{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.303 visninger | Oprettet:

Motorcykeldrøm ødelagt/sat på standby :( {{forumTopicSubject}}

Godaften Motorcykelgalleri.

Jeg er en ung knægt på 21 år, som besluttede mig for at fuldføre min drøm om at få mig en motorcykel, så jeg tog hurtigt godt, bestod og begyndte at lede efter en cykel. Jeg står og skal til at læse igen til sommer, så kravet var den skulle være billig at holde vedlige og jeg skulle have råd til at have den selvom. Jeg var "så heldig" at finde en bekendt, som havde en Yamaha FZR 600 som var renoveret og malet og sat yamaha r6 skjolde på. Jeg forelskede mig i denne flotte maskine og han ville endda bytte med min bil og alt så fantastisk ud!
Her begynder et mindre mareridt. Planen var at vi skulle bytte i starten af april og han skulle gøre den klar til syn, inden vi skulle bytte. Han siger han gerne ville have de penge som han skal have oven i(5000) og da jeg kender ham tøver jeg ikke med at aflevere dem til ham. Jeg aflevere så min bil til ham og det aftalte beløb...
Tiden trækker så ud da der åbenbart er flere ting der skal laves og jeg acceptere så. Jeg ringer og skriver løbende og men får ingen svar. sidste torsdag får jeg så motorcyklen, men da jeg ikke er hjemme stiller han den bare og det er vildt godt! Han fik papirene med hjem og da jeg så kommer hjem finder jeg ud af, det eneste der er lavet er udstødningen der er svejset og ingen af tingene er lavet. Jeg har prøvet og få fat i ham i over en uge, men han er som sunket i jorden smiley
Og nu står jeg i den her lorte situation at jeg ikke har råd til at få den lavet.
Jeg har så 4 valgmuligheder:
1 jeg dropper mit studie til sommer og får den lavet hos den lokale mekanikker.
2 jeg er heldig jeg kan finde en her inde der har lyst til at hjælpe mig med at lave den klar (jeg vil selvfølgelig dække slid på værktøj, mad, øl og hvad der ellers høre til, evt og så lidt penge da jeg tror det er et større projekt)
3 jeg er heldig at en her inde kan anbefale en rigtig billig måde at få den lavet på eller et andet godt råd.
4 jeg stiller motorcykel til side ved mine forældre og venter de 4 år mit studie tager. (Som nok bliver løsningen, medmindre jeg er heldig)

Jeg ved det er totalt idiotisk og stole på folk med sådan noget, men når det var nu en man kendte tænkte jeg det ikke kunne gå noget galt, da jeg kommer ude fra landet hvor alle kender alle.
Så alle de kommentar med jeg har været en idiot er jeg godt klar over, så dem vil jeg gerne spares for.
Tak for jeres tid til at læse mit indlæg.
Forsat godaften der ude smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorcykeldrøm ødelagt/sat på standby :(
  • #1   25. maj 2014 Cool ven... Fandeme en sur situation..
    Håber at du finder en løsning smiley

• #2   25. maj 2014 du er nød til at fortælle hvad der skal laves på den,

og
    hvor du er fra .

mvh

ps

sikke en lorte gut du der kender .

• #3   25. maj 2014 Kan den ikke køre ?
    Du får det til at lyde som om den er totalskadet smiley hehe

• #4   25. maj 2014 Ja, det er aldrig sjovt at blive røvrendt smiley

Den befinder sig i Nordjylland, men at få den fragtet rundt og sådan er ikke et problem hvis muligheden for en der kan lave den byder sig.
    Der skal:
    Skiftes potte (den fik jeg med)
    Speedometeret skal aktiveres da der er kommet sådan en anden en på, der skal laves så man ikke får fingerene i klemme når man drejer styret
    Der skal svejses så bagsædet kan komme på igen
    lang og kort lys skal laves om (nogle stik skal byttes rundt o.O )
    hornet skal sættes på.
    droslingskit skal monteres
    Justeres i affjedringen.

Den kan sagtens køres på, det er slet ikke det, og motoren går også fint nok (af hvad jeg har forstand på)

• #5   25. maj 2014 Der er jo intet af det du nævner som koster noget ? smiley
    Gå da igang selv, det ikk særlig svært ..

• #6   25. maj 2014 ja klart han skulle have overholdt sin aftale med dig .

men jeg tror det du der omtaler , kan laves inden for en rimelig pris.

mvh

• #7   25. maj 2014 #5 .

du har måske mulighed for at hjælpe ham, du kan jo høre at han ikke kan selv, og han har brug for hjælp .

mvh

• #8   25. maj 2014 Er vidst for langt væk (Vejle), ellers var det ikke noget problem smiley
    Grib værkstøjet og prøv selv i første omgang .. Fucker det helt op, så stil den til side smiley

• #9   25. maj 2014 Værktøjet*

• #10   25. maj 2014 Hvor i nord kommer du fra er selv fra nord?

• #11   25. maj 2014 Lige med undtagen af aktivering af speedometer, som jeg ikke ved hva betyder, lyder det forholdsvist nemt og billigt.

• #12   25. maj 2014 Hvornår skal den være færdig? Er der noget krav om det?

• #13   25. maj 2014 Jeg har som sagt ingen forstand på det overhovedet, så det med at lave det selv er ikke en mulighed desværre, for så havde jeg allerede været ude på vejene! smiley
    Dog tror jeg også det med styret, sædet og speedometeret er et større projekt.

Ingen tvivl om han skulle, men den lokale motorcykelmekanikker sagde at det kunne sagtens komme til at løbe op i 10-15.000 smiley

• #14   25. maj 2014 Hmm øv ..
    Stil den til side og bank din 'kammerat' smiley

• #15   25. maj 2014 lyder noget vildt med 10-15000,- for det bette kun ...
    bor i nærheden af Aalborg og har værksted til rådighed , sig til hvis du vil trille hertil en tur så skal jeg give et bud på opgaven

• #16   25. maj 2014 Har eget værksted med svejser osv plus plads til den, kommer fra Fyn. Er du int så skriv en pb, så skal jeg prøve hjælpe dig.

• #17   25. maj 2014 den skal ikke stilles tilside,
    du må finde en løsning til at fasholden den knold du har hndlet med, tag op til ham og be ham om at lave den mc, og imens tager du bilen retur, så skal han nok komme igang.

for satan kom nu ud af busken, og hold på din ret, lad dig ikke røvpule, og slet ikke for dine egne penge .

mvh

• #18   25. maj 2014 Altså jeg har intet "krav" om hvornår den skal være færdig, men jeg ville da gerne komme ud sammen med resten af jer motorcykelister hurtigst mulig og den skal omregisters inden for to uger og så kommer der vel en indkald til syn smiley

Jeg bor omkring Thisted, men som sagt, hvis den skal køres til København for at blive lavet, så er det ikke et problem.

Det med speedometeret der skal aktiveres eller hvad det skal, er fordi det er sådan et digital speedometer værk, som en ledning eller noget skal sættes på.

• #19   25. maj 2014 #16

du er en god mand .

i like .

mvh

• #20   25. maj 2014 Busa C problemet er han allerede har solgt bilen, og jeg har været forbi hjemme ved ham, hvor der ingen var hjemme.

Viper og Urban sender lige en privat besked til jer smiley

• #21   25. maj 2014 Pis.

• #22   25. maj 2014 Fanme fedt folk er så hjælpsomme her inde!
    Håber du får den fixet hurtigt og kommer ud i det gode vejr, bagpå den smiley

- Og sikke en lortebekendt du har!

• Kristian J
    Kristian J Tilmeldt:
    mar 2004

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 183
    #23   25. maj 2014 Jeg bor i Egense og er elektronik mekaniker så speedometeret og resten af el kan jeg godt kigge på. Helt gratis så længe jeg ikke skal ud og finde stumper, hvis det er i garagen i forvejen så er det en freebie.
    Vi kan jo ikke have du ikke kan køre. smiley

• #24   25. maj 2014 Jamen så er vi nogen stykker der kan lidt allesammen, så skal vi nok få dig ud og køre smiley

• #25   25. maj 2014 Unknown User,

Ked af at læse din postering. Ja mange mennesker tror at venner er bedre til at stole på, og nej det er ikke altid sandheden (taler af egne erfaringer, betalt meget gæld af genom 15 år, langt om længe alt done) Tilbage til dig, jeg håber at du får den hjælp du har bruge for, og snarest muligt uden at det koster dig alt for meget til start. All den bedste held og lykke til dig....

Till alle andre, enig med mange, elsker MCG til tider når mennesker træder til og offrer sine hjælpende hænder osv... 10.0000 tummer op for jer at i behandler andre mennesker sådan smiley

• #26   25. maj 2014 Hvor er det fantastisk der er er mennesker som jer!
    Jeg har skrevet til jer dem der har tilbudt sin hjælp smiley

• #27   25. maj 2014 Ja det er super .

smiley :)

mvh

• #28   25. maj 2014 Kan du ikke lige smide lidt billeder op af det med styret.?

• #29   25. maj 2014 evt billeder generelt af hele cyklen

• #30   25. maj 2014 Jeg kommer fra 9600 Aars.
    Jeg ville kunne hjælpe dig med det hele pånær dit speedometer.
    Hvis det har interesse så smid en pb til mig.

Mvh Stefan.

• #31   25. maj 2014 Lad os se den! smiley

• #33   25. maj 2014 synes nu heller ikke du skal have det skidt med at vente med at omregistrere til den nu engang er færdig, om der så går over de 14 dage.
    kæft en klaphat din makker er!!! ville gerne jeg kunne hjælpe men er desværre ikke den store mekker, ville ellers være nemt da jeg bor på mors.
    held og lykke med det, det skal nok blive godt igen. der findes jo en masse flinke folk som gerne vil hjælpe:-)

• #34   26. maj 2014 det er rigtig skidt øv:( fzr er ellers en fantastisk maskine:)

• #35   26. maj 2014 #0

Fedt at læse, at der er flere der tilbyder at hjælpe manden.. det er god stil!! held og lykke med den! håber du snart er ude på landevejen.. og husk at kør pænt smiley og din ven skulle da ha et mega spark i sin røv... røvhuller er der sku nok af!

• #36   26. maj 2014 Helt seriøst, tag ud til ham og tæv ham med et bat og tving ham bagefter til at opfylde hans del af aftalen.... Sådan et møgøre

• #37   26. maj 2014 Selvom lysten ville være til det, nytter det nok intet andet end en voldsdom, så jeg lader det ligge, når nu der er så mange elskværdige personer herinde som har tilbudt deres hjælp!

Der var flere der gerne ville se billeder af det, så jeg har taget et af maskinen og nogle af problemerne smiley

profilbillede
  • #38   26. maj 2014 Her skal svejset noget på så sædet kan monteres, da der er blevet skåret af i det bagerste af stellet, så skjoldene kunne gå på.

profilbillede
  • #39   26. maj 2014 Her skal der findes ud af hvilke er til høj og lang lys så det passer og mon det fusk kan holde i regn vejr? smiley

profilbillede
  • #40   26. maj 2014 Viser hvad styret maks kan drejes til venstre og at den går på.

profilbillede
  • #41   26. maj 2014 Nærbilled af hvor det rammer på (her skal tænkes på det er der hvor mine fingre "burde" være)

profilbillede
  • #42   26. maj 2014 med fingre

profilbillede
  • #43   26. maj 2014 Speedometeret som skal kobles til på en eller anden måde smiley

profilbillede
  • #44   27. maj 2014 Altså alt i alt er det da nok en fin mc.

Men her er en historie da jeg kiggede efter MIN Første mc!

- Jeg var faldet for streetfighter looket på mc, og sad og kiggede på nettet dagen lang efter en potientel motorcykel der fangede mig.

Fandt en mega fed sort kawasaki streetfighter, og den passede ind til mit A2 kørekort med droslingkit og den var bare SÅ FED!

Mig i banken og snakke med bankdamen og skrive med sælger, og være ELLEVILD!

Fik lånt en kassevogn af min chef, fyldte tanken op med diesel, tog min far og bror med kl 5 om morgenen med færgen fra lolland til langeland, og kørt til jylland for at hente motorcyklen. Havde indkøbt remstropper og mc holder til forhjulet og alt var klar!

Men da jeg kom frem, ja.... Det flotte ydre skjulte nu en del.

USD forgaflen var træt, den bremsede dårligt, på streetfighter lygten var gummiet om parabolerne gået op = vand i elektriciteten.
    Den havde skrabe mærker på bagsvingeren (ja så har den været i et styrt), skjoldene var ridset tæt på, den dryppede, og den gik ud når man rørte gassen, så man sku køre LÆNGE med choker..

Var jo forelsket i den mc, men min bror ku se jeg stod og kiggede lidt, så vi aftalte at køre lidt væk og snakke om det på tanken.

OG gud hvor er jeg glad for jeg lyttede til min far og bror.

Vi kørte tomhåndet hjem, heldigvis. Selvom jeg var trist over det, er jeg glad for det nu.

Den MC ville ikke have forvoldet mig andet end problemer og reperationer konstant. En sminket lig.

Nu har jeg en flot suzuki bandit der var mere eller mindre original. Kan sætte mit eget præg, og bedst af alt, så kører den: Hverdag.

Min pointe er: (ja det er nok lidt for sent for dig "Unknown user", men henvender mig til alle) at man skal passe på, med at købe halvfærdige mc'er der har fået lavet dit og dat på. Man kommer sådan til at ærge sig når man bare gerne vil køre, men der er 1000 ting galt.

En standard original mc der er passet af en der har gået op i den, er virkelig at foretrække, for så ved man det bare spiller!

- Håber ihvertfald du snart kommer på vejen og der er en venlig sjæl der kan hjælpe dig. Det er skønt kan jeg hilse at sige! smiley

Vh. D.

• #45   27. maj 2014 Må man spørge hvordan du har kunnet finde på at købe sådan en gang "hjemmesløjd" når du ingen teknisk begreb har ??
    Når jeg kigger på billederne, så er det ikke ord som "renoveret" der dukker op i mit hoved... Nærmere "Bjørn" efter den største scooter fusker jeg har kendt smiley

Jeg ville sælge til højestbydende og købe noget pålideligt.. Den der hest ville jeg ikke ride på.....

( næste gang du skal handle, så ta en sagkyndig med.. Kender du ikke selv nogen, så spørg herinde. Her er RIGTIG mange kloge hoveder som gerne vil hjælpe)

Mvh Brian

• #46   27. maj 2014 ja strømtyve høre ihvertfal ikke hjemme på min knallert , den lyser langt væk smiley

• #47   29. maj 2014 5. Løsning er en advokat. En mundtlig aftale/kontrakt er lige så bindende som en skriftlig! Det store problem er bare at bevise det.
    Du skulle sikkert ende med at betale mere i advokatsalær end det skulle koste at lave motorcyklen.
    Den triste lærdom du kan drage af livets hårde skole er: skidt for sig og kanel for sig. Betal ALDRIG for leverance. Selv de bedste venner kan vise sig ikke at være helt så gode når det kommer til den slags aftaler og det er meget trist at ødelægge et venskab på den måde.
    Afslutningsvis til din Kammerat: Ta dig sammen mand! Kan du ikke se at du ødelægger et ungt menneskes mc glæde inden han på det heletaget har startet sin mc drøm. Du burde skamme dig! Der fondes ingen undskyldning for at opføre sig på den måde, men du kan stadig nå at suge undskyld og fikse problemet.

• #48   29. maj 2014 Du har lige betalt livets sureste lærepenge. Heldigvis er det mest småting, der skal lave, og det ser ud til at et par af trådens deltagere - der kan - også vil hjælpe dig, og så er de oven i købet i din nærhed. Så det er jo heldigt!

Næste gang, så husk, at besiddelse er det halve slag!!!! Havde han aldrig fået penge, havde han givetvis været mere samarbejdsvillig, og så tag en kyndig med ud. Det er bare at spørge herinde, så skal der nok dukke en håndfuld op:-)

• #49   30. maj 2014 Hvis du stadig har problemer med den om et par uger eller tre, så kan du evt. også lige skrive til mig. Jeg bor selv i Thisted, men er ude at sejle til omkring d. 20 Juni.

Mvh Simon

• #51   15. okt 2014 Hvordan gik det egentlig?
    Er motorcyklen ude og køre?

• #52   15. okt 2014 Har set den tilsalg herinde for ikke så lang tid siden

Kommentér på:
Motorcykeldrøm ødelagt/sat på standby :(

Annonce