{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.033 visninger | Oprettet:

Skadesanmeldelse?! {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Har brug for lidt input fra jer.
Jeg opdagede i dag jeg havde fået en temmelig grim parkeringsskade på min BMW 120d og er lidt i tvivl om jeg bør anmelde det.

Det lader til at der er en ladbil eller andet høj køretøj der er bakket ind i fronten.
Skaden synes at omfatte forlygteglas, forreste kofanger, samt en bule og ridse i kølerhjelmen.

Jeg har aldrig haft nogen skader og har en selvrisiko på 2800, men jeg ved ikke helt om det kan betale sig mht. evt. præmie stigning etc. - vil tro det koster 10k med stumper fra nettet at reparerer og jeg ved ikke hvad det ville blive takseret til.

Hvad ville i gøre? Input tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skadesanmeldelse?!
  • #1   13. feb 2013 jamen er det kasko du har på ,så undersøg det da om det koster dig mere end de 2800kr at gøre brug af din forsikring ,det jo ikke bindende bare for man spørger ind til det smiley

• #2   13. feb 2013 der laves ingen skade for 10 kilo uden du selv gør det , ind på et værksted og få det takseret, du kan jo sige nej tak og siden hen selv betale , men det løber stærkt med maling af kofanger, klap etc, der kan jo også være skader som ikke umiddelbart kan ses

• #3   13. feb 2013 Der er Kasko på - og egentlig er det jo det man har en forsikring til, men jeg orker bare ikke hvis det så koster det dobbelte næste gang jeg skal forsikre en motorcykel - eller min billist status ryger helt i kælderen :S

• #4   13. feb 2013 Hvis jeg for lavet et tilbud fra et givent værksted skal reperationen så foretages der? - Har som sagt aldrig haft skader før (andet end utallige styrt på banen smiley )

• #5   13. feb 2013 hvis du vil betale den selv, så kører du det stadig over forsikringen i første omgang.

Hvis du skulle stige i forsikring og det ikke kan betale sig at gøre brug af forsikringen, så betaler du bare hvad det koster til forsikringsselskabet.

Det vil uden tvivl være billigere at gøre det på den måde da den pris forsikringsselskabet betaler på værkstedet er MEGET anderledes end den du ville skulle betale når du kommer som privatkunde.

Jeg vil gætte på at den timeløn forsikringsselskabet betaler på værkstedet er ca. halvdelen af hvad betaler som privatkunde

• #6   13. feb 2013 de laver en foto taksering af køretøjet , som sendes til forsikrings selskabet, det er dem der laver den endelige opgørelse af skade , evt. ved besøg af taksator på værkstedet, men du har altid ret til at sige at du selv står for udbedring af skaden hvis din selvrisiko/bonustab bliver for stort , laver selv en del af disse takseringer så ved lidt om det smiley

• #7   13. feb 2013 Hvis ikke du vil bruge din forsikring til så stor en skade, og der er risiko for præmieforøgelse mm, vil jeg anbefale to ting. Skift selskab, og eller nøjs med ansvar.

• #8   13. feb 2013 husk at melde det til politiet.. måske der er en der har det noget eller han fik kolde fødder... ja det er sket før..

Kommentér på:
Skadesanmeldelse?!

Annonce