{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

Nogle bilkyndige hjælp til bilkøb {{forumTopicSubject}}

hej mcg

jeg håber på lidt hjælp, det er efterhånden sådan at den gamle bil skal skrottes sidst i oktober så er ude og lede efter en nyere brugt

jeg har kigget bil de sidste mange måneder, har været ovre i alt fra ford bmw vw golf, passat og utallige andre og synes at seat leon 1p så får man meget bil for pengene

jeg har fundet nogle fine 1p´ere, style og copa ligger inden for budgettet

smertegrænsen er 120.000 kr

har primært kigget 1,6 tdi, da det er svært at finde andet hvis modellen er en Leon

men jeg ville gerne høre. hvad man lige skal kigge efter på den model og motor om den har nogle svagheder som kan blive et dyrt bekendtskab i fremtiden

Evt forslag til noget tilsvarende må i gerne komme med jeg er bare meget tysk indrettet

Beklager den havnede herinde men det er den mest seriøse side

mvh Thomas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle bilkyndige hjælp til bilkøb
  • #1   13. jun 2017 Jeg har haft en Leon 1p, vi kørte i den i en 4års tid.
    Det var sku en af de bedste biler jeg har haft, der var intet at komme efter på den og minimalt med rep.

Den blev brugt flittigt da vi har 4 børn.
    Og der ikk noget specielt at kigge efter andet end det sædvanlige, umiddelbart ikke nogen svagheder jeg har hørt.
    Det ska dog siges min var en 1,6 benz
    (Da det er en 1,6 er det en skrabet version, minimalt med udstyr)

Kan varmt anbefales herfra.

• #2   14. jun 2017 Jeg vil ikke kommentere bilen, er ikke selv til tyskere, men vi laver efterhånden en del af de 1,6tdier, og generelt virker de til at være rimeligt dyre at holde kørende.
    Sensorfejl, egr fejl og fejl på dyser er rimelig almindelige, selv ved lave km.

• #3   14. jun 2017 Jeg er VW mekaniker, og vil sige at vi laver rigtig mange Golf med 1,6 tdi motoren som er den sammen i Leon.
    Det er dyre reparationer på 10.000+ pr gang.
    Egr ventil der soder til.
    Utætte dyser. Fejl i ledningsnettet til dyser, vakuumdåsen til turboen der svigter. Osv osv.

Leon er en fin bil, men ville klart kigge efter en benziner.

• #4   14. jun 2017 Ikke benzin til kørselsbehov på 40000+

Men det lyder ret øv er der nogle alternativer du vil anbefale

• #5   14. jun 2017 Deres 1,2 er ret stærk.
    Bare ingen kræfter.

Ellers skal du ned i en 1,9 tid.
    Pumpedyse at foretrække.
    Men det er de gamle modeller.
    Hvis det skal være en nyere skal du op i en 2,0 hvis 1,2 har for få kræfter.
    Men der er er egr ventilen også lidt noget skod.
    Dog er dyserne rigtig gode på den motor

• #6   14. jun 2017 Det er en 2011 jeg kigger efter

1,2 kan hvis ikke trække en CV

• #7   14. jun 2017 men havde på forhånd tænkt mig at sende den kommende bil til chiptuning og så få slået egr ventilen fra da det er ren gift for motoren og så er der bare den udgift mindre

• #8   14. jun 2017 Så synes jeg klart du skal kigge efter en 2,0 tdi

• #9   14. jun 2017 Ser desværre ikke ud til det kan fåes i en Leon de 1,6 er det ikke også c-rail motorer var for sjov ved st søge lidt på bilgalleri og de roser dem ellers vældigt

• #10   14. jun 2017 Commonrail 1,6 motoren er noget værre bræk
    Men okay nogle af dem er gode..
    Lige som i alle andre biler, er nogle af dem helt problemfri

• #11   15. jun 2017 Altså hvis man leder efter problemfri bil så finder man aldrig noget jeg prøver og ser om jeg kan finde en større TDI motor lykkes det ikke så bliver det nok 1,6 er ved at blive idiot af at lede efter bil som er problemfri

• #12   15. jun 2017 Hvis du vil have en problemfri bil skal du nok også kigge efter noget andet end VAG smiley Det er uden tvivl de biler med flest fejl af dem vi ser til dagligt.
    Seat er dog bedre end vw og audi. Ældre mere gennemprøvet teknik.

• #13   15. jun 2017 det var pointen problemfri bil får man aldrig og slet ikke med dieselmotor

men altså det er nok også mere hvor meget folk de går op i service og hvordan de bliver kørt, nu er jeg i lemvig hver dag og det ikke ligefrem et sted hvor man fornemmer at folk med dieselbil er ude og brænde dem af engang i mellem

folk de kører stille og roligt på den egn og så forstår jeg måske godt at de kokser til

• #14   16. jun 2017 Jeg ved ikke, både på værkstedet og hjemme kommer der mange med 150+ kmt hver dag, så lidt bliver de da skudt af smiley
    Synes faktisk ikke vi har haft problemer med sod i dem, men alt muligt andet, hovedsageligt elektriske fejl

• #15   2. sep 2017 nå i fortjener da en opfølgning, jeg var nede og se på en leon 1,6 tdi copa i slutningen af juni måned ved Ole winther i Silkeborg, de 3 timer jeg brugte på det var total spild af tid ingen prøvetur eller noget som helst ikke engang låse bilen op gad de på trods af jeg elelrs selv syntes jeg var interesseret vi var endda inde og snakke lidt om finansiering, men nej ingen nøgle

nu har jeg siddet og gloet på biler de sidste 3 måneder og ser hvis ud til at have fundet mig en bil, jeg har dog droppet at det skal være diesel og har valgt at en turbo benzin kan gøre det

så jeg var nede og kigge på bil igen i går, jeg havde dog skrevet til forhandleren dagen inden jeg ville komme og se på den så de kunne få hældt noget benzin på den

det er en Saab 9-3 2,0T hold nu kæft sådan en den kører bare godt, nåede 160 på motorvejen det føltes som 80 i min egen gamle spand og speedometer-nålen den flyver bare frem og tilbage med de 175 hk den har smiley så planen er jeg skal derned igen på fredag med min mekaniker og så skal vi se om vi ikke kan få handlet lidt nye stumper med i klargøringen, da jeg kunne se at bremseskiverne var ved at se trætte ud

og glemte da hvis helt og sige tak for hjælpen smiley

• #16   2. sep 2017 Vil du ikke godt købe den her i stedet? Jeg bliver ved med at blive fristet...
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/630i/30-cabriolet-steptr-2d/3386480

• #17   2. sep 2017 haha jeg skal tænke over det men det er jo ikke en saab smiley

http://silkeborgbilcentrum.dk/listings/saab-9-3-t-linear-sport-sedan/

det var forresten den her jeg var nede og se på smiley

Kommentér på:
Nogle bilkyndige hjælp til bilkøb

Annonce