{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.670 visninger | Oprettet:

Kedelig forsikringssag {{forumTopicSubject}}

Jeg er i øjeblikket indblandet i en rigtig kedelig forsikringssag.

Jeg blev for 14 dage siden kørt ned af en billist der pludselig lavede vognbaneskift, i stedet for at bremse for en bus der trak ud fra et stoppested.

Der er INGEN tvivl om hvem der bærer skylden og jeg har 2 ambulanceføres vidneudsagn til at bekræfte dette. De 2 ambulancefolk holdt for rødt lys i modkørende bane da bilisten kørte ind i mig og skubbede mig over i deres ambulance.

Jeg har kun ansvar og må derfor selv køre sagen med modpartens forsikringsselskab, ETU forsikring.

Bilisten nægter forløbet og hans forsikringsselskab har valgt at tro på ham og afvise mit krav. De nægter samtidig at henvende sig til vidnerne for at få deres forklaring. De optog min sag 2 arbejdsdage efter jeg havde anmeldt kravet og afviste det 5 dage efter modtagelsen.

Nu har jeg så fået ambulancens forsikringsselskab til at fremsende deres skadesanmeldelse med deres forklaring af forløbet til ETU forsikring, så de får vidneres forklaring på skrift.

Nu mener ETU så at de har en behandlingstid på 14 dage!

Mit spørgsmål er så, hvad jeg har rettigheder i sådan en situation, hvor lang tid har de lov til bare at trække sådan noget ud?

Jeg har lige startet 14 dages ferie, og vil bare have min cykel igen så hurtigt som muligt!

Min cykel holder allerede på værksted så det eneste jeg venter på er at de vedtager at deres kunde har skylden.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kedelig forsikringssag
  • #1   21. jul 2009 Så snart at du har anmeldt skaden er det din anlæggelsesdato, De kan så genoptage sagen selvom den er afvist og du vil derfor stadig kunne fastholde dit krav mod skadevolder!

• #2   21. jul 2009 Hej Kasper L,

Ja, jeg er ikke tvivl om kravet, vi må jo bare en tur i retten hvis det kommer så vidt, men det tager lang tid - og jeg vil gerne have min cykel igen så hurtigt som muligt.

Så mit spørgsmål går faktisk mere på hvad jeg har muligheder for at fremskynde processen og hvor lang tid har et forsikringsselskab mulighed for bare at trække sagen med undskyldning om behandlingstid. Når man tænker på at de kunne afvise sagen i løbet af 5 dage hvor de har haft fat i deres egen kunde osv. er det jo helt til grin at de nu mener at skulle bruge 14 dage på at læse et stykke papir med en vidneforklaring.

• #3   21. jul 2009 Kasper D.. De har ret til rimelig lang behandlings tid desværre.. Og hvis det rigtig slemt for sig, ender det med en tur i retten.. så det kan fint tage 3-6 måneder... Det er hørt før.

• #4   21. jul 2009 Hej Kurt,

Ja, tro mig det er heller ikke med min gode vilje at jeg ikke har kasko, men til de priser jeg skulle betale kunne jeg få en ny mc...

• #6   21. jul 2009 Politiet gider ikke have med forsikringssager at gøre med mindre der er sket personskade.

• #7   21. jul 2009 ETU kan for så vidt trækek sagen lige så længe de ønsker - sådan inden for rimelighedens grænser. Men trækker det ud kan du kræve renter. At de afviser sagen uden at kontakte vidnerne holder ikke. Hvis der er uvildige vidner der støtter din forklaring så er det deres udsagn der lægges til grund for en afgørelse. Ellers er det bare et smut forbi ankenævnet.

• #8   21. jul 2009 Hej kasper.

En kedelig sag må man give dig ret i og ETU vinder nok ikke mange kunder på den her sags fremstilling. Gid deres (ETU) må klø og deres arme være for korte. Længere er den vist ikke.
    Håber det løser sig for dig.

• #9   21. jul 2009 Kedelig sag men helt anmindelig for trafikanter uden kasko!
    Du er dog i sidste ende godt stille ,da du har to vidner der understøtter dit erstatningskrav.
    Desværre er et forsikringsselskab ikke pålagt de samme bestemmelser som offentlige myndigheder er jf. forvaltningsloven, hvad angår terminer på sagsbehandling. Jeg ka' derfor ikke svare dig på, hvor længe de kan tillade sig at sagsbehandle!
    Foreslår dig at du kontakter forsikringsoplysningen pr. TLF 33 43 55 00 mellem 10 og 15 - vil tro de kan besvar dit spørgsmål.

Hvis du ser på det helt koldt!
    Din cykel skal repareres under alle omstændigheder, derfor kan du vælge selv, at betale/lægge ud i første omgang og så gøre dette krav gældende overfor skadesvolderen!

I øvrigt kan du lægge lidt pres på skadesvolderen. Hvis det er foregået som du forklare det (og det må man antage da du har vidner derpå), har vedkommende forbrudt så på FL. § 18, stk. 2 - og det koster klip i kørekortet!
    Hvorledes forklare modparten da forløbet?

Spændt på at høre hvad det ender med!

• #10   21. jul 2009 Mikkel,

Nej desværre, jeg kom jo ikke rigtig til skade og så tænkte ikke på det i situationen. Jeg har efterfølgende forsøgt at ringe for at høre om de ville optage rapport, men det kunne de selvfølgelig ikke bruge ressourcer på, hvilket jo også er forståeligt nok.

Det er ærgrer mig også at det fjols er sluppet for bøde og klip, når han så bagefter løber fra ansvaret.

• #11   21. jul 2009 Det bedste er nok at kontakte en advokat. Få cyklen og skaderne vurderet af en syn og skønsmand. Ellers kan du faktisk ikke engang tillade dig at lade cyklen reparere og kræve det dækket. Der skal en uvildig til at taksere skaden. Alt sammen noget en advokat kan hjælpe dig med.

Alle de sager, civile sager tager tid. Jeg prøvede det samme i forb. med en anden hændelse. Der gik der to år før sagen blev berammet endsige MCen blev takseret, fordi en normal forhandlers vurdering var ikke nok. Dvs så kunne jeg/man ikke rep. MCen og den var ubrugelig. Jeg har ikke set en øre, men det er en anden sag.

Du får måske et chok og føler dig voldsomt ringe behandlet. 14 dages ferie. Tjah, kan jeg blot sige. Sådan er det desværre, det kommer nok til at tage nooget længere tid især når forsikringsselskabet allerede nu opfører sig uansvarligt. DOG, skal du være utrolig glad for at ambulancefolkene hjælper dig. Det er fandme flot! De burde have den største købmandskurv du kan finde når du har din MC retur og funklende igen!

Fat mod og tålmod og vær glad for at du er ok.

• #12   21. jul 2009 Hej Arne,

Ja ambulancefolkene og alle omkring har været skide flinke og meget gerne ville hjælpe. Både administrationen hos københavns brandvæsen og deres forsikringsselskab.

De var også alle rystede over at ETU bare afviser sådan en sag når der er vidner, og samtidig nægter at henvende sig til dem.

• #13   21. jul 2009 Det er det der er forskellen på store og små lavpris forsikringsselskaber både når man står på den ene eller anden side af sagen.

Kedelig sag og rigtig surt at det sker lige inden ferien....

• #14   21. jul 2009 føler sgu med dig, men det er jo en del af prisen når man sparer på forsikringen, 14dages ferie.... tror bare at du skal være lykkelig hvis denne sag er afsluttet inden jul.

• #15   21. jul 2009 Kim >> Der er ikke en skid forskel på store og små selskaber, når de skal punge ud, bliver de sgu alle sammen til nogle røvhuller der forsøger alt hvad de kan og krybe udenom, kører selv en sag mod Topdanmark lige nu.

• #16   21. jul 2009 ETU er DK`s mest useriøse forsikringsselskab -

• #17   21. jul 2009 Det lyder som en rigtig kedelig sag, men jeg ville også ringe til forsikringsoplysningen, de kan sikkert give dig nogle gode råd. Og rigtig godt der ikke skete noget med dig.

• #18   21. jul 2009 Har oz en sag kørende mod Top Dk, den er gået ind i sit 3 år nu, og der er vidner, politi rapport og personen der kørte mig ned, har erkendt hele skylden + har været i retten og vidne.... men sagen kører som sagt på 3 år... så det er med at have god tålmodighed......

• #19   21. jul 2009 Har forsikring ved ETU og har fået en virkelig venlig betjening af dem indtil videre og en rigtig god pris, så er ked af at høre de behandler dig sådan. Dog tror jeg man skal passe på med at dømme dem kun baseret på denne ene hændelse. Alle forsikringsselskaber har til tider dårlige sager. Jeg har selv oplevet vanvittig ringe service fra FAIR, som jeg aldrig benytter igen! En af mine kammerater har oplevet dårlig service ved TRYG og Kenneth som skriver ovenover har oplevet dårlig service ved TOPDK. Der er brådne kar overalt:-)

• #20   21. jul 2009 HAR du haft fat i eget forsikrings selskab?? der er vel også skade på hans???? så er det op til de 2 selskaber at afgøre skylden!!!

Det gjorde top DK for mig!!!

• #21   21. jul 2009 Har du retshjælpsforsikring?

• #22   21. jul 2009 aner ikke hvad du laver til dagligt. Men hvis du er lærling eller tjener under omkring 190-200000/år kan du søge om fri proces. Dvs retshjælp. Advokat og lad nu hellere være med at bruge MCen hvis den kan køre. Fordi så skal de nok kunne trække den til at dit og dat er sket efter ulykken.

• #23   22. jul 2009 Det er der desværre intet nyt i.
    Jeg har været indblandet i et uheld med personskade. Både på mig (mc) og modpart (cyklist). Der var 6-7 vidner, ambulancer til os begge, samt politirapport der tillagde modparten 100% skyld.
    Alligevel ville modpartens forsikrinngsselskab (Fair!!!) ikke punge ud. De forsøgte at tørre 50% af skylden af på mig, da de påstod der var dårligt udsyn og jeg ikke havde kørt efter forholdene.

Jeg havde på det tidspunkt også kun ansvar på min mc. Jeg troppede op ved mit eget selskab, Top Dk på det tidspunkt og fremlagde dem sagen. Den flinke dame sagde hun ville se hvad hun kunne gøre. En uge senere var min mc lavet uden beregning for mig.

Ellers så tag og ret henvendelse til Ekstra bladet. Tingene har det med at gå lidt lettere hvis der kommer presse på.

• #24   22. jul 2009 Forsikringsselskaber er en forretning, og de punger som regel ikke ud med mindre de er nødt til det.

Og som det kan ses af de øvrige indlæg hjælper det ikke altid at der er skrevet en politirapport. Forsikringsselskaberne afgør i øvrigt helt selv hvordan de vil forholde sig til en sag - en politirapport afgør ikke forsikringsspørgsmålet, forsikringsselskaberne bruger bare tit rapporterne som en oplysning.

Til gengæld kan rapporterne bruges hvis erstatningssagen ender i retten.

I øvrigt er det forkert at tro at politiet kommer ud til alle færdselsuheld. Politiet skal ikke skrive rapport med mindre der er tale om personskade eller væsentlig overtrædelse af færdselsloven, altså ikke et spørgsmål om at de "ikke gider". Sådan er reglerne.

Håber virkelig at sagen udvikler sig til din fordel og at du ikke skal vente i 3 år. Der er sgu ikke noget værre end når folk lyver og kun tænker på sig selv!

• #25   22. jul 2009 Hvad jeg aldrig har forstået i den slags sager er at, hvordan fanden kan et privatejet selskab tilsidesætte et af politiet fastsat skyldsspørgsmål.

• #26   23. jul 2009 Det er fordi politiet giver en bøde for overtrædelse af færdselsloven, f.eks. hvis man kører over for rødt og forårsager et færdselsuheld. Så får man en bøde og måske en betinget frakendelse fordi lovovertrædelsen medførte et færdselsuheld.

Politiet fokuserer ikke så meget på hvem der er skyld i de skader der sker, men mere på hvem der har begået overtrædelser af færdselsloven, men i mange tilfælde er ham der har begået færdelslovsovertrædelsen også ham der er skyld i uheldet og dermed skaderne.

Altså angiver politirapporten kun indirekte hvem der har skylden og i mange tilfælde vil forsikringsselskaberne blot rette sig efter denne indirekte angivelse af skyld, men altså ikke i alle.

Ved ikke om det giver mening...

Kommentér på:
Kedelig forsikringssag

Annonce