Kommende eller nyligt uddannede mc-mekaniker, hjælp! Kommende eller nyligt uddannede mc-mekaniker, hjælp!
Hej!
Jeg er pt i gang med et mekaniker grundforløb og havde oprindeligt planlagt at ville i militæret for at aftjene min værnepligt her til februar 2015, og så tage hovedforløb sommeren derefter. Men det har jeg så fået af vide fra vejlederen på Herningsholm ville blive meget besværligt(for at omformulere hans ord). Skolepraktik ville ikke være muligt, og det er åbenbart også meningen at jeg skal overflyttes de sidste 10 uger af grundforløbet til dem. Så nu kommer fremtiden lige pludselig tæt på!
Er der nogen der ved hvordan og hvorledes med elev/lærlingeløn osv i forhold til betaling af skolehjem? Det er sådan at jeg bor i Allingåbro, cirka en halv times kørsel fra Randers, så en tur til Herning hver morgen ville være dybt godnat! Eller om man kan søge udeboende SU når man "bare" bor på et skolehjem?
jun 2013
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 48 Svar: 713
Og ja jeg har overvejet at gå vejen inden for forsvaret, men de gør jo naturligvis ikke i motorcykelmekanikere, og det er nu engang det der trækker mest!
jun 2013
Søgte selv om at komme ind i mili, før jeg fandt ud af det var mekaniker-vejen jeg ville!
jun 2013
jun 2013
Tak John!
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 249
Evejledning.dk
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.336
men sjovt med det samme jeg havde taget grundforløb som noget andet så var jeg i lære hos et firma
brug de uger mens du er i mili til at få fundet et sted
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.336
karaktererne de lå på 4 højst i alt og 2 for projektet i værkstedet sjovt nu jeg er i lære som industritekniker er 10 tallerne intet problem at få
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 55
find en anden vej, det svært at komme igennem hvis man ikke kender nogle, som kender nogle. desuden er det en meget smal branche så det er svært, at blive beskæftiget efterfølgende.
skole praktik er udnyttelse og rent spild af tid. de fleste der ejer en mc-forretning er nogle pikhoveder der i sidste ende vil udnytte dig til billig/ gratis arbejdskraft.
du vil få en bedreuddannelse og sandsynligvis en bedre fremtid gennem mili.
jun 2013
Men efter jeg er kommet på bedre tanker bliver det mili først, det har jeg længe villet, så det bliver sådan!
jun 2013
Kommende eller nyligt uddannede mc-mekaniker, hjælp!