{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.994 visninger | Oprettet:

lovligt eller ulovligt. {{forumTopicSubject}}

Hej mc venner smiley

Skal lige høre jer om noget....
Jeg har lige fået mig en ny Schuberth C3 Pro med tilhørende scr system. Rigtigt lækkert, og virker perfekt.
Nu er mit sprøgsmål følgende: min lille honda er blevet flot hvid, min Schuberth hjelm er derfor også helt hvid. Når scr systemet er aktiveret blinker tasterne blåt hvert 3 sekund og kan ikke slås fra uden at slukke systemet ( hvad der jo ikke er meningen) Når man så kommer kørenede en mørk sommeraften... på hvid mc...hvid hjelm og så "blå blink" så tænker jeg...... er dette mon lovligt?? nogle berusede blister vil måske opfatte mig som alt andet end en alm. person på en mc. Derudover har jeg en lækker mc jakke som jeg er rigtig glad for, men som der så også lige har lidt "neon" refleks på....hmm....
Er der nogen af jer derude som ved hvor grænsen går? det er sgu på ingen måde at jeg vil sammenlignes med politiet, men vil sgu heller ikke udskifte mit udstyr pga misforståelser. Håber i kan hjælpe..-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lovligt eller ulovligt.
  • #1   18. dec 2013 Mit første gæt(og læs GÆT smiley ) er at det ikke er ulovligt! Så længe du ikke skriver politi på din jakke eller på cyklen! Og så længe de blå blink ikke er voldsomme og store og uha, så tror jeg sgu heller ikke det er noget folk som sådan bider mærke i! smiley

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #2   18. dec 2013 Nyd at alle holder pænt tilbage for dig.

• #3   18. dec 2013 What he said!^
    Og det gør sgu ikke noget at folk lige tænker HOV kører jeg for stærkt fordi de måske ligger mærke til du blinker lidt smiley

• #4   18. dec 2013 Det skal lige siges at de der blå blink kommer fra betjeningsknapperne som sidder i underkanten af hjelmen, men ses nu ret tydeligt.... ( altså hvis der er mørkt) men regner nu heller ikke med at det er ulovligt på nogen måde, da jeg netop ikke har politiet stående nogen steder... og desuden er min mc så lille... he he

• #5   18. dec 2013 Anders: eller også tænker de: sikken en tosse... som prøver at spille betjent.. smiley
    men igen.... det er sgu ikke mit problem... men Schuberth... men fedt scr system de der har lavet til C3 pro. smiley

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

#8   18. dec 2013 Bjarne - De sender dig fluks til syn. Danske betjente er ikke uddannet til at tænke selv. Selv med CE mærke og TUV.

• #9   18. dec 2013 Søren: de blå blink er en del af betjeningsknapperne på scr systemet. Man ser ikke selv de blink da de som sagt sidder i underkanten af hjelmen ( ind mod halsen) der er kun hvis det er mørkt at man kan se det, men jo slet ikk så tydeligt som blå blink på en politibil og heller ikke så tydelige som en led lygte eller noget... så det burde være helt lovligt.... ellers har schuberth et problem vil jeg mene. smiley

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

#10   18. dec 2013 Med forbehold, hvis det bare er en blå diode, så sker der nada. Men færdselsbetjente kan godt kende reglerne.

Kan huske en gang i lastbil, hvor de stoppede mig, de vil tjekke alt. Men jeg har ikke pligt til at udtale mig. Og da de vil have en udskrift fra tachografen, som jeg ikke kunne hjælpe med blev de tosse, da det eneste de så kunne knalde mig for var at køre 55 i bymæssig bebyggelse.

• #12   18. dec 2013 Er hjelmen godkendt? Hvis den er, så er det svar nok på dit spørgsmål. smiley

Hvis nogen betjente bliver træls, så henviser du bare til det godkendelsesmærke der er i din hjelm.. Så længe den er EU godkendt, så kan de ikke gøre en skid. smiley

• nicki r
    nicki r Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 66
    #15   18. dec 2013 tvivler nu på de kan ses når du har jakke på da kraven vil dække for det, jeg har selv kørt med samme model og har aldrig haft problemer
    så drop at pille de LED ud, male dem over, eller andre fantasifulde ideer der bliver slynget ud herinde.

• #17   18. dec 2013 En taxa jeg engang kørte i havde blå lys indvendigt. Det var der en betjent der mente var komplet ulovlig og ville give bøde for. Han blev sat til højre ret og fik at vide han skulle stoppe det pjat.

• #18   18. dec 2013 Jeg køre med mit, og blevet stoppet, ingen problem

• #19   19. dec 2013 Du kan være 100% sikker på at Schuberth IKKE sender et produkt på gaden der ikke er godkendt!

Hjelmen er ECE22.05 / DOT testet og godkendt MED SRC System isat!

• #20   19. dec 2013 Sejt, Schuberth på motorcykelgalleri! smiley
    det er vidst første gang jeg ser et firma der er relevant for et forum skrive på selve forummet!

• #21   19. dec 2013 Panser wannabe smiley

• #23   19. dec 2013 Brian: absolut nej.... Synes bare en hvis mc er
    Pisse flot.... Og så kan hjelmen ikk andet end at være hvid..;)

• #24   19. dec 2013 Det der kan ikke på nogen måde være ulovligt!!!!

Der vil nok være mange trafikanter der er meget hurtige til at se dig, men det er jo kun en fordel.

Men du skal nok ikke skrive Polini eller lignende på din kåbe

Kommentér på:
lovligt eller ulovligt.

Annonce