders (Stevns) R



Skrevet: 01-02-2008 17:15:31 Slet indlæg

Lars (højfyn) J: jep. og det er sidste gang jeg ikke tjekker det i hvert fald.!!



Anders (Stevns) R



Skrevet: 01-02-2008 17:16:14 Slet indlæg


Peter K: det har den nye ejer ja.. men den står stadig i mit navn jo




Anders (Stevns) R



Skrevet: 01-02-2008 17:18:19 Slet indlæg

men er der ingen der har en ide til hvad vi skal gøre?



Mogens S



Skrevet: 01-02-2008 17:18:52

Jeg tror at du måske i første omgang skal prøve at kontakte sælger og hjælper det ikke må købeloven gælde selv om det er privat du måske har købt den. Det er jo ikke en billig vare.



Anders (Stevns) R



Skrevet: 01-02-2008 17:19:26 Slet indlæg

hmm tja det er vel et forsøg værd



+ Jakob + VFR750F *NATRAVN* !



Skrevet: 01-02-2008 17:20:15

Anders:

Aftaleloven åbner måske muligheder for dig. Hvordan er handlen mellem sælgeren og dig foregået. Var der købskontrakt osv. Det det handler om, er at få dig ud af billedet ved at finde ud af, om den handel du har indgået er ugyldig. Det kan den måske blive, hvis der, som der står i loven, er "svigagtig fremkaldt", dvs. hvis sælgeren med vilje har tilbageholdt viden om cyklen, som kan eller vil få betydning for køberen altså dig.

Jakob



Anders (Stevns) R



Skrevet: 01-02-2008 17:22:08 Slet indlæg

hmm det lyder meget fornuftigt jacob men hvem skal jeg kontakte?



Mogens S



Skrevet: 01-02-2008 17:23:28

Det kan vel også godt lade sig gøre at få den godkendt på en eller anden måde ved at gennemgå et syn. Men jeg aner ikke hvad du ellers kan gøre. Det er sgu`forfærdeligt at man kan blive snydt på den måde. Håber da virkelig at du finder en løsning uden det kommer til at koste dig alt for meget.



Don T



Skrevet: 01-02-2008 17:24:35

Hvis du ikke får tørret den af på ham du købte maskinen af, kan det sku' godt ende med at du kommer til at betale afgift af maskinen får at få den ud og køre igen.... afgiften følger stellet.



Anders (Stevns) R



Skrevet: 01-02-2008 17:27:58 Slet indlæg

men stellet ligger sikkert et eller andet sted som skrot jo?



Lars (højfyn) J



Skrevet: 01-02-2008 17:29:27

Don t mener det stel cyklen er bygget på. Har du prøvet at ringe til et motorkontor eller en synshal?



Mogens S



Skrevet: 01-02-2008 17:29:36

Måske et dumt spørgsmål. Hvordan kan den være indreg. hvis den oprindelige er totalskadet?



Anders (Stevns) R



Skrevet: 01-02-2008 17:29:49 Slet indlæg

jeg er sgu godt nok i vildrede må jeg sige



C4- Ordblinde har det sjavere -



Skrevet: 01-02-2008 17:31:07

Du fik den ikke synet da du selv købte den
?



Mikkel "Vee-Strom" J



Skrevet: 01-02-2008 17:35:57

Hvis du er medlem af Touring klubben MCTC så har de kontakt til en advokat der er ekspert i MC relaterede ting og sager. Jeg vil foreslå at du kontakter dem.
Hel og lykke - det her er godt nok sur røv for jer begge to smiley



Anders (Stevns) R



Skrevet: 01-02-2008 17:40:44 Slet indlæg

Mikkel "Vee-Strom" J: det er jeg desværre ikke nej. har du et nummer til den advokat?



BETSKI . (HOLSTEBRO) .



Skrevet: 01-02-2008 17:41:09

det lyder sgu godt mystisk



Anders (Stevns) R



Skrevet: 01-02-2008 17:41:22 Slet indlæg

C4- Ordblinde har det sjavere: der skulle den ikke synes nej.



" SirXX "



Skrevet: 01-02-2008 17:42:20

Holy crap, det er sq noget af en suppedas !!!!

Der er vel kun 2 muligheder, få fat i ham du købte den af og find ud af det med ham ....eller prøve at få den godkendt som den er nu.

Tvivler dog lidt på det bliver nemt at få den godkendt, hvis den i princippet stadig er totalskadet, med et andet (sikkert Tysk) stel.

Gad vide hvordan Politi og SKAT vil se på det hvis den nye ejer bliver stoppet ??? - de KUNNE vel knalde ham for at kører på en Tysker MC, med papegøjeplade.

Du skal ihvertilfælde finde ud af om der er papire på det stel.





Anders (Stevns) R



Skrevet: 01-02-2008 17:43:37 Slet indlæg

har fundet ud af at jeg skal bruge en indhugningsattest.. men hvor fanden jeg så skal finde den det ved jeg godt nok ikke



(-: (præsi) .



Skrevet: 01-02-2008 17:47:19

det der lyder godt nok sært .
nu var jeg selv med da vi hentede den mc og der blev tjekket stel-nr anders .

hvis den har været totaltskadet så har den altså været afmeldt .eller det går jeg da stærkt ud fra . hvordan har den så fået plade på igen !!.

der er sku et par ting der ikke hænger sammen syntes jeg .

men jeg har stadig sælgers tlf nr hvis det er .
og han er også stadig oprettet her så han lider da ikke af dårlig samvittighed kan man sige .



Lars (højfyn) J



Skrevet: 01-02-2008 17:48:22

Ring eller skriv til den gamle ejer og sig det som den nye ejer sagde til dig, hvis du ved hvem han er. Jeg håber sgu at du finder en løsning. Ha lidt tålmodighed, der er rigtigt mange gutter herinde der ved en masse om emnet, de skal nok komme op med noget. Men du må lige reposte den en gang imellem, for indlægene er hurtigt væk i oversigten.



srn pdrsn • odense •



Skrevet: 01-02-2008 17:49:55

Anders du skal have fat i ham du købte den af.... han kan jo have glemt at give dig den attest... havde engang en bil hvor jeg osse fik sådan en attest med til og så var det ikke noget problem...



Anders (Stevns) R



Skrevet: 01-02-2008 17:51:03 Slet indlæg

hej chris. jeg har også lige snakket med ham og han er lige så paf som os andre. han siger jeg skal ringe til mc huset og klare den med dem da det er dem der har bygget den.



Anders (Stevns) R



Skrevet: 01-02-2008 17:52:05 Slet indlæg

srn pdrsn • odense •: har snakket med ham og han har desværre ikke sådan en attest



Lars (højfyn) J



Skrevet: 01-02-2008 17:52:55

Heh, han smider aben videre.. Det burde han SELV gøre.



(-: (præsi) .



Skrevet: 01-02-2008 17:53:05

ja det kan jeg godt huske at han nævnte .
men vi tjekkede sku det stel-nr . det er jeg 100% sikker på .



Mikkel "Vee-Strom" J



Skrevet: 01-02-2008 17:54:26

Advokaten hedder Jacob Fastrup, men der er ikke noget tlf nr.
Ring evt til redaktionen på Touring nyt og spørg 86116200



Lars (højfyn) J



Skrevet: 01-02-2008 17:56:11

Kan det være den nye ejer der misforstår et eller andet, chris? Så må anders lige ud og se hvad der er oppe eller nede. Motornummeret kan jo godt være anderledes og hvis det er det han har set på.



Anders (Stevns) R



Skrevet: 01-02-2008 17:57:31 Slet indlæg

han har haft kørt den til syn og det var der han fik denne besked



Kenneth (Vandel) L



Skrevet: 01-02-2008 17:58:00

Kan du ikke få køberen til at tage et billede af stelnummeret i rammen og et af reg attesten. og så henvende dig ved MC-Huset? En eller anden må jo også have en kontrakt fra MC-Huset du kan få en kopi af. Der må jo stå et stelnumemr eller nogle andre vitale oplysninger på det stykke papir.



Anders (Stevns) R



Skrevet: 01-02-2008 18:03:23 Slet indlæg

chris: jeg er også 100 på at det stelnummer passer. men hvis det gør det så forstår jeg ikke at der er et problem



C4- Ordblinde har det sjavere -



Skrevet: 01-02-2008 18:06:58

Få et foto at stelnr holdt op ved siden af reg attest med stel nr, det lyder sgu mærkeligt det der.



Anders (Stevns) R



Skrevet: 01-02-2008 18:08:34 Slet indlæg

C4- Ordblinde har det sjavere -: okay.. hvis jeg for det, hvad skal jeg så køre med det?




C4- Ordblinde har det sjavere -



Skrevet: 01-02-2008 18:10:56

Hvis dit stelnr passer på cyklen over på reg attest, så har den da været synet og burde da være ok (?) så må det da være køber der måske prøver at røve dig for nogle penge.



Anders (Stevns) R



Skrevet: 01-02-2008 18:22:49 Slet indlæg

okay.. nu er der kommet ny info: stel og reg. attest passer sammen men der sku være blevet hugget et nyt stelnummer i den og det er ferfor at den ikke har ku gå igennem syn...
jeg har først lige fået det her at vide


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Repost af please hjælp mig
  • #1   1. feb 2008 Hvis der er hugget nyt nummer i, og du har en købe kontrakt fra tidligere ejer, altså ham du købte den af, så skal du henvise til ham.. så skal han forklare sig...

    Kender en som havde en bil, og da den var solgt et år senere, kom polisen og udspurgte ham fordi det var en tysker med nyt stelnummer ovenpå det gamle, og der kunne han henvise til ham han havde købt den af, og så var det den tidligere ejers problem.. smiley


  • #2   1. feb 2008 Jannic (slagelse) H: okay. så du mener at hvis der sku blive noget kan jeg bare sende den videre?

  • #3   1. feb 2008 det kan du ja . og sådan kan det blive ved .

  • #4   1. feb 2008 >Skrevet: 01-02-2008 18:22:49 Slet indlæg

    >okay.. nu er der kommet ny info: stel og reg. attest passer
    >sammen men der sku være blevet hugget et nyt stelnummer i
    > den og det er ferfor at den ikke har ku gå igennem syn...
    >jeg har først lige fået det her at vide

    Altså ... hvis alle har rent mel i posen og cyklen er genopbygget som forsikringskade på et nyt stel og problemet kun er at der ved en fejl ikke er ihugget nyt stel-nr i stellet, så burde problemet ikke være så stort.

    Kontakt Centralregistret For Motorkøretøjer (bemærk at de er flyttet ud til SKAT i Høje Tastrup nu) og forklar sagen for dem. Udbed instrukser for hverledes der ihugges nyt nr. i stellet.

    Vil gætte på du selv, eller en forhandler, må hugge det nye nr. i stellet hvorpå cyklen skal fremstilles til syn.


  • #5   1. feb 2008 L@rs H : Der ER ihugget nyt nr. Det er attesten der mangler..
    Det der med at "sende den videre" : Hvordan vil du bevise hvilken af ejerne der har skiftet stellet?


  • #6   1. feb 2008 Jamen når de kommer tilbage til den dato den er blevet total skadet, så er det den pågældende ejer der står med forklaringsproblemet hvordan den har fået nyt stel..

    Det kan aldrig blive dit problem anders, så længe du har den tidligere ejers adresse, nummer osv, samt en kontrakt med hans navn på plus en dato..


  • #7   1. feb 2008 jannic: det har jeg heldighvis

  • #8   1. feb 2008 hvis de er i tvivl om det er et stel hvor der er hugget nyt nummer i, for at fuske, så kan de blive gennemlyst, og såfremt det er gået rigtigt til, så har Skat sikkert registreret det, og så kan man få genhugnings attesten derfra.. de deler dem med garanti ikke ud uden at ha styr på dem...

    Er der fusket, så har den tidligere ejer bolden..


  • #9   1. feb 2008 konklusionen må vidst være at kontakter motorkontoret og får fat i den tidligere ejer som må ha et papir på det nye stelnummer.


  • #10   1. feb 2008 Hvem har fået den synet? Den af de tidligere ejere som første gang har kørt den genopbyggede cykel med det nuværende stelnr. igennem en synshal og fået nr.plade på, - han må vide hvordan det forholder sig..

    Og hvis et forsikringselskab har været indblandet,- hvem har købt den tilbage fra forsikringsselskabet ? En totalskabet mc tilhører altid først forsikringsselskabet, og har sikkert været afmeldt..



  • #12   1. feb 2008 petrol, nej sådan forholder det sig ikke herinde smiley posten blive rikke "oppet" fordi man skriver i den desværre

  • #13   1. feb 2008 det er meget enkelt , jeg har været det samme igennem.
    hvis cyklen får nyt stel i forbindelse med en opbygning som forsikringen dækker så er der en taksator med ind over når nummeret bliver slået i , han skriver derefter en ihugnings erklæring som fremover altid skal følge reg atesten. så hvis du kan finde ud af hvilket forsikringsselskab der har behandlet skaden ,så har de eller deres taksator en kopi af denne atest liggene. hvis en sådan ikke findes så er der sku svindel indblandet.

    mik


Kommentér på:
Repost af please hjælp mig

Annonce