{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.480 visninger | Oprettet:

God service ved køb af elektronik? {{forumTopicSubject}}

Hej. Godt nytår. Jeg skal snart have en ny bærbar. Jeg har tidligere oplevet ekstrem ringe service i El Giganten, men har derimod hørt rigtig godt om Bilka. Hvad siger I? Jeg er ligeglad om jeg skal give 500 kr. ekstra for at få den gode service med. Og NEJ, jeg skal ikke have en Apple computer, jeg skal have en PC smiley Vh Tobias

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God service ved køb af elektronik?
  • #1   1. jan 2013 Jeg havede nok valgt en Asus:) Wupti funker oki

• #2   1. jan 2013 wupti har vi kun gode erfaringer med.

• #4   1. jan 2013 Tag i Bilka.
    Der er altid god service og aldrig problemer med rep. og gode råd.

/Christian.

• #5   1. jan 2013 Jeg har også droppet elgiganten.

Jeg har lige købt en HP med I7 processer NVIDIA GeForce GT 630M med 2 GB osv osv. i Expert..

Fik en god service pg en god handel. Fik 800 kr i rabat, den service fik jeg ikke i elgiganten

• #6   1. jan 2013 kan godt anbefale http://www.mm-vision.dk/ smiley

• #7   1. jan 2013 en gang elgiganten. aldrig elgiganten mere kan kun snakke om den butik i Ålborg
    har aldrig købt noget i bilka der skal til rep

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #8   1. jan 2013 Jeg plejer at købe ved proshop, ingen problemer overhovedet med reklamationer, har nu godt nok kun prøvet en gang, men de var meget seriøse.

Hjælper nok også lidt på det at jeg stort set triller forbi der hver dag, til og fra jobbet

Svigermor købte en tlf ved elgiganten, og den behandling hun efterfølgende har fået gør at jeg ikke engang ville købe et AAA batteri ved dem..

• #9   1. jan 2013 Jeg har kun gode erfaringer med elgiganten, både hvad angår elektronik og hvidevarer...

• #11   2. jan 2013 Asus plejer at være et af de bedste valg. Angående service, så ville jeg vælge Komplett eller Proshop. Drop at købe i fysiske butikker. De ansatte i store kæder har næsten altid ingen eller kun ringe forstand på computere. Det er jo bare salgsfolk der er ansatte. De kunne lige så godt være ansat i en møbelforretning.

Som 16 årig fik jeg et fritidsjob i Expert som blandt andet gik ud på at fejlfinde computere og evt fikse dem. Derudover så måtte jeg også belære de egentlige ansatte om mange ting omhandlende TV og computere. Fx var ekspedienterne ikke klar over at der var forskel i ydelsen på en AMD og en Intel processor med samme antal Ghz. De var heller ikke klar over de tekniske forskelle på et LCD/LED og et plasma fjernsyn. OLED teknologien var for dem bare "noget rigtig godt".
    Og de havde aboslut ingen fornemmelse af grafikkort. For dem så var Nvidia bedre end AMD, som ydede bedre end Intel. Ingen ide om at der er forskelige modeller inden for mærkerne.
    Indstille et TV kunne de heller ikke finde ud af.

Det var bare et eksempel på inkompetencen som ses hos langt de fleste ansatte i større kæder og dette var endda i Ekspert, som jo ellers er udelukkende elektronik.

Så få fat i et familiemedlem som rent faktisk interesserer sig for området og ved en masse om det. Ofte er der jo en ung gut på 15-20 år i familien, som interesserer sig for den slags. Spørg ham til råds og køb så over nettet, Sikkerheden over nettet er større end i fysiske butikker og de har altid udlærte teknikkere til at fejlfinde og evt fikse defekte produkter.

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #12   2. jan 2013 Proshop har også den fordel at deres rep. afdeling ligger lige ved siden af deres butik, så i tilfælde af varen er defekt, så skal den ikke sendes til Tjekkiet eller andet sted langt væk for at blive repareret.

• #14   2. jan 2013 http://www.proshop.dk/
    dem ville jeg vælge, jeg køber alt pc udstyr ved dem og hvis der er noget gal er der aldrig bøvl

• #15   2. jan 2013 Vi har også haft een lang kamp med Bilka ang. noget elektronik. Den historie endte hos Forbrugerrådet. De havde solgt os en rep. vare som aldrig var blevet eller forsøgt reppet, og jeg måtte tale med meget store ord før tingene blev glattet ud igen. Til gengæld var der ikke for en femmer kompensation.
    Vi prøvede Bilka igen. Købte en fladskærm som gik i stykker efter tre uger. Transporterer skærmen stående i sin kasse i bilen (MPV). Kører skærmen fra bil til butik på vogn og får så en elendig, flabet og jeg ved ikke hvad ekspedient der prøver på at skyde mig i skoene at skærmen har været transporteret forkert og der ikke er rekl. ret på mere (tre uger gammel vare). Igen meget meget (meget) store ord og jeg handler aldrig elektronik derinde igen. Fy for Satan en behandling...

Jeg har selv altid været fan af Bilka. Altid super service, altid prompte ombytning ved fejl. Det har den onde lyne mig ændret sig til en service der er værre end Elgigantens.

• #16   2. jan 2013 Tak for de gode svar, det gav gode inputs.

Kommentér på:
God service ved køb af elektronik?

Annonce