{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.452 visninger | Oprettet:

Hvad ville du vælge? {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal have ny mc inden for en nær fremtid.

Har nogle forskellige i kikkerten, men har ligesom fået det indsnævret til:

SV650 - SV1000

GSR600

GSX750R

Hyosung GT650R.

Det jeg søger er:
Sportslige men samtidig gode egenskaber all-around (Dvs. lidt tour, men samtidig sjov til sving og fart)

- Det skal siges jeg har ikke haft tid til at få nogen af dem prøvet endnu -

Søger gerne jeres andres erfaring med disse maskiner!
Hvad ville du vælge?

// Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville du vælge?
  • #1   2. aug 2008 Hej Michael.

    SV650 - SV1000 : Fine cykler med gode sportstouring egenskaber
    SV1000 kræver lidt rutine (det er en kraftig maskine). For begge gælder et massivt bundtræk.

    GSR600 : Let kørt sportstourer med gode allround egenskaber

    GSX750R : Hidsig racer med extreme kørestilling. Gode sving og bremseegenskaber

    Hyosung GT650R. : Har ikke prøvet, men har hørt fra flere at den virker som en billig/dårlig kopi af en sv650.

    Blot lidt input fra mig.
    Brug det eller lad være smiley



  • #2   2. aug 2008 hondababe.

    -- Det var ikke det der blev spurgt om...

    K4 - Jow.. Men nu er fart jo ikke alting.. Skal også have kæresten bagpå fra tid til anden, så det er også en vigtig faktor.

    Tak for det gode svar Jacob l =)

    // Michael


  • #3   2. aug 2008 Og forsikringen er der styr på smiley

  • #4   2. aug 2008 Hondababe.. - Ja fint.. Tak for dit indput.

    Jacob. - Jeg har egentligt også kun sv1000 i tankerne, fordi jeg frygter en 6½´er ikke er stærk nok når jeg skal have en bagsæde passager bag på, og eventuelt tasker og telt smiley - kender du noget til det?

    // Michael


  • #5   2. aug 2008 Selv tak smiley

  • #6   2. aug 2008 En 650`er er som sådan stærk nok til 140 km/t touring med 2 pers. og oppakning. Men hvis du gerne vil have overskud (masser af træk) samt en p.... sjov maskine, så er sv1000 det oplagte valg.
    Har prøvet de maskiner du nævner + andre og har selv ejet
    GSF600, CB600 Hornet, ZX636R og nu en SV1000
    Jeg vil ikke bytte min SV1000 for noget andet ...


  • #7   2. aug 2008 -Michael M
    Der er ingen af de nævnte modeller, der er velegnede til touring med 2 personer. Sv'eren er den, der er tættest på, men passagerforholdene er deciderede dårlige, dog ikke så slemt som f.eks. GSX-R.
    Bandit/CBF-klassen har et langt bedre blend af sport og touring. Ellers er der V-Strømmen som min. Samme motor som SV'eren, men ellers langt overlegen på alle punkter pånær når turen foregår på racerbanen med perfekt underlag. Hvis man kan tolerere det, hmm, alternative design, så er den et hit.


  • #8   2. aug 2008 Har kigget lidt på V-strøm faktisk, men kan ikke helt forlige mig med dens udseende smiley

    Jeg tror jeg er mere i 650´er boldgaden så..

    // Michael


  • #9   2. aug 2008 -Michael M
    Du er ikke den eneste, der har problemer med designet inkl. mig selv. Men jeg er egentlig ligeglad, når jeg så kører på den, for den kører imo så meget bedre end SV'eren - og så er konen rigtig tilfreds med bagsædet.
    Man skal også købe købe hvad man vil have og ikke altid hvad der er bedst.
    Denne artikel kan måske hjælpe dig i dine overvejelser:
    http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=47105


  • #10   2. aug 2008 Jeg har 2 GSX-R 1000 K1 til salg - Dog har den mange kræfter, men er man voksen i hjernen er det den perfekte MC - jeg synes den har alt.

    De sælges sammen med en designer dragt efter eget ønske.

    Mvh
    Thomas E


  • #11   2. aug 2008 Til det formål som du lister op, vil jeg snuppe en Kawaski Versys 650. Den har køreegenskaber til at hænge på langt større maskiner i sving. Er en udemærket tourer til 2 personer osv osv.

    Du skal ikke frygte en 650'er er for lille til det formål. Selvom de har færre hk er dette ligegyldigt. Det er momentet der er vigtigt, altså måden hvorpå det leveres, og hvad de "mindre" maskiner mangler af kræfter på toppen, kompenseres der for med en kortere gearing.

    Men alså, versys er bestemt et kig værd.


  • #12   2. aug 2008 -Jesper [Lyngby] P
    Den glemte jeg at nævne, for det er dælme en superfed cykel. Den er imo flot, kører fantastisk, dejlig motor og er langt mere egnet til touring end eks. SV'eren. Jeg valgte dog V-strøm, da den trods alt er noget mere velegnet til 2 personer + at jeg finder at Suzi-motoren passer mig bedre.


  • #13   2. aug 2008 Køb en Kawasaki ER6F. Lige nu kan man få en spritny 2007 model i blå, for bare 82.000 kr. De koster normalt 100.000, så det er da en pæn besparelse på en helt ny MC :o)

  • #14   2. aug 2008 1000 ccm i gsxr klassen er nok for meget til en semi begynder. Jeg vil sagtens mene jeg kan styre det rent mentalt, men er ikke sikker på evnerne til at styre så voldsom en mc endnu er der. Så er et skridt på 650-750 ccm´s stien nok bedst.

    Har kigget lidt på Versys, mener de testede den fornylig i Touring Nyt. Dog er prisen temmelig høj, sammenlignet med en SV650.

    Tak for den gode artikel på DBA.dk - God læsning smiley

    // Michael


  • #15   2. aug 2008 Jeg vil nu ikke give Jacob L ret i at kørestillingen er ekstrem på en GSXR 750. Kørestillingen er meget "bedre" på de nyere modeller end tidligere. Jeg har ingen problemmer haft med at tøjle min, selvom det er 5 år siden jeg sidst har haft en cykel, man skal jo bare kende sine egne begrænsninger, for cyklen har vist ingen. Jeg valgte en 750`er fordi jeg regner med at have den i nogle år og skulle jo ikke blive træt af den lige med det samme, pga. manglende effekt.

    Jeg kender ikke til de andre cykler, men de lyder da også til at være fornuftige valg.


  • #16   2. aug 2008 Jeg vælger nok selv en GSR 600 næste gang, har lige solgt min GSF 650 fra 08...

    Jeg kommer ikke til at toure meget selv, men vil gerne have en som er sjov, ser fed ud, er letkørt og pålidelig og må den da også gerne være komfortabel nok til en længere tur i ny og næ.... Og da synes jeg at GSR 600 er sagen, og man får virkelig meget for pengene, uanset om man køber ny eller brugt....!!!

    Men det er bare hvad jeg vil gøre...

    Hvis det decideret skal være touring, så ville jeg ikke vælge nogen af dem du lister op, da det nok ville gøre ondt i, ihvertfald min, ryg i længden... Da siddestillingen ikke er super behagelig efter min mening...

    GSR 600 har efter min mening den bedste sidde stilling af dem du nævner!!!

    Men som nogen nævner, så en Versys eller V-Strom... Og ellers kan jeg kun anbefale en GSF 650... Super behagelig og letkørt maskine, til både korte men især også længere ture.... smiley

    Mvh
    Gert


  • #17   2. aug 2008 Hvad med at overveje en Honda CBF 600 SA eller en Yamaha FZ6-S S2 (2007 modellen kan fåes til 99.995Kr) , lidt som en GSR bare med halvkåbe, yamaha'en skal der nok arbejdes lidt mere end Honda'en for at komme hurtigt frem. (pga en motor der skal have lidt flere omdrejninger)

    Begge er maskiner du sagtens kan have kæresten med bag på og da de har halvkåbe er de også gode at ture på. Sportslige svingture klarer de også sagtens, mindst lige så godt som en SV..


  • #18   2. aug 2008 Z750´eren er faktisk også ganske lækker. Men priserne på disse er temmelig høje syntes jeg.

    // Michael


  • #19   2. aug 2008 En Honda Hornet eller en FZ6 er selvfølgelig også en mulighed, super maskiner smiley

  • #20   2. aug 2008 Du skal ikke sammenligne Versys med SV- Du kan sammenligne Versys med V-Strom og SV med ER6.
    Versys byder på mere end SV'eren, derfor er den dyere. Det SV'eren kan gør den ligesågodt, samt bedre på en del punkter.


  • #21   3. aug 2008 Jeg har anbefalet flere "Semi-Nybegyndere" men som har alderen med sig og dermed fornuften, til at købe den rigtige størrelse med det samme, i stedet for flere spring med økonomisk tab til følge.

    En 1000 ccm'er er ikke svære at styre end en 750'er. Det er det mentale - og jeg vil sige at fornuften i at lære en kraftfuld maskine at kende stille og roligt og i ens eget tempo er mere fornuftigt end at at tage springet i små steps, hvor man lige tror man er verdensmester i den forrige cykel og nu skal vise omverdenen, hvilket talent der gik tabt i årene....
    Flere af mine venner er startet med en 1000cc'er og har efterfølgende givet mig ret i mine opfattelser af MC-kørsel.

    Det er indholdet af hjernen, der skal bestemme i hvilket tempo maskinen skal fremad. Man kan køre ligeså frygteligt galt på en 600/750'er som på de større. Jo større ens "modstander" er jo mere forsigtig er man og desto mere respekt har man....

    God jagt..

    Mvh
    Thomas E


  • #22   3. aug 2008 Sådan en GSXR750 sidder man godt nok pisse dårlig på når man sidder bagpå...... taler af erfaringer smiley

    Sad bag på min kammeraters fra Fredericia til vejle og tilbage igen og fik mega ondt i ryggen. Det var vel ca 30-40km jeg sad der.... smiley


  • #23   3. aug 2008 Har aldrig selv siddet bagpå min egen GSXR, men har da haft en trunte bagpå, vi kørte vel en små 300 km. hun klagede ikke, men det kommer jo så meget an på højden. Jeg tror nu heller ikke jeg med min 184 ville befinde mig ret godt på bagsædet på ret mange cykler.

  • #24   3. aug 2008 SV 1000 - ingen tvivl. Lækker lyd, massere af moment, samt skide billig forsikring.
    -Hvordan kan du være i tvivl:)


  • #25   3. aug 2008 Højvang, Fordi det det er en Suzuki smiley

  • #26   3. aug 2008 - Højvang
    Fordi der er en DL1000 med samme motor, men ellers langt overlegen;-)


Kommentér på:
Hvad ville du vælge?

Annonce