{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

Bil.. uden tryk {{forumTopicSubject}}

sagen "kort": får skiftet tandremsæt og vandpumpe ved værksted. Fire dage senere giver bilen et kraftigt klunk og motoren lyder underligt (går på tre cylindre) Bilen sendes tilbage til mekaniker, jeg mistænker det nylige tandremsskift og et mindre motorhaveri. Mekken meddeler at den ikke er gal med remmen, men at en dyse nok er stået af.. synes det lyder mystisk, men hvad ved jeg. Han har ikke tid til at lave den før efter påske så bilen transporteres derfor til anden mek. Han laver fejlfinding og finder krumtap og knast ude af synk. samt næsten ingen kompression på cylinder nr. 1. Umiddelbare konklusion, at det er noget med tandremmen. Første mek nægter det kan være noget han har gjort forkert, at bilen er gammel og at det kan være hvadsomhelst andet. Efter noget tovtrækkeri bliver jeg tilbudt at en taksator kan kigge den igennem torsdag efter påske, og så vil bedømme hvad og hvorledes. Mit spørgsmål er for det første om det hele ikke er lidt mystisk? Den ene mek finder straks fejl med takten, den anden er målløs. Andet spørgsmål: hvordan forløber den slags sager, skal jeg feks. selv ud og kigge dem over skuldrerne og sørge for det faktisk er en taksator? får man nogen dokumentation fra taksator før han kommer.. det er generelt noget rigtig rod og ved sgu ikke helt hvordan jeg skal forholde mig.. pls help


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil.. uden tryk
  • #2   31. mar 2015 hvilken bil snakker vi om er nysgerrig , er selv mekker smiley


  • #3   31. mar 2015 Ja lyder som remmen er sprunget en tand, men lidt mystisk efter 4 dage, ?
    Og så har den lige ædt en gang ventiler på den ene cyl fordi den står forkert


  • Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #4   31. mar 2015 Ja eller en model uden notgang og den så har rykket sig en anelse.
    Kunne være interessant og vide hvilken bil.


  • #5   31. mar 2015 det er en peugeot 307 hdi 2,0 ..

  • Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #6   31. mar 2015 Ja den er jeg ret sikker på at den ikke har not gang i nederste remskive så det kan godt være der der er sket noget!!

  • #7   31. mar 2015 hvis nummer to mekker kan se den er rykket eller står forkert, så ville jeg selv sammen med ham sørge for at få en masse billeder af det.
    Hvis der er regning osv på det, så står du selvfølgelig stærkt især med hjælp fra div. klageinstanser.
    Spørgsmålet er bare hvor nemt det går og ikke mindst hvor hurtigt det går.
    Stiller mekker 1 sig på bagbenene så sørg for at alt kommunikation sker skriftligt. I fald du ender med selv at skulle "lægge ud", hvis han nægter at reppe bilen.


  • #8   31. mar 2015 franske dieselbiler smiley ( de motorer huserer også i vores biler Mazda/Suzuki ) har lige skiftet på en grand vitara 1,9 diesel 2007 der er dog not på krumtapsbolten men ingen fjeder på remstrammerhjul så er den ikke spændt ordentligt til bliver remmen fuldstændigt løs , mener ikke der er not på krumtappen på modellen før med 2,o diesel motoren så der kan hurtigt ske noget hvis den går løs mærkeligt at lave motorer på den måde , så tror du skal have fat i ham der har skiftet din tandrem , håber du får et positivt udfald af din sag smiley

  • #9   31. mar 2015 Mange tak for input.. ja det kan sgu godt trække i langdrag. Historien er desværre også meget længere end fortalt og må jo punge ud til ham, som faktisk fandt fejlen. Fatter simpelthen ikke at første mekker ikke fik samme udlæsning fra OBD, eller hvorfor han går i retning af dyser, som sidste mek ikke finder fejl på, uden altså at ha haft dem oppe. Håber da det ender med at udgifterne til denne sag er ovre, men forbereder mig på det værste.. go påske smiley ps. i mellemtiden må jeg/vi nøjes med min kineser-mc, og påskemiddagen er rykket hertil, da vi sgu ikke lige kender nogen med en 6+ personers bil de kan undvære en weekend.

  • #10   31. mar 2015 Man piller snitterne fra maskineriet, begynder i at skrue ting af for at tage billeder, så kan det jo lige så godt være jer selv der har kludret i sagerne.
    Vent til ham taksatoren kommer og kigger, det har vi også prøvet før på værkstedet, så kommer der en og glor alt igennem, så i bør ikke røre mere ved den selv.


  • #11   26. apr 2015 Slut kommentar: Det viste sig hverken at være en reservedel som svigtede eller værkstedets fejl, men "bare" et ulykkeligt sammentræf af mekanisk svigt. Den havde kvast det meste af vippetøjet til ventilløfterne, noget som åbenbart er velkendt på de motorer og har været på vej længe. Det hele er nu skiftet og den kører bedre end nogensinde, under mit ejerskab altså. Set i bakspejlet burde fejlfindingen ved første mekaniker have være mere grundig, og fejlen med vippetøjet fundet der, men i sidste ende gjorde alle hvad de kunne for at genoprette tilliden. Eneste kæmpe "men" er et dyseskift til 4k, som viste sig ikke at være nødvendigt.

Kommentér på:
Bil.. uden tryk

Annonce