{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.571 visninger | Oprettet:

Hvor parkere folk deres MC lovligt? {{forumTopicSubject}}

Der var en herinde der lavede et indlæg med hvor man må parkere på Vesterbro. Ifølge færdselsloven må man kun parkere i afmærket MC båse, eller langs vejkanten. Hvis det er et område med afgift er man fritaget for dette. Nu er der pæn mange steder i byerne hvor parkering og standsning i vejsidens er forbudt, og da man ikke må parkere i afmærket parkerings pladser( mm det er special MC parkeringsbås) hvor fanden kan man så parkere sin MC lovligt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor parkere folk deres MC lovligt?
  • #2   17. apr 2013 Beklager hvis mine stavefejl skære i dine øjne, undskyld det var sku ik meningen. Og klart jeg lejer lige en garage når jeg skal ind og besøge nogen venner på Nørrebro.
    Hvor parkere Anders hvis han feks skal besøge nogen bekendte på Nørrebro? Og hvad hvis dem han skal besøge bor i et legeområde?

• #3   17. apr 2013 Ivan. Hvad siger din kommune om parkering af mc? Jeg ringede til Kbh kommune,med havde ikke særregler for mc.

• #5   17. apr 2013 hvad? det giver da ingen mening man ikke må parkerer ved bilerne .. de fleste sidder da alligevel kun 1 person i en bil, så et transportmiddel der kan fragte 1-2 personer som ikke er en bil men fint kan passe ind på en bil-bås burde da være fuld lovligt der.

• #6   17. apr 2013 anders - mennesker og biler er flertal, Kø er ental.. det ser latteligt ud at det står i samme sætning..

og så hedder det heller ikke "på" København, og du bevæger dig heller ikke hen over københavn, så ville du flyve..

du kan bevæge dig hen til københavn.. og vælge at parkere i københavn..

• #7   17. apr 2013 hahaha Tobias +1 til dig og lol til Anders...

De få gange jeg selv har været i "storbyen" på mc har jeg ikke turdet andet end parkeringshus med overvågning. Så er det bare med at finde en plads i nærheden af et kamera. (Enkelt gang i Göteborg fandt jeg et P-hus som blev låst efter 22, og åbnet igen kl 6. Ved dog ikke om der er sådan nogle i KBH)

Har hørt at så mange enten får deres mc ridset, væltet eller værst af alt, stjålet der over.

Siger ikke de er mere kriminelle "over there" men der er nok ikke så langt mellem de lllaaaaaannnnggggeeeeee fingre som her i det halv mørke nordjylland smiley

Ville være træls at få din fine røde Suzi sjålet smiley

• #8   17. apr 2013 Færdelsloven ang. motorcykler i København;

En motorcykel må parkeres langs kantstenen (lovlig parkering narturligvis, dvs. ikke i vejkryds osv.)

En motorcykel parkere gratis i København.

En mortorcykel må ikke standse i en bilbås, dvs. en bås der ikke er afmærket anderledes end de streger der udgør en bås. (det gælder klart også handikap og EL-bil m.m.)

Der er oprettet en del MC båse (med dette motiv, "MC" malet på asfalten) biler må ikke standse i disse båse.

Der menes med "ikke standse" at der er 0 min. obsevations tid på dette når bøden skal skrives ud.

En motorcykel må ikke køre på fortovet og derfor er der standsning forbudt på fortovet i københavn (er forskelligt fra kommune til kommune)
    Dette er dog ikke et indsatsområde for politiet og p-vagterne, så stiller man sin MC med hensyn til fremkomlighed, burde der ikke ske noget ved det, men det er ikke nogen garanti.

En motorcykel med mere en 2 hjul (feks m. sidevogn) skal parkeres som en bil, gælder også 4 hjulet squadbikes .

Jeg arbejder til dagligt med trafik og parkering i københanvn og er godt inde i reglerne.

• #9   17. apr 2013 + 1 Tobias
    Tænkte netop det samme xD

• #10   17. apr 2013 Sådan Tobias s. G.
    Ivan. Så vidt jeg kan se har Frederikshavns kommune de Samme parkerings regler for mc, som resten dk.
    Anders. Du må ikke holde på en p plads med afmærket båser, kun hvis det er MC båse, eller på vejen langs kantstenen.
    Jeg bringer emnet op da jeg har fundet ud af at jeg faktist ikke kan parkere min mc hvis jeg feks skal ned til byen og handle. Der er 1 mc p plads i hele Lyngby, som ligger lidt væk fra centrum.

• #11   17. apr 2013 Martin. Paragraf 121 må p vagten give en mc en afgift hvis den holder uden for kørebanen. Feks fortov og lign.

• #12   17. apr 2013 1 mc plads? det er jo helt latterligt... Men når jeg er i de "mindre" nordjyske byer (hjørring og brønderslev) Holder jeg bare i en alm P bås. Der er også meget få steder jeg har set mc båse her oppe. Der er aldrig sket noget endnu.

Men de er nok noget mere "emsy" der over p vagterne måske smiley
    Håber du finder ud af det, for det er da træls sagt på godt jysk he.

• #13   17. apr 2013 Tommy. Ja det er latterligt, især når der er massere af steder jeg kan stille den( uden for kørebanen) hvor jeg ikke er til gene for andre. Jeg plejer nu også bare at stille den steder hvor jeg ikke er til gene for andre. Men lov er lov, og det er sket at folk har fået en bøde hvor paragraf 121 er brugt.

• #14   17. apr 2013 Det er kun cykler og knallerter der må holde på fortovet. En knallert 45 må jo kun køre på vejen, men den må sikkert gerne holde udenfor kørebanen, sammen med cykler og knallerter.
    Vi må kæmpe for at MC,er må holde uden for kørebanens areal, hvis man ikke er til gene for fodgængere og butiksindehavere. Som det er nu blir man jo næsten nød til at parkere ulovligt, hvis man lige skal et smut ned i supermarked, eller lign.

• #15   17. apr 2013 Tommy har intet med emsige p-vagter, det er op til være enkel komune hvordan parkeringsbekendtgørelsen er lavet, eksempel om en mc må/kan holde i bil bås, i København har man valgt at en mc ikke kan/må stå i en bil bås.

Kenneth,

Du har ret i færdselsloven paragraf 121 står det at en mc må ikke holde på fortovet, men som Martin fortæller er mc, ikke det vi kalder er et indsats område, serføligen hvis du har stillet din mc uden hensyn for andre og til gene, kan du risikere at få en afgift. Men hvis du nu stiller din mc så st man kan komme forbi med en forbi med en dobbelt barnevogn er det som udgangspunkt ingen problem. Men skal serføligen huske på at man ikke må stå der, så at du finder en mc bås eller kantstensparkerer din mc er den bedste mulighed for at være helt sikker på at man ikke får en afgift.

• #16   18. apr 2013 At være emsig er nu ikke særligt tillangt et bestemt erhverv, det er noget alle slags mennesker kan være...

Og så findes der alle hyklerne, den der sviner kassedamen, buschaufføren og p-vagter til med diverse ukvemsord, kun fordi at der findes regler, der er lavet for hele samfundet, og ikke passer ind i deres egoist behov, de samme mennesker der står og bukker og undskyller når de bliver stoppe af politiet, fordi politiet har et magtmiddel, så skal der ikke klinkes noget... Ynkeligt

Kommentér på:
Hvor parkere folk deres MC lovligt?

Annonce