547 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

MedieLicens. MedieLicens.

Hej Alle.

Er jeg den eneste der syntes at den nye Medielicens er fuldstændig ude i hampen .. F.eks så skal studerende der ikke har noget tv, men måske kun har en computer til deres opgaver betale dyr licens fordi de har MULIGHEDEN for at modtage DR´s tjenester!

Det værste syntes jeg næsten er de <b>FULDSTÆNDIGE LATTERLIGE</b> reklamer de har lavet på DR for det .. de gør jo total grin med folk der måske vælger ikke at have Tv, Mobiltelefon ell. computer .. hvad faen er det egentligt for noget!!?

Bare min uforbeholdende mening .. nemlig!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MedieLicens.
  • #1   8. jan 2007 Det er legalicetet tyveri ....!!!!!!!!

• #2   8. jan 2007 Det rækker meget længere end det her - selv en mobiltelefon med mulighed for WAP opsætning er nok!!!!

• #3   8. jan 2007 Jeg ved det knud.. det er langt ude!

Så er den Krøniken vidst også betalt!! ..

• #4   8. jan 2007 Helt enig, det virker total grotesk. Kan man framelde det, det kan jeg stadig ikke finde ud af?

• #5   8. jan 2007 Det kan ikke være rigtigt. Jeg vil gerne betale licens, men når det vælter min økonomi at betale den? Man tjener altså ikke alverden som elev og har også udgifter.

Ja okay, er ikke så god til at få lagt pengene til side endnu. Men stadigvæk

• #6   8. jan 2007 Michael, du glemte at nævne deres nye hus, mon ikke det er der de mangler lidt penge.

• #7   8. jan 2007 piv piv piv

• #8   8. jan 2007 Det har sgu intet med piv at gøre Anders.. om det så kostede mig 5 Kroner årligt havde jeg samme tanke om dem! .. især de reklamer!!

• #9   8. jan 2007 fuck dr og deres pis licens. fandme ik betale så meget for deres lorte programmer. lav så man betaler for de kanaler man vil ha, digitalt hele pisse. så kan de fandme selv afdrage dere 1 miliard de skylder på deres kaos byggeri. ja elsker deres sort seer reklamer. man kunne jo stille to appelsiner op foran dem. hvorfra den ene er råden. de for at vide at prisen er 2400 lige hvilket de tager. de ville sku heller ik tage den rådne som repræsentere dr . hygge. og i studenter skal bare finde noget arbejde :^}

• #10   8. jan 2007 Det næste led i statens tyveri bliver at alle motorcyklister automatisk får tilsendt en fartbøde, da de jo teoretisk har muligheden for at køre for stærkt...

/Simon

• #11   8. jan 2007 puh ha, jeg kan ikke blive mere enig.

• #12   8. jan 2007 helt enig med Kim L

• Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    aug 2006

Følger: 2 Emner: 4 Svar: 83
    #13   8. jan 2007 hmm det er stavnsbindelse ud over alle grænser. jeg lever uden tv da det er et valg jeg har taget. jeg har tilgængæld bredbånd og mobiltelefon men mobiltelefonen er forbrugsafregnet og mit bredbånd er uddeligeret af mit arbejde.

for min skyld må de stikke deres medie licens op alle de steder de har lyst.
    om det så skal koste mig en tur i retten.

Kan være at de er statsejede men sidst jeg kiggede udenfor så var det her et demokratisk land. ikke et diktatur hvor de bare kan tvinge en til at betale deres egne regninger.

som sagt: Hvad bliver det næste?
    hvis de kan gennemføre sådan en regel så er der da igen grænser længere for stupiditet og idioti.

hvem ved. Måske står land betjenten ude forand mit hus i morgen for at hente knejtens knallert til tvungent syn fordi der er en mulighed for at den var tunet.... Vi må stå sammen og sige imod over for den stat der kalder sig demokratisk.
    med aber som anders og berthel ved roeret så kan ingen af os vide os sikre længere.

/En meget vred og særdeles irriteret Hr. Lars Hansen (og det står jeg sq ved)

• Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    aug 2006

#14   8. jan 2007 Og hvis de ikke lytter så har jegi kke mere tilbage til den danske stat end en brænder og en finger.

Nogen kalder der rebelsk, andre modigt jeg kalder det retfærdighed.

• #15   8. jan 2007 Mig får de ikke en krone af.
    de har været her flere gange, Og afleveret nogle tilmeldninges blanketter... Åbner aldrig døren før jeg ved hvem det er.
    Har aldrig betalt, og vil heller aldrig gøre det.

• Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    aug 2006

#17   8. jan 2007 •·:·• S t r a d a # 1 ® <Salt Creek> •·:·•
    hvis det bliver tilfældet så stikker vi af til spanien xD

• #18   8. jan 2007 Hehe lyder sgu som en ide Lars H =0)

• #19   8. jan 2007 Hvis man har en butik, må kunderne betale for varene, alting koster jo nu om dage...
    Men man skal skq ikke betale hvis man handler hos konkurrenten, eller betale for hele butikken hvis man kun køber det halve!
    Kan godt se det er svært med frivillig indbetaling, men det er sgu ikke rimeligt det licens system!
    De burde lave det sådan alt radio er gratis, og man så kan købe sig til de skide 3-4 maske 5 tv kanaler man gider se!.....
    Men fuck dem de får ikke en krone any way, for på mit budget står der MC...
    vi ses på vejen ( O ; Jacob

• #20   8. jan 2007 Nu er jeg en af dem der betaler Licens og det har jeg det egentligt helt fint med. Høre P3 en stor del af dagen på mit arbejde og ser somme tider også DR 1 dog er det ikke så meget, da der er så meget andet i fjernsynet der er mere underholdende.

Jeg er typen der hader reklamer og i aller højeste grad: Radioreklamer, derfor høre jeg P3 og derfor betaler jeg min licens.
    Kunne da være fint hvis jeg kunne nøges med Radio Licens men sådan fungere det desværre ikke da jeg har et fjernsyn stående i stuen, en computer på skødet og en mobil i lommen.

Kan saktens sætte mig ind i at det er træls at skulle betale for noget man ikke benytter sig af og det ville jeg også være træt af hvis det var mig.

Søren

• #21   8. jan 2007 Forholder mig også positivt til Lars' udlægning..

• #22   8. jan 2007 Jeg er enig med alle jer der synes det er for latterligt at der nu bliver indført medielicens. Dog har jeg lige været inde og se på DR's hjemmeside. Den gamle licens var på 1050 halvårligt. Den nye medielicens er på 1075 halvårligt. Der er skide 25 kr. eller 50 kr. prligt. Tror I ikke lige at I kan klarer den lille stigning. Man kan så diskutere om det ikke er en for høj pris generelt. Hvis der er nogen vi skal være sure på, og det synes jeg der er, så er det DSB. Fik lige et brev fra dem forleden dag, med at de hæver prisen på mit månedskort med 75 kr. om måneden. Det er tyveri ved højlys dag, når deres tog ikke end gang kan kører til tiden.

• #23   8. jan 2007 Faldt lige over denne...

(link fjernet)

• #24   9. jan 2007 Kan nogen forklare mig forskellen på mafiens virkemåder og statens ditto, hvis man ser bort fra brugen af vold?
    - Statautoriserede mafiametoder er sgu hvad det er!

Og hvad så med de hjemløse? Skal de ikke også betale medielicens, da de stort set alle har mobiltelefon? Det er jo komplet latterligt hvis de skal - men hvor går grænsen så? Skal andre betale, blot fordi de har et hus/lejlighed og fx en mobiltelefon eller en computer, men ikke andet og i øvrigt ikke bruger DR's tjenester!

Tror der er mange fattige (enlige mødre, arbejdsløse, pensionister osv) der har fravalgt tv, for at spare penge. Det kan de nu ikke længere, da det er blevet et krav, for at kunne klare sig i dagens danmark, at man har mobil eller computer. Resultatet er imo at medielicensen rammer de svageste uforholdsmæssigt hårdt økonomisk eller endnu hårdere ved at de ikke har råd til at have en computer fx.

Spørgsmålet er så hvad de næste tvungne afgifter bliver, efter at Copydan fik lov til at opkræve medieafgifter og DR medielicens?

PS Jakob S. Punktet "kære natasha" er bare helt genialt!

• #25   9. jan 2007 "...eller endnu værre..." skulle der stå.

Kommentér på:
MedieLicens.

Annonce