1.697 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 49 Svar

Hvordan synes du selv det går? Hvordan synes du selv det går?

.. Altså med dine evner, til at styre den kværn du har? Føler du dig tryg på din mc (og vær nu ærlig:-)

Personligt, er jeg ikke nogen særlig ørn, til at køre mc og har "heldigvis" heller ikke råd pt, til at køre på andet, end noget gammel "lort", som ikke trækker skindet af kakaoen, men dog kommer ok frem:-)

NÆSTE år (det er jo nemt at sige), vil jeg have et lille sving og bremse kursus på Padborg Park:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan synes du selv det går?
  • #1   10. aug 2014 Nej for satan, 125'eren rykker så jeg falder af..

• #2   10. aug 2014 Det går vist meget godt (dog ligger jeg pt stadig med en brækket ankel). Jeg har fået en MC med lidt flere muller, men med en motor der sidder ret lavt og det giver et lavere tyngdepunkt og en maskine der er nem at håndtere.

Hvad det sikkerhedsmæssige angår, så er det køretekniske nogenlunde på plads. Men der er rum til forbedringer og planen er også et kørekursus til næste år, på trods af at jeg nu har kørt MC i 8 år.

Men jeg hænger ikke alt sikkerhed op på det køretekniske - jeg mener 90% af sikkerheden skal graves frem fra rummet mellem ørerne. Det er der den essentielle del af sikkerheden på MC sidder.

Og et af paramtrene hedder: "Konsekvensberegning"

Man kan besidde alverdens fine kundskaber på det køretekniske. Men hvis man ikke evner at tænke lidt fremad og bare kører pr. impuls, uden tanke for hvad en given handling kan føre med sig, så er den sikkerhedsmæssige del af køreteknikken kun bevendt i begrænset omfang.

Dette skrevet uden at inddrage udefrakommende faktorer, man ikke har indflydelse på - såsom billister der ikke ser sig for.

• #3   10. aug 2014 Ja jeg har måtte erkende den her sommer at en off roader slet ikke har samme evne i sving som en 100kg´s scooter med bløde banedæk smiley

Sku da godt at såen DTer kan tåle lidt asfalt

• #5   10. aug 2014 Jeg synes jeg er blevet mere og mere sikker på min bette gixxer for hvert år der er gået. Sidste år havde jeg et styrt der satte et præg i et par måneders tid, hvor jeg faktisk overvejede at sælge cyklen fordi det i den periode ikke var sjovt længere.. det kom jeg dog fra! Men denne sæson, min tredje, har klart været den bedste hvad angår køreteknik, synes jeg har mestret cyklen denne sommer, turdet at ligge mig lidt længere ned, taget sving en del hurtigere end jeg plejer, og dermed meget sjovere sådan set! smiley Så har fået finpudset min teknik en smule smiley

• #6   10. aug 2014 tror jeg vil ud og køre nu ...

• #7   10. aug 2014 Helt ærligt, så er jeg pisse bange for at slå mig, så jeg køre ikke stærkt, næsten altid i fuld påklædning osv. Jeg syntes sving kørsel er sjovt, og er mest på små veje, men køre aldrig over evne, tværtimod. Ingen, frygten for at slå mig a h til er skræmmende nok for mig

• #8   10. aug 2014 kenneth e Så var det måske at man skulle overveje 4 hjul istedet for 2 .....

Selv blevet kørt ned for nogen år siden.. Gik næsten 1 år før jeg kom på en 2 hjuler igen
    Idag er det lagt bag mig .. enste tidspunkt jeg er lidt extra obs er når der kommer biler på sideveje til højre

• #9   10. aug 2014 Tjooo .. lidt har man vel altid væltet ... mangler et korsbånd I hvert knæ, state skuldrene af led 10-12 gane, brækkede, kraveben, ryg, hofte, ribben, skineben, handled, finger arm og lidt andet ... Jeg har også lært af det !! .. Jeg kører altid ned nyrebælte, så man ikke sidder og falder hen ......

• #10   10. aug 2014 Hvis man kører agressivt og altid lige til sine grænser, så lever man livet farligt og de ekstra kørekursuser osv, de kan være gode.

Men jeg må sige at jeg er enig med JH. I stedet for at lære undgå en forvirret, venstresvingende bilist der ikke har set en, så bør man lære helt at undgå at havne i den situation.
    Jeg har altid den indstilling af det er alle de andre der kører af helved til. Ikkefordi at de nød nødvendigvis er dårligere end mig, men chancen for at jeg kommer i en soloulykke er meget mindre end at der er en af de mange tusinder af biler, som jeg kører forbi hvert år, der sidder og sover og laver en fejl.

• #11   10. aug 2014 Synes det går fint. Jeg har kun kørt et år, men er meget bevidst om hvad jeg laver, og hvorfor mc'en opfører sig som den gør.

Jeg kunne dog godt tænke mig et kursus eller to, det kunne være sjovt at få lidt ekstra godter med på turen.

Er skvattet på min gamle mc i en rundkørsel, det var sgu ikke sjovt. jeg slap billigt, og en del klogere.

• #12   10. aug 2014 Hvad gør i med alle de bussemænd i piller mens alle andre er på mc kursus og banedage ??? smiley O_o smiley

Kom nu afsted, i bliver KUN dygtigere. Hvorfor vente til næste år ?? zynergi holder åben på PP d.4+5 september.... FINGREN UD smiley

• #13   10. aug 2014 et rimligt styrt, og 2 små kiks, på ca 30 år, og køre pænt frisk ( næsten altid )
    holder mig fra baghjuls kørsel mm. og har stort set altid mc tøjet på,
    ps har heller aldrig kørt galt i en bil hc

• #14   10. aug 2014 Jeg køre masser af ting på 4 hjul, men elsker at slappe af og køre på den to hjulede. Jeg er ikke bange for at køre. Fart siger mig bare ik så meget, og nej, køre ikke over evne i sving, men det betyder jo ik jeg er bange for den.

• #15   10. aug 2014 kenneth e Du skriver da selv "Helt ærligt, så er jeg pisse bange for at slå mig"
    samt " Ingen, frygten for at slå mig a h til er skræmmende nok for mig "

Udfra det skulle man da tro at du var lidt bange for at køre.....

Har selv været i asfalten en del gange.... Elsker stadig de små snoede veje

• #16   10. aug 2014 Overdrivelse fremmer forståelsen jo :). Jeg elsker at køre men bare ikke hurtigere end jeg mener jeg slipper levene fra det. Og ja, gider da ik slå mig, tænker det gør ondt a h til. Slår mig rigelig på jobbet, så behøver jeg jo ikke også når eg køre og hygger mig jo :). Men ja, skrev måske i ord der var for overdrevne. Det var ikke sådan det sku forståes.

• #17   10. aug 2014 Personligt er jeg øm over mine cykler. Derfor vil jeg helst ikke ned i asfalten med dem smiley .... Meeeen når man på en speed triple kan følge med R1'ere og Gixxere på de små veje er jeg sq stolt. Glæder mig ihvertfald til trackday næste gang. Eneste problem med trackdays er at man ved man har ideele forhold, så der er større sansynlighed for at at ryger af der end på veje. Når man kravler i læderdragten og ved at man er på en racerbane så bliver bollerne nogengange større end talentet smiley

• #18   10. aug 2014 Synes faktisk det går bedre offroad end på vej. Er stadig ikke helt tryk ved at ligge mig alt for langt ned i svingene på min offroader.

Må man tage sådan en med på banedag? smiley

• #19   10. aug 2014 Dyggi .. Nogen gange må man bare indse at der kan være andre med større talenter som sig selv... selvom man har nosserne

Kan han bremse så sent ned til det sving så kan jeg fame også... ~5 sek sener ligger man og roder rundt imellem nogen dæk smiley

• #20   10. aug 2014 Nikolaj Ikk frist skæbnen ... Såen off roader er IKK lavet til at ligge ned har jeg lært af erfaring.. self alt efter hvad dæk man har på

De tåler dog noget bedre en tur i asfalten eller grøften som en plastik cykel

• #21   10. aug 2014 @nikolaj.

Selvfølgelig må du komme på din offroader.. Og du vil helt sikkert ikke være den langsomste. Selv om det ikke er det der tæller. Du bliver dygtigere og har en sjov dag blandt ligestillede.
    Var på jyllandsringen i torsdags med magacin, det var super sjovt. Tag med til næste år smiley

• #22   10. aug 2014 @Paul, jeg har allerede været nede og ligge på den (HELT nede smiley ) og ja den kan godt holde til en tur i asfalten, har tilgengæld fortrudt at jeg ikke fik ham landmanden der havde helt diesel ud i hele svinget til at betale for svige og smerte og ridset koblingsdæksel...men efter det skete for et års tid siden har jeg totalt paranoia over olie på vejen. Især når man ser "dryp spor" efter biler rundt i rundkørsler så tænker jeg altid at det er olie og jeg vælter hvis jeg ikke passer på. Synes også det er tit der ligger en ordenlig klat væske ved lyskryds osv, undrer mig altid om man lige får fedtet dækket ind i olie og så skal ned og ligge en tur, hah.

@Brian Det må jeg hellere, er ret sikker på at min svingteknik er ikke-eksisterende...men nu flytter jeg til Berlin om et par måneder, men mon ikke de har nogen kurser dernede? smiley

• #23   10. aug 2014 Nikolaj Ikke prøvet korn eller småsten så ?

Det er jo en stor risiko på de små veje specielt nu .. Korn er ca som at køre på brun sæbe .. sving eller ej

• #24   10. aug 2014 Småsten er ikke noget problem, mine dæk klarer det fint og jeg ville være mere bekymret hvis jeg havde mere gade orienteret dæk. Våde kloak dæksler tilgengæld, puhadada. Korn har jeg ikke prøvet så mange gange, men jeg klarer det fint nok når de er plantet på marken smiley

Det allerværste jeg har prøvet er olie....og våde blade i efteråret, fuck mand det er ikke sjovt.

• #25   10. aug 2014 Paul Erik A.. lige nysgerrig , hvad køre du på ? hilsen hc.

• #26   10. aug 2014 Ligesom småsten er korn værre på gade dæk som lidt mere offroad dæk

Er man hurtig så kan den reddes.. Sker dog at der må rene boxershorts til engang imellem

Og DT175 er jo ikk ligefrem en racer maskine (Men overaskende stabil)

• #27   10. aug 2014 HC en lidt ældre DT175

• #28   10. aug 2014 @poul.

Du kan trøste dig med at næsten uanset hvad du køber næste gang, så er det bedre end det du kom fra smiley

• #29   10. aug 2014 Brian S Sikkert.. Har scooter stående som banker den i både komfort stabilitet i sving topfart og 0-100 .. Sikkert også i benz forbrug

Men altså den starter altid kommer frem stortset over alt.. Også udenfor anlagte veje... Og den render ikk stærkere som jeg burde overleve et styrt

• #30   10. aug 2014 Fuldstændig enig smiley

• #31   10. aug 2014 det værste man kan gøre i glatføre situationen er at stivne af skræk og knalde bremsen i ...

og de færreste lærer noget af internet piloterne , i må ha noget reel øvelse og træning i den slags

afsted til banedage eller andet , én scooter med små hjul ligger ligeså hørdt ned som en dt175er .... eventuelt vælg nogle dæk der er knapt så grove til gadebrug

• #32   10. aug 2014 ang internet køre smiley der er faktisk nogle herindefra, der har lært mig om kontra styrings begrebet ( fandtes ikke dengang morfar her )var ung.he he . det har helt sikkert hjulpet mig i kørsel . men enig i at skal man lære det helt rigtigt er bane sikkert en rigtig god ide. mvh hc

• #33   10. aug 2014 oplevede aquaplaning i sensommeren 2012 hvor jeg røg en tur i asfalten og brækkede min albue. lykkes dog alligevel at få bremset cyklen tilpas ned i fart til at skaderne på den var minimale. (kørte den hjem efter styrtet med min albue som jeg ikke vidste var brækket på det tidspunkt) smiley siden der, har jeg meget respekt for regn/vand på vejen og kører meget forsigtigt ved de forhold.

ellers er jeg overhovedet ikke utryg ved at kører. jeg kører en lille smule for stærkt, men på ingen måder race, jeg får ligeledes heller aldrig brugt de sidste par cm i siden af mine dæk. men lidt nedlægning har jeg da. smiley

derudover har mine reaktions evner indtil nu altid været finpudset og toptunet så utallige skøre/crazy, potentielt farlig situationer altid er blevet afværget inden de blev farlige.

• #34   10. aug 2014 Er skide bange for det der MC kørsel, men efter 4-6 pilsnere er den værste frygt ovre, og så går det over stok og sten, og når promillen rammer ca 1 - 1,3 er frygten helt væk så er det fuld gas

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #35   10. aug 2014 Jeg elsker hver en kilometer jeg kører på MC, og har ingen frygt for noget af det. Jeg kigger MEGET langt frem i trafikken, og bliver enormt sjældent overrasket over noget af det der sker foran / bagved og ved siden af mig.

Jeg kører mellem 8 og 16 banedage om året på en dertil indrettet MC. (Nej bane uheld sker fordi folks lærekurve bliver stejlere end deres erfaringskurve og deres evne til at føle hvad der sker under dem, og tolke det korrekt)
    Jeg kører 12-16.000km på gade om året og har kørt på den gode side af 130.000km siden 07 hvor jeg købte min første gademaskine.
    Jeg kører mellem 40 og 60 timers Enduro om året.

Men jeg pendler ALDRIG på MC og jeg kører ALDRIG motorvej på MC. Der er intet af det kørsel jeg har bygget min erfaring på, som ikke er i frisk tempo på den ene eller anden måde - jeg føler f.eks meget sjældent glæde ved at cruise et eller andet sted hen i adstadigt tempo.
    Jeg lyder som en selvhøjtidelig idiot når jeg siger det, men uden adrenalin i større eller mindre grad, gider jeg ikke køre MC.
    Når tempoet daler, sidder jeg og falder lidt sammen - så farer mine tanker i alle retninger, og så mister jeg koncentrationen. Det var lige netop sådan noget der var en af årsagerne til at jeg i 2008 brækkede bækkenet som følge af en snotdum beslutning om at panikbremse, i stedet for at kontrastyre mig ud af situationen. Det og så manglende erfaring - evt lidt træthed... Never again...
    Når vi f.eks skal til Harzen i efteråret, smider vi cyklerne i kassevognen når vi skal frem og tilbage.

Jeg NÆGTER at køre ligeud... smiley

• #36   11. aug 2014 Jeg elsker min gamle maskine og elsker "ego transport". Nogen kalder det "frihed på to hjul".. Ved ikke helt, hvad folk mener med det, men jeg tror jeg forstår og netop dét, er det helt store trækplaster for mig smiley

• #37   11. aug 2014 Jeg vil også sige, at er der nogen der kører mc og aldrig har lært kontra styring, så SKAL man sgu melde sig til sådan et kursus. Det kan sgu rede ens liv, og så er det skide sjovt når man først har lært det smiley

• #38   11. aug 2014 Jeg føler mig på ingen måde sikker. Er bange for skidtet falder fra hinanden hvert andet sekund - eller at jeg for tredsenstyvende gang går i stå på en motorvej smiley

• #39   11. aug 2014 <i>Jeg føler mig på ingen måde sikker. Er bange for skidtet falder fra hinanden hvert andet sekund - eller at jeg for tredsenstyvende gang går i stå på en motorvej</i>

- Så kan det umuligt være en fornøjelse at køre på MC, hvis man har de tanker i knoppen hele tiden....

• #40   11. aug 2014 Må jo bare se at tage mig sammen til at få lavet de eventuelle fejl/mangler - og indtil da sørger jeg for at undgå at komme for langt væk hjemmefra smiley

• #41   11. aug 2014 Både ja og nej, men mest ja.
    Jeg havde for en måneds tid fornøjelen af at hilse på en grøft i Norge, hvor jeg ikke så et 90 graders sving, hvilket resulterede i at jeg fik overhalet en bil med for meget fart, og ikke kunne nå at bremse grundet våd vej, og generelt for lidt erfaring på MC - så det kostede lige en gearpedal, et sidespejl, en blød bule i bagfælgen og få kosmetiske ridser på min kåbe i venstre side.
    Mig skete der heldigvis ikke så meget med - begge ben meget blå og forslået samt et trykket ribben.

Jeg afsted med et par gutter fra klubben, som fik mig stablet op på cyklen igen - HELDIGVIS da - ellers tror jeg aldrig jeg var kommet ud og køre igen.

Erfaringerne rigere føler jeg mig nu mere sikker på cyklen - jeg kender ihvertfald mine egne begrænsninger, og det var heldigvis ikke min tur til at forlade verdenen endnu.

profilbillede
  • #42   11. aug 2014 Ekstra billede:

profilbillede
  • #43   11. aug 2014 Jeg føler mig personligt rigtig tryg ved at køre på VTR'en, og føler jeg magter den. Dermed ikke sagt at jeg magter den til fulde, for det gør jeg bestemt ikke :-). Jeg holder mig som regl også fra motorveje, og fortrækker til hver en tid små landeveje med dejligesving, og gode udsigts forhold, så man rigtig kan få slebet kyllingestriberne væk!

Min gamle MC-kørelære sagde til mig: Hvis man er bange for at køre MC skal man lade være, det er der der er størst chance for at komme galt afsted. Derimod er det meget vigtig at have stor respekt for den, da det er det der gør dig opmærksom, og vågen overfor uforudset forhindringer, og generet får dig til at kigge mere frem i trafikken.

• #44   11. aug 2014 har aldrig nogensinde følt mig utryg på mc, det er det sjoveste legetøj der nogensinde er opfundet, og elsker at køre. smiley hc..

• #45   11. aug 2014 Hvis man ikke tør, skal man ikke gøre det, men hvis man tør det, så skal man fandeme også gøre det!
    En god måde at lære at gøre det på er at tage kørekurser som MCTC/FDM-kurser eller Mestersvinger på Knutstorp eller lignende. Der er plads til alle - og det er vitterligt ALLE smiley
    Og der er INGEN, som ikke bliver bedre smiley
    (Dem, der ikke bliver bedre, kører vel om penge og podieplaceringer og så'n)
    Jeg havde selv fornøjelsen fornøjelsen af Knutstorp for nylig, hvor det sidste pas blev kørt i en megabyge. Stort set alle kørte ind, men jeg blev på banen for at se, hvordan det nu var at køre på bane i sådan noget vejr.
    I sidste del af S-et havde jeg 'fornøjelsen' af at aquaplane, hvor man lige kommer hen over en lille bakke, men jeg fik greb igen kort efter, da cyklen lige fik lidt mere vægt på hjulene.
    Når man så har skiftet underhylerne bagefter, kan man glæde sig over, at det skete på en bane, hvor skaden sjældent er så stor ved at stå af, og hvor den lige får en tand ekstra, fordi det er fedt at kende grænsen for ens egen og MC'ens formåen. Det skal man nemlig bruge, når man kører rundt ude i virkeligheden. Man får simpelthen et større register at spille på i de situationer, hvor der skal handles hurtigt og intuitivt.
    (Og cruisere, banejern, offroadere og alt derimellem kan komme ud for sådan noget smiley )

• #46   15. aug 2014 Ærligt svar, jeg kører meget bedre end gennemsnittet, men slet ikke ligeså godt som jeg selv ville ønske, ifht de sidste 5-10%

Men må indrømme at de sidste par år har jeg ikke gjort ret meget for at forbedre det smiley da al tiden og pengene ryger på bil i stedet..

• #47   15. aug 2014 Stoppede helt med at køre for 8år siden.
    Syntes selv det gik ret godt.... Roadracing, motocross, enduro.

Men en ZX10R blev simpelthen for vild, jeg kørte som et svin, hele tiden. Wheelies, stoppies, kneesliders skiftet flere gange om måneden, langt over 250kmt så tit som muligt, og så lige et par wheelies mere. Adrenalinjunkie af værste skuffe.

Idag er jeg bare glad for at jeg lever, for det var gået galt før eller siden.
    Og har prøvet et par gange derefter, fordi jeg troede jeg måske skulle ha en touringmaskine, bare til hygge-trilleture, men nej, tænker bare på at fyre den op på rullen hele tiden, det duer bare ikke for mig.... smiley

• #48   15. aug 2014 Jeg er også alvorlig bange for, at havde jeg en POWER maskine, så ville jeg også ligge og fyre den af, hele tiden og tage flere chancer. Får en lille måneds tid siden, prøvede jeg en gammel Honda VF1100. Datidens V-Max (dog fra honda) og gav jeg den nogen omdrejninger og et gear ned, så kunne det godt give tunnelsyn, i løbet af ret kort tid.:-) Det kræver gode evner, når vi snakker STOR mc, som har fart potentiale:-)

• #49   15. aug 2014 ja jeg fatter ikke det dér med at man "kommer til" at køre over evne eller bare kører sort på MC .. Jeg har kørt moto cross, Trail, Road race bla bla. I lige omkring 40 år ..

Jeg ELSKER at køre på to hjul .. Jo det er da sjovt at køre på en Super stor stærk maskine, men er det race, er det da sjovere at køre på noget lidt mindre, som man virkelig kan fyre af .. F.eks MX på en 250F istedet for en 450´er ... Og nej ; lad være med at fortæl mig at I nemt kan totalt fyre en 450´er af, eller en RC8´er på bane .. For så havde I haft pokaler over alt foran jeg lige nu ..

Men der er sgu da lige så meget glæde ved at flyde rundt på en HD, mens nisserne sidder og er misundelige inde I bilerne ... Kom nu !! .. ER man bange, er man taget til fange !!!!

• #50   16. aug 2014 Må da nok indrømme at fik jeg en stor kraftig MC så lever jeg sku nok ikke så længe.. Er alt for fart gal og det er lige meget om det er 2 eller 4 hjul

Da jeg kørte taxi i Billund var det bedste hvis man kunne få en tur til Århus eller længere fra sidste fly også eller HØVLE taxien på motorvejen retur
    Eller turene hjem fra Norge da jeg boede der.. Altid komme med færgen om natten også fik V6eren ellers lov at æde noget benzin ned af motorvejen

Lod fornuften sejre (Og pengepungen) også nøjes med 175ccm
    Render ikk så stærkt og har ca samme køre egenskaber som en havelåge så udfordre den på små veje er ikk sjovt... Da har jeg en 70ccm der er MEGET sjovere til det formål smiley

Kommentér på:
Hvordan synes du selv det går?

Annonce