Bil.. uden tryk {{forumTopicSubject}}
sagen "kort": får skiftet tandremsæt og vandpumpe ved værksted. Fire dage senere giver bilen et kraftigt klunk og motoren lyder underligt (går på tre cylindre) Bilen sendes tilbage til mekaniker, jeg mistænker det nylige tandremsskift og et mindre motorhaveri. Mekken meddeler at den ikke er gal med remmen, men at en dyse nok er stået af.. synes det lyder mystisk, men hvad ved jeg. Han har ikke tid til at lave den før efter påske så bilen transporteres derfor til anden mek. Han laver fejlfinding og finder krumtap og knast ude af synk. samt næsten ingen kompression på cylinder nr. 1. Umiddelbare konklusion, at det er noget med tandremmen. Første mek nægter det kan være noget han har gjort forkert, at bilen er gammel og at det kan være hvadsomhelst andet. Efter noget tovtrækkeri bliver jeg tilbudt at en taksator kan kigge den igennem torsdag efter påske, og så vil bedømme hvad og hvorledes. Mit spørgsmål er for det første om det hele ikke er lidt mystisk? Den ene mek finder straks fejl med takten, den anden er målløs. Andet spørgsmål: hvordan forløber den slags sager, skal jeg feks. selv ud og kigge dem over skuldrerne og sørge for det faktisk er en taksator? får man nogen dokumentation fra taksator før han kommer.. det er generelt noget rigtig rod og ved sgu ikke helt hvordan jeg skal forholde mig.. pls help
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 795
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.610
Og så har den lige ædt en gang ventiler på den ene cyl fordi den står forkert
sep 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
Kunne være interessant og vide hvilken bil.
maj 2005
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 87 Svar: 407
sep 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
Hvis der er regning osv på det, så står du selvfølgelig stærkt især med hjælp fra div. klageinstanser.
Spørgsmålet er bare hvor nemt det går og ikke mindst hvor hurtigt det går.
Stiller mekker 1 sig på bagbenene så sørg for at alt kommunikation sker skriftligt. I fald du ender med selv at skulle "lægge ud", hvis han nægter at reppe bilen.
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 795
maj 2005
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
Vent til ham taksatoren kommer og kigger, det har vi også prøvet før på værkstedet, så kommer der en og glor alt igennem, så i bør ikke røre mere ved den selv.
maj 2005
Bil.. uden tryk