Hvad ville DU gøre??? {{forumTopicSubject}}
Hej!!!
Jeg skulle, hvis alt går efter planen, have (stort) MC-kort i hus midt i september og ville derfor rigtig gerne have en cykel i denne sæson, så jeg kan få kørt nogle km. inden de glatte veje for alvor melder sig, men...
Eftersom jeg først får kortet midt i september og derefter skal ud at prøvekøre MC'ere, købe den og have den leveret, kan jeg vel tidligst håbe på at MC fra oktober af...
Det synes jeg er lidt sent og træls at betale bl.a. forsikring på en cykel, som man kun køre godt en måned og derefter stiller væk...
Det var måske bedre helt at vente med at købe til foråret... Syns dog det ville være rigtig trist ikke at kunne køre, når jeg får kortet:-(
Hvordan fungere det egentlig med forsikring - betales der kun for den periode man køre? I så fald ville det selvfølgelig være mindre vitigt hvornår på sæsonen man køber...
Håber I har gode råd/erfaringer...
Mvh Lasse
PS: Jeg skal nok sørge for at der kommer både billeder og specs, når MC er anskaffet...;o)!!!
jul 2004
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 347
Det er liodt forskelligt hvordan det fungere. I nogle selskaber betaler du ikke for vintermånederne (så dækkes tyveri og brandskader vidst ikke). Og i andre kan du i teorien køre hele året rundt hvis du vil.
Du skal næsten prøve at forhøre dig hos forsikringsselskaberne. Kan anbefale GF-forsikring, de er meget billige med ansvarsforsikringer, men forsikrer KUN cykler under 1000cc. og kun kasko hvis du er over 30, men hvem har også råd til det
Hilsen Jeppe
jul 2004
Følger: 70 Følgere: 57 MC-er: 4 Emner: 98 Svar: 440
jeg har lige laver forsikring ved gf ..... de vil have 2399 for min gsxr 250 ... og det er med vinter forsikring .... læste i MED ....
samme forsikring i topdk koster uden vinter dækning 4900 ca ......
prov gf forsikring de er sku billige
men held og lykke ... jeg får osse først mit kørekort om ca 4 uger
glæder mig som et lille barn.
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 807
(sagde ham der skal på manøvrebane imorgen, og også får kortet medio september)
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.745
jan 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 27 Svar: 156
Mvh Jacob.
jun 2004
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 40 Svar: 146
Jeg har aldrig helt forstået det med de prøveplader... Kan man bare leje dem som man har lyst og så kører lige hvor det passer en, altså i DK???
Skal man ikke betale nogen form for forsikring når der er prøveplader på...?
MVH Lasse
jul 2004
Mht. prøveplader, så betaler du 100 kr i leje pr. døgn (1000 kr i depositum) hos motorkontoret. de 100 kr er inkl ansvarsforsikring. Du må IKKE leje dem bare for at crusie rundt - det skal være med et "formål", som typisk kunne være "fremvisning i salgsøjemed" eller "transport til/fra mekaniker" eller lignende, der skal du krydse af på papiret. Du må derfor heller ikke bruge den til persontransport, som ikke har relevans for den type 'transport' du har lejet pladerne til.
Men bare rolig, det er ikke så slemt som det lyder - jeg har lejet plader til min Supra nok 6-7 gange, og kun blevet stoppet 1 gang... jeg tror vi fik lov at køre uden bøde, pga. den historie han (strisseren) fik, var så godt fundet på
Og til slut - det er også min plan at køre med prøveplade på MC'en resten af året, når jeg har fået MC kortet. Jeg køber dog bare en fast prøveplade, som koster ca 600 kr om året, det kræver bare man er firma med MC reservedele/import som brancheområde, hvilket min far har - så gør det igennem ham. Så kan man begynde at snakke om det moralske osv osv osv, men de få gange der er vejr til det resten af året, det er der næppe nogen der kan have ondt i røven af så
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
Nææh du.. man kan meget nemt forsikre sin MC om vinteren. Men normalt er den jo kun forsikret fra marts til november. Det koster godt nok kun ca 300 kr ekstra at få helårlig forsikring.
maj 2004
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 233
aug 2004
Følger: 34 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 64 Svar: 391
hos top dk er den 8400 kr med føreulykke om året.
top dk er det eneste selskab hvor din ulykke forsikring
stadig dækker når du køre mc eller 45 knællert.
i andre selskaber skal du have en tillægs forsikring.
min aftale med top er at jeg ikke køre om vinteren men jeg holder pladerne på.
jul 2004
Jeg tror da ikke umiddelbart at du får afgiften som bøde - men at afgiften forfalder til betaling med det samme - så den bliver indregistreret, derudover får man formentlig også en bøde, men det ved jeg ikke 100% sikkert.
jul 2004
Hvad ville DU gøre???