573 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

PC hardware, netværkskort spørgsmål PC hardware, netværkskort spørgsmål

Hej jeg har folk få gode råd til PC spørgsmål her inde, så here goes:

Jeg har en Samsung RV711 bærbar PC. Jeg vil opgradere den til Win10 men det kan denne model ikke pga det indbyggede Broadcom 802.11n netkort ikke er kompatibelt.

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-windows_install/windows-10-cant-be-installed-on-several-samsung/63b2d7cc-2123-4cad-bc4d-ed3dfe7e5b33?auth=1

Hvis jeg nu skal forsøge med et andet netkort - er der så nogle tips til hvilket netkort jeg skal købe og sætte i? I linket ovenfor skriver de om Atheros netkort kan bruges, men skriver ikke hvilken model. Men der er vel mange forskellige Atheros?

Er der nogen der har tips til hvilket netkort der duer, gerne med link til hvor de kan købes?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PC hardware, netværkskort spørgsmål
  • #2   8. maj 2016 http://www.edbpriser.dk/netkort/intel-dual-band-wireless-ac-7260-id-8640085.aspx < købte sådan et til min bærbar fordi det indbygget (broadcome et eller andet) havde elendig modtage egnskaber da jeg gik på teknisk skole, gik man ud i værkstedet med sin computer så tabte den signalet, med det fra intel så var der massere af signal + 5Ghz i stedet for 2.4 :), så det kort kan jeg fint anbefale

• #3   8. maj 2016 Jeg ville ikke købe et usb netkort, så skal du rende rundt med det hele tiden + du optager et usb stik, også skal du ind i din bios og disable dit gamel netkort, hvis du overhovedet kan det på din bærbar, ellers vil windows jo stadig fryse under installation.

https://www.youtube.com/watch?v=CUa4k7dkDgw < Der kan du se hvordan man skille bærbaren af, det er altså ikke fordi det er specielt svært

• #5   8. maj 2016 Tak Gert og Morten. Jeg har googlet efter billeder af mit Broadcom og det ligner Intel kortet som Morten linker til... så jeg springer ud.. i det.

Mange tak for input smiley

• #6   8. maj 2016 Ved I hvad. Det føles så rart at trykke på KØB knappen på internettet. Så jeg vil købe nogle flere ram til maskinen også.

Der sidder en enkelt 4GB i den nu. Sender et billede med..

Iflg CPU-Z er det en 4GB DDR3

Mon der er nogen der så kan fortælle, om jeg nu bare skal købe én ekstra 4GB og smide oveni så der er 8 i alt.. eller om jeg skal købe 2x4GB.. eller 1x8GB?

Meget gerne link til købsforslag. SÅ bliver jeg lykkelig. Og butikken der linkes til bliver sikkert også henrykte når jeg trykker på KØB!

Takker på forhånd!

profilbillede
  • #7   9. maj 2016 Tja, hvis bundkortet understøtter dual channel memory så kan du med fordel kører med 2 ram moduler for en smule extra hastighed, om end det er minimalt.
    Du kan gøre hvad du vil, 1 eller 2 moduler vil fungere uanset om systemet understøtter dual channel eller singelchannel. For at se de her ting skal du kigge i manualen til bundkortet.

på billedet kan jeg ikke se om der en 1 eller 2 ram slots.

• #8   9. maj 2016 Hej tak for kommentaren, den har 2 ram sluts smiley

Jeg har fundet nogle hjemmesider i nat der kunne anbefale ram til min PC så jeg har taget chancen og bestilt 2x4GB.. det bliver spændende smiley

• #9   9. maj 2016 Så penetrerer du bare begge sluts smiley

Skriv bare hvis du får bøvl, er nørd og har arbejdet i pc værksted i mange år..

• #11   27. maj 2016 Tak for hardware tips. Netkortet var længe undervejs men er endelig kommet frem og var nemt at installere. Og begge sluts er godt fyldt op med ram. Huhej hvor det går nu.

Kommentér på:
PC hardware, netværkskort spørgsmål

Annonce