502 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

ff kompresser ff kompresser

Hej derude
Jeg har lige fået mig en mega kompresser der har stået og trukket et mindre smedefirma , den er for mange år siden taget ud af drift grundet trykprøve krav !!!
Men det skal jo ikke afholde mig fra at sætte denne perle fra Bjerringbro i drift igen. Vi fik den hentet hjem i går og sat i værksteddet til gennemgang og opstart ,der er en tank på anslået 400L den er en" cylindret og motoren er så gammel at den ikke er kappekølet udfaldsreleet ville ikke holde, så den fik en trækile banket ind så var der strøm og den bankede lystigt afsted men ved to bar ville den ikke yde mere da kølerøret havde et lille brud . Den fik en bandage og blev startet igen men ved ca to bar fik den et nyt brud ,så blev røret skiftet til kobber rør og vi startede op igen , ved fire bar dryppede der kondens vand på gulvet og der konstateres at det kom fra en tæring i kondensfortanken og et par slag med slaggerhammeren efter trykket var taget af afslørede noget fælt tæring, så nu har jeg ikke lyst til at pumpe 11 Bar i den gamle tønde fra 1963 så den skal have en ny tank , jeg tænker det bliver et par af de store gasflasker men gad vide hvor stort tryk de er godkendt til, og et " nyt rele var heller ikke at foragte , men så kan den nok også nogle årtier igen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ff kompresser
  • jacob J
    jacob J Tilmeldt:
    maj 2015

Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 145
    #1   8. apr 2017 Spitatten Har en fornemmelse af du ikke går så meget op i godkendelser, så et par gas flasker kan sagtens holde tror de er prøvet til min. 50 bar så bare kør løs smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #2   8. apr 2017 Min tank er kun på 120 liter, men hele kompressoren er fra 67 eller 68 - og den spiller stadig 100. Jeg har sat en kanonkugle på den så den selv vander ud, og justeret pressostaten til at stoppe ved 11 bar og starte ved 8 - det virker stadig fint. Sikkerhedsventilen åbner ved 12, så helt skævt kan det sgu ikke gå.

Når engang min tank giver op, ryger der også 2 gasflasker på - sådan et par 11 kilos kan man sagtens finde for en 100 mand hos skrothandleren.

• #3   8. apr 2017 jeg sælger brugte ting , og har en masse jeg ikke aner hvad er , hvis du er i nærheden af midtfyn ,er du velkommen til at komme ned og kigge ,om jeg har sådan et relæ .

• #4   8. apr 2017 og tror faktisk jeg har et par af de store gasflasker stående også

• #5   8. apr 2017 Ok ja godkendelser er til arbejds brug .
    Men jeg har nu aldrig hørt om en kompresser der er ekspluderet , har i det ? jeg går og lusker lidt med tanken om at svejse lidt på skaden måske . Og Mickael ja det lyder altid til at du er klar på en handel , har du ligefrem en hjemmeside jeg kan se dit guld på smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #6   8. apr 2017 Kompressor tanke der eksploderer, er lidt ligesom det der med at falde i en bananskrald eller at et træ vokser ud af røveren hvis man æder æblekernerne. Man tror det sker, mor advarer om det, men ingen kan bekræfte at have set det nogensinde.

Hvis du svejser, bør du gøre ligesom med pladearbejde - skære alt rust væk før du tilpasser et stykke plade og svejser det i... Det ville være min tanke, og så er der ro i maven også. smiley

• #7   8. apr 2017 Ja for den er jo godt nok fee som den står der med sin imponerende tank , så måske skal jeg hejse den op og tæve den igennem hvor der kan have lagt vand , for vist tæringen kun er i fortank/røret vil jeg have det ok med en rep.

• jacob J
    jacob J Tilmeldt:
    maj 2015

Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 145
    #8   8. apr 2017 En god svejser kan hvad han vil. smiley

• #9   9. apr 2017 5" jeps handel er mit gebet , smiley det der relæ ,(og flaske)var nu bare en foræring hvis du kunne finde et ,jeg kan lide ,når ting ikke er "brug og smid væk" jeg ar 2 haller på 1400m2 så en hjemmeside virker lidt uoverskuelig at lave smiley

• #10   9. apr 2017 Hjemmesiden kan blive din hukommelse!
    Jer hoardere kan ikke overskue hvad i har og hvor i har det, derfor er en hjemmeside jo perfekt, så behøver folk ikke komme og lede efter noget du ikke har, de ødelægger så heller ikke noget på deres ekspedition rundt i junglen.

• #11   9. apr 2017 så bare en skam at det vil tage 2 mand et år at lægge det ind på en hjemmeside , min butik er for tålmodige skattejægere , de andre må gå i Bilka smiley

• #12   9. apr 2017 Synd du bor på Fyn Michael, for jeg kunne godt gå rundt og grave lidt, jeg er sikker på jeg kunne finde noget jeg ville have smiley

• #13   9. apr 2017 Hvilken by har du hjemme i Michael?

• #14   9. apr 2017 Mickael , jeg vil elske at komme forbi og se din butik , og nej alt skal ikke registreres og ligges på hylder det spolerer oplevelsen af at finde en uopdaget skat . Da jeg arbejdede på Odense universitet huserede jeg en del i Broby -Fraugde området , rigtig flinke folk, tror jeg snart skal forbi igen smiley

Kommentér på:
ff kompresser

Annonce