Surt opstød...! {{forumTopicSubject}}
Ja, så er det endelig blevet min tur til at komme ud for et "skræk-senarie" - Man må ikke ikke hænge firmaer, eller personer ud, men jeg vil da gerne berette min fortælling til folk derude...
Der er desværre sket det uheldige at mit gaskabel knækker - Æv, men jeg får da lige trillet den ned til et MC Værksted, for desværre kun en ikke MC-Relateret person er tilstede - jeg fortæller omstændighederne, og for lov til at parkere min cykel bag ved, så ville ejeren kigge på det når han kommer hjem.
Og allerede om aften bliver jeg ringet op, og fortalt at gaskablet er knækket, og han skal bestille et nyt - han ringer så igen dagen efter, og giver mig prisen for kablet, og spørger om han skal bestille det hjem - jeg siger "Ja tak" - og han bestiller det med det samme.
Allerede Mandag ugen efter, ringer ejeren mig op - og fortæller mig, at nu har haft skiftet kablet og det har kostet så og så meget - Jeg tager nu ned for at hente den - men så kan lortet satme ikke starte ! (og det har den sku ALTID kunne!) - Så jeg sætter den pænt tilbage, og får afleveret en besked om, at han burde kigge på den, og om ikke andet fortælle mig hvorfor den pludselig ikke kan starte efter han har haft den i hænderne? - Jeg ringer personligt selv, og spørger om hvorfor, hvor til han bare griner af mig - beskylder mig for at lyve, og fortæller at det sku umuligt kan være hans ansvar om den kan starte eller ejh, vi konversere roligt, og hans agument er simpelthen at det han har gjort, intet har og sige (han har haft den skilt af!) - Men griner hånligt, og fortæller mig, at hvis han skulle skifte dæk, var det jo heller ikke hans ansvar om bremserne virkede??
I min verden, når jeg sender noget til reparation, er det jo ikke for at få det leveret tilbage, i ringere stand !
Det ender med at manden bare skriger i telefonen om jeg er syg i hovedet, og han gider i hvertfald ikke diskutere noget med mig - og jeg kunne bare rende ham langt op i røven...
Og nu stillede han den altså bare ud på gaden med nøgler i - og så smed han ellers røret på...
Og det er simpelthen sådan en opførsel man skal finde sig i fra et Autoriseret Værksted..
Jeg må bare indrømme jeg er rystet over at man kan behandle folk sådan, og at en voksen mand kan snakke sådan...
Ja, det var så bare lige mit lille sure opstød jeg havde brug for at komme af med - og se lige få det ned på papir..
Og stik mig så den rulle tude-kiks
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
maj 2005
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 98 Svar: 497
apr 2004
Følger: 42 Følgere: 42 MC-er: 2 Emner: 64 Svar: 850
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
Og ganske korrekt... det er IKKE hans ansvar at dine bremser er defekte før/under/efter et dækskifte... Det hele handler om at afstemme forventningerne - i begge retninger!
Du skylder historien at fortælle HVORFOR den så ikke ville starte - hvis du da kender årsagen? Og hvis du kender årsagen... var/er det så værkstedets "skyld" ??
Når du sender din MC til service...f.eks. 24k km eftersyn... så er der nogle præcise ting der SKAL kontrolleres og laves! Men typisk har jeg som kunde en forventning om at "man lige" checker andre "kendte problemområder"...om der "lige" skulle være noget! Og så har vi igen fat i det centrale...nemlig *forventningen* og den svære kunst som hedder; Kommunikation.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Det kunne jo faktisk være det var en fejl som manden ikke er skyld i. Det var måske en idé lige at tjekke den igennem inden man henvender sig? For så har man noget man kan komme og smide i hovedet på vedkommende
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 57
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 69
Hvis det er den i den profil er den jo 25 år gammel, og så kan der altså være andre årsager til at den ikke kan starte. Han skal ikke nødvendigsvis ind at rode det store for at skifte det gaskabel, så det er langtfra sikkert at det er hans skyld.
Find ud af hvad fejlen er, og gå så videre med det.
Det er ikke for at tage parti, men når man kun har hørt den ene side af sagen, og den så ikke er helt dybdegående vil jeg nødig slå ned på nogen.
Vh Anders
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 69
maj 2007
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 192
Jeg vil starte med at sige tak for alle de gode råd, opbakning og så videre..
Og som nogen af jer skriver - må jeg fastslå at jeg hverken har sagt til ham, eller skrevet nogen som helst steder i mit indlæg, at det er "HANS" skyld !
Jeg er heller ikke sur over den ikke kan starte, for det kan man finde ud af, men at griner af mig, og byder mig en sådan arrogance og tilsvining, er simpelthen ikke iorden!
Så jeg har ikke beskyldt ham for noget som helst, jeg fortæller bare, at nu har den startet hver dag de sidste 2 år, og at så pludselig efter han har haft den i hænderne, starter den ikke mere - og så er det rigtigt at det "måske" ikke er hans skyld - men det er vel naturligt og undre sig så?? det virker meget tilfældigt.
I ville sikkert også selv undre jer, hvis i afleverede en cykel, og hentet den og den ikke kunne starte?
Så lad os få slået fast, at jeg ikke anklager nogen for at lave lort i den, men er blevet rystet over at man kan ligge en sådan opførsel for dagen!
Jeg siger f.eks heller ikke, at det ALTID er sådan på det værksted, han har sikkert også haft massere af glade kunder - men nu beretter jeg bare hvordan det også kan ende ud for en.
Nu bliver den hentet på trailer i aften, og så det jo ellers hjem og i gang med at fejl finde - det er rent og skær hans opførsel der har rystet mig!
- Og der vil selvfølgelig blive sendt en PB til alle der har bedt om det
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
sep 2006
Følger: 84 Følgere: 82 MC-er: 3 Emner: 19 Svar: 652
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 45 Svar: 575
men TRO mig det sker tit at kunderne beskylder værkstedet for det ene og det andet. ang. buler rundt omkring osv osv.
vi havde en der hentede sine nøgler og sådan, da han så når ind i bilen, flyver han ud af den igen, og ind og skælde ud og svine til på værkstedet fordi der var blevet kørt over 100 km i hans bil. og den har stået der i 5 timer. den har været på en 3-4 km prøvetur intet andet. men han ville ikke høre.
( mit gæt er han har glemt at nulstille trip tælleren som han måske havde tænkt sig at gøre for at holde øje.
og fælge med ridser. altså hvis folk kan få den tøret af og ende med et sæt nye fælge, så gør de det
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 22 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 105
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
Som både jeg- og mange andre antyder, så bliver værkstederne løbet over ende af den ene platugle efter den anden... "Kan du lige checke min forlygte" ... og inden vi har set det med... så beskyldes værkstedet for manglende olieskift og dermed afbrændt motor til følge! Blot ét eksempel af (desværre) alt for mange!
Din MC - og undskyld hvis jeg drejer lidt i såret - er jo ikke ny og frisk mere! At den har startet hver gang de sidste to år... betyder jo ikke at den også skal starte efter du har fjumret rundt med biken og afleveret den til "gaskabel-skiftning".
Du bør som minimum - i respekt for dig selv - få undersøgt HVAD denne "fejl" skyldes og derefter lave din konklusion....Om du efterfølgende vælger at fylde PB'er i folks indbakke...fair nok!
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.203
Evt. på andre motorcykel-relateret forums på internettet, så alle har mulighed for at se hvem forhandleren er.
maj 2007
Jamen - vi kan da godt diskutere fejl fra nu og til jesus atter går på jorden - men det ændre ikke på den opførsel manden har lagt for dagen!
Hvis du ejer dit eget værksted, er jeg er entelig fløjte hammerende ligeglad hvor mange undskyldninger eller beskyldninger du må lægge øre til hver dag !
Det ændre ikke på at man skal opføre sig professionelt, specielt over for sine kunder ! - Hvad jeg forventer som minimum er da en pæn og sober tone, ikke at få at vide jeg er syg i hovedet!
Når jeg har været ude hos Toyota, eller andre steder, har sælgerne da i det mindste holdt en sober tone, og på venlig, service minded måde, fortalt mig at det måske ikke hørte ind under garantien eller at det var selv forskyldt uden at vide det - da ikke fortalt jeg var syg i hovede.
Og så synes jeg Hans , at du IGEN skulle læse hvad det er jeg skriver !! - Jeg beskylder IKKE manden for at have ødelagt min motorcykel - vær sød og forstå det - men er rystet over hans OPFØRSEL ! -
Hvis det er den service du selv ligger for dagen og finder iorden, finder jeg det faktisk rystede at i kan overleve i en service branche!
Og igen, den sag har aldrig handlet om hvor vidt maskinen kan starte eller ejh, eller om der er fejl eller ejh ! - det her handler om den kommunikation man har - værksted til kunde.
Nu kan jeg vist ikke skære det mere ud i pap -
Ja undskyld jeg mister hovedet, men læs venligst hvad det drejer sig om, og så stop med at kommentere alderen på maskinen (og hvem har overhovedet sagt det er den der står til salg ?!?) - eller hvis skyld det er ! -
Vi snakker om at snakke ordenligt til hinanden.
Færdig bum.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 81 Svar: 907
maj 2007
Nej, hvis du ikke gider sætte dig ind i sagen, burde du heller ikke kommentere den vel?
Jeg har skrevet massere af gange, at der ikke er nogen beskyldninger i luften - men tak for den meget fine info om hvor hårdt alle mekanikere har det - for det sjovt, det oplever alle os andre i service fag nemlig aldrig...
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.016
dec 2003
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 79 Svar: 1.092
maj 2007
Så køre jeg over og henter den på Traileren imorgen - og så er det frem med værktøjs kasse og service bog og finde ud af hvad fanden der er sket
-Syd/midt-Sjælland
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
"og om ikke andet fortælle mig hvorfor den pludselig ikke kan starte efter han har haft den i hænderne?"
så vil jeg da også føle du gav mig ansvaret for den pludselig ikke kunne starte. Der er helt sikkert ingen sammenhæng mellem hvad han har lavet og årsag til startproblemerne, men vil give dig ret i det ikke er måden at tale til sine kunder på.
maj 2007
"han har lavet og årsag til startproblemerne"
- Så kan alt jo misforstås hvis vi piller tingende ud på den måde?
- Og det var ikke en anklage, men det ville jo være dumt og spørge bageren hvorfor den ikke kunne starte? Han var jo MC-Mekaniker, så han var vel meget naturlig og spørge "Hvorfor?"
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
Men det er sku sur røv håber det er en lille bakketel så som en lednibg der er smuttet da tanken er kommet på eller en benzin slange der er bukket eller ligende
maj 2007
De ting tilføjer jeg lige "Tjek-listen"
mar 2008
Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 113
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.041
Hvis ikke han har haft den startet efter kabelskift er han sgu en amatør der ikke har meget fagligt stolthed.
Mener jeg..
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.041
Enig.
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 21 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 255
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Mekanikeren med enhver ret nævne, at han har skiftet gaskabel, sikret frigang og samlet geden iden - uden overhovedet at starte den. Det kan også være, at han har fumlet med en justerskrue - geden skulle nu nok kunne starte alligevel.
Set fra oven af - er jeg mest tilbøjelig til at tro, at det handler om et problem, der bare opstår nu - kan ikke se, hvad det skulle have med et gaskabel at gøre - og jeg kan heller ikke se, hvorfor han skulle bruge omsættelig arbejdstid på at lave andet!
Jeg tror nok begge parter skulle slå noget koldt vand i blodet og snakke forfra en gang!
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
hmm... ville nu mene at en opstart af kundens mc,vil være på sin plads efter skif af gaskabel
mener jeg
mvh
maj 2007
Måske lidt overflødige, lidt "ligegyldige", tilfældige og lidt uden mening, idé eller rum...
Eller også har jeg bare misforstået (eller rettere slet ikke forstået noget) af hvor du vil hen?
Kan du ikke prøve og uddybe hvad er du mener? - Vi kan jo alle blive uenige om noget - og jeg ved ikke om du har forsøgt og fremsætte og bevise ligningen til alle diskussioner i verden.
Men det er jo desværre ofte nemt og sige at man skulle have gjort dit og dat anderledes - havde vi altid bare kunne gøre sådan ville der jo aldrig have været problemer vel?
Jeg er faktisk rent og skær heller ikke ude på at lægge op til debat - men det er da ellers en fin kommentar, desværre er det jo kun gidsninger - og ikke noget hverken faktuelt eller med reglmæsigt indhold, eller bare noget vi ikke vidste i forvejen..
Men jeg runder da historien af med Tak til alle der har bidraget med gode råd og alt andet relevant og brugbart.
Tak til jer, og så håber jeg ellers at alle går fri var en sådan omgang.
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 52
maj 2007
Nej, jeg forventer ingen sympati ? - Hvor er du vil hen med det var? Altså, du kan da selv være langt ude?? (føl ironien ;-)) - Jeg forventer da ingen ting?? Jeg har oprettet et indlæg ud fra en oplevelse -
Hvad din mening så er om mig, bekymre mig omkring lige så meget, som et myggestik på ryggen af et næsehorn - godt din mening ikke vejer så tungt
Har ingen steder bedt om nogen form for sympati, eller andet? Ja, du har fået min version af historien, hvad fanden havde du ellers forestillet dig, at jeg skulle gi dig hans version??
Men om ikke andet takker jeg da for hjælpen - det var da brugbart og noget jeg faktisk kunne bruge til en hel del
Ansvar, meninger, opskrifter og personlige holdninger kan du for min skyld da godt smide over skulderen, hjælpen er helt uden ansvar, det er hermed noteret
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 573
enhver der ikke tuder med dig farer du over, klart ingen gider tale pænt
okt 2008
feb 2007
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 49
Og ja vi har kun én side af sagen. Der ville sgu ikke være meget debat hvis vi hele tiden skulle kunne fremføre vore sager med vidner/beviser osv.
Det er da rystende så mange der ikke læser hans indlæg ordentligt.
okt 2008
Citat:
Jeg er faktisk rent og skær heller ikke ude på at lægge op til debat - men det er da ellers en fin kommentar, desværre er det jo kun gidsninger - og ikke noget hverken faktuelt eller med reglmæsigt indhold, eller bare noget vi ikke vidste i forvejen..
Citat slut
Hvad mener du manden vil med sit syge indlæg udover vi skal gi ham ret og tørre hans tårer, når mor ikke vil
herre jemini
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
maj 2007
Sådan nogen som B D, er jeg bage for simpelthen bare IKKE vil læse det ordenligt - ærgeligt at folk bare skal være på tværs..
Og jeg har som sagt også bare sagt jeg var rystet over hans opførsel - ikke hvor vidt det er ok eller ejh - Det er jo et faktum, og kan da den grund ikke pilles ved - men vi kan selvfølgelig altid i fælles skab, diskutere om en sådan opførsel er ok, over for nogen som helst
Surt opstød...!