{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
832 visninger | Oprettet:

bil uden for sæsonen {{forumTopicSubject}}

Tænker der er andre end mig der ikke kører bil i mc sæsonen, hvad gør i ift bil om vinteren. Jeg synes det virker lidt dyrt og fjollet at have en bil stående stille hele mc sæsonen, som jeg har nu. Har i også bil hele året, eller køber i en billig vinter-spand og sælger/skrotter den om foråret? min hjerne kan ikke lige rumme at gennemskue hvad der best kan svare sig...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bil uden for sæsonen
  • #1   26. aug 2018 Har altid bil og 2 Mcer hele året

• #2   26. aug 2018 Har bil og MC året rundt. Har tidligere købt gamle Toyota ,kørt i dem til de skulle synes,og har så skrottet dem. Men en dag jeg regnede på det,fandt jeg ud af det ikke kunne betale sig,i forhold til og købe en der kan holde flere år.

• Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 2 MC-er: 1 Svar: 10
    #3   26. aug 2018 Hos Audi select kan man få en pakkeløsning med mulighed for at lease fx en Q5 om vinteren og en Ducati 959 paningale om sommeren. Det er da genialt (hvis man altså er udstyret med egen pengeprinter)

https://www.dk.audiselect.com/audi-mobility/audi-select/dk_da.html

• #4   26. aug 2018 Der ikke nogle muligheder for at gøre det, så det kan svare sig...........

• #5   26. aug 2018 du kan jo også bare afmelde din bil i sæsonen og have den holdende uden plader.. så betaler du hverken vægtafgift eller forsikring på den før du køber et sæt nye plader til den.

• #6   26. aug 2018 Man kan jo korttidslease en bil i vintersæsonen smiley

• #7   26. aug 2018 Det er selvfølgelig dit valg , men der skal vel af og til hentes en pizza og noget lokumspapir , eller en reol i IKEA så jeg vil ikke undvære bilen om sommeren .

• #8   26. aug 2018 havde tænkt på at afmelde bilen i mc sæsonen, men det jeg sparer kontra besværlighederne med nye plader og opbevaring af bilen gør at jeg hellere bare vil have den stående med plader på.

Kan sagtens undvære bil i mc sæsonen. Jeg har 5+ muligheder for indkøb af dagligvarer inden for 1.5km og jeg har alligevel ikke plads til store ting i min lejlighed på 34kvm ????

ender nok med jeg var holder liv i bilen og lader den stå og glo med plader på.... så kommer ungerne nok og vil låne den om et års tid eller to når de har kørekort ;)??

• #9   26. aug 2018 Alti alti både bil og mindst et par MC'er, det kræver min sjæl for ikke at blive helt sort.

• #10   26. aug 2018 har godt nok et par mc'er men bilen er kun et nødvendigt onde til vintervejr og saltsjask... startede godt nok mc sæsonen i snevejr i år...

• #11   26. aug 2018 En bil er nu dejlig når der skal hentes billige bajere og sodavand i kassevis i Tyskland. smiley

• #12   26. aug 2018 korrekt #11 Men det har jeg slet ikke plads til, jeg bor jo nærmest i en skotøjsæske ??????

• #14   26. aug 2018 Med det vejrmønster vi har i Danmark, kan en MC ikke bruges som primært transportmiddel (for mig). Der er to biler , tre mc´er i garagen smiley

Man kan jo altid finde en bil med 1 år til syn til en 3-4k og så skrotte den til foråret
    så har man også fået den væk fra vejene - win/win

• #15   27. aug 2018 Jeg ved ikke hvad du kan bruge de kommentarer fra brugere med røven fyldt med penge til, når du nu giver udtryk for, at du synes det er dyrt, og det er problemet. Men ok, de har vel brug for at flashe at de har deres på det tørre plus....
    Da jeg var yngre, gjorde vi som foreslået af en af de andre: Afmelde bilen om sommeren. Ligesom vi gør med cyklen om vinteren. Men har du ikke plads til at ha bilen til at stå, kan du heller ikke bruge det til noget. Det er som du sikkert ved, meget billigere med en lille bil i afgift og forsikring. Sku jeg ha min by-bil til at stå med plader på om sommeren, ville det over 6 mdr koste max CA: 2500 kr. Og er der plader på, kan du jo bare lade den stå på p-pladsen og behøver ikke at "opmagasinere." Jeg håber ikke, at du er så afhængig af bilen, at du må vælge. Det har jeg lige gjort, og nu er jeg transportløs om vinteren. Men det kan jeg kun, fordi jeg ikke kan bruges på arbejdsmarkedet smiley

• #16   27. aug 2018 det behøver jo ikke koster alverden at bytte mc ud med bil i vintermånederne
    afmeld mc og køb en billig bil som kan skrottes for samme beløb til foråret.

• #17   27. aug 2018 Hvis der findes en lille bil med lav ejerafgift og der nøjes med en ansvarsforsikring, så kan det på ingen måder svare sig at afmelde den for sommeren, og da slet ikke hvis den så også skal synes når vinteren kommer....

• #18   27. aug 2018 Mc til sjov, bil til alt det andet

• #19   27. aug 2018 Som #17 siger... Nok det billigste. Eller korttidsleasing som 6# nævner. Kan du også gøre på brugte biler. F.eks. her:
    https://www.bmcleasing.dk (Under hver bil finder du en pris for korttidsleasing som alternativ til 36 mdr)

• #20   30. aug 2018 #15 Ja det ser ud til jeg bare skal udvide med en ekstra eller to mc mere og så en bil nr 2 også - så skal det nok gå og så bliver det hele meget billigere at have holdende....

Det drejer sig nok bare om at finde en bil der koster mindst muligt at have stående.... Havde, som foreslået, også tænkt at købe skrotpris bil med et halvt eller helt år til syn til om vinteren, men er også lidt nervøs for om sådan en bil overhovedet klarer sig igennem vinteren. Med mit held vil jeg sandsynligvis stå med en defekt bil senest 7. jan... smiley

Kommentér på:
bil uden for sæsonen

Annonce