3.414 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Spørgsmål til teoriprøven Spørgsmål til teoriprøven
Hej herinde
Jeg er 2 dage fra at skulle op til teoriprøven, og jeg sidder nu og nørder prøver fra teoriudnervisning.dk
Er der nogen herinde der kan fortælle mig om der kommer teknik spørgsmål i den rigtige teoriprøve? Jeg synes min lærer har fortalt mig de først vil komme til køreprøven, men i de her tests jeg tager er der mellem 2-4 teknikspørgsmål i hver prøve, og jeg må sgu ærligt indrømme det er dem jeg fejler i hver gang.
fx til hvordan man kontrollerer forgaflens gliderør, krav til huller i bremseskiverne mv.
Er det bare almen viden?
0 synes godt om
jul 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 543
Men sku ikke til huller i skiverne
(Fik pappet tidligere i år)
jul 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 543
Godtnok til selve køreprøven, men kan være der er noget der går igen
http://www.brydes.dk/page/koerekort-til-motorcykel/kontrol+liste+mc
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 481
teoriundervisning.dk har meget med vejens forløb. I min prøve var der intet om vejens forløb og var i øvrigt MEGET anderledes end teoriundervisning.dk´s prøver
aug 2006
Følger: 36 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 73
nov 2008
Følgere: 9 MC-er: 7 Emner: 30 Svar: 274
Michael (2650) --> Når jeg lægger mærke til det kan jeg se du har ret, men er der bedre alternativer? Jeg vil hellere bruge 100 kr på en prøve til, end 600 kr på en ny teoriprøve.
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 481
Nu er teoriprøven ikke svær, bare du tænker logisk.
Og lad være med at sove for længe, som jeg gjorde. Det giver sgu så dårlige odds med en dårlig morgen
Og mest af alt. Tro på dig selv, så skal det nok gå.....
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 4
+ alt hvad der har med vejens forløb, vejens omgivelser, vejens...... Blabla, altså alle de der lorte spørgsmål er også taget ud af teoriprøven.
nov 2008
aug 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 119
Ved godt jeg skrev bil, men man kommer op til samme prøve. Der er ikke den store forskel.
Men tag det her som en god huskeregel: Alt du prøver på nettet, og hos kørelæreren, er meget svære end den rigtige prøve. Dermed ikke sagt at du ska slappe af, for man skal stadig være skarp
Men som de andre siger, så slap af og stol på dig selv. Hold hoved kold, og få noget ordentlig morgenmad.
Det skal lige siges at jeg KUN har været oppe i de gamle prøver. Dvs. lysbilleder. Har derfor ingen erfaringer med de nye elektroniske prøver. Men kommer du op i de gamle, så behøver du ikke at frygte. De er nemme nok.
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 21
Held og lykke med prøven.
okt 2013
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 67
Udtrykkene " vejens forløb, vejens type" osv osv er fjernet, de siger nu i politiets prøve, "Er du særligt opmærksom på svinget lige fremme" istedet for vejens forløb, det har gjort prøverne en del nemmere.
Hvad angår teknikken, så husker jeg ikke om der kom nogle i politiets prøve.
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 20
de kommer først på manøvrebanen ,lige inden du skal igang med øvelserne der.
Din kørelærer går helt sikkert det tekniske igennem kort for inden køreprøven.
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 83
Det eneste der er svært ved politiets prøve er at du ikke kender billederne. Jeg mener på teoriundervisning, ser man jo de samme billeder mange gange og ved hvad man skal kigge efter om der er rødt, hvor mange baner der er hvilke skilte osv.
Det kender du ikke ved politiets prøve, da det er andre bilelder end dem du er vant til, så du skal bare have øjne og ører åbne, så er det let nok. Jeg bestod med 4 fejl, men jeg var også lidt ukoncentreret, da jeg lige havde fået en fyreseddel 3 timer forinden :o(
Franke
nov 2008
Spørgsmål til teoriprøven