Trafik alarm fejl Ford {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der har erfaringer med falske alarmer på Fords Radio/GPS enhed?
Vi har købt en 2014 Galaxy i januar, den kører fint men hver gang jeg kører ind mod centrum ad fynsvej i Kolding får jeg en advarsel "Personer på kørebanen". Første gang ved OK tanken og igen når jeg kører under broen ved Petersbjerg gaard.
Advarslen kommer sjovt nok kun den ene retning (mod byen), aldrig den modsatte vej. Og sætter jeg navigation til forsvinder den.
De første gange troede jeg på alarmen og sad og gloede efter omtalte personer... nu er det bare en irritationsmoment som jeg gerne vil have væk.
Er det en "gammel alarm" der ligger i loggen som man kan slette?
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 145 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.004
Hvis du selv vil være on top på diagnose af din dyt.. kan du jo investere i en obd2 i stil med denne..:
https://www.ebay.co.uk/itm/FORD-ALL-iCARSOFT-i920-OBD-OBD2-DIAGNOSTIC-SCANNER-ABS-TOOL-FAULT-CODE-READER/181981198984?hash=item2a5eecba88:g:KrYAAOSwbdpWYgOn
Om den kan præcis det du søger aner jeg hat om..
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Det er jo ikke en fejl på bilens styressystem, kun på radioens trafikalarm så mon ikke det er overkill at investeret i en datalogger.
Det er jo sikkert en gammel alarm om folk på kørebanen der af een eller anden årsag stadig ligger i hukommelsen og bliver trigget af jeg kører et bestemt sted. Et sted der sikkert engang har haft "personer på kørebanen"... så en slags digitalt spøgelse måske?
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 145 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.004
men selvfølgelig ikke radioen..
‘Digitale spøgelser’...? Åååå... kæ....?
Trafik alarm fejl Ford