{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.813 visninger | Oprettet:

Patrick H
Patrick H
Tilmeldt:
9. maj 2007
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 192

Surt opstød...! {{forumTopicSubject}}

Ja, så er det endelig blevet min tur til at komme ud for et "skræk-senarie" - Man må ikke ikke hænge firmaer, eller personer ud, men jeg vil da gerne berette min fortælling til folk derude...

Der er desværre sket det uheldige at mit gaskabel knækker - Æv, men jeg får da lige trillet den ned til et MC Værksted, for desværre kun en ikke MC-Relateret person er tilstede - jeg fortæller omstændighederne, og for lov til at parkere min cykel bag ved, så ville ejeren kigge på det når han kommer hjem.

Og allerede om aften bliver jeg ringet op, og fortalt at gaskablet er knækket, og han skal bestille et nyt - han ringer så igen dagen efter, og giver mig prisen for kablet, og spørger om han skal bestille det hjem - jeg siger "Ja tak" - og han bestiller det med det samme.

Allerede Mandag ugen efter, ringer ejeren mig op - og fortæller mig, at nu har haft skiftet kablet og det har kostet så og så meget - Jeg tager nu ned for at hente den - men så kan lortet satme ikke starte ! (og det har den sku ALTID kunne!) - Så jeg sætter den pænt tilbage, og får afleveret en besked om, at han burde kigge på den, og om ikke andet fortælle mig hvorfor den pludselig ikke kan starte efter han har haft den i hænderne? - Jeg ringer personligt selv, og spørger om hvorfor, hvor til han bare griner af mig - beskylder mig for at lyve, og fortæller at det sku umuligt kan være hans ansvar om den kan starte eller ejh, vi konversere roligt, og hans agument er simpelthen at det han har gjort, intet har og sige (han har haft den skilt af!) - Men griner hånligt, og fortæller mig, at hvis han skulle skifte dæk, var det jo heller ikke hans ansvar om bremserne virkede??

I min verden, når jeg sender noget til reparation, er det jo ikke for at få det leveret tilbage, i ringere stand !

Det ender med at manden bare skriger i telefonen om jeg er syg i hovedet, og han gider i hvertfald ikke diskutere noget med mig - og jeg kunne bare rende ham langt op i røven...

Og nu stillede han den altså bare ud på gaden med nøgler i - og så smed han ellers røret på...

Og det er simpelthen sådan en opførsel man skal finde sig i fra et Autoriseret Værksted..

Jeg må bare indrømme jeg er rystet over at man kan behandle folk sådan, og at en voksen mand kan snakke sådan...

Ja, det var så bare lige mit lille sure opstød jeg havde brug for at komme af med - og se lige få det ned på papir..

Og stik mig så den rulle tude-kiks smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Surt opstød...!
  • #1   26. aug 2009 hmm lyder grimt



  • #2   26. aug 2009 Noget tyder på at han udemærket ved at det er ham der står med lorten, men kan man nu lige "skræmme" dig lidt så kan han jo sikkert spare lidt der.

  • #3   26. aug 2009 hehe. han må virkelig være træt af at leve. kan du ikke pb hvem det er så vi undgår ham:)

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #4   26. aug 2009 ....ikke at jeg skal forsvare MC-værkstedet, men guderne skal vide, at der læsses tonsvis at syge forklaringer ind til værkstederne. Reelt kan han jo godt skifte gaskabel UDEN at starte maskinen! Typisk vil "man" jo starte dyret for at checke "ens arbejde" - og i den proces kunne han da udemærket have fundet en anden fejl du ikke selv havde opdaget - og kontaktet dig med henblik på udredning!

    Og ganske korrekt... det er IKKE hans ansvar at dine bremser er defekte før/under/efter et dækskifte... Det hele handler om at afstemme forventningerne - i begge retninger!

    Du skylder historien at fortælle HVORFOR den så ikke ville starte - hvis du da kender årsagen? Og hvis du kender årsagen... var/er det så værkstedets "skyld" ??

    Når du sender din MC til service...f.eks. 24k km eftersyn... så er der nogle præcise ting der SKAL kontrolleres og laves! Men typisk har jeg som kunde en forventning om at "man lige" checker andre "kendte problemområder"...om der "lige" skulle være noget! Og så har vi igen fat i det centrale...nemlig *forventningen* og den svære kunst som hedder; Kommunikation.


  • #5   26. aug 2009 Pb til mig også smiley skal sq ikke derhen

    Det kunne jo faktisk være det var en fejl som manden ikke er skyld i. Det var måske en idé lige at tjekke den igennem inden man henvender sig? For så har man noget man kan komme og smide i hovedet på vedkommende


  • #6   26. aug 2009 har du fundet ud af hvorfor den ikke kan starte??? jeg mener har han "rørt" (læs ødelagt)ved noget som er skyld i at den ikke kan starte, eller er det en tilfældighed at den ikke kan starte hos ham.. altså står fx en tændings box tilfældigvis af mens cyklen er i hans varetægt, kan han jo ikke gøre for det... så er det jo bare bad luck, og ingens skyld..

  • #8   26. aug 2009 Jeg vil også lige sige at du skal køle ned før du gør mere. Start med at finde ud af hvorfor den ikke kan starte.

    Hvis det er den i den profil er den jo 25 år gammel, og så kan der altså være andre årsager til at den ikke kan starte. Han skal ikke nødvendigsvis ind at rode det store for at skifte det gaskabel, så det er langtfra sikkert at det er hans skyld.

    Find ud af hvad fejlen er, og gå så videre med det.

    Det er ikke for at tage parti, men når man kun har hørt den ene side af sagen, og den så ikke er helt dybdegående vil jeg nødig slå ned på nogen.

    Vh Anders


  • #9   26. aug 2009 Husk at tjekke dødemandsknappen

  • #10   26. aug 2009 Hov, jeg glemte lige at tilføje, at han da lyder som et dumt svin uanset. Havde jeg været mekaniker, havde jeg da med det samme lige kigget på den for evt. at fastslå hvad grunden er til at den ikke kan starte. Jeg vil give dig ret i at han virker noget suspekt!

  • Patrick H
    Patrick H Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 192
    #11   26. aug 2009 Nu skrev jeg ellers lige en lang smøre, men den gik desværre i "udu"

    Jeg vil starte med at sige tak for alle de gode råd, opbakning og så videre..

    Og som nogen af jer skriver - må jeg fastslå at jeg hverken har sagt til ham, eller skrevet nogen som helst steder i mit indlæg, at det er "HANS" skyld !

    Jeg er heller ikke sur over den ikke kan starte, for det kan man finde ud af, men at griner af mig, og byder mig en sådan arrogance og tilsvining, er simpelthen ikke iorden!

    Så jeg har ikke beskyldt ham for noget som helst, jeg fortæller bare, at nu har den startet hver dag de sidste 2 år, og at så pludselig efter han har haft den i hænderne, starter den ikke mere - og så er det rigtigt at det "måske" ikke er hans skyld - men det er vel naturligt og undre sig så?? det virker meget tilfældigt.

    I ville sikkert også selv undre jer, hvis i afleverede en cykel, og hentet den og den ikke kunne starte?

    Så lad os få slået fast, at jeg ikke anklager nogen for at lave lort i den, men er blevet rystet over at man kan ligge en sådan opførsel for dagen!

    Jeg siger f.eks heller ikke, at det ALTID er sådan på det værksted, han har sikkert også haft massere af glade kunder - men nu beretter jeg bare hvordan det også kan ende ud for en.

    Nu bliver den hentet på trailer i aften, og så det jo ellers hjem og i gang med at fejl finde - det er rent og skær hans opførsel der har rystet mig!

    - Og der vil selvfølgelig blive sendt en PB til alle der har bedt om det smiley


  • #12   26. aug 2009 Send gerne en PB til mig...

  • #13   26. aug 2009 Hmm kan se at du kommer fra "mit" område. Så du må meget gerne også sende en pb til mig...

  • #14   26. aug 2009 Altså sådan kan det sku gå. er det hans fejl eller ej, kan man da altid lige tilbyde at se på det. istedet for at hisse sig op.
    men TRO mig det sker tit at kunderne beskylder værkstedet for det ene og det andet. ang. buler rundt omkring osv osv.
    vi havde en der hentede sine nøgler og sådan, da han så når ind i bilen, flyver han ud af den igen, og ind og skælde ud og svine til på værkstedet fordi der var blevet kørt over 100 km i hans bil. og den har stået der i 5 timer. den har været på en 3-4 km prøvetur intet andet. men han ville ikke høre.
    ( mit gæt er han har glemt at nulstille trip tælleren som han måske havde tænkt sig at gøre for at holde øje.

    og fælge med ridser. altså hvis folk kan få den tøret af og ende med et sæt nye fælge, så gør de det smiley


  • #16   26. aug 2009 også mig jeg hvil også være med i klupen

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #17   26. aug 2009 Patrick H.... uagtet PB opfordring fra mange... så er det IKKE iorden! Vi har hørt din side af historien - og der er ALTID 2 af slagsen!

    Som både jeg- og mange andre antyder, så bliver værkstederne løbet over ende af den ene platugle efter den anden... "Kan du lige checke min forlygte" ... og inden vi har set det med... så beskyldes værkstedet for manglende olieskift og dermed afbrændt motor til følge! Blot ét eksempel af (desværre) alt for mange!

    Din MC - og undskyld hvis jeg drejer lidt i såret - er jo ikke ny og frisk mere! At den har startet hver gang de sidste to år... betyder jo ikke at den også skal starte efter du har fjumret rundt med biken og afleveret den til "gaskabel-skiftning".

    Du bør som minimum - i respekt for dig selv - få undersøgt HVAD denne "fejl" skyldes og derefter lave din konklusion....Om du efterfølgende vælger at fylde PB'er i folks indbakke...fair nok!


  • #18   26. aug 2009 Kan du ikkelave en anmeldelse på (link fjernet) ?
    Evt. på andre motorcykel-relateret forums på internettet, så alle har mulighed for at se hvem forhandleren er.


  • Patrick H
    Patrick H Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 192
    #19   26. aug 2009 hans M

    Jamen - vi kan da godt diskutere fejl fra nu og til jesus atter går på jorden - men det ændre ikke på den opførsel manden har lagt for dagen!

    Hvis du ejer dit eget værksted, er jeg er entelig fløjte hammerende ligeglad hvor mange undskyldninger eller beskyldninger du må lægge øre til hver dag !

    Det ændre ikke på at man skal opføre sig professionelt, specielt over for sine kunder ! - Hvad jeg forventer som minimum er da en pæn og sober tone, ikke at få at vide jeg er syg i hovedet!

    Når jeg har været ude hos Toyota, eller andre steder, har sælgerne da i det mindste holdt en sober tone, og på venlig, service minded måde, fortalt mig at det måske ikke hørte ind under garantien eller at det var selv forskyldt uden at vide det - da ikke fortalt jeg var syg i hovede.

    Og så synes jeg Hans , at du IGEN skulle læse hvad det er jeg skriver !! - Jeg beskylder IKKE manden for at have ødelagt min motorcykel - vær sød og forstå det - men er rystet over hans OPFØRSEL ! -

    Hvis det er den service du selv ligger for dagen og finder iorden, finder jeg det faktisk rystede at i kan overleve i en service branche!

    Og igen, den sag har aldrig handlet om hvor vidt maskinen kan starte eller ejh, eller om der er fejl eller ejh ! - det her handler om den kommunikation man har - værksted til kunde.

    Nu kan jeg vist ikke skære det mere ud i pap -

    Ja undskyld jeg mister hovedet, men læs venligst hvad det drejer sig om, og så stop med at kommentere alderen på maskinen (og hvem har overhovedet sagt det er den der står til salg ?!?) - eller hvis skyld det er ! -

    Vi snakker om at snakke ordenligt til hinanden.

    Færdig bum. smiley


  • #20   26. aug 2009 Venlist PB, så man ikke løber ind i ham!!!

  • Patrick H
    Patrick H Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 192
    #21   26. aug 2009 Lars H

    Nej, hvis du ikke gider sætte dig ind i sagen, burde du heller ikke kommentere den vel? smiley

    Jeg har skrevet massere af gange, at der ikke er nogen beskyldninger i luften - men tak for den meget fine info om hvor hårdt alle mekanikere har det - for det sjovt, det oplever alle os andre i service fag nemlig aldrig...


  • #22   26. aug 2009 Men har du (som så mange andre også spørger om) fundet ud af, hvorfor den ikke starter? smiley

  • #23   26. aug 2009 Hvad område i DK snakker vi om? smiley

  • Patrick H
    Patrick H Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 192
    #24   26. aug 2009 Nej - Den står som skrevet - ovre på den anden side inden på en privat grund - (Ja der findes ganske dejlige mennesker, der altid gerne hjælper)

    Så køre jeg over og henter den på Traileren imorgen - og så er det frem med værktøjs kasse og service bog og finde ud af hvad fanden der er sket smiley

    -Syd/midt-Sjælland


  • #25   26. aug 2009 Hvis jeg fik smidt den her i hovedet som mekanikker:
    "og om ikke andet fortælle mig hvorfor den pludselig ikke kan starte efter han har haft den i hænderne?"
    så vil jeg da også føle du gav mig ansvaret for den pludselig ikke kunne starte. Der er helt sikkert ingen sammenhæng mellem hvad han har lavet og årsag til startproblemerne, men vil give dig ret i det ikke er måden at tale til sine kunder på.


  • Patrick H
    Patrick H Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 192
    #26   26. aug 2009 Og det er så taget ud af et context der er langt større ikke?

    "han har lavet og årsag til startproblemerne"

    - Så kan alt jo misforstås hvis vi piller tingende ud på den måde? smiley

    - Og det var ikke en anklage, men det ville jo være dumt og spørge bageren hvorfor den ikke kunne starte? Han var jo MC-Mekaniker, så han var vel meget naturlig og spørge "Hvorfor?"



  • #27   26. aug 2009 Hmm .. hvis jeg skulle skifte et kabel så vil jeg da starte for at være sikker på den ikke er for stram / slap .. Det samme ville keg gøre med en koblingskabel ..

    Men det er sku sur røv håber det er en lille bakketel så som en lednibg der er smuttet da tanken er kommet på eller en benzin slange der er bukket eller ligende


  • Patrick H
    Patrick H Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 192
    #28   26. aug 2009 Tak Boss

    De ting tilføjer jeg lige "Tjek-listen" smiley


  • #29   26. aug 2009 PB til mig også.

  • #30   26. aug 2009 Jamen når man skifter et gaskabel er det da fuldstændigt naturligt at starte maskinen for at se om "noget hænger" eller strammer. Simpethen for, at tjekke om ens egen reperation er ok.

    Hvis ikke han har haft den startet efter kabelskift er han sgu en amatør der ikke har meget fagligt stolthed.

    Mener jeg..


  • #31   26. aug 2009 Ups, sorry Boss.

    Enig.


  • #32   26. aug 2009 også en PB til mig tak

  • #33   26. aug 2009 Helt ærligt - så synes jeg det lyder som om trådstarter og mekaniker har brugt mere tid til at pisse hinanden af, end på at finde en årsag - løsning.

    Mekanikeren med enhver ret nævne, at han har skiftet gaskabel, sikret frigang og samlet geden iden - uden overhovedet at starte den. Det kan også være, at han har fumlet med en justerskrue - geden skulle nu nok kunne starte alligevel.

    Set fra oven af - er jeg mest tilbøjelig til at tro, at det handler om et problem, der bare opstår nu - kan ikke se, hvad det skulle have med et gaskabel at gøre - og jeg kan heller ikke se, hvorfor han skulle bruge omsættelig arbejdstid på at lave andet!

    Jeg tror nok begge parter skulle slå noget koldt vand i blodet og snakke forfra en gang!


  • #34   26. aug 2009 Knud (Vestegnen) J


    hmm... ville nu mene at en opstart af kundens mc,vil være på sin plads efter skif af gaskabel

    mener jeg

    mvh


  • Patrick H
    Patrick H Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 192
    #35   26. aug 2009 Kloge Ord Knud..

    Måske lidt overflødige, lidt "ligegyldige", tilfældige og lidt uden mening, idé eller rum...

    Eller også har jeg bare misforstået (eller rettere slet ikke forstået noget) af hvor du vil hen?

    Kan du ikke prøve og uddybe hvad er du mener? - Vi kan jo alle blive uenige om noget - og jeg ved ikke om du har forsøgt og fremsætte og bevise ligningen til alle diskussioner i verden.

    Men det er jo desværre ofte nemt og sige at man skulle have gjort dit og dat anderledes - havde vi altid bare kunne gøre sådan ville der jo aldrig have været problemer vel?

    Jeg er faktisk rent og skær heller ikke ude på at lægge op til debat - men det er da ellers en fin kommentar, desværre er det jo kun gidsninger - og ikke noget hverken faktuelt eller med reglmæsigt indhold, eller bare noget vi ikke vidste i forvejen..

    Men jeg runder da historien af med Tak til alle der har bidraget med gode råd og alt andet relevant og brugbart.

    Tak til jer, og så håber jeg ellers at alle går fri var en sådan omgang.


  • #37   26. aug 2009 også en PB til mig tak..

  • Patrick H
    Patrick H Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 192
    #38   27. aug 2009 Kenneth - Horsens - Caferacer til salg .

    Nej, jeg forventer ingen sympati ? - Hvor er du vil hen med det var? Altså, du kan da selv være langt ude?? (føl ironien ;-)) - Jeg forventer da ingen ting?? Jeg har oprettet et indlæg ud fra en oplevelse -

    Hvad din mening så er om mig, bekymre mig omkring lige så meget, som et myggestik på ryggen af et næsehorn - godt din mening ikke vejer så tungt smiley

    Har ingen steder bedt om nogen form for sympati, eller andet? Ja, du har fået min version af historien, hvad fanden havde du ellers forestillet dig, at jeg skulle gi dig hans version??

    Men om ikke andet takker jeg da for hjælpen - det var da brugbart og noget jeg faktisk kunne bruge til en hel del smiley

    Ansvar, meninger, opskrifter og personlige holdninger kan du for min skyld da godt smide over skulderen, hjælpen er helt uden ansvar, det er hermed noteret smiley


  • #39   27. aug 2009 Forstår mere og mere af hvorfor du og mekkeren kom på tag lige og hør dig selv mester

    enhver der ikke tuder med dig farer du over, klart ingen gider tale pænt


  • #40   27. aug 2009 kom på kant skulle der stå

  • #41   27. aug 2009 Som jeg ser det, lægger Patrick H op til debat om hvorvidt en mc-mekker kan tillade sig at bruge de gloser der er brugt, og behandle en kunde på en nedladende måde. Manden har jo skrevet en milliard gange at han ikke beskylder mekkeren for noget. Han vil bare gerne behandles ordentligt.
    Og ja vi har kun én side af sagen. Der ville sgu ikke være meget debat hvis vi hele tiden skulle kunne fremføre vore sager med vidner/beviser osv.

    Det er da rystende så mange der ikke læser hans indlæg ordentligt.


  • #42   27. aug 2009 Baccio

    Citat:

    Jeg er faktisk rent og skær heller ikke ude på at lægge op til debat - men det er da ellers en fin kommentar, desværre er det jo kun gidsninger - og ikke noget hverken faktuelt eller med reglmæsigt indhold, eller bare noget vi ikke vidste i forvejen..

    Citat slut

    Hvad mener du manden vil med sit syge indlæg udover vi skal gi ham ret og tørre hans tårer, når mor ikke vil

    herre jemini


  • #43   27. aug 2009 Tjah, hvad er der blevet af "kunden har altid ret"? Uanset hvad skal forhandleren, i mine øjne, altid være venlig og imødekommende...

  • Patrick H
    Patrick H Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 192
    #44   27. aug 2009 * II_Baccio *

    Sådan nogen som B D, er jeg bage for simpelthen bare IKKE vil læse det ordenligt - ærgeligt at folk bare skal være på tværs..

    Og jeg har som sagt også bare sagt jeg var rystet over hans opførsel - ikke hvor vidt det er ok eller ejh - Det er jo et faktum, og kan da den grund ikke pilles ved - men vi kan selvfølgelig altid i fælles skab, diskutere om en sådan opførsel er ok, over for nogen som helst smiley


Kommentér på:
Surt opstød...!

Annonce