{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.837 visninger | Oprettet:

TDC HD TV {{forumTopicSubject}}

God aften

Jeg har lige bestilt og få HD tv fra TDC trio, havde bare SD før. Så jeg glædede mig til at se fodbold i HD her til aften, men må godt nok sige jeg er skuffet over deres HD kvalitet, hvor jeg nærmest synes jeg skal sappe frem og tilbage mellem SD og HD kanalen for at se forbedringen

Er der andre med TDC HD som oplever det samme ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TDC HD TV
  • #1   4. jul 2014 P.s. Derudover oplevede jeg nok den dårligste kundeservice som jeg har oplevet i mit 38 årlige i liv idag, fra TDC

• #2   4. jul 2014 Prøv både 720 og 1080.

Slå alle billedforbedringer fra og sæt alt til standard i TV'et.

TV2 HD er bare generelt ikke vanvittig god kvalitet.

• #3   4. jul 2014 Tak for hjælpen med Routeren Søren, nu kører mit Sonos bare smiley

Det er ikke kun på TV2, men alle HD kanalerne. LANGT fra hvad jeg betegner som HD.
    Synes i forvejen billedekvaliteten er dårlig, men når man så bestiller HD, og man nærmest ikke kan se forskellen, på 3-4 meters afstand på et 50" tv, ja så er kæden hoppet af et eller andet sted

• #4   4. jul 2014 Det var så lidt da smiley

Hvilket TV har du (bare af nysgerrighed)?

Det bør umiddelbart kunne lade sig gøre, at få pænere billede end du beskriver. Men der kan være forskelle fra mærke til mærke hvordan HD-signalet ser ud og hvor pænt billede man får.

• #5   4. jul 2014 Det er et Panasonic 50" led, det er ikke fjernsynet for når jeg kører HD film, i 720 fra min HD er billedet MEGET pænere

• #6   4. jul 2014 Du skal være varsom med, at sammenligne eller forvente samme billedkvalitet som fra din Bluray/DVD selvom de begge hedder noget med 720 - DVD og i særdeleshed Bluray er så overlegent i billedkvalitet, at de ikke tåler sammenligning.

Bare lige så du ikke forventer samme kvalitet som fra en skive smiley

Bluray er vel 10 gange så høj bitrate som et HD-signal ved TDC.

• #7   4. jul 2014 Ok forklaringen er vist her

http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1274258458

TDC vælger at udsende signalet i betydelig dårligere kvalitet end andre udbydere.....dejligt

• #8   5. jul 2014 Jeg har yousee og et Panasonic ST60 tv og der er kvaliteten helt i top i forhold til SD, så tror du Skal ind på boksen og sætte den til 1080, Mine forældre har samme boks og den elsker at nulstille lige netop de indstillinger.

Menu > indstillinger > tv > skærmformat og opløsning > 1080i HDTV (via HDMI kabel) ... Eller 720p alt efter dit tv.

• #9   5. jul 2014 Er også ret sikker på kvaliteten ændre sig afhængit af hvor mange der kigger.
    Kan huske jeg så x-factor eller en af de programmer som alle i danmark bare skulle se, har godtnok ikke set så mange komprimerings artifacts som der, vi skal vidst helt tilbage til 2001 hvor jeg fik en 700mb DivX3.11A udgave af scary movie hentet fra napster, før kvaliteten var så ringe.

• #10   5. jul 2014 Vælg altid 1080p, 1080i er noget skidt på digitale fjernsyn, med mindre de har indbygget Interlace funktion.

http://www.streaminglearningcenter.com/content_images/1/Figure6-pvi.jpg

• #11   5. jul 2014 Ja, men du kan ikke vælge 1080p på TDC boksen, derfor jeg skriver 1080i eller 720p. smiley

• #12   5. jul 2014 Har sat den til 1080i, ændre jo ikke noget hvis de komprimere det rigtigt meget

• #13   5. jul 2014 Joh, man kan nu godt vælge både 1080p og 1080i - at det så i bund og grund er samme signal som 720, der bare er blevet opskaleret, er en anden snak smiley

Kvaliteten - eller belastningen hvis mange skulle se den samme kanal - er uafhængig af hvor mange der ser den pågældende kanal samtidig, da det kører fra centralen som en multicaststrøm og derved så kun bruger cirka 4 Mbit om så 1000 kunder ser samme kanal samtidig.

Yousee er også lidt en anden snak, da det ikke er samme signal. Yousee ER bedre på langt de fleste TV, igen også fordi det er højere bitrate.

Og ja, TDCs signal kører med lavere bitrate end andre selskaber. Det hører desværre også med til historien.

Ikke dermed sagt, at TDCs signal ser dårligt ud, men der vil være forskel fra TV-apparat til TV-apparat. Derfor er min (og TDCs når jeg er på arbejde) anbefaling, at alle billedforbedringsmekanismer/filtre/etc i TV-apparatet slås fra og alt sættes til neutral, da dette giver det pæneste mulige billede.

• #14   5. jul 2014 Har viasat HD.. Og er absolut ikke imponeret smiley

• #15   5. jul 2014 På mine forældres tdc boks Kan man kun vælge 1080i, ikke 1080p.

Men det koster alligevel også en formue at få HD kanaler igennem tdc tv.

• #16   5. jul 2014 Så KAN det være en ældre boks (den med ur og display), hvor begge muligheder ikke er der.

Diskussion vedrørende pris og den slags holder jeg mig pænt udenfor. Dog meget kort indspark alligevel: det koster 19 kroner om måneden, at tilvælge HD.

• #17   5. jul 2014 har nogen stillet det mest kritiske spørgsmål af alle, har du koblet boksen til fjernsynet med scart eller HDMI?

• #19   7. jul 2014 Er der et sted hvor man kan skrive om sine oplevelser med TDC kundeservice, hvor det er offentligt......Har VIRKELIG brug for at du får af vide hvad for nogle totalt værdiløse idioter de er

• #20   7. jul 2014 P.s. snakker IKKE om HD Signalet men selve kundeservice delen

• #21   7. jul 2014 trustpilot..

• #22   7. jul 2014 Jeg skal på ingen måde bestemme om du vil klage eller ej - har man haft en dårlig oplevelse, så er det på sin plads, at der bliver gjort opmærksom på det.

MEN: jeg synes, at du skal gøre op med dig selv, om du bare vil råbe højt og få lige præcist intet ud af det eller indgive en klage med et reelt ønske om, at få den behandlet og få noget ud af det. Det er selvfølgelig 100% op til dig selv.

(Bemærk venligst, at jeg ikke siger du ikke må klage :))

• #23   7. jul 2014 Trustpilot er ikke fem potter pis værd. De erhvervsdrivende kan - naturligvis mod betaling - få fjernet de negative anmeldelser fra kunderne.

• #24   7. jul 2014 Har lige skrevet mine oplevelser på TDC´s facebook side....og vupti 2 min senere var det væk smiley

Har nu sammenlagt brugt 4-5 timer i telefonen på at få hd kanaler.....TDC når det er bedst

• #25   7. jul 2014 Havde også et tidspunkt hvor hastigheden på mit internet var sat til 10mbit, ringede ind og brokkede mig, det kunne ikke passe nu havde det kørte med 20 i 2år "der er ingen fejl, du kan bare ikke få højere hastighed" var svaret man fik.
    Ringede dagen efter igen, og fik fat i en anden person "jeg kan se at nogen har sat din linje ned til 10mbit, det retter jeg lige", der er styr på sagerne derinde.

• #26   8. jul 2014 Ja efter man så har brugt 4-5 timer i telefonen, uden nogen som helst sammenhæng mellem det man får af vide har jeg så lige modtaget en mail fra TDC

"Vi er rigtig glade for, at du har valgt at købe produkter hos TDC.

I forbindelse med vores forarbejde til udførslen af din ordre, har vi konstateret at det ikke er muligt at levere TV eller bredbånd på din adresse.

Vi har derfor annulleret din bestilling.

Hvis du har spørgsmål, kan du kontakte TDC Privat på 70 70 30 43. Vi har åbent mandag til fredag mellem kl. 8.00 og 16:00. Oplys venligst sagsnummer ved henvendelsen."

HOLD DA KÆFT ET CIRKUS AF AMATØR MEDARBEJDERE

• #27   8. jul 2014 Fik samme besked da jeg ville opgradere til 40mbit, det kan vi ikke levere, så du bliver sat ned til 10mbit (har 20mbit nu)
    ringede og brokkede mig, fint det annulerede de, der gik en uges tid, så fik jeg en mail om at jeg skulle være hjemme mellem 8-16, fordi der ville komme en tekniker og sætte mit internet op, så havde de oprette en ny konto til mig, så jeg havde 2 kontoer ved dem smiley

Kommentér på:
TDC HD TV

Annonce