1.050 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Opkrævning af gammel registreringafgift Opkrævning af gammel registreringafgift

Halløj

Nu er der dumpet et brev ind fra Skat omkring tilbagebetaling af overskydende skat - det er meget fint. DOG har de så lige fratrukket 399 (plus et eller andet renteværk) for manglende betaling af registreringafgift tilbage i 2013. For FEM år siden. Det virker en anelse lusket, at de først opdager dette fem år efter.

Kan det passe, at der tidligere år også har været eksempler på dette?

Eller skulle der være andre, der også oplever dette i år?

Principielt ønsker jeg ikke at betale to gange. Jeg er også godt klar over, at man ikke skal slås ret længe med Skat for 400 kroner.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opkrævning af gammel registreringafgift
  • #1   9. apr 2018 Du er en satans svindler Søren !!! Men NU går den ikke længere... Fy for satan.. ALLE vi andre har holdt røven oppe på Danmark i de sidste 5 år mens du kun har tænkt på dig selv..

Tak kammerat tak smiley

• #2   9. apr 2018 Altså jeg vil hellere købe iskolde bajere for de 400 og dele dem med alle jer andre fremfor at skulle stikke Skat dem én gang til, hvis det er nogen trøst smiley

• #3   9. apr 2018 Forældelsesfristen gælder kun dit eventuelle krav imod SKAT - de har ingen grænse for hvor længe de må jagte dig.....

Har du aldrig undret dig over deres logo er i GULD?

• #4   9. apr 2018 Jeg synes bare det virker MEGET suspekt, at de først opdager dette efter fem år - javel, der kan jo selvfølgelig være sket en fejl.

Jeg har jo ikke rigtig anden mulighed end at tage bukserne af, bøje mig og aflevere pengene. Jeg ved da godt de er ligeglade med, at jeg i mellemtiden har skiftet bank og dermed ikke har en kinamands chance for at fremvise dem, at betalingen er sket.

• #5   9. apr 2018 Er du sikker på at det er registrerings afgift, og ikke vægtafgift??? Min gamle mor var ude for noget lignende for et par år siden da hun afmeldte en bil, så var der pludselig en modregning for manglende betaling af en vægtafgift 4-5 år tidligere! Hun havde desværre ikke kvitteringerne, men har altid styr på at betale den slags, ellers skulle man jo også tro at "lille skat" havde sendt en rykker, det plejer de da nok at kunne! Men jeg fandt ud af at de havde et kæmperod i deres ting (SURPRISE!) og at der var mange der blev opkrævet på den måde, for noget de havde betalt! På grund af andre ting havde ingen af os energi til at bokse med dem om de 500 kr. eller hvad det nu var, men bare for lige at nævne at skibet "skat" ikke sejler, men synker smiley

• #6   9. apr 2018 Nu kommer jeg pludselig i tvivl - nej, det er vægtafgift selvfølgelig. Beklager forvirringen.

Det er jo præcist det jeg tænker: hvorfor opdager de det først FEM år efter?

Googler man, så er noget lignende vist sket både i 2012 og 2014. Dengang valgte Skat så at sende en opkrævning PLUS en rykker, for en opkrævning man aldrig havde sendt fordi der var rod i deres systemer.

• #7   9. apr 2018 BETAL SÅ - BETAL SÅ - BETAL SÅ - BETAL SÅ - BETAL SÅ

SKATTEÅL smiley

• #8   9. apr 2018 DU SKYLDER PENGE.

• #9   9. apr 2018 Hej Søren,
    Jeg bemærkede den anden dag at told & skat har taget kr. 182,- på min konto, jeg har ikke fået ringet men gad vide om det også er gammel reg.afgift ?
    Jeg må hellere få det undersøgt.
    Gunnar

• #10   9. apr 2018 Hej. Jeg har fået det samme. 3 kørertøjer som jeg åbenbart skylder vægtafgift for.

• #11   9. apr 2018 9> Det kunne det sagtens være.

10> Også for 2013?

• #12   9. apr 2018 En fra 2015 og 2016 samt 2017. Hvilket ikke giver mening.

• #13   9. apr 2018 Næh, det virker godt nok som om deres maskine til at spytte regninger ud pludselig er begyndt, at virke igen.

• #14   9. apr 2018 #13 Der skal jo malkes nogen småfolk for at finde de 14-20 milliarder de "lige" kom til at forære væk, så det er da logik for skat!!! smiley

• #15   9. apr 2018 Der kommer en stor skattereform næste år... så må man trække udgifter til glidecreme fra når man bliver røvpulet af skattefar

• #16   9. apr 2018 Jeg forstår det simpelthen ikke. Hvordan er de nået frem til 399 (plus renter)?

Qua det bliver opkrævet halvårligt, så skulle jeg så dengang have givet 399 eller 798 for det nogensinde skulle have passet - og det ved jeg i hvert fald, at en Polo ikke har kostet. Ja ja, jeg ved godt jeg bare skal ringe til Skat. Men allerede der har jeg jo brugt mere end 399 i opkald.

• #17   9. apr 2018 Er i nu helt sikre på det er SKAT der opkræver og ikke en svindler?

• #18   9. apr 2018 Relativt sikker - det er kommet til mig i E-boks, og den udregning de har lavet passer med det beløb jeg skal have tilbage minus de 399 plus renterne, så jeg tænker ikke rigtig de kan svindle med det smiley

• #19   9. apr 2018 De har røvrendt mig for penge på samme måde engang også..
    4-5 år efter jeg har haft en bil, opkræver de manglende vægtafgift. Yeah right, mine regninger er betalt, og skulle der nu alligevel være sket en svipser, plejer I nok at kunne sende rykkere med gebyr på!
    100% lorte virksomhed uden styr på noget som helst udover hvordan man flår almindelige mennesker for penge.

• #20   9. apr 2018 Er det i morgen skat betaler hvad de skylder ?

• #21   9. apr 2018 Ja, det er vist i morgen - jeg bed ikke mærke i datoen, men der stod vist indenfor et par dage.

• #22   9. apr 2018 19> Ja, jeg kan være enten enig eller uenig i, om de skal have de penge eller ej, men i morgen tager de dem jo bare. Så det er egentligt ikke et spørgsmål om jeg skylder dem eller ej. De tager dem bare. Svindelfirma. Deres regnemaskine kan nok ikke vise de 40 mia de blev svindlet for i selskabsskat.

• #23   10. apr 2018 Jeg har også fået 3x vægt afgift fra 2015-2016 smidt i hovedet..

• #24   10. apr 2018 Jeg gætter på at du ikke har fået overskydende skat tilbage i de mellemliggende år?

• #25   10. apr 2018 Den del er jo blevet opgjort og betalt (enten den ene eller anden vej) for hvert enkelt år siden da, så jo, det har jeg.

Kommentér på:
Opkrævning af gammel registreringafgift

Annonce