5.961 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Køreprøve spørgsmål Køreprøve spørgsmål

Jeg har lige bestået teoriprøven med 2 fejl...det var dejligt.
Skal til køreprøve den 23 så der er lidt tid til at forberede sig på det der MC-teknik man bliver hørt i.
Og det er netop denne teknik jeg lige har lidt spørgsmål til.

Jeg har gennemgået teorimodulet der beskriver det og der virker det som ganske overkommenligt. Men når jeg ser diverse "sammenkog" af hvad man skal kunne fortælle om så fylder det 3-4 A4 sider.

Så mit spørgsmål er.

Hvad er det reelt man skal kunne fortælle og demonstrere. Er det hele motorens virkemåde ned til en vis detaljegrad eller hvordan?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køreprøve spørgsmål
  • #1   10. jun 2009 spørg din kørelære? han kan nok bedst besvare det spørgsmål.- smiley

  • #2   10. jun 2009 Spørgsmålene ligger gerne i stil med:

    Hvad kan du fortælle om lygter på en MC?
    -hvor langt skal de kunne lyse osv.

    Hvordan skal bremserne virke?
    -Frigang i håndtag og pedal..
    -evt bremselængde..

    Og sådan er det med alle "emnerne".. Man får sjældent stillet mere end 2-4 spørgsmål til hvert emne, og det er som regel kun to emner..

    Du skal også kunne vise/fortælle hvor man fylder væsker på.. Altså benzin, olie og bremsevæske..

    Det er slet ikke så slemt.. var igennem det for et par mdr siden :o)


  • #3   10. jun 2009 Enig med Jonas.

    Du har betalt din kørelærer for bl.a. i praksis at gennengå alle kontrolspørgsmålene med dig.

    Så kontrol af mc'en skal han jf. loven undervise dig i.


  • #4   10. jun 2009 tak for svarene.

    jeg skal ud på køreteknisk anlæg på mandag hvor det bliver gennemgået. Det var nu mere for at forberede mig på det jeg ville vide det. Det er lidt overkill at memorize et utal af oplysninger som er unødvendige


  • #5   10. jun 2009 Det er da bestemt ikke unødvendigt, eller overkill, at vide hvor langt en lygte skal kunne oplyse vejen foran dig, eller vide hvor og hvordan du kontrollere bremse væske stand, eller hvordan man kan kontrollere en træk stang aktiveret bagbremse er lovlig eller ej.
    Alle disse ting er faktisk pålagt dig at kontrollere hver eneste gang du sætter dig op på din kommende motorcykel, for hvis den ikke er i forsvarlig stand, og der sker et uheld med det som følge, så er du mere på den, end du er med på den.


  • #6   10. jun 2009 Du skal også vide hvordan du ser efter om kronrørslejerne er i orden smiley

  • #7   10. jun 2009 Og det klassiske; hvor mange eger skal der være?

  • #8   10. jun 2009 Hvor højt styret skal være over sædet, og hvor bredt det minimum skal være.. Sådanne ting..
    Og den med bremsevæsken, ja så er der jo nok noget galt når det ligepludselig er væk smiley


  • #9   10. jun 2009 er junlin en motocykel


  • #10   10. jun 2009 nej


  • #11   10. jun 2009 Jeg husker at blive spurgt til bremserne og kontrol af disse OG hvordan man kan kontrollere om klodser og skiver er lovlige. Husk at min. mål står på siden af skiven, men det kræver selvf. et skydelære at måle dem

  • #12   10. jun 2009 Ja, den slags brugte vi mig bekendt ikke, da jeg tog kortet for 15-18 år siden. Det var fire køretimer (heraf en på motorvej) og en køreprøve på en halv times tid rundt i Århus, og det var det. Ingen spørgsmål eller noget.

    Men det er da kun godt, at kravene er blevet skærpede, selv om guderne skal vide, at jeg dengang satte stor pris på, at det var så nemt.


  • #13   10. jun 2009 Rigtig Jens.

    Der er en kørerlærer, der skal have en finger i øjet!


  • #14   10. jun 2009 Hej Kasper
    -fik et spørgsmål der hed: hvorfor er der huller i bremseskiven.....min egen tanke var dengang i 2004 at de skulle ventileres, men nej...det er for at fortrænge vandet når det regner.... God vind med køreprøven.


  • #15   10. jun 2009 Ps, man skal også kunne gøre rede for placering under kørsel.

Kommentér på:
Køreprøve spørgsmål

Annonce