2.164 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

Rejser - All inclusive eller ej ? Rejser - All inclusive eller ej ?

Hejsa folkens

Sidder her og kigger på lidt rejser, da mig og damen godt ville lidt væk en uges tid når sommeren i DK forsvinder igen (eller.. det sommer vi nu har smiley hehe)

Men nu kigger vi så på lidt all inclusive osv.. hvad kan bedst betale sig ?
Der skal ikke være noget shopping elle lign, bare for at komme væk, tage sol, slappe af og gå lidt rundt og hygge sig..

Gider man spise på hotellet hver aften ? og er det billigere end hvis man spiser ude ?

Og hvor meget skal man bruge udover ?

Tænker noget Alanya eller lign.. ikke noget dyrt, bare noget til 4-5k pr person med all inclusive.. kom gerne med billigere alternativer hvis det er (:

Håber i vil hjælpe lidt her.. Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rejser - All inclusive eller ej ?
  • #1   11. jul 2013 hvis i har tænkt jer og spise på hotellet alle måltider så er all inkl. en god ide, men gider man det? så hellere finde et med morgenmad også tage ud og spise så kan man prøve et nyt sted hver aften, desuden er det heller ikke altid hotelmaden er skide god

• #2   11. jul 2013 Det er ikke altid all inc. måltiderne er specielt gode - men det afhænger af hotel til hotel.

• #3   11. jul 2013 Jakob : Det jo netop det jeg tænker.. men kan bare ikke lige finde noget de samme steder, bare uden all inclusive.. for sparer man nu 1000-1500,- så er det ret meget mad i udlandet man kan få for de penge jo

• #4   11. jul 2013 kan ikke bære tanken af at være "nød" til at spise det samme sted.. har aldrig valgt all inclusive på trods af at i Tyrkiet, der er det nok den billigste løsning, maden er faktisk ret dyr, dvs. der er 2 forskellige priser, for turisterne og for de lokale..

for turisterne er det ligeså dyrt som i Dk..

• #5   11. jul 2013 Det er jo ikke kun mad, det er også BOOZE..

Jeg kan klart anbefale AI, idet det er væsentlig billigere. I kan jo vælge bare at drikke deres sprut og spise morgen, som ofte er ret god, og så spise aftensmaden ude..

• #6   11. jul 2013 Hvis du skal have all inclusive, skal du i hvert fald ikke gå under 4 stjerner på hotellet.
    Og gerne et større hotel for at være sikker på køkkenstandarden er i orden.

Da vi var i Alanya (Flower Garden, Star Tour) sidste sommer valgte vi det fra, for di vi ikke gad spise samme sted hele tiden.
    Men det endte alligevel med at vi spiste på hotellet 9-10 aftener, da det var rigtigt lækkert, og der var glimrende underholdning for drengene om aftenen. (3 og 5 år)

• #7   11. jul 2013 Jeg kan se af f.eks Tyrkiet koster omkring 4000,- all inclusive, og ca 3000,- uden.. hvor er det så billigst at leve mht mad.. Tyrkiet, Spanien, Grækenland eller Portugal ? (bare de steder det er billigst at tage hen)

• #8   11. jul 2013 Det skal lige siges vi ingen unger har, og det må meget gerne være et sted der ikke er unger.. det kan ikke undgås, og er familiehoteller billigst, tager vi selvfølgelig det, men det er absolut ikke at foretrække smiley

• #9   11. jul 2013 Hvis du skal undgå unger, så undgå de der charterhoteller med all inclusive.. bestil hotel og fly særskilt..

• #10   11. jul 2013 Mirza : Og der bevæger jeg mig så ud på noget der kan gå ret galt hvis jeg kender mig selv smiley Er den løsning den billigste uanset hvad og hvor man skal hen ?

• #11   11. jul 2013 Nej ikke nødvendigvis.. der hvor i skal hen, der er pakkeløsningerne helt klart billigst, nogle gange kan man komme til Tyrkiet for 1500kr en uge inklusiv fly og hotel..

Men til Asien og Amerika synes jeg det er billigst at flyve selv, booke særskilt hotel osv..

• #12   11. jul 2013 Hvis Spanien er noget, så kan jeg sikkert skaffe dig. En fin lille lejlighed 40 km syd for Alicante. Maden er også billig her nede, ca 8-14 Euro pr person for en 3 retters.

Og ja vi har sku RIGLIG med sol og sommer lige pt.

• #13   11. jul 2013 vi rejser normalt fra hamburg og bestiller gennem tysk rejsefirma og vi spare en del ved det.
    Men vi bestiller normalt kun flybilletten og booker hotellet selv.

Men her er eks. med afg. hamburg. med all. incl

http://www.thomascook.de/search/accomodationDetail.jsp?page_url_name=pauschalreisen&pageId=package&search=accommodationdetail&IFF=1262&identifier=deal&resortId=350&currentPage=1

• #14   11. jul 2013 Altså vi har været rigtig glad for fuld pension, de steder vi har været, men som de andre er inde på, kræver det at man gider være på hotellet.

Der findes jo også halv pension, hvor du får morgenmad og aftensmad. Det kunne også være en løsning, hvis man vil afsted og se noget midt på dagen.

• #15   11. jul 2013 All inclusive = Mad - drikke - aircon. Jeg er i Tyrkiet 2 gange om året. nogle gange med All og nogen gange uden. Økonomisk er det billigst med All inclusive da det er alt hvad du drikker og spiser, men det hyggeliste er da at gå ud og spise og hygge.

• per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #16   11. jul 2013 stjernerne betyder meget for hotelmaden.

• #17   11. jul 2013 Racing4Fun.es : Du bor også dernede ikke ? Ku måske godt ha interesse i det alt efter prisen (: er det i nærheden af noget strand eller lign ? for så kunne man jo nøjes med fly derned og så transport til boligen.. men den sørger du jo for smiley hehe

• #18   11. jul 2013 Min næste rejse går til paris, en forlænget weekend.

Jeg finder en billig flybillet, og så går jeg på airbnb og finder nogle private der vil leje deres lille lejlighed i centrum ud for under 350 kr i døgnet smiley

Det er det billigste for mig.
    Jg lejer normalt også scooter/mc når jeg er ude, køber noget mad i en lokal biks og fylder i tupperwear jeg har med hjemmefra.
    Og så ud og opleve smiley
    Men hvis man vil ha swimmingpool, klipklapper på og ligesom i biografen "bare læne sig tilbage og slå hjernen fra", så er all inclusive klart den bedste løsning.

Men hvis i ved hvor i vil hen så er det måske værd lige at kigge på airbnb smiley
    M

• #19   11. jul 2013 Jo jeg bor her nede....

Jeg har adgang til to lejligheder, den ene ligge i La Marina. Ca 3 km fra kysten. Og den anden i Daya nueva ca 12 fra kysten, den sidste er også den bedste.
    begge byer ligger ca 40 km syd for Alicante.

Tror de forlanger ca 200 Euro for en uge, men er nød til at have en ca dato. Før jeg kan snakke med ejerne.

Der er masser af biludlejning, i Alicante lufthavn. Men jo jeg kan også, hente jer i lufthavnen. Tror bare i bliver noget trætte, af IKKE selv at have bil. Det der med busser, virker bare ikke her i området.

• #21   11. jul 2013 AI er for familier med små børn..... Det er sjældent hyggeligt for voksne mennesker .
    Vi vil ikke drikke noname sodavand og have middelmådig buffet 3 gange i døgnet...

Morgenmad på hotellet er som regel et hit. Resten fortæres på stranden eller i byen smiley
    Jeg vil hellere bruge de ekstra penge, og kun proppe ting i kæften jeg har bestilt..

Mvh Brian

• #22   11. jul 2013 Al er da elt kanon godt de 3 gange vi har prøvet det .Hotellet havde også Al på stranden, så det du sparer på drikkevarer er mere end det du giver ekstra for Al .....
    så kan du spise ude i byen hvis man vil hver aften, og stadig spare penge . Fedt at ligge ved poolen eller stranden uden at skulle have tegnedrengen med sig !!

• #23   11. jul 2013 @Michael.

Det er aldrig nødvendigt at have pungen med.. Jeg har endnu ikke mødt et hotel hvor man ikke bare slynger værelses nummeret ud og får hvad man ønsker smiley

• #24   11. jul 2013 det har jeg så aldrig prøvet .....

• #25   11. jul 2013 ikke på stranden ihvertfald ...

• #26   11. jul 2013 Her er et indlæg af en lidt anden slags:

Glem alt det rejseselskabslort og lav jeres egen tur. Ja-det bliver noget dyrere, men oplevelsen er mere end det dobbelte

...og nøjes så eventuelt med at tage af sted hver anden gang

• #27   11. jul 2013 Enig med Knud lav en roadtrip i bil eller på MC...

• #28   11. jul 2013 Ikke om jeg fatter all inclusive rejser?! hvem gider at spise på det samme hotel i en hel uge?!? Man skal da ud og opleve, og spise der hvor de lokale spiser, det er der den gode mad er smiley

• #29   11. jul 2013 Og vil man rejse på en mere spændende måde sover man her airbnb.com vi brugte den sidste uge da vi var i .it på vores blades smiley

• #30   11. jul 2013 Som sagt folkens.. det skal holdes billigt.. har ikke bil, og damen gider ikke køre på MC (hun har ikke kort og gider ikke sidde bagpå), så den slags er no go..

Vi vil bare væk fra DK, slappe af i en uge.. selvfølgelig spise ude, men stadig pga drikkelse og mad i løbet af dagen, tænker jeg AI er en god ide ? men på den anden side, sparer vi 2000,- i alt ved at tage uden AI.. og jeg skulle da mene man kan få temmelig meget mad i udlandet for 2000,- smiley

• #31   11. jul 2013 Overvej evt Egypten via Atlantis rejser de er billige, super vejr og fine forhold.

• #32   11. jul 2013 Det er ikke kun mad, du skal jo også købe dine drikke varer.

• #33   11. jul 2013 Egypten har mange plusser... Fantastisk kultur arv, mange seværdigheder. Det røde hav,det røde hav,det røde hav smiley lækre ressorts.... Men desværre en hulens masse skod mennesker ( undskyld til jer få som ikke tilhører denne katagori ) det er fuldstændig umuligt at opholde sig uden for hotellets hegn, pga tiggere,taxa chauffører og utålelige handlende... Lidt ligesom Tyrkiet på en dårlig dag, gange 1000......

Jeg tager gerne til Egypten igen, og accepterer skod maden på AI ressortet. Udelukkende for at snorkle i det røde hav... Det er intet mindre end FANTASTISK !!!

• #34   11. jul 2013 Brian S : Det kunne overvejes.. om ikke andet så bare for morgenmad og drikkevarer, og så spise ude.. skal jo heller ikke være TOTALT nærrige.. men ikke noget shopping osv.. skal bare VÆK og slappe af (:

• #35   11. jul 2013 Man kan ikke spise ude i Egypten uden at have en bevæbnet vagt med.... Der er ikke noget værre end fattige arabere smiley

• #36   11. jul 2013 haha skægt.. hvad er straffen for at nakke et par ? smiley
    Dvs i Egypten spiser man AI på hotellet ?

• #37   12. jul 2013 man kommer sgu ikk langt i Tyrkiet (i turistbyerne) for 2000kr i en uge for 2 personer.. men du har jo allerede besluttet dig, der skal også være plads til dem som er til all inclusive, så bare gør det smiley

Jeg skal afsted på kør selv i nat kl 2 smiley

• #38   13. jul 2013 AI er super at have, man behøver jo ikke at spise på hotellet hele tiden, hvis man ikke har lyst. Hvis man tager til sharm i Egypten er de ikke så slemme som andre steder i landet. Må give Brian S ret, man kan bruge flere dage på at snorkle i det røde hav, og det er nogle super fede snorkle/dykker ture, som bare skal prøves hvis man tager der ned bl.a. Blue-hole og three-pools.

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #39   15. jul 2013 Lige Egypten vil jeg nok genoverveje. Bare sådan rent sikkerhedsmæssigt.
    Pyramiderne er i Cairo (Giza) og det er der de slås de aber.

Kommentér på:
Rejser - All inclusive eller ej ?

Annonce