2.146 visninger
|
Oprettet:
Snydt ved service? {{forumTopicSubject}}
Har lige fået lavet 20000km service, men sys da det er pænt dyrt, hva siger i? Og mht. det kædekit de har skiftet, er det ikke noget de skal spørge mig om, eller må de bare skifte det?
Link til billede: (link fjernet)
maj 2007
Følger: 36 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 117 Svar: 947
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 57 Svar: 812
syntes det lyder rimeligt at de vil skifte dit kæde kit hvis det forreste tandhjul var ved at knække ....meeeen det er ikke rimeligt at de ikke ringer og informere dig først ....eftersom det jo ikke er sikkert at du havde råd til den ekstra merudgift og det er i mine øjne uhøfligt ikke at informere kunden om de ekstra omkostninger . når det er sagt så har de nok sparet dig for at få ødelagt din mc (motor) eller i værste fald miste livet.
kim
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 181 MC-er: 10 Emner: 18 Svar: 799
jun 2008
Følger: 11 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 136
Jeg kan ikke kommentere på prisen, men jeg var godt nok blevet rød i fjæset, hvis mit faste værksted skiftede kæde mm. uden at ringe til mig først (uanset at de skriver at tandhjulene er ved at knække)!! Det kunne jo tænkes, at jeg selv havde sørget for skiftes andetsteds??
Mvh. Louise
jun 2008
Følger: 11 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 136
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.957
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 573
lær nu at lave faste aftaler inde i kører til service, istedet for at tude hver gang i skal betale 5 øre
jun 2008
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 188
Jeg vil mene at det med kæden, så skal de ring til dig om det først.
Hvis du får fat på mc-nøglen vil du kunne se at du er blevet taget ved næsen med mange ting.
Næste gang du skal til service, skal du nok overveje Thisted mc-shop, der er det noget billigere.
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 195 Svar: 2.056
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 573
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 121 Svar: 811
Hvis han siger 4 timer eller lign ville jeg tage min regning med tilbage til den første mekker og få en meget god forklaring.
At de skifter et kædekit uden at ringe kan man jo sige til dem man ikke er så super glad for, men hvis de har brugt flere timer end normalt skal de forklare.
Husk nu på at de skal lev. en service og ikke tage røven på folk.. Man vender jo ikke tilbage for at blive taget i røven flere gange
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.741
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 350
Kender ikke modellen i detaljer, men normalt tager det en værksteds-time at skifte kædekit, luftfilter en halv time, tændrør en halv time. Olie et kvarter.
Det er altså max et par timer.
Man kan selv gøre det hele, og så koster det ikke en skid, og en Clymer-håndbog er hurtig betalt.
Jeg har tidligere prøvet det samme på forskellige værksteder, som er helt vilde efter at få skrevet ind efter vinteren. Et værksted skrev fem timer på for vinterservice, en anden skrev en time på for at skifte en pære, som mekanikeren mente var gået (750 kroner + 8 kroner for pæren).
Pæren havde han sjovt nok smidt ud, så jeg ikke kunne se den. Jeg betalte ikke, og har ikke været der siden.
Juridisk tror jeg ikke, at der er noget at komme efter. Som kunde skal man selvfølgelig ikke komme tilbage til et sted, hvor man føler, at man er blevet bollet. Der er masser af værksteder derude, som alle kan (nogenlunde) det samme.
mar 2008
Følger: 48 Følgere: 57 MC-er: 6 Emner: 48 Svar: 985
er man aut-værksted bruger man altid org reservedele..! eller det bør man ihvertfald gøre;-)
men synes da du skal kører tilbage og kræve at se dit gamle kædekit.. og så få en forklaring på timeantalet.. jeg ville personligt ha krævet det kædekit på jeg ville ha.. også måtte omkostningerne hænge på dem!!
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 350
I foråret: Nyt kædekit, nye tændrør, nye bremseklodser, nyt luftfilter, ny kølervæske, ny olie, nyt oliefilter. Samlet pris inkl alt for stumperne: Cirka 2.000 kroner. Og så et par hyggelige weekender.
Det er altså noget, som alle kan hitte ud af.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
et eftersyn, ink ventil tjek vil typisk være 4-5 timer
Så står der også at bremser har være afskildt ?? Det er jo så ret let at se på Yamaha bremsere da det er de to store gule bolter på siden af caliberen der skal af.. Det tvivler jeg stærkt på kan gøres uden mærker.
men der går sku hurtig 2 timer med at skilde calibere af og lufte ud. Hvis det skal gøres rigtig.
Det undre mig dog en del at der ingen bremsevæske er på regningen.
Det er sku lidt svært at afskilde bremsercaliberne uden at skifte bremsevæske.
Så har de skrevet 1 x tester til 350 Kr på....??? Den ved jeg så ikke lige hvad dækker over.
Så hvis de har lavet det der står på regningen så er prisen / timer i orden.
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
nej pjat , ja men det er jo også fint nok men der er jo forskel på mcer, jeg tror mange ville blive udfordret af en R6
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 181 MC-er: 10 Emner: 18 Svar: 799
de kan ikke bare pålægge dig et nyt kædekit uden at informere dig først.
Hvor er jeg lykkelig for jeg selv kan lave den slags. Jeg havde gået amok hvis det var mig der stod i den her sag.
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 350
Jeg kender som sagt ikke R6, og det kan sagtens være, at det er kompliceret. Men jeg har som sagt også tidligere oplevet, at mc-værksteder har skrevet urimeligt mange timer på regningen. Og derfor har jeg besluttet mig for at lære det selv, hvilket alle efter min mening kan finde ud af.
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 181 MC-er: 10 Emner: 18 Svar: 799
mar 2008
Følger: 48 Følgere: 57 MC-er: 6 Emner: 48 Svar: 985
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 81 Svar: 480
Jeg kan ikke rigtigt se det kædekit, da jeg fik min stedfar til at køre den derop, da jeg sidder i afghanistan pt..
Men skal jeg skrive en mail og få udspecificeret de timer eller hvad ville i gøre?
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 350
Jeg ville skrive en mail og få udspecificeret timerne og så brokke mig over skift af det kædekit. Det gør man altså ikke uden at spørge. Det kunne jo være, at du ville have en bestemt kæde på. Og ny gearing eller hvad ved jeg.
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
og når der er en anden person indover(din far) er det jo svært at vide om han har sagt "den skal ordnes" eller andet jeg mener ikke ´prisen er for høj for det du har fået lavet .
og til dig og alle dine kollegaer i afganistan hold fanen højt vi er mange der er stolte af jeres indsats
jun 2008
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 188
steffen A: Sådan en test indgår som regel altid i timerne.
Tændrør stå til 88.- pr. stk. i mc-nøglen.
RK kædekit står til 1557.-
Angående org. dele er det hip som hap med luft og oliefiltre. Bare det ikke er billigbras fra blandt andet Thansen.
Timetallet vil ligge på ca:
3 timer til service.
1 - 1½ time til kædekit.
Altså ialt ca 4 - 4½ timer. dog maks 5 timer.
jun 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 49
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 81 Svar: 480
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.810
og så mener i at mekanikern skal ringe, herregud skal mekanikeren så også surfe på nettet for at finde de billigste thansen stumper inden han monterer?? vil i alle acceptere en ekstra linie på regning hvor der står telefontid ?? hvad nu hvis du er umulig at få fat i ?? skal cyklen så bare blive stående, så er du sur når den ikke er færdig osv. osv.
udvis dog en smule respekt for faget og sammenhængen mellem service og vedligeholdelse, når Martin her aflever en maskine hvor tandhjulene er stået af så er det naturligt at mekanikeren skifter, mekaniker ved at det kan koste livet
og så skal i huske at medregne at en mekaniker har altså også krav på pauser, han arbejder da ikke bare 7 timer ud i et hug, der er pause på cirka 1 time vil jeg tro og det er ok
så nyd at din cykel er i orden og pas på med ikke at få mavesår af alle de andre tusinde billigere mekanikere som alle andre utrolig nok kender ??? men hvor er de når man skal bruge dem ???
apr 2005
Følger: 6 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 27 Svar: 89
Men som Jens siger så er det meget billigere at lave det selv
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.810
når manden sidder i afghanistan så er det svært at spare 5 k ved at skifte selv !!!! det havde været billigere for ham at flyve den til afghanistan og få det hele lavet, de skal jo bare have et par amerikanere i bytte og hva fanden dem er der jo nok af (sorry det var min racistiske side som dukkede op der)
kan man selv er det altid billigst men ikke alle kan selv, derfor er der nogen som må betale for dansk håndværk når det er bedst
jun 2005
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 87 Svar: 613
jun 2008
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 117
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 48
Havde det været mig var de kommet til at skifte kæden til den jeg ønskede!!
Bodie B:
Jeg ved ikke hvor du arbejder men hvis du får 1 times betalt pause i løbet af dagen så skal jeg fandme have skiftet job!! Jeg ville springe i luften hvis jeg fandt at jeg havde betalt 475kr af mine surt tjente penge for at en eller anden kunne sidde og drikke kaffe.
Når det er sagt så er jeg jo enig med dig i at det vil være en udfordring af de større (umuligt) at skifte tændrør på en R6 på ½ time!
Gør det selv eller betal!!!
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 81 Svar: 480
mar 2008
Følger: 48 Følgere: 57 MC-er: 6 Emner: 48 Svar: 985
skader jo ikk at afvendet svar når manden sidder i afganistan!!!
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Men jeg står og mangler en 3-4 mekaninker og det vil sku da dejlig at aflønningen bliver med de time tal langt de fleste omtaler.. Så kan jeg fakturere det faktiske time tal .-) Det skal sku nok blive en god forretning for mig.
maj 2007
Følger: 41 Følgere: 43 MC-er: 3 Emner: 169 Svar: 1.184
Man skifter da ikke bare noget der koster 1600 ,- kr. uden at informere kunden? Det sgu da sund fornuft.
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
alle jer der kan lave det selv det er fint , hvis jeg skulle købe en 3-4 år gammel mc ville jeg vælge en der havde fået lavet service på et værksted , og ikke en der var serviceret af en tilfældig mand.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Tror det er svært at skifte tændrør på en fuldkåberacer som en R6'er på kun ½ time som nogen tror. Der er krafte.... meget plastic der skal pilles af og fifles på igen.
Rensning af bremser tager også tid.
Vi andre ved ikke havd der er aftalt eller hvad de har fået af vide på værkstedet. Er den blevet afleveret med ordene "lav den" så er det gjort.
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.273
Det er vel normal procedure at man laver det der er aftalt, i dette tilfælde et 20.000KM service, alt andet arbejde skal der vel indhentes tilladelse fra kunden til. Bare min menig. Men ring da til dem og få en snak med dem, hvis du ikke finder en løsning på dit problem som du mener du kan leve med, så find et andet værksted.
PS. da jeg fik lavet 20.000KM service kom jeg af med ca 2900 og det tog tre timer, om det så tager 4 timer at rense bremser og skifte kædekit, det vil jeg lede være usagt. Det var ved Banks MC, dem kan jeg kun anbefale, de har ikke taget røven på mig (endnu)
Og til dem der kan skifte tændrør på en ½t time, jeg ringer lige næste gang jeg skal have nye pløkker i, for jeg kan da kun nå at få kåben af på en halv time
Forresten, du skal lære at smøre kæde noget oftere, den er blevet slidt op alt for hurtigt
mar 2007
Følger: 78 Følgere: 76 MC-er: 2 Emner: 105 Svar: 3.233
bremser prøv i at poppe stemplerne og rense og smører det skal nok tage 1-2 timer. så jeg får det det til ca. 5½ time og hva så hvis der er noget der driller, så er der gået 1½ time med det, syntes godt de kunne have ringet til dig med det kædekit, men altså syntes ikke du har betalt overpris for det og ved 20000 bør man også få det skiftet.
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.273
mar 2007
Følger: 78 Følgere: 76 MC-er: 2 Emner: 105 Svar: 3.233
jun 2008
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 188
Men som nogle siger, hvis man får en mc ind på værkstedet og de bare siger lav den og den skal være i orden bagefter. Ja så laver man det man finder i uorden.
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 961
Men jeg mener at det er kritisabelt, at de ikke har taget kontakt, inden skift af kædekit!!
Du kan jo udtrykke din utilfredshed over for værkstedet, og foreslå at de skærer en time, eller to, af regningen?
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
De 7 timer lyder slet ikke urealistiske. I dagens markedssituation skal der også scores avance på dele.
Det eneste ankepunkt, der ligger er efter min mening, at han nok skulle kontakte dig og sige, at kædekittet skal skiftes før han bare gør det:-)
Respekter dog, at værksteder drives som en forretning. Kan I ikke unde dem en fortjeneste, så lav jeres "skrammel "selv:-)
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 57 Svar: 812
jun 2008
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 188
jun 2008
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 188
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Yamaha kan fastsætte alle de priser de vil. De kan på ingen måde tvinge nogen somhelst til at bryde konkurrence reglerne ved at eliminere pris-/ydelseskonkurrence:-)
Det er decideret ulovligt (karteldannelse)
jun 2008
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 188
Det kan du jo prøve snakke med yamaha, coop, føtex og andre kæder om hvad de må og ikke må.
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Forhandlerne arbejder jo med en importør som leverandør. De er begge inden for EU, og så gælder EU's konkurrenceregler:-)
At langt de fleste forhandlere så ikke er interesserede i at gå ind i sådan en konflikt, det er noget helt andet:-)
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Den reparatør, der har arbejdet her, kan have retningslinier fra Yams eller andre. Det jeg siger erm at han har en suveræn ret til at sætte pris på sit arbejde - Yamahadikterede priser eller ej - det var årsagen til mit indlæg kl. 21.12.46.
Jeg mener stadig, at der er megen jammer over konsekvenserne af at sætte andre i arbejde
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 350
Det er jo ikke kundernes opgave at holde værkstederne med overskud. Det er deres eget ansvar og dybest set den opgave, de er sat i verden for at løse (som alle andre forretninger).
Som kunde er man (og bør man være) alene fokuseret på at 1) man får ordnet de ting, man gerne vil ha ordnet til en 2) fair pris som man 3) er enige om, så man 4) ikke føler sig snydt.
Disse fire punkter er også vigtige for værkstedet, for det er sguda værkstedet og ikke kunden, der har et problem, hvis disse fire ting ikke er opfyldt.
Se bare denne tråd og hvor mange bad vibes den giver, fordi kunden er usikker på, om han er blevet snydt, fordi der ikke har været klare aftaler og en mærkelig indstilling fra værklstedet om, at der har været en blanco-check.
Det kan være, at prisen er ok for det udførte arbejde og bla bla (selv om jeg også har prøvet, at skulle betale for en 'renset kickstarter' som der lige blev skrevet timer på for) men det ændrer ikke på, at det er værstedets ansvar, at kunden er tilfreds - og det kræver, at han er oplyst og informeret og indforstået med pris, arbejde etc.
Jeg har ALTID undret mig over, at værksteder kører efter taxameter-princip. Det giver ALTID ballade og vi ved alle, at der findes mange brådne kar ude i værklstedsbranchen og at der kører mange sager med utilfredse kunder. De kan altid finde et andet værksted. Men de anløbne værksteder kan jo ikke altid finde andre kunder.
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 206
det kædekit er ikke deres call to make - det er kun kunden der kan træffe den beslutning, og burde have spurgt dig inden.
Forsætteligt, at pådrage kunden en mer-udgift på minimun 2000 kr., uden dennes samtykke, er helt uacceptabelt.
derudover springer det i øjene, at de er dyre med deres sliddele og olie.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 573
kunne trådstarter ikke lige fortælle hvad der er aftalt, hvis ordene har været - lav service på cyklen så den er i orden, har værkstedet opført sig helt korrekt.
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 573
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 350
Det er altid det samme med de der værksteds-sager: Regningen, som kunden står med, er pludselig vokset til noget, der er vildt meget mere end kunden havde regnet med. Og så har vi balladen igen og igen.
Det er altså mærkeligt, at værkstederne ikke kan se, at det ikke er særligt godt, men fastholder, at det er ok. Det er det sguda ikke. Utilfredse kunder er skidt. Punktum.
Snydt ved service?