1.902 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Problemer med ovn/el installation Problemer med ovn/el installation
Jeg har altid døjet lidt med min ovn når den er tændt. Så får jeg et lille rap over nalleren når jeg rører ved metallet i opvaskeren, eller i vaskemaskinen. Idag har jeg så skiftet test knappen/hovedafbryderen i mit elskab. Og da jeg her til aften tændte ovnen gik alt strømmen. Hvad er problemet og hvordan afhjælper jeg det.
Der er ingenting med kogepladerne, kun ovnen.
Jeg fatter ikke meget strøm, så skær det nogenlunde ud i pap
0 synes godt om
sep 2013
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 388
jord (gul/grøn - som regel) er den ekstra leder. og ellers en fase og en nul.
Når man køber nye apparater kommer de ofte hvis det er 230v med stik uden jordben - klip skidet af og monter fase/nul/jord (brun-blå-grøn/gul) så støder det ikke
feb 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 106
Det er kun aut. el-installatører der har lov til det.
Og det er der en god grund til, (inden jeg bliver sablet ned).
Ufatteligt mange af de huse der går ild i, skyldes det elinstallationerne.
Og hvis uheldet er ude, og forsikringsselskabet finder ud af at du selv har rodet med det. Så ryger dækningen, sandsynligvis.
Jeg vil opfordre dig til at finde en elektriker, der har det rigtige udstyr til at måle din installation igennem.
Håber du finder løsningen.
Mvh. Allan.
sep 2013
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 388
feb 2015
Følger: 10 Følgere: 3 Svar: 61
Tilkald en hvidevareremekaniker.
okt 2010
Følger: 1 Svar: 18
Noget tyder på at ovnen kan være jorder korrekt, hvis dette er tilfældet, så har du et potential foskel mellem stel på ovnen og stel på maskiner tilsluttet vand.
Alle vaskemaskine og opvaskemaskine er udført med en ordning som sender en lille strøm til stel, det er det du kan mærke. Denne strøm er ikke nok til at udkoble HPFI relæ. Vh Aage
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 17 MC-er: 4 Svar: 355
der er en grund til at det hedder Motorcykelgalleri og ikke VVSgalleri eller ITgalleri eller Rejsegalleri..
beklager det sure opstød men det er frustrerende at glo på alle de off-topic opslag
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
jan 2008
nov 2008
Du har derimod muligvis overset, at emnet er oprettet i Off-topic, og dermed fuldstændig efter bogen, og du selv har mulighed for, at slå Off-topic fra, hvis det generer dig så meget.
jan 2008
jeg ved sgu da godt at det er off topic.. du har helt misset kontekst ??????
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 657
OP, har været på MC galleri i mange år og, hvis i kigger under hans indlæg, omhandler ingen af dem motorcykler.. ?
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 5
Dit Hpfi relæ slår fra pga. af aflednings fejl til jord, men det behøver ikke være din ovn men det er selvfølgelig en mulighed.. ????
nov 2008
nov 2008
Problemer med ovn/el installation