Dum Mc-betjent {{forumTopicSubject}}
Jeg holder for rødt, forrest i en stort lyskryds i Odense. Bent betjent spotter mig, og vender sin mc og eftersætter mig. Han stopper mig og vil se kørekort, Han går en runde om min Mc og siger, Her dit kørekort forsat god dag. Da han skal afsted igen vender han sin Mc og køre over dobbelt optrukne linier. Jeg peger på striberne og viser ham 2 finger, Fordi jeg mener da helt bestemt at jeg har lært at disse linier må man ikke overskride ell krydse. Han vender sin Mc engang til og stopper mig igen 200m længere henne. Dennegang koger totalt over, og siger at jeg skal ikke blande mig i hans arbejde, hvortil jeg siger, Jamen færdselsreglerne gælder da også for ham når nu han ikke har en opgave ell blå blink. Op af sin taske finder han sin vinkelmåler og ser at min nr.plade er ca 5-10mm for meget bøjet. Jeg går hen og siger arhh.. det vidst ikke ret meget det er galt og trykker meget lidt på min nrplade og siger, nu er den da ikke ulovlig mere, hvortil han siger, " jamen det var den da jeg målte den" og du får en hilsen med posten. Så er det bare jeg tænker, Hold da kæft hvor den bent betjent dog dum. Jeg har mødt mange færdselsbetjente, Men ham her overgår alle, Så det jo ikke ligefrem Mcbetjente jeg elsker allermest lige pt.
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.891
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
Hvilket formål tjener det at du spiller smart overfor ham?
Eller har du så rent mel i posen at du mener du skal have lov at pege fingre af andre i trafikken?
maj 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Emner: 26 Svar: 656
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 70 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 2.281
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.820
Så stopper han dig igen, og giver dig en bøde pga fejl på MC, som han måske så før...
maj 2006
Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 65
Bliv voksen.
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 344
okt 2009
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 193
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 51 MC-er: 4 Emner: 135 Svar: 1.573
Dåååmme dåååmme politimand. De giver bøder, kører stærkt, kører over for rødt og gør alt det jeg ikke må. De burde fjernes fra de danske veje, så jeg kan gøre hvad jeg har lyst til....
sep 2008
Følger: 2 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 196
mar 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 74
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 1.407
Og jeg håber da virkelig ikke en klage kan hjælpe dig, det er en reel fejl på mc'en.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.137
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.745
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Vi skal prøve at være "venner" med bent betjent. så vi kan snakke sammen istedet for at skrive
Mvh Brian
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
mar 2013
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 14 Svar: 222
dec 2006
okt 2004
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 19
okt 2004
okt 2004
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 19
Det giver god mening det du skriver.
jul 2006
maj 2011
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 348
jun 2013
Følger: 18 Følgere: 11 MC-er: 6 Svar: 510
Sådan blev vi ved flere gange, for med hans opførsel / tale måde til mig, gad jeg ikke finde mig i det. Han gik alt efter, men måtte opgive, og jeg fik det sidste ord.
Kæft en klaphat, tænkte jeg bare.
Har desværre mødt, dum smarte bÆtjente flere gange.
Men normalt er de da metet flinke
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.745
sep 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 11 Svar: 34
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.035
Dvs hvis der er rødt i et kryds hvor der er fuld oversigt, så behøver politiet ikke holde og glo på den røde pære for den røde pæres skyld.
Hvis de gerne vil nå at køre deres rute færdig så de kan komme i 7eleven og få kaffe for eksempel.
Eller hvis de bare gerne vil videre da der ikke er noget at mistænke i nærheden.
Det er ikke mit indtryk at betjenten fik overbragt den information til trådstarter.
Og havde trådstarter ikke spurgt herinde, havde han måske modtaget bøden uden nogensinde at forstå pointen med bøden..
Hvilket jo absolut ikke var at man skal have nummerpladen siddende i overensstemmelse med detailforeskrifterne.
Jeg skal ikke forsøge at gøre mig til dommer over rigtigt og forkert i den her sag.
Man skulle nok have været der
Umiddelbart lyder det som et kontraproduktivt powertrip, men det kan da også være trådstarter underdriver sin gestikuleren til betjenten
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 851
At nogen kan forsvare betjenten undrer mig en del. Hvis nogen spiller Karl Smart her, er det betjenten, som klart overskrider sine beføjelser. Afvis bøden når den kommer, og fortæl hvorfor. Betjenten vil lyve og sige det er usandt, men det vil ligge som bilag i sagen. De der konger får vi kun væk, hvis vi klager over dem. Tidligere endte de i paspolitiet, det er desværre nedlagt.
maj 2011
mvh.kim.g
okt 2004
Peter K, for mig handler det ikke om, hvem der har ret i denne sag, for jeg kender den ikke. Men jeg ved bare, at JEG ikke ser det som den civile befolknings job, at belære Polisen om, hvad der ret og vrang.
Der vil ALTID være inkompetente betjente, uanset..
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 340
dec 2006
Man møder uretfærdighed hver dag - hvis man kun skal gå ud fra egne præferencer og opfattelse af, hvordan "retfærdighed" defineres. For det er jo i allerhøjeste grad en individuel ting, kan jeg konstatere.
Måske en en grad af konsekvensberegning forud for belæringen af betjenten havde været gavnlig for Funo, hans stolthed og tegnebog. Funo kunne jo, forinden han begyndte at stritte med fingrene, have spurgt sig selv: "Hvad mon der sker, hvis jeg afleverer denne belærende gestikuleren til Jens Betjent?"
Svaret burde have ret indlysende og ret prompte.
Af skade bliver man klog, men sjældent rig.
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.024
jun 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 84
Kender ingen der ikke bliver sure over at blive kritiseret, mere eller mindre.
Så snup en tudekiks og betal, og tænk over når du betaler at den er du selv skyld i.
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 134 Svar: 785
Forsat god dag til alle incl. Bent betjent :o)
apr 2006
Moralen må være, at skal man lave en gestus....så tænk den inde i dit eget hovede! Så undgår du ærgelser og ubevidst provokation/er.... Dette gælder ikke kun ift. Etaten men sandelig også ift. andre personager i trafikken! Hvor ofte ser vi ikke selv-forfordelte og egen-opfattelser af en given trafiksituation, hvor man føler, at man har retten? Det kan være banale "jeg trækker ind før dig" - "jeg vil først hen til krydset" eller noget helt andet... og uenighed opstår - og straks flyver håndtegn i luften fra begge parter!
Nej... Peter! Tak, men NEJ TAK!!
apr 2006
jul 2013
Følger: 16 Følgere: 114 MC-er: 6 Emner: 29 Svar: 443
Typisk at nogle personer skal være så dumme..
sep 2011
Medmindre politiet kører med blå blink og eventuelt horn er de underlagt nøjagtigt samme regler som enhver anden. De kan f.eks ikke parkere hvor de har lyst, og der har være flere sager om det, blandt andet HTS' eskorte. Sker der en ulykke under udrykning, bedømmes det efter de ganske almindelige regler, og mange ambulance-, brand-, og politichauffører er dømt ansvarlige for uheld under udrykning, selv tilfælde der forekommer direkte uretfærdige. Vi andre har pligt til at være opmærksomme og give plads, og hvordan man gør det hvis man sidder i en bil med sorte side- og bagruder og 130dB på anlægget ved jeg ikke.
Reglerne for udrykningskørsel kan findes her : https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=81655 Der oplistes klart, hvornår politiet må bryde færdselsloven, hvilke paragraffer de må bryde, og hvornår. Og der står intet om at man bare kan vende hen over dobbelte striber hvis man er blevet sur.
Såvidt jeg ved, er der ikke noget fornærmende over et to-finger tegn, og at betjenten derefter pludselig finder en fejl ved MC'en er rent magtmisbrug.
Jeg har den yderste respekt for ordensmagten, og at det er mennesker som alle os andre, og at mennesker engang imellem får nok af provokerende "kunder"...
Som sagt - jeg havde gjort det samme hvis jeg var ham.
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.820
Stk. 3. Ved udrykningskørsel med motorkøretøj tilhørende politiet kan anvendelse af udrykningslygte og udrykningshorn DOG UNDLADES, såfremt sådan undladelse skønnes nødvendig af hensyn til formålet med udrykningskørslen, og omstændighederne i øvrigt ikke taler imod.
Nu var der i denne situation nok ikke tale om udrykningskørsel. Men problemet er bare den totale mangel på respekt for autoriteter i Danmark, især blandt den yngre del af befolkningen.
Her klager man over en Politi-mand der passer et par optrukne linier, men at man selv bryder loven med ulovlig nummerplade, ja det er jo fuldstændig irrelevant.
Hvis man nu bare lader Politiet passe deres arbejde, selvom de måske køre på en lidt anden måde end os, så går det nok. Det er trods alt deres arbejde at bevæge sig rundt på vejene og opretholde loven, og hvis det gør det nemmere for dem at løse den opgave ved at krydse et par linier på vejen, fremfor at køre 70m frem, holde for rødt lys, og så køre 70m den anden vej, så går det nok.
Så kan vi bruge de røde lys, som de trafikanter vi er. Og forsøge at leve med, at der måske er lidt forskel på folk...
jan 2011
Følgere: 6 MC-er: 1 Svar: 77
med alle .
men mest med de selvfede dydsmønstre som aldrig gør noget galt og altid ved hvad andre har nosset med .
apr 2006
jan 2005
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Svar: 8
Han har vist aldrig fattet ordet "konduite".
Selvfølgelig skal han da fatte, at Funo er lidt påvirket af situationen, og derfor skal han vælge at overse Funo's ukloge reaktion.
Men ak ak - der er altså lidt for mange magtsyge repræsentanter for ordensmagten derude. Og dermed bidrager de iø selv til manglende respekt.
apr 2006
jul 2006
okt 2004
Er det også magtmisbrug, da en betjent tyrer en brosten tilbage i den mængde, der har haglet sten og svinagtigheder ned over ham i timevis d 18 Maj 1993??? Jeg fatter i hvert fald godt betjenten...
Enhver aktion, avler en re-aktion. Dette gælder også betjente..
Og Keyzer, der er desværre også mange typer, der ikke forstår hvor provokerende deres anti-system-attitude virker på deres omgivelser.
feb 2013
Jeg troede jeg boede i et frigjort demokrati, ikke en konservativ politistat.
Men nuvel.
Folk holder jo ikke i kø i den midterste af 3 baner og ryster på hovedet når jeg passerer dem højre om med hornet i bund, fordi de er frit tænkende demokrater vel.
Men fordi de er underkuede støvleslikkere.
apr 2006
jul 2006
jan 2005
Jeg har selv i 13 år været kontrolførende i en anden etat....det hedengangne toldvæsen. Jeg arbejdede bl.a som foged, og der skulle man altså lære at overhøre lidt af hvert, selv om det var nemt at benytte sine beføjelser. På det punkt har politietaten altid haltet bagefter.
For god ordens skyld vil jeg lige bemærke, at jeg skiftede job for 26 år siden, og jeg kan stadig ryste på hovedet, når jeg hører Jørgen Betjent bruge oldnordiske ord som eftersætte, forurettede osv osv....
sep 2011
Det er beklageligt så mange der giver udtryk for at politiet kan gøre som, det passer dem. Politiet er underlagt landets love som enhver anden, herunder regler for anvendelse af vold og udrykningskørsel, og overtrædelser heraf har skrappe konsekvenser. Sådan skal det også være, for ellers er man fortaler for en politistat.
Politiet har monopol på magtanvendelse, derfor skal de være under stærk kontrol, og mere uskyldige og tålmodige end Cæsars hustru. Se hvordan det foregår, de steder hvor politiet har frit spil, og arbejder ud fra deres egne regler, og uden parlamentarisk kontrol eller stiltiende accept.
Hvis betjenten i 1993, jeg troede efterhånden vi var kommet over den batalje og jeg gider ikke diskutere den, smider brostenen retur, gør han sig selv nøjagtig lige så lovbrydende som den der smed den først, uanset hvor meget sympati og forståelse man kan have for handlingen. Hvorfor? Fordi politiets opgave er håndhævelse af loven, opklaring (desværre) f overtrædelser, anholdelse af den skyldige, og fremstilling af denne for en dommer. Politiets opgave er ikke øjeblikkelig afstraffelse med et brostenskast, det er op til dommeren, og da vi (endnu) ikke har stening som straffemiddel i Danmark, ville brostenskasteren have fået mindst 6 mdr i skyggen for vold mod betjent plus det løse. Betjenten der smed den retur, ville blive hældt ud på gråt papir.
At køre tilbage og bøffe Funo for vinklen på nummerpladen fordi han bliver sur over at Funo signalerer at han begår en solid lovovertrædelse, er principielt ikke forskelligt fra at køre tilbage og slå Funo med kniplen. Motivet er hævn, det er kun metoden der er anderledes.
Du kan se det samme på fodboldbanen. Den hyperfarlige boksspiller er blevet væltet og generet gennem hele kampen af en bestemt forsvarsspiller uden dommeren reagerer. Til sidst slår forwarden i frustration ud efter plageånden. Hvem får det røde kort? Og hvorfor?
Fodboldspillere kan bare nakkeskydes, for de tjener intet formål alligevel, andet end at spilde folks tid foran fjernsynet.
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
Jeg er blevet stoppet af ham igen senere (hvor jeg kørte sammen med en ven), i en sag med en meget tvivlsom måling, hvor han var så ophidset (og vrøvlede en del!) at jeg måtte bede ham om vi kunne tale ordentligt til hinanden - den måtte han æde, så blev han endnu mere indebrændt
Da jeg fik bødeforlægget, søgte jeg aktindsigt, og det der stod i rapporten har ikke meget med de aktuelle begivenheder at gøre, eller hvad der rent faktisk blev sagt, yderligere har han udfærdiget en afhøringsrapport (og jeg er IKKE blevet afhørt!), hvor han endda har anført at jeg takket nej til at gennemlæse rapporten..
hele sagen stinker af en konstrueret sag, der bare skulle holde - der er dog nogle mindre fodfejl alligevel (det kan ikke være hjernen der trykker ham platfodet!)... Tillige var vi 2 personer på stedet, så vi tager den i retten.
nov 2012
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 5 Svar: 2
feb 2013
jan 2012
i denne tråd har du fuldstændig ret... Undtaget udsagnet om fodboldspillere.... Vi er RIGTIG mange der tjener til smør på brødet fordi en flok tosser absolut vil slås om en enkelt bold Så et fornuftigt formål kan man ikke se bort fra:D
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.436
dec 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 293
Hvordan ved du lige om han har fået en opgave eller ej imens han holdte ved dig?
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 134 Svar: 785
Der er både Jørgen betjent, Jens betjent ? troede egentligt kun at det var Bent betjent det drejede sig om.
Sjovt at se som vandene er delt omkring denne tråd
Men hvorom alting er, så rigtig god sommer til alle.
dec 2006
Kært barn har mange navne
jan 2005
Og enhver kender af Monrad & Rislund ved, at det hedder Jørgen Betændt....ups Betjent.
God sommer - vi ses derude med løftet venstrepote.
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 778
Betjenten er så flink og bruge sin diskretion og lade dig slippe med en uanseelig forseelse og så er du flabet nok til at begynde at lege betjent selv, jeg synes det var helt på sin plads at du fik en over næbbet
sep 2011
Nummerpladens vinkel blev jo først et problem, da betjenten blev gjort opmærksom på at h an lavede en grov overtrædelse af færdselsloven, som han er forpligtet til at overholde. Betjenten tager derefter loven i egen hånd, og uddeler en dummebøde. Det lyder som om det ikke er første gang, hvorfor jeg ville nægte at betale, og søge aktindsigt. Det skal man ikke begrunde med noget, og det koster heller ikke noget når man er part i sagen. Det lyder som om det ikke ville være svælrt at få betjenten til at gå op i limningen i retten, nogen antyder et vist temperament. Sådan nogen skal væk fra gaden, og udstationeres hos paskontrollen i Kastrup. Selvom det er en bagatelsag, har den principiel betydning.
Jesper H, politiet uddeler ikke nogen over næbbet, det gør de kun i Honduras, Panama, Irak, SaudiArabien og den slags steder. Her i landet håndhæver de gældende lov uden skelen til personlige præferencer eller fordomme. Hvis der har sneget sig nogen ind i politikorpset der ikke kan det, skal de hældes ud. Dels af hensyn til de mange hæderlige politifolk der heldigvis er, dels af hensyn til borgernes sikkerhed mod magtmisbrug og fortsatte tro på myndighedernes upartiskhed.
Og med den svada smutter jeg ud.
maj 2011
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 340
Peter K, tag Bjørn Elmkvist med ud på en øde ø, så kan i der snakke længe om hvor grimme politiet er, og hvor grimme metoder de bruger, og ja helt uden grund!!!
dec 2006
Spiller man smart over for Jens Peter Bent Betjent (der lige har været så rar og venlig at se lidt gennem fingrene) - så skal man sgu sørge for at have røven fri, ellers vanker der smæk (bøder).
Og en nummerplade der sidder i for skarp vinkel, er jo det samme som at række røven bagud til en gang smæk.
That's the name of the game...
Politimanden bøjer allerede reglerne i det sekund han beslutter IKKE at give en bøde for nummerpladen, ved første øjekast.
Det er lidt som om du glemmer at han startede med at være venlig...
Men ak og ve at manden så beslutter at gøre sit arbejde, fordi han så får en latterlig reprimande fra motorcyklisten.
En boksspiller? Forward????
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
sep 2011
Politiet er udøvende magt, og det er principielt forkert og i øvrigt grundlovsstridigt, at man har givet dem dømmende magt i bødesager. Det er nemt ja, men retfærdighed har ikke noget at gøre med om det er nemt eller ej. Når staten straffer borgerne, skal grundlaget være i orden.
Der var jo altså først noget galt med Funo's MC, efter han gør betjenten opmærksom på en lovovertrædelse, der ville have kostet Funo mindst et klip og et par tusind i bøde. Betjenten udskriver en dummebøde, og vil få det meget svært i retten. Det er principielt - har vi en retsstat eller har politiet frit spil.
Tofu kunne i øvrigt bare have sagt at vinklen var i orden da han kørte hjemmefra, han kan jo ikke checke det under kørslen. Han kan ikke engang opdage om det elendige kostbare blik knækker og falder af.
EOD herfra.
sep 2011
feb 2008
Følger: 5 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 34
feb 2013
Man kan tinge hesten til truget, men hvis den er vandskræk så forbliver den sku dehydreret til den dag den dør
Jeg mores over hestens demonstrative modvillighed, selvom jeg absolut også ser behovet for at den får væske.
Det jeg vil have sagt er; jeg tror ikke der er hul igennem.
Men du har min opbakning, jeg ærgres bare ved at se "Messi spille bold med en mur"
Du er mere værd
Mvh
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 6 Svar: 68
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.956
Hvad med lukke denne tåbelige debat?
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 70 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 2.281
det sku du have skrevet noget før, he he .. forsat god aften til alle, på mc
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 3 Svar: 203
jan 2012
jan 2005
Sidste kommentar herfra handler om noget andet af alt det, Peter K har ytret undervejs.
Ja, det er i strid med magtens tredeling, når politiet kan stikke bøder ud, men det er endnu værre, at Trafikstyrelsen nu også har retten til det. Og for at gøre det værre endnu, kan bøderne ikke påklages til en højere instans.
Bøder givet af politiet kan man da trods alt klage over.
Og så lukker jeg ellers af her og lukker i stedet op for håndtaget på en af de to mc'er.
maj 2013
Følger: 16 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 14 Svar: 378
Men her i Odense elsker de at stoppe hvide mennesker for dem er der aldrig problemer med.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.956
Det er sidste mand der lukker denne tåbelige debat.
Med andre ord - så la' da vær' med holde emnet i live.
maj 2013
Følger: 16 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 14 Svar: 378
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
1: din overskrift er DUM.
2: dit første indlæg viser med al tydelighed, hvem af jer to der er mest DUM.
3: du aner tyddligvis ikke hvad du taler om. Manden kan sagtens køre udrykning uden signalapparat.
apr 2006
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
Jeg derimod er splittet i begge lejre.. jeg kan udmærket godt forstå betjenten gav trådstarter en bøde.. men jeg kan også forstå at trådstarter følte trang til at påpege betjentens forseelse (selvom det måske fra et økonomisk synspunkt var bedst at lade være)
Hvad jeg derimod ikke kan forstå er at i som MCister langer ud efter hinanden på den måde, ja i tilsviner faktisk hinandens meninger på trods af at de er skrevet i en sober tone (det gælder ikke alle, men langt de fleste)..
Til trådstarter: jeg tror ikke du får en bøde.. vend gerne tilbage med en update..
apr 2009
Ja det KAN/MÅ han godt.. men det gjorde han med 99,99999% sikkerhed ikke siden han havde tid til at sludre om nr pladen..
aug 2005
Hvad vi derimod kan er at undlade at kvaje os bevidst, hvad jeg virkelig synes trådstarter gør!
apr 2009
aug 2005
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 1 Svar: 23
apr 2006
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.024
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 7
Det er satme rigtig rigtig dumt at kaste den første sten, når man bor i et glashus
Baseret på denne tråd fristes jeg til at konstatere, at motorcyklister lidt forenklet kan opdeles i to kategorier:
1. Princip-rytteren der stædigt forsøger at holde fast i, at verden er lige for os alle og vi alle er lige for loven. Det er der ikke noget galt i, og hurra for idealismen. Princip-rytteren kan se frem til en lang række af kampe, hvor resultet som udgangspunkt er givet på forhånd. I dette illustrative eksempel ser vi en "forseelse" hos begge parter, med princip-rytteren som den udadfarende aggressor, og efterfølgende både mere indebrændt og fattigere som resultat. Den opståede win-win situationen blev af principrytteren vendt til en win-loose situation, og betjenten undrer sig sikkert stadig over, at hans venlige seen bort fra nummerpladen blev mødt med et dumsmart svar.
2. Realisten der har erkendt at der helt reelt er visse forskelle på fx Bent og Bent-Bejtent, og som derfor vælger sine kampe med omhu. Realisten har erkendt at alle kampe har en taber, og undgår derfor gerne de håbløse kampe, hvor taberrollen er givet på forhånd. Realisten "spiller spillet", forstår værdien af goodwill og kan i mange situationer smile højlydt over, at være sluppet ud af en knibe med både penge og humøret i behold.
Jeg synes valget er let, men respekterer, at der er nogle der synes det er værd at betale med deres surt opsparede penge for at belære andre om dit og dat
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 778
aug 2010
feb 2013
aug 2010
Samtidig må vi forvente, at betjenten - som jo var flink lige indtil trådstarter spillede smart - fremover er mindre flink over motorcyklister.
At motorcykelbetjenten krydser fuldt optrukne striber har jo ikke den fjerneste negative konsekvens for mig, så hvorfor i himlens navn skulle jeg da vælge at gøre det til en sag???
Jeg ville vælge nøjagtig samme strategi som Carsten M lige ovenfor, og glæde mig over, at det blev et fint møde med ordensmagten. Husk nu på at betjenten var flink og ikke noterede trådstarters forkert monterede nummerplade, før trådstarter valgte at spille helligere end paven og selv lege betjent.
Når man besvarer venlighed med det modsatte, så ligger man vel som man har bedt om. Nå, nok om det herfra. Solen skinner allerede så hav en rigtig god dag med vores fælles hobby, og pas på jer selv derude.
Dum Mc-betjent