{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.596 visninger | Oprettet:

Leasing af mc - forhandler har ikke overholdt kontrakt? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg stiller lige et spørgsmål for en ven.
Sagen er den at han har lejet en mc hos en mc forhandler sidste år hvor den så blev stjålet i juli måned mener jeg det var. Han har tegnet en to årig kontrakt på en cykel og han skal jo så have en cykel af samme mærke igen iår. Men nu vil forhandleren ikke have den skal være forsikret i hans selskab men min ven skal selv skaffe en forsikring på motorcyklen. Kan forhandleren godt kræve det.? Aftalen var jo cykel plus forsikring = x antal kr om måneden.

Er der nogen kloge på dette område?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leasing af mc - forhandler har ikke overholdt kontrakt?
  • #1   13. mar 2013 Nej ikke hvis der står i kontrakten at forhandleren skal sørge for forsikringen.

• #2   13. mar 2013 Det kommer an på hvad der står om vedligeholdelse og annullering/opsigelse af kontrakten... Der kunne jo godt være passus der muliggør at forhandleren kan opsige kontrakten (eller kun tilbyde den forsat under ændrede vilkår)..

• #3   13. mar 2013 Okay men hvordan skal man håndtere sagen hvis han nægter og give en cykel med forsikring som han skal ifølge kontrakten. ?

• #4   13. mar 2013 Tja... Det er jo meget personbestemt...

Men kunne jo stille og roligt starte med at spørge hvorfor han i forhold til kontrakten ikke vil forsætte kontrakten? Og hvordan han ser det muligt i forhold til kontrakten... bemærk I FORHOLD TIL KONTRAKTEN.. det er det styrende..

og hvis I ikke selv kan se det forankret i kontrakten at den kan annulleres e.l. og han ikke vil opfylde sine forpligtigelser ift. kontrakten, så må I jo overveje om der skal en advokat til..

• #5   13. mar 2013 Han mener den cykel min ven havde blev kørt for hårdt og hans forsikrings selskab vil ikke have hans cykler forsikret mere, men de opsiger jo ikke forhandleren fordi han skal melde en cykel for stjålet. Så skal der da mere til.

Cyklen min ven havde, blev kørt som om det var hans egen og han passede på den. Det var jo meningen at han skulle købe den efter kontraktens udløb så der var jo ingen grund til at give den pryl.
    Det er de grunde han har givet.

• #6   13. mar 2013 Vis han er medlem af fdm. Så kan i jo få juridisk rådgivning om hvad i kan gøre og skal gøre.

• #7   13. mar 2013 Ophørte kontrakten ikke da den blev stjålet? I så fald kan jeg ikke se, at forhandleren ikke overholder kontrakten - som du skriver i overskriften. Hvis din ven ikke er tilfreds med det nye tilbud, står det ham vel frit for, at gå et andet sted hen.

• #8   13. mar 2013 Er det en forhandler der holder til i Brøndby, og tidligere har ligget i Herlev?

• #9   13. mar 2013 Problemet er jo at han har betalt et større beløb for at sætte leasingen i gang, så din makker kan jo ikke bare gå sin vej, så sætter han jo penge til. (makkeren)
    Forhandleren SKAL gøre det som kontrakten siger, så skynd jer til FDM eller advokat med det samme, så sæsonen ikke bliver for kort.

• #10   14. mar 2013 Jesper ja det er sjovt nok ham du snakker om.

En kontrakt burde jo ikke ophæves når man har lavet en kontrakt på en ting. Uanset om den bliver stjålet eller ej. Kontrakten er jo på to år og han har kun fået et år.

• #11   14. mar 2013 Kontrakten er på en Motorcykel, den MC eksisterer ikke mere...

Der står stelnummer i kontrakten, og det pågældne nummer eksisterer ikke i DMR mere.. ergo er kontrakten ophævet, og det er forhandleren frit for, om han vil tilbyde kunden en ny.

ved de fleste forsikringer, som tegne igennem leasing selskaber, skal man skrive under på man ikke har haft skader/tyveri, og kan man ikke det, nægter forsikringen at tage kunden..

Jeg arbejder også med leasing, og vi oplever det tit.. specielt hvis kunden har haft en dyr skade/tyveri.. det tager ingen chancer mere.

• #12   14. mar 2013 Som jeg startede med at skrive, det kommer an på hvilke vilkår der er for kontrakten.. og det lyder som om at det er et standartvilkår at kontrakten ophører ved totalskade, og hvordan din makker står økonomisk afhænger af hvordan forsinkringen er skruet sammen..
    Men prøv lige google..ikke ..

og læs her.. http://www.fdm.dk/privatleasing/fdm-leasingkontrakt

• #13   14. mar 2013 Der er 2 normale praksis i det tilfælde.
    1: Ved tyveri bortfalder leasingaftalen og 1. gangsydelsen er tabt.
    2: Leasinggiver stiller et nyt tilsvarende køretøj til rådighed, under samme vilkår indtil aftalen udløber.

De store leasingselskaber benytter sig typisk at model 2.

Kommentér på:
Leasing af mc - forhandler har ikke overholdt kontrakt?

Annonce