Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stoppet uden MC kørekort men Bil kort?
  • #1   23. jun 2009 han blir voldbollet af de store betjente

• #2   23. jun 2009 www.politi.dk

• #3   23. jun 2009 I følge loven er det en formildende omstændighed, hvis han har kørekort eller allerede har haft en stor del af de nødvendige undervisningstimer. I såfald slipper han med 4.000 kroner i stedet for 5.000 kroner i bøde første gang - ellers er bødetaksterne de samme fremover.

Jeg mener ikke, at han på nogen måde mister sit kørekort.

• #4   23. jun 2009 der er dømt totalt tør anal.-

hvis han er igang med kørekortet kan han muligvis slippe billigere.

• #5   23. jun 2009 2 gange af ham med den største diller *G*

Nej, han får en bøde på 5k ( + det løse hvis han har kørt for stærkt etc. )........

• #6   23. jun 2009 Okay tak for jeres svar, han kørte ikke for stærkt eller noget, men havde lige købt cyklen og skulle hjem. dog var den på prøveplader, men kunne jo bevise cyklen var på vej hjem efter salg. så det er sure 5000kr og skal af med for ham smiley

• #7   23. jun 2009 Hvis jeg nu kan spare ham for 2.000 kroner, skal vi så dele? smiley

"Ved bødens fastsættelse bør det anses for en formildende omstændighed, at den sigtede har modtaget et ikke uvæsentligt antal undervisningstimer, eller at den pågældende har erhvervet kørekort til et andet motorkøretøj end det, som han eventuelt er fører af. Dette gælder dog fremover ikke ved kørsel med tunge køretøjer, jf. ovenfor."

Side 85 i nedenstående:
    http://www.rigsadvokaten.dk/media/ra_medd_4-2000_boedekatalo.pdf

• #8   23. jun 2009 Tommy, det er da mægtigt flinkt af dig at tilbyde at betale halvdelen af bøden.. Det tror jeg da vil blive vældig positivt modtaget.. smiley

• #9   23. jun 2009 " så det er sure 5000kr og skal af med for ham "
    nej det er da ej så kan han lære det, få sig et kort før han kører mc, længere er den skam ikke

• #10   23. jun 2009 Fanme uretfærdigt. Bare fordi man ikke lige har førebevis til det pågældende transportmiddel.
    Politistat siger jeg bare:)

• #11   23. jun 2009 Anders L du tror vel også han har lært af det? ingen af os ville da med glæde betale de penge fordi vi har kørt uden kort?

• #12   23. jun 2009 man ved vel hvad man går ind til når man kører uden kørekort.
    Så han har vel været forberedt på at en evt bøde ville kunne komme på banen.

5000, det er sku SMÅPENGE!

Tænk hvis han kørte nogen ned, tog førerligheden fra dem, eller værre! - Så kun han roligt gange de 5000 MANGE gange!

• #13   23. jun 2009 Men han har jo altid vidst risikoen var der, altså må han have været forberedt på at skulle betale dem, ellers havde han vel ervhervet sig et kørekort.. smiley

• #14   23. jun 2009 Jonas (WildKnights) W ---> LIGE mine ord.. smiley

• #15   23. jun 2009 Jens F -->> Good one smiley

Jesper F -->> Folk bliver ved med at køre snakke om de 5.000 kroner. Kan du ikke vise ham ovenstående og så fortælle os hvorvidt det lykkes ham at få den ned på 3.000 kroner?

I nogle dele af Danmark, er der noget ala 2 måneders ventetid fra man tager teori til man kan få en tid til den praktiske prøve. Så ville jeg også lade kort være kort og så trille en tur, mens jeg ventede på den praktiske prøve.

• #16   23. jun 2009 Da jeg tog kort spurte vi en ven af familen hvad bøden var på HVIS vi blev stoppet.

Da vi i forvejen har kort til bil lød svart " 500 kr da vi vil få en bøde for at føre et køretøj uden for kategorie " men vi skulle huske på at forsikrin ikke vil dække hvis det nu skulle ske noget.

• #17   23. jun 2009 JD ! ->> Har du links til nogle af de sager? Når rigsadvokaten direkte beder anklagemyndighederne om at se det som en formildende omstændighed og taksere det med 3.000 kroner, forstår jeg ikke hvis de ikke retter sig efter det.

• #18   23. jun 2009 Alene det at køre MC uden kørekort siger lidt om fyren. Kan godt se at hvis man lige har købt en fed mc (læs R1) Og IKKE har styrebrev til tingesten så tror jeg heller ikke at "idioten" har styr over en MC med Ca. 200 hk.
    Bøden burde være 15.000.00 og af med Mcèn indtil han har fået kortet

Kommentér på:
Stoppet uden MC kørekort men Bil kort?

Annonce