Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bugsering af motorcykel 1.660 kr.
  • Rodfræsning og tilpasning af træ 2.500 kr.
  • Montering af 3 personer sofa 700 kr.
  • Afmontering af gaskomfur 500 kr.
  • Vende dørlås eller indsætte ny 899 kr.
  • Put a lamp 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  helvet og lange patter, har du glemt at underskrive . Afgift .
  • #1   7. maj 2014 Yehh 29406

• #2   7. maj 2014 Tror hvis denne afstemning nogensinde skulle få effekt .... så kommer benzinen til at koste 25-30kr.literen ...

så vil jeg gerne vide hvem der nyder sin "luksusbil eller mc" ja ja , nok kører vi tør på vejen til arbejde , men man sidder godt

• #3   7. maj 2014 Nej tror nu ikke de ville få mindre ind. Der er andre lande der tidligere har fjernet/lagt afgiften om hvor det viste sig de stortset fik det samme ind

• #4   7. maj 2014 Som Urbanviking skriver får vi benzin priser der ikke er til at betale.
    Pis for dem der bor langt fra job osv.
    selv flyttede jeg fra en lille by tæt på Holbæk til Storkøbenhavn hvor vi begge arbejder. Sparer ca. 4000 på brændstof pr md.. Tør ikke tænke på hvad det vil koste folk med langt på arbejde.!!
    Ikke alle kan bo tæt ved jobbet kontra en fed bil /mc.

• #5   7. maj 2014 Da provenuet som registreringsafgiften årligt giver, jo så mangler i statskassen efterfølgende, vil der uden tvivl komme en anden form for afgift! Vær sikker på det..... om det så er i form af en afgift pr. kørte km, eller en anden løsning af anden karakter, vil der altid skulle minimum det beløb ind, som registreringsafgiften giver i dag!

• #6   7. maj 2014 Og hvor blev de lange PATTER af smiley

smiley

• #7   7. maj 2014 Vi har ikke afgift her i Malmö smiley

• #8   7. maj 2014 Nej, og der er heller ikke benzin til 30 kr. Pr. Liter.
    Er der vist heller ikke i Tyskland, sidst jeg tjekket.

• #9   7. maj 2014 Bare lige husk på, at tyskerne selv betaler for deres sygeforsikring, ligesom de heller ikke har fx. SU i samme omfang som DK, og og, og.......

• #10   7. maj 2014 ok.
    hvad med sverige så.
    har bodet der, der mangled ik noget nogle steder, og benzin kostet det samme som her, osv osv .

mvh

• #11   7. maj 2014 Sygesikring i Danmark... troede bare det var noget politikkerne snakkede om... prøver og læs hva de får for afgift på biler i dag kontra Sverige... så er det ikke den store forskel da de køber større biler og skifter oftere. Kan findes et sted på nettet kan ikke huske hvor.

• #12   8. maj 2014 Hvorfor flytter i ikke til Sverige eller Tyskland så? Så er vi da fri for at høre på klynk over afgifter..... Stort set alle har råd til en fornuftig bil. Det handler om prioritering...

• #13   8. maj 2014 Hvis det ikke var for skolesøgende børn kunne jeg skam godt finde på at emigrere, det er jo samme tid fra Malmö til Kbh som det er fra sydsjælland, hvis ikke hurtigere, og lige hvor meget de end hopper og danser flytter flere og flere job til hovedstaderne, udgifterne til transport stiger og stiger, og de vil have vi skal være villige til at pendle længere og længere, samt sygesikring, skoler osv bliver dårligere og dårligere

• #14   8. maj 2014 Når afgiften kan reduceres kraftigt, uden det kommer til at koste statskassen en krone, så kan jeg ikke se hvorfor der skulle komme andre afgifter. Nåh ja vi har en flok selvfede politikere, der ønsker vi alle skal være fattige, så de kan "hjælpe os"

• #15   8. maj 2014 @Henrik H
    Hold nu kæft med det der standard svar, som altid kommer fra folk der synes systemet er fint som det er. Prøv nu at tænk dig lidt om... man immigrer ikke bare til et andet land når man har et liv her i Danmark. Familie, børn, hus, venner, og job. Tænk dig om.
    Nu har det været tårnhøje afgifter på biler og motorcykler i X-årtier... hvad med at vi prøvede, ja bare prøvede 2-3 år at fjerne afgifterne HELT. Så lad os se hvad der sker. Jeg ved godt hvad der sker, men der findes stadig folk som dig her i landet der er skeptiske hvor i ikke har set lyset endnu.
    Fjern afgifterne og hjulene bliver sat i gang rigtigt mange mange steder (utal af undersøgelser bekræfter dette www.google.dem.selv.dk) , og dermed mister staten ikke så meget som én krone i statskassen.

• #16   8. maj 2014 Lange patter coming up..

profilbillede
  • #18   8. maj 2014 "Hvorfor flytter I ikke bare" - Tjo, bl.a. fordi at man i Tyskland taler tysk, og fordi vi har arbejde, familie og venner i Danmark.

Jeg vil gerne lige slå fast at der slet ingen tvivl er om, at den nuværende købsafgift er samfundsøkonomisk inefficient.

Angående kommentar #2 - "Tror hvis denne afstemning nogensinde skulle få effekt .... så kommer benzinen til at koste 25-30kr.literen "
    - så vil dette aldrig blive en realitet, da vi mht. købsafgift på brændstof ifølge skattekommisionen ligger til højre for toppunktet på lafferkurven og yderligere beskatning på brændstof vil føre til færre penge i statskassen.

Det er netop den problematik som bliver omtalt i denne halvgamle pressemeddelse fra LA:
    https://www.liberalalliance.dk/pressemeddelse/press_newsletter-live_683

At noget ligger til højre fra toppunktet på en lafferkurve, betyder at der vil komme flere penge i statskassen ved en reducering af afgiften, da der vil forekomme et større boost i solgt mængde, end den eventuelle reducering af afgiften.

Eksempelvis:
    Regeringen vil have flere penge.
    De ligger en købsafgift på æbler på 600%.
    Der er ikke længere nogen som har lyst til at købe et æble til 70 kr når de kan få en tilsvarende pære for 10 kr.
    Staten, som ellers ville have tjent de 20% moms, har ved at sætte afgiften på æbler OP, fået negativ profit - og folk får ikke længere glæden ved at spise et godt æble på en varm sommerdag.

Adskillige økonomiske undersøgelser påpeger at det samme i øvrigt er gældende for arbejdskraft, hvilket LA også påpejer når de foreslår at sænke topskatten og få flere penge i statskassen.

• #19   8. maj 2014 henrik.
    du kan jo springe denne tråd over hvis du ikke gide høre på os..

nemt ik .

men det er i virkelighedden sådan en starut som dig der brokker sig, ellers var du bare strøjet vidre .

..

og de behøver ikke fjerne afgiften på en gang, det kommer nok ikke til at virke, men lidt af gangen .

sæt igang .

mvh

• #20   8. maj 2014 Jeg beklager mit sure opstød, jeg var i ret dårligt humør da jeg læste emnet. Undskyld. Jeg er lige så irriteret over afgifterne som i er, men helt ærligt så hjælper sådan en underskriftsindsamling jo ikke. ALLE i DK vil da gerne have lavere afgift på bil og mc, og man har altid snakket om det. Hvis det var man i folketinget ville lave den ændring, så var det vel sket for længst. Og jo der vil da mangle nogle penge i statskassen ved at fjerne afgiften. En ny bil uden afgift giver jo ikke 180% i kassen.

• #21   8. maj 2014 Et stort hjul der køre 180% er ikke bedre end 10 små hjul der køre 110% ... kan du se pointen nu?

Og en ting er sikkert.. der sker ikke ændringer hvis man ikke gør noget. Intet kommer af at gøre intet.
    Måske denne underskrift indsamling kan starte et oprør/revolution her i landet, som er så tiltrængt. Hvem ved. Det er så typisk dansk... havde det været hvilket som helst andet land så var den ikke gået. Vi finder os i alt.

• #22   9. maj 2014 Thunder: mener du oprør som i bål i gaderne og smadret butikker?
    Tror danskerne laver det stille oprør, som i at lave lidt sorte penge for at kunne klare sig, kører over grænsen og henter øl og cola, flexleaser biler osv.
    Men det første kunne da være noget helt nyt.
    Tror faktisk at bare en enkel dag med kaos ville ruske op i dem. Spærre alle broer, færge havne, større indfaldsveje til byerne, demonstranter foran borgen, så de ikke kunne komme ind og sove på deres taburetter, ville nok vække dem.

• Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #23   9. maj 2014 Kære politikere har en egendomlig måde at tænke på. De indfører en urimelig høj afgift der skulle bringe masser af penge i kassen. På grund af afgiftens højde alle der kan undlade at købe varen gør det og de forventede penge strømmer ikke ind. smiley
    Hvad gør de så? Opfinder en ny skyhøj afgift. Med samme effekt. Og de bliver ved...... Herr Jensen (almindelig brødspiser) når hans slåen af hoved mod muren giver ikke det ønskede effekt handler rationelt.= Banker ikke mere med hoved....

• #24   9. maj 2014 # 20
    ok, det er modtage, lidt gnaven kan man jo godt være, nogle gange .

smiley :)

mvh

• #25   10. maj 2014 Suk... smiley

profilbillede
  • #26   10. maj 2014 #25

det er fame skræmmende læsning, også selv om man godt viste det, men at se det stillet sådan op. FUCK noget lort .

kunne vi komme ned på en pris på ca 1 mil for sådan bil, så burde alle da være glade, og det må kunne lade sig gøre .

mvh

• #27   10. maj 2014 Jaa det er fandme ikke i orden...
    Billedet er forøvrigt nappet fra fjæsbogen hvor endnu en skeptiker skriver en masse i en kommentar til billedet om at åhh ihhh vi har det jo meget godt herhjemme i Danmark, hvortil en anden svare vedkommende:
    JA, det har vi da, men det har man også i resten af europa. Det kan sq bare ikke være rigtigt at vi skal betale 180% + 25% moms mere for vores biler end resten af Europa. Vi betaler rigeligt til staten for at eje et motorkøretøj. Der er afgift og moms på brændstof, igen ca 200% af brændstoffets oprindelig pris. Vi betaler grøn afgift hvert halvår ca. 2000 kr for mit vedkommende. For slet ikke at tale om, at hvis man ejer noget så simpelt som en alm. varevogn på papegøjeplader, så skal du betale grønafigft + misundelsesafgift hvilket typisk er ca. 7000 kr halvår. Der er også statsafgift på den forsikring du har på køretøjet ca. 20-25% af prisen.
    Og så husker vi også lige at når vi køre bilen til mekanikeren er der også lige 25% moms til staten der.
    I min optik ryger der altså rigeligt med penge i statskassen, men man er tydeligvis ineffektiv med dem. Pengene foser ud de forkerte steder.

Den mand har forstået noget^^

• #28   10. maj 2014 enig .

mvh

• #29   10. maj 2014 kan ikke lade være med at tænke på hvor meget den lille mand ude i Danmark med sin nyindkøbte bil taber ... da hans bil pludseligt vil være aldeles værdiløs set i forhold til nyprisen !

så skal afgifterne ned skal det måske ske gradvist , ... jeg kan umuligt være eneste som syntes det her "afgift -væk" lugter lidt af valgflæsk til kommende valg ?

• #30   10. maj 2014 Problemet er velsagtens også at ingen politiker /parti vil stå med ansvaret for at fjerne afgifterne og følgerne deraf ...

bum ...

Iøvrigt sælges statsejede "virksomheder" som aldrig før for at dække underskud og lån på lånt tid... Danmark er EU´s losseplads nr.1. til grin hos vore "EU venner" - Danmark eksisterer ikke om 200år. og brandsalget er igang og Helle som ikke fatter en brik står bag styrepinden uden det er gået op for hende hvilket ansvar hun står med ... men hun griner sgu da bare sammen med EUerne , hun er jo ligeglad og skrider vel til England når hun bliver vippet af pinden

• #31   10. maj 2014 Der er jo ikke nogen som siger at afgiften skulle gå fra 200% til 25% på én dag.
    Hvad skulle evt. tale imod at nedsætte afgiften af en grad som stemmer overens med den grad man regnskabsmæssigt afskriver køretøjer med? Eller eventuelt tilbagebetale registreringsafgifter for biler som har kørt mindre end x-antal km eller biler hvor registreringsafgiften er betalt inden for en vis periode?

At folk kommer til at tabe værdi i deres biler er ikke en problemstilling som ikke har løsningsmuligheder - det samme er gældende for alle andre problemstillinger mht. fjernelse af registreringsafgiften, på nær netop dét faktum "at have ret og at få ret" er to forskellige ting indenfor politik.

• #32   10. maj 2014 urbanviking.dk S

gamle mand .
    kom nu ind i kampen.
    smiley :)
    det behøver jo ikke ske over natten, men grad vis lidt af gangen, så vores dyr indkøbte lort ikke bliver totalt værdiløst i løbet af natten .

mvh

• #33   10. maj 2014 @urbanviking.dk S

Jeg ejer også en bil som vil blive mere eller mindre værdiløs... men ved du hvad? Det ville ikke røre mig det mindste når jeg dagen efter kan gå ud og købe en ny lækker bil til hvad jeg normalt ville give for en brugt ældre sag.
    Jeg vil klappe i mine små hænder den dag danskerne endelig får lov til at leve på samme vilkår som resten af EU. Den dag en sodavand koster præcist det samme som den gør syd for grænsen... Mere præcist den dag hvor vi ikke bliver bollet i røven af sindsyge afgifter, fordi der er alt for mange ineffektive systemer der skal holdes kørende i dette forbistrede bacon land.

• #34   10. maj 2014 og du vil gerne skylde pengene i banken som du lånte? smiley du skal værsgo ... hvor skal pengene til tilbagebetaling af afgifter komme fra?

• #35   10. maj 2014 Var det ikke bedre at nedsætte skatten på de penge i tjener , så behøver man ikke købe sig en bil for at være med i klubben der har sparet lidt ...

stemmer for 20%skat af alle tjente kroner , samtidigt kunne man bede flertallet af indvandrere skrubbe hjem samt udvise de som reelt overhovedet ikke har en plads på denne matrikkel der kaldes Danmark

så er alle glade

• #36   10. maj 2014 Og alle på overførselsindkomst samme vej. Vi, der tjener penge skal sg ikke betale for alle de nassere.. Hov ja og lad os dræbe rygerne, de fede og alle de kriminelle, nu vi er i gang..

• #37   10. maj 2014 Jabbekot: Tror desværre du mener det ironisk......

• #38   10. maj 2014 pyt , skylder ikke en krone på biler .... men sig til når der bliver valg om hvorvidt skatten skal betales eller ej smiley

så køber jeg sgu en dyr bil smiley

• #39   10. maj 2014 Skatten skal betales. Betaler man ikke skat bryder man loven.
    Men når det er muligt at gøre det således, at statskassen får lige så mange kroner hjem, og at samtidig får råd til at købe den bil eller motorcykel som de går og drømmer om - så bør det gøres.
    Registreringsafgiften er en underskudsforretning for vores samfund - og den bør fjernes.

• Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #40   11. maj 2014 Ja! Sammen med ministerpensioner og folketinpension. Ingen land i Europa feder dem der gik ud af politik. Kun DK. Ud af politik ind i erhvervsliv og klare sig der.

• #41   11. maj 2014 Jens Greve : Afgiften på køretøjer er da også vedtaget ved lov ! smiley

• #42   14. jun 2014 Lidt info om hva der vil ske i Danmark hvis afgiften blev sænket
    http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article2305544.ece

Kommentér på:
helvet og lange patter, har du glemt at underskrive . Afgift .

Annonce