{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.137 visninger | Oprettet:

hvor lovligt og hvornår? {{forumTopicSubject}}

http://politiken.dk/forbrugogliv/livsstil/udeliv/ECE2350385/adgang-forbudt-skilte-paa-stranden-er-stort-set-ugyldige/

faldt lige over denne , har selv været på stranden idag hvor vi blev mødt af et skilt med al uvedkommende færdsel forbudt , så stort på skiltet og tænkte de kan jo højst smide en væk ? men man gør jo lidt for at finde en fredelig plet ?

det er en strand der ligger i forlængelse af et sommerhusområde , der er den fineste badebro men ved ikke hvem der vedligeholder den ?

ved ikke hvordan jeg skal tolke de regler ,men gider heller ikke at rage mig uklar med diverse sommerhusejere som har grund ned til det der tidligere blev kaldt "fællesarealet" ?

gråzone ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor lovligt og hvornår?
  • #1   25. jul 2014 syntes at have læst engang at 1 1/2 fra vandkanten kan ingen eje,og der var noget om det i tv engang med nogle rige sommerhus ejer der måtte æde den.. mvh hc

• #3   25. jul 2014 Så længe du er mindst 50m fra beboelse så må du gerne gå igennem men ikke tage ophold

• #4   25. jul 2014 Højeste daglige vandlinje (omkring de 1½m fra vandkanten, som skrevet tidligere) er frit tilgængeligt for alle.

• #5   25. jul 2014 ja husker også at de fik på hatten et sted på nordsjælland , men når der er skiltet på vej til stranden ? grusvej ca 300m ? mener da selv det er offentlig vej da der ikke står noget med Privat ? er det bare mig der er forkert på den ? har brugt den strand de sidste 25 år uden brok da der aldrig har været mennesker der ,men idag var der nærmest fyldt ??
    og nu inden folk får gode ideer , jeg er ikke nøgenbader smiley så forstår jeg hvis jeg var blevet sendt væk smiley , ikke derfor jeg har det stramt med folks eventuelle reaktioner , har dog en søn med en autismediagnose som har det svært med for mange mennesker , derfor er det rart med en lille plet lige i nærheden smiley

• #6   25. jul 2014 § 22. Strandbredder og andre kyststrækninger er åbne for færdsel til fods, kortvarigt ophold og badning på arealer mellem daglig lavvandslinje og den sammenhængende landvegetation

Stk. 3. Offentlighedens adgang må ikke forhindres eller vanskeliggøres.
    Stk. 4. På privatejede strandbredder og kyststrækninger må ophold og badning ikke finde sted inden for 50 m fra beboelsesbygninger.

• #7   25. jul 2014 ja de skal da ikke have fred og ro, nu alle platfodet betongs rotter skal til stranden, og have lidt vand på pelsen . lol lol .. pis.

smiley :D

mvh

• #8   26. jul 2014 Der er ikke noget der hedder privat stand i DK, du må gå det hele rundt og når den rige nar råber af dig så pisser du bare i stranden.

Kommentér på:
hvor lovligt og hvornår?

Annonce