Snydt ved service af bil?!? {{forumTopicSubject}}
Godt nok et bil-spørgsmål, men synes der er mere viden at hente her end på bilgalleri.
Min Mazda 3 fra 2015 var til service, her fakturerede de 275,- oveni for at rense bagbremser. Det troede jeg kun man gjorde med tromler, de har næppe været adskilt sikkert bare fået et pust med trykluft. Er det en fidus de bruger for lidt ekstra håndører eller er det reelt nok.
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
gør man det ikke ender de med at hænge da de ikke bliver brugt hårdt nok til at kunne holde sig selv "kørende"
jul 2016
Følger: 12 Følgere: 268 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 299
jul 2011
Følger: 10 Følgere: 223 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 1.372
dec 2016
Følger: 38 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 331
Har du fået lavet din Kønsskifteoperation, for da jeg så dig i sommers var du stadig Kim
jul 2008
Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 34 Svar: 1.774
jul 2011
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.478
okt 2015
Følger: 5 Følgere: 32 Emner: 45 Svar: 264
Jeg spurgte selvfølgelig værkstedet, og de sagde hvad de skulle sige, men rart at høre at det nok har være en god nok ide. Prisen synes jeg er ok, det var ikke det.
aug 2004
Følger: 24 Følgere: 51 MC-er: 18 Annoncer: 3 Emner: 57 Svar: 641
Olie osv var selvfølgelig skiftet, men der stod sku på regning de havde afdrejet bremseskiver pga. Af rustkant
Hva'fanden?
Gangstere
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
aug 2004
Følger: 24 Følgere: 51 MC-er: 18 Annoncer: 3 Emner: 57 Svar: 641
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 641
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Min mekker ved heldigvis dette, og laver intet andet end aftalt.
Fx et par skiver m. klodser i Tysk OEM kvalitet - 600kr, hvorfor så betale penge for at få fjernet en rustkant. Det tager max en time at skifte skiver med en donkraft i en indkørsel.
Havde de renset mine bremser uden at ringe, så havde jeg ikke betalt medmindre det var aftalt. Kan de ikke få fat i mig, må de tage bilen af liften og sige det til mig, når jeg henter bilen. Er det en akut ting, så betaler jeg gerne for en nystartet time og tager evt ventetid uden brok - men lave noget der ej er aftalt, det gider jeg ikke - uanset beløb.
Er blevet taget i røven alt for mange gange på de små ting og større ting. Det render op i længden.
Mht prisen for at rense bremserne, så er den fin nok - mht de gør det uden aftale, det ville jeg ikke betale for uanset hvad der er lavet.
jul 2011
maj 2014
Følger: 26 Følgere: 23 Emner: 13 Svar: 93
mar 2004
Jeg gider det af princip ikke, da jeg har oplevet flere mekanikkere, der har misbrugt det. Dertil har jeg oplevet mekkere, som har lavet noget klyt eller har "opfundet" fejl, som jeg ved fx via vcds ikke har været der. Fx "der skulle lige en ny luftmassemåler på", hvor jeg ugen forinden havde udmålt og måleren havde de korrekte værdier. De fik lov til at bytte den gamle tilbage, som de så pludselig ikke kunne finde.
At det tog et andet værksted 3 besøg med 3 komplette opfyldninger på et tomt aircon anlæg, på vores 2år gamle VW UP for at finde ud af at en klimakompressor smed det hele inden for en dags kørsel - på trods af, at jeg havde sagt de skulle tjekke klimakompressor. Kostede 2.000kr for den fejlfinding alene.
At et 3. værksted havde glemt at spænde forbro ordentlig fast på min A3´er og bildte mig ind, at det var sporestængerne, der skulle skiftes, pga "klonk" lyden som forbroen gav.
At et 4. værksted havde glemt at sætte møtrikken på oliekøler rør til turbo på min A3´er, således den blev utæt og på sigt kunne vibrere sig løs, således turbo ville stå af.
Og har endda flere i ærmet hvis jeg skal tage fra bilerne før dem vi har nu.
Så de får gange jeg er på værksted, der er det med aftale af hvad der skal laves, hvor jeg er velvidende om, at mekkeren ikke kan sige om det tager 2 eller 3 timer, men der stoler jeg på han bruger den tid han skal bruge og betaler uden brok. Også når han siger, det tog 2 timer mere pga rustne bolte, men han skal ikke udføre nogen reparation uden det er aftalt på forhånd.
Jeg ved ikke om du taler generelt mht de pædagogtyper du er trætte af - men istedet for at være trætte af dem, så spørg dig selv, hvordan kan det være at de gør som de gør. Det må der være en grund til, og hvad kan jeg selv gøre anderledes, så de ikke fremover gør det mere. Det er så nemt at pege fingre af andre, men peg dem indad istedet. Det er det den mekanikker jeg bruger pt gør. Derfor har jeg tillid til ham og lader ham lave min bil, når jeg ikke selv kan eller har tid
okt 2015
Følger: 5 Følgere: 32 Emner: 45 Svar: 264
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
jeg gider så heller ikke skifte bremser hjemme, eller lave noget som helst andet på bilen. Det interessere mig ikke en dyt og han skal også have noget at lave
dec 2016
sep 2008
dec 2016
Ja skolelære er kloger end jeg er,mener os mine forældre fik penge retur
sep 2008
sep 2008
mar 2004
Hvis ikke du selv er et bråddent kar (det er du ikke), er det dig, der kommer til at bøde for andre brådne kar i branchen. Det er det jeg forstår med din kommentar mht pædagogtyper. Det er andres lort der rammer dig. Derfor - istedet for at være trætte af typerne, så forstå dem og agér i det, således de kommer tilbage og bliver. Så kommer de igen - uden at brokke sig.
Det er det den mekanikker jeg bruger gør, derfor kommer jeg tilbage. Jeg er nemlig en af dem, der stiller spørgsmål og er kritisk pga mine oplevelser. Og det takler han fantastisk godt, således, at jeg stoler på det han laver.
mar 2004
Jeg nægter at betale 6000kr for en klimakompressor til UP´en gennem min mekanikker, når jeg selv kan købe den samme til 1700kr. Den er min mekker med på - for det kan han godt forstå. Han kan kun købe gennem deres leverandør, og som han siger, så er de alt alt for dyre.
Det samme med svinghjul og kobling til A3´eren. 8-9k ved mekkeren, men kan selv købe selvsamme Sachs til 2500kr. Jeg skifter sidstnævnte selv.
Så jo
mar 2004
Han tjener 700kr på kompressoren, hvis han skal købe gennem hans leverandør - siger han. Dertil arbejdsløn. Aftalen er, at han skriver en ekstra time på - og får fortjenesten på den måde. Det er win win, Han tjener samme, han bruger samme tid, det er bare mig der kommer med kompressoen. Jeg får en mindre regning, da jeg ikke skal købe den meget dyre kompressor igennem ham, men køber den akkurat samme kompressor andet steds. Det er jo fuldstændig til grin, at man skal give så meget mere ved mekkerens leverandør end hvis man selv køber det.
Tag et Sachs svinghjul og kobling. Billigste jeg har fundet herhjemme er 4995kr. Ved Audi, min mekker, der er vi på den anden side af 8k. Jeg kan købe akkurat samme dele til 2500kr i Italien og til 2800kr i Tyskland. Mine surt tjente penge, skal ikke gå til nogle leverandører m.m. som skal tjene fedt på nogle alt for dyre dele.
Kan godt følge dig mht hvis lortet går i stykker, men det er jo et spørgsmål om hvad man aftaler sig til med mekkeren inden man får det lavet. Jeg har en fin aftale med min mekker, som både han og jeg er tilfreds med
sep 2008
mar 2004
Men det gør jeg gladeligt i forhold til at betale fuld pris. Har endnu ikke oplevet en nyskiftet del er stået af, så satser på det fortsætter.
Tag svinghjul og kobling. Det skifter jeg selv. 2500kr.
Skulle Audi - 20k
Min mekker med mekkers dele - 14-16k
Min mekker med mine dele - 7-8k
Penge hænger ikke på træerne - jeg kører 200km hver dag, så der slides godt på bilen. Jeg laver alt hvad jeg kan selv - da der ofte er service og reparationer. Det bliver for dyrt i længden med de reservedelspriser og timepriser der er på værksteder. Desværre.
Om 10k km, dvs meget snart, så skal tandrem/vandpumpe skiftes på A3´eren. Næste projekt er, at lure hvad det billigst kan gøres til eller om jeg selv skal i gang med det. Har haft god erfaring med tyske værksteder for nogle år tilbage. Så nu må vi se hvad det ender med.
jun 2007
jun 2007
hvad løsningen er ved jeg ikke ,
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 809
Jeg nåede at være mekaniker i 9 år inden jeg fornyeligt skiftede fag .
Kan kun give dig ret i alt du skriver i denne tråd .
Der er rigtige mange Google mekanikere som tror at alle værksteder prøver at snyde alle men alligevel bruger de dem selv .
God søndag
mar 2004
Hvis man har de oplevelser, så er man nødt til at spørge sig selv - hvordan kan det være, at de opfører sig sådan, og kan jeg gøre noget for at imødekomme den opførsel. For der er en grund til den adfærd. Adfærden er et symptom på noget andet - fx at kunden før har haft dårlige oplevelser med værksteder.
Møder man en google mekanikker, så er den da ikke længere end at han inviteres til at blive mens du laver bilen, så kan han med egne øjne se hvad du laver og hvor meget det kræver af tid, indsigt m.m. Vil han ikke det, så har han fået valget, og skal nok klappe i - vil han, så kan du roligt regne med at han kommer igen og kun taler godt om værkstedet - netop fordi du har imødekommet de frustrationer og misforståelser han trådte ind af døren med!
Forstår slet ikke tilgang til det - "google mekanikker", "pædagogtyper" osv. Kom videre og vær nysgerrig på dem istedet for at pege fingre af dem og give dem øgenavne. Det er ikke en dyt bedre end de pædagoger og lærere, som taler skidt om og opgiver de børn og unge, som på en eller anden måde fylder det hele i et klasseværelse. Hvis de var nysgerrige på dem istedet for at stemple dem, så kom alle parter så meget længere. I husker garanteret selv en af de typer af lærere og pædagoger!
Personligt er jeg kritisk og det forbliver jeg - jeg har haft alt for mange dårlige oplevelser med værksteder, som du kan læse ovenover. Hvis en mekker synes jeg er en google mekanikker eller en pædagogtype, så finder jeg et andet sted at lægge mine penge - for det er deres problem, at de ikke kan takle en kunde, som har skidt erfaring med værksteder, og derfor er kritisk, samtidig med at kunden ved mere om biler end gennemsnittet.
mar 2004
Men ja, det kræver tid. Jo mere besparelse eller jo mere profit = mindre tid til ungen og kunden
jul 2011
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 809
Ved ikke hvilken indstiling du hentyder til ?
Eller var det bare en du selv opfandt for at kunne komme med en længere forklaring på dit menneske syn ?
Jeg peger ikke fingre af nogen , jeg skriver mine erfaringer gjort i faget over små 10 år .
Hvis jeg var bager og havde lagt mærke til at det mest var kvinder som købte snegle , ville det så også være at Pege fingrer af dem ?
Hvis en kunde kommer for at få skiftet sine forbremser og vil hente bilen senere da han skal på arbejde .
Han kommer så tilbage efter sin bil , da han ser regningen så er han næsten ikke færdig med at læse den før han bliver sur over at der er brugt x antal timer på denne opgave , fordi han har fundet på nettet at det burde tage det halve.
Så kunne han jo lige så godt have gjort det selv .
Skal man så som værksted sige at ved du hvad skal vi ikke lige gå ud og skille bilen ad igen så du kan se hvorfor det tager denne tid ?
Hold nu op ? Og rolig fremover med at tror du kender min indstiling til et bredt emne fordi jeg skriver 6-7 sætninger på MC galleri .
jun 2012
Følger: 29 Følgere: 50 MC-er: 6 Emner: 53 Svar: 478
4800 for fårstegangs service på en 1 år gammel clio med 12 tusinde på nålen. !!! Fuck. Samtidig betalte jeg kun 3600 for alm servive på en PassatCC.
Hmm næsten 4 gange dyre bil end konens Renault... ikke logisk.
Intet er logisk når man taler om reperation af biler. Find en man har tillid til, betal og tro på det bedste.
mar 2004
Det er den indstilling jeg ikke bryder mig om. En nysgerrighed på kunden er bedre tjent.
Det eksempel du fremstiller med bremserne - jamen den er da ikke længere end at tilbyde ham at han kan tage fri en dag og kigge ned, så han med egne øjne kan se hvor lang tid det tager når du skifter bremserne på en anden bil. Det siger han selvfølgelig nej til, men du viser, at du står ved din faglighed. Er man i en branche, hvor man sender regninger, kan man ikke forvente at alle ens kunder klapper lykkeligt i hænderne. Kunder har forskellige erfaringer fra forskellige steder og nogen har ingen erfaring - forventninger er forskellige, ligesom den service, pris og ydelse man får på værksteder er forskellig. Har man det i mente, så kan man også bedre agere overfor kunden - istedet for at skære kritiske kunder over en kam.
Snydt ved service af bil?!?